معرفی ‌هتل‌های چابهار برای تماشای صخره‌های زیبای دریایی

‌چابهار به‌عنوان یکی از مهم‌ترین مناطق آزاد ایران، مقصد میهمانان بسیاری است. این بندر شگفت‌انگیز مکان بسیاری از جاذبه‌های طبیعی است که بیشتر آن‌ها در نوع خود بی‌نظیر هستند. اگر شما هم جزو آن دسته از مسافرانی هستید که به‌دنبال مقاصد جالب جدید در ایران هستید، پیشنهاد می‌کنیم حتما به چابهار سفر کنید.

در این مقاله به معرفی ‌هتل‌های چابهار می‌پردازیم که با اقامت در آن‌ها می‌توانید از تماشای صخره‌های زیبای دریایی لذت ببرید.

 معرفی چابهار و طبیعت بکر آن

چابهار علاوه بر طبیعت بکر و جذاب، دارای پیشینه تاریخی و فرهنگی بسیار غنی و پرباری است. آن‌قدر میراث فرهنگی ملموس و ناملموس دارد که سفر شما را به یکی از هیجان‌انگیزترین سفرها تبدیل می‌کند.

بندر چابهار تنها بندر اقیانوسی کشور است که در استان سیستان و بلوچستان قرار دارد. از شمال با بمپور، سرباز و راسک، از جنوب به دریای عمان، از شرق به پاکستان و از غرب با بندر جاسک و میناب همسایه است. ازآنجایی‌که بندر چابهار نزدیک‌ترین نقطه دسترسی به آب‌های آزاد افغانستان، ترکمنستان، ازبکستان، تاجیکستان، قرقیزستان و قزاقستان و یکی از پررونق‌ترین بنادر ایران است، اهمیت دارد.

چابهار در تمام فصول آب‌وهوای معتدلی دارد که شبیه بهار است و به همین دلیل نام آن را «چهارچشمه» گذاشته‌اند. این بهشت ​​گمشده ایران علاوه بر آب‌وهوای مطلوب و موقعیت استراتژیک، جاذبه‌های منحصربه‌فردی نیز دارد که سالانه توجه گردشگران زیادی را به خود جلب می‌کند.

صخره‌های دریایی در چابهار

کوه‌ها معمولا یکی از مهم‌ترین بخش‌های اکوسیستم‌های طبیعی هستند. برخی از کوه‌ها آن‌قدر زیبا هستند که شهرت جهانی پیدا کرده‌اند.

کوه‌های مینیاتوری یا مریخی یکی از دیدنی‌های چابهار و بخشی از طبیعت زیبای این شهر همیشه سبز است که متاسفانه چندان مورد توجه قرار نگرفته است. قدمت این کوه‌ها 5 میلیون سال تخمین زده می‌شود.کوه‌های مینیاتوری یا مریخی ادامه رشته‌کوه‌های زاگرس هستند که تا پاکستان امتداد دارند.

یکی از عجیب‌ترین جاذبه‌های چابهار کوه آتش‌فشان گلی است که در بندر تنگ قرار دارد. این کوه گل پاش 100 متر ارتفاع دارد. بالا رفتن از این کوه بسیار ساده است و دیدن پدیده عجیب گلوله به هوا خالی از لطف نیست. در بلندترین نقطه کوه سوراخی است که در فواصل معین با صدایی مانند ترکیدن حباب گل پرتاب می‌کند.

اما بخشی از طبیعت بکر و دیدنی چابهار صخره‌های دریایی هستند که در آرامش و سکوتی که دارد شنیدن صدای برخورد امواج به صخره‌ها بسیار جذاب است. شما با اقامت در یک هتل چابهار می‌توانید از این صخره‌ها دیدن کنید. در ادامه بیشتر با این صخره‌ها و ‌هتل‌های چابهار که در کنار این طبیعت زیبا قرار دارد آشنا می‌شویم.

صخره‌های زیبای دریایی چابهار

دریای بزرگ یا ساحل دریای بزرگ در چابهار دارای صخره‌های ده‌ها متری است که گردشگرانی را که برای دیدن امواجی که به صخره‌ها می‌شکنند و تماشای غروب خورشید در دریا به این منطقه می‌آیند، جذب می‌کند. گاهی ارتفاع امواج در اینجا به 15 متر می‌رسد. در هنگام جزر، صدف‌های دریایی، سنگ‌های صاف دریا و ماهی‌های کوچک در شکاف‌های صخره‌ها دیده می‌شوند. این صخره‌ها همچنین مکان محبوبی برای ماهیگیری هستند.

ساحل صخره‌ای چابهار که به ساحل دریای بزرگ نیز معروف است، یکی از تفرجگاه‌های ساحلی و دیدنی‌های چابهار است. امواج طوفانی چندین متر پس از برخورد به صخره‌های کنار این ساحل به هوا پرتاب می‌شوند و جلوه‌ای بی‌نظیر به این ساحل می‌دهند.

علاوه بر این، ساحل صخره‌ای ساحل بریس، ساحلی بسیار زیبا و خاص از دریای عمان و سواحل مکران است و در مجاورت کوه‌های خاص و عجیب مریخ قرار دارد. شما می‌توانید با اقامت در برخی از ‌هتل‌های چابهار که در ساحل قرار دارند، به تماشای این صخره‌های زیبای دریایی بنشینید.

معرفی ‌هتل‌های چابهار برای تماشای صخره‌های دریایی

برخی از بهترین هتل‌ها در چابهار که نزدیک به صخره‌های دریایی واقع شده‌اند عبارت‌اند از:

هتل لیپار

رپورتاژ

لیپار یکی از ‌هتل‌های چابهار است که سال 1383 در منطقه آزاد صنعتی چابهار ساخته شد. هتل لیپار در چهار طبقه شامل 108 اتاق و در سواحل دریای عمان پذیرای مهمانان می‌باشد. اتاق‌های هتل پنج ستاره لیپار چابهار در طبقات اول تا سوم پراکنده بوده و به‌منظور ارتقای کیفیت خدمات و تجهیزات، تعدادی از این اتاق‌ها در سال 1394 بازسازی شده است. با توجه به موقعیت مکانی مناسب هتل لیپار میهمانان و گردشگران می‌توانند با کمی پیاده‌روی از ساحل بکر دریای عمان دیدن کرده و تلاقی امواج زیبا با صخره را تماشا کنند و از منظره زیبا لذت ببرند.

در واقع هتل پنج ستاره لیپار که در بندر چابهار و نزدیک ساحل آبی دریای عمان واقع شده است، اتاق‌های روبه‌دریا و صخره‌های دریایی ارائه می‌دهد. علاوه بر این، ساکنان این هتل می‌توانند در عرض چند دقیقه با پای پیاده به ساحل بکر دریای عمان برسند و از امواج زیبا لذت ببرند.

اگر از عاشقان دریا هستید، بازدید از این ساحل صخره‌ای چابهار تجربه متفاوتی برای شما خواهد بود. سواحل دریای عمان با صخره‌های کوتاه و بلند ساحلی که اغلب در برابر امواج خشن دریا مقاومت می‌کنند بسیار تماشایی است. چشمان خود را ببندید و هنگام غروب خود را در کنار این ساحل زیبا تصور کنید.

در این رابطه باید بدانید که هتل لیپار به مکان‌های تفریحی چابهار مانند کلبه غواصی و پارک سنگی چابهار و مراکز خرید چابهار وجود دارد. وب‌سایت بوکینگ این هتل را به‌عنوان اولین انتخاب برای اقامت شما در بندر چابهار پیشنهاد می‌کند. همچنین در این سایت شما می‌توانید هتل لیپار را با بهترین نرخ رزرو کنید. شما فقط باید درخواست خود را ارسال کنید و کارشناسان با شما تماس خواهند گرفت.

هتل لیپار در چابهار

هتل فردوس

یکی دیگر از ‌هتل‌های چابهار با این چشم‌انداز که به شما معرفی می‌کنیم، هتل فردوس است. این هتل با ساخت در دو طبقه، 73 اتاق شیک دارد که با امکانات رفاهی مناسب این هتل را به یکی از بهترین ‌هتل‌های چابهار تبدیل کرده است.

اتاق‌ها مجهز به مبلمان شیک و پرده‌های زیبا هستند که فضای راحتی را برای مسافران فراهم می‌کند. در هتل فردوس چابهار کودکان شما اصلاً حوصله‌شان سر نمی‌رود، زیرا می‌توانند ساعت‌ها با وسایل بازی مختلف در اتاق کودک بگذرانند. در پایان یک روز پرمشغله، سالن ماساژ هتل فردوس با امکاناتی مدرن منتظر شماست تا خستگی سفر را برطرف کند.

در فضای سبز و کافه روباز هتل فردوس چابهار می‌توانید در هوای مطبوع بندر استراحت کرده و از متنوع‌ترین نوشیدنی‌ها لذت ببرید. اگر عاشق خرید هستید، هتل فردوس چابهار به دلیل نزدیکی به مرکز خرید منطقه آزاد می‌تواند انتخاب خوبی باشد. اقامت در هتل فردوس این امکان را به شما می‌دهد که تنها با 10 دقیقه پیاده‌روی به مراکز خرید عمده چابهار دسترسی داشته باشید.

اما جدا از تمام این مزایایی که برشمردیم چشم‌انداز زیبای صخره‌های دریایی در نزدیک این هتل است. با امکان استراحت در کنار ساحل، نسیم خنکی صورتت را به گرمی نوازش می‌کند. صدای برخورد امواج با صخره‌ها و رنگ آبی دریا تنها موسیقی محیطی است که شنیده می‌شود. چه کسی می‌داند، شاید لاک‌پشت‌ها و خرچنگ‌های کوچکی در نزدیکی جایی که شما هستید شنا می‌کنند.

سواحل صخره‌ای چابهار بدون اغراق یکی از زیباترین مکان‌های چابهار هستند که حتما باید از آن‌ها دیدن کنید.

هتل ونوس چابهار

هتل ونوس چابهار

ازجمله ‌هتل‌های سه ستاره ساحلی که امکان بازدید و تماشای صخره‌های دریایی را ارائه می‌دهد، ونوس است که در سال 1384 احداث شد. این هتل در سال 1395 در پردیس بزرگ و آرام دانشگاه علوم دریایی چابهار در کرانه دریای عمان افتتاح شد. این هتل ستاره دارای 27 واحد اقامتی می‌باشد. درحالی‌که برخی از اتاق‌های یک، دو، سه و چهار تخته دارای پنجره با منظره و چشم‌انداز دریا هستند، همه آن‌ها دارای سرویس اتاق، صبحانه، تلویزیون، تهویه مطبوع، حمام و سیستم گرمایش و سرمایش می‌باشند.

هتل ونوس امکانات و خدمات جامعی را به مهمانان خود ارائه می‌دهد. امکاناتی مانند پارکینگ در فضای باز، رستوران و کافه روبه‌دریا، رمپ قایق خصوصی و کارکنان مجرب، قایق گردشی، خدمات آژانس مسافرتی، لابی، اینترنت، تاکسی‌سرویس.

هتل لاله

هتل لاله چابهار

هتل لاله در سال 1385 ساخته شد اما در سال 1396 بازسازی شد. اگرچه ازنظر طراحی اولیه به‌عنوان یک هتل ساده شناخته می‌شود، اما سرسبزی مناسب، طراحی داخلی بسیار شیک و زیبا و خدمات‌دهی خوب آن را به یکی از بهترین ‌هتل‌های چابهار تبدیل کرده است. در چابهار این هتل امکانات زیادی دارد و می‌توان گفت امکانات آن در حد ‌هتل‌های پنج ستاره چابهار است.

در مورد دسترسی به صخره‌های دریایی باید گفت که اگر در هتل لاله چابهار اقامت داشته باشید می‌توانید از دسترسی عالی و بی‌نظیری به این طبیعت بکر ساحلی لذت ببرید. این هتل در نزدیکی مکان‌های مختلفی مانند پارک الغدیر و ساحل مکران واقع شده است. در واقع به‌قدری نزدیک است که می‌توان گفت به ساحل مکران متصل است.

نوشته‌های مرتبط