تزریق هورمون رشد چقدر قد را بلند میکند؟ (اصلا تاثیر داره؟!)

یکی از سؤالاتی که در خصوص تزریق هورمون رشد قد مطرح می‌شود این است که آیا واقعاً این روش می‌تواند نتیجه دهد؟ تزریق هورمون رشد قد اتفاقی بود که موجب شد مسی یکی از مهم‌ترین، بزرگ‌ترین و شناخته‌شده‌ترین بازیکن‌های فوتبال دنیا یک‌بار دیگر بتواند تاریخ رقم بزند. این بازیکن فوتبال از همان ابتدای زندگی‌اش مورد تأیید بسیاری از بزرگان فوتبال بود و دراین‌بین عده‌ای می‌دانند که چه سرگذشتی داشته و چه اتفاقی برای او رخ‌داده است که در واقع مسی مشکل هورمون رشد داشت و آن‌قدر قدش کوتاه بود که هر چه پیش‌تر می‌رفت بیشتر متوجه این مسئله می‌شود.

در واقع این توقف از سال یازدهم زندگی‌اش شروع شد که موجب شد کوتاهی قد مسی تا 20 سانتی‌متر نسبت به هم سن و سالانش بسیار برای او آزاردهنده باشد. این داستان را تعریف کردیم تا بگوییم که چه بر سر این اسطوره فوتبال آمد و در واقع اتفاقی که افتاد سرمایه‌گذاری روی این بازیکن بود. او در حال حاضر قد 169 سانتی‌متری دارد اما اگر هورمون‌های رشد توسط تیم بارسلونا به او تزریق نمی‌شد معلوم نبود که در حال حاضر چه وضعیتی داشت و آیا تیمی او را حمایت و پشتیبانی می‌کرد یا خیر؟

هورمون رشد چیست؟

پیش‌ازاین که در مورد تزریق هورمون رشد قد صحبت کنیم، لازم است اشاره‌ای داشته باشیم به مفاد این هورمون و این که چگونه باید به بدن تزریق شود که دراین‌خصوص موضوع اول این است که هورمون رشد در غده هیپوفیز ترشح می‌شود.

مغز این کار را بر عهده دارد و درصورتی‌که به هر دلیل در ساخت و پردازش آن اختلال ایجاد شود، به طبع مشکل این خواهد بود که بدن رشد کافی نمی کند. کوتاه ماندن قد نیز یکی از مشکلات و مواردی است که در این وضعیت پیش می‌آید؛ به شکلی که تزریق هورمون رشد قد یکی از متداول‌ترین روش‌های درمان خواهد بود.

رفع مشکل کوتاه ماندن قد در جوانی!

درصورتی‌که شما هم با مشکل کوتاه ماندن قد خود یا اطرافیان روبرو هستید، باید از این هورمون‌ها استفاده کنید، البته اساس و روش استفاده از آن به همین راحتی نیست. چه‌بهتر می‌شود که بتوانید برخی موارد و مکمل‌های ورزشی، روحی، جسمی و همین‌طور تکنیک‌های پزشکی و خاص را نیز در کنار تزریق هورمون رشد قد استفاده کنید.

در واقع در این صورت مشکل شما زودتر و آسان‌تر حل می‌شود و حتی می‌توانید قد خود را تا 5 سانتی‌متر افزایش دهید که البته اجازه دهید حرفمان را پس بگیریم، قصد نداریم دراین‌خصوص دروغی به شما بگوییم! بهتر است بگوییم که در شرایط ایده‌آل این اتفاق برای شما رخ می‌دهد. این شرایط ایده‌آل را نیز باید خودتان بسازید.

تزریق هورمون رشد قد چه تأثیری روی سنین مختلف دارد؟

در این مورد باید بگوییم که هورمون رشد می‌تواند موجب تغییر در صفحه رشد شود و در واقع صفحه رشد بخش مهمی از سیستم رشد است و هر چه املاح و مواد معدنی کم‌تری به این بخش از بدن برسد به طبع قدکوتاه تر خواهد ماند، البته ممکن است این مشکل صرفاً به دلیل هورمون‌ها نباشد و عده‌ای به هر دلیل در سنی با مشکل توقف رشد مواجه می‌شوند.

رپورتاژ

مسی یک بازیکن غیرعادی به نظر می‌رسید اما سرپرست‌های او در تیم بارسلونا توانستند با هزینه و حرکت سنجیده این مشکل را حل کنند و پس از آن مسی بدنسازی و همین‌طور ورزش‌های دیگری را نیز چاشنی کار کرد. در وب‌سایت اینترنتی وان قد دراین‌خصوص صحبت کردیم و حالا لازم است به این مسئله اشاره کنیم که معمولاً هورمون‌های افزایش قد به کجا تزریق می‌شوند؟ این هورمون‌ها را معمولاً می‌توان به پشت یا کنار بازوها، حداقل 8 سانتی‌متر از شانه و آرنج دورتر، روی شکم بافاصله 5 سانتی‌متر ازروی ناف و یا روی ران‌ها بافاصله 8 سانتی‌متر از لگن تزریق می‌کنند، این آمپول به‌صورت عضلانی و حتی در بخش بالایی باسن نیز قابل تزریق است.

تشخیص مشکل هورمون و تزریق هورمون رشد قد

در درجه اول بهتر است که تشخیص داده شود شخص مشکل هورمون رشد دارد و در وهله بعد از روش‌های مکمل گونه استفاده کند. عده‌ای فکر می‌کنند که صرفاً با تزریق مشکلشان حل می‌شود و برخی نیز به سراغ وب‌سایت‌های اینترنتی متفرقه می‌روند و همین‌طور راهکارهای زیادی را در اینترنت می‌بینند که میان آن‌ها سردرگم می‌شوند.

دراین‌خصوص ما پیشنهاد می‌کنیم پیش از هر اقدامی یک مطالعه ساده‌روی سایت وان قد داشته باشید، کافی است نام وب‌سایت را در گوگل جستجو کنید، اولین پورتالی که با آن مواجه می‌شوید را انتخاب کنید و می‌توانید دراین‌خصوص به‌صورت مفصل بخوانید. آن‌قدر پراکندگی در مورد تزریق هورمون رشد قد و همین‌طور اطلاعات پیرامون رشد قد زیاد است که شاید هرکسی مثل من و شما هم در این مورد سردرگم شود.

درصورتی‌که اگر کمی بادقت نظر بیشتری پیش بروید، متوجه این موضوع می‌شوید که علم پیشرفت کرده است و شما به‌راحتی می‌توانید مشکل کوتاهی قد خود را حل کنید.

تزریق هورمون رشد

آیا تزریق هورمون افزایش قد مشکل‌ساز است؟

دیریازود این سوال ممکن است برای هرکسی در هر سن و سالی ایجاد شود. به‌هرحال تزریق هورمون رشد قد و همه تزریق‌های عضلانی بی آسیب و بی‌ضرر نیستند و به همین منوال اگر کمی دقیق‌تر به این مسئله نگاه کنید، متوجه می‌شوید روش‌ها و راهکارهایی برای جلوگیری از آسیب رسیدن به بدن در این شرایط وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. مثلاً گاهی رژیم‌درمانی و استفاده از برنامه غذایی مشخص در کنار تزریق هورمون رشد قد یکی از اینها خواهد بود.

عده‌ای نیز حجامت، استفاده از انرژی ماورایی و همین‌طور گینر ها، پودرهای بدنسازی و همین‌طور داروهای خاص را پیشنهاد می‌کنند که البته در این مورد لازم است که بدن فرد مورد بررسی و کاوش دقیق قرار بگیرد و بهتر است که همیشه و هر شش ماه یک‌بار یک چکاپ کامل از خود داشته باشید و اگر کمبودی در بدن دارید، خصوصاً کلسیم و آهن بهتر است که هر چه زودتر نسبت به رفع و درمان آن اقدام کنید. به‌هرحال این‌گونه موارد می‌توانند موجب اختلال در عملکرد هورمون رشد شوند؛ ضمن این که اگر تزریق هورمون رشد قد باید دراین‌خصوص حساس‌تر باشید.

ورزش‌های خاصی نیز هستند که می‌توانند روی روند افزایش قد شما کمک شایانی به صفحه رشد کنند، سعی کنید که از آن‌ها نیز استفاده کنید و نسبت به این موارد خنثی نباشید. داستان مسی را به‌خاطر بیاورید که اگر از این هورمون‌ها و روش‌های درمان استفاده نمی‌کرد، حالا خبری از او در صدر لیست بهترین بازیکن‌های تاریخ فوتبال جهان نبود.

منبع: https://1ghad.com

نوشته‌های مرتبط