5 نکته درباره قانون 5 ساعته موفقیت که آدم های معمولی را به افراد موفق تبدیل می کند

تا به حال چیزی درباره قانون ۵ ساعته شنیده اید؟ شما هر روز سخت تلاش می‌کنید، ولی هرگز به هیچ پیشرفت بلند مدت دست پیدا نمی‌کنید. احساس می‌کنید در همین سطح در جا می‌زنید، و قادر نیستید پیشرفت کنید یا یک قدم به جلو بردارید. شما شاهد پیشرفت و ترفیع درجه‌ی دوستان و همکاران‌تان هستید، و با تعجب از خود می‌پرسید، چه تفاوتی بین من و آن‌ها وجود دارد.

اگر شما نیز چنین شرایطی را تجربه می‌کنید، شاید لازم باشد از قانون ۵ ساعته استفاده کنید. این قانون ساده که آدم‌های موفق زیادی در سرتاسر جهان از جمله بیل گیتس، اپرا وینفری، و مارک زاکربرگ از آن پیروی کرده‌اند، می‌تواند به شما کمک کند از یک آدم‌ معمولی به یک فرد موفق تبدیل شوید.

تا انتهای این مقاله با سایت بازده همراه باشید تا دقیقا متوجه شوید چه چیزهایی در این قانون وجود دارند و چگونه می‌توانید آن را در زندگی‌تان پیاده‌سازی کنید.

هفته‌ای پنج ساعت را به یادگیری عمیق و متفکرانه بپردازید.

قانون ۵ ساعته به معنی اختصاص پنج ساعت در هفته، یا یک ساعت در هر روز کاری، به یادگیری متفکرانه و با تمرکز بالا است. به عبارت دیگر، تعیین زمانی مشخص برای توجه کامل به یادگیری و پیشرفت؛ بدون توجه به چیزهای دیگری که حواس‌تان را از موضوع مورد نظر پرت می‌کنند. این یادگیری می‌تواند اشکال متفاوت داشته باشد، و ترکیب این اشکال باعث می‌شود کامل‌ترین و جامع‌ترین تجربه‌ها را به دست بیاورید.

قانون ۵ ساعته موفقیت

۱. خواندن

خواندن یکی از عادات بسیاری از آدم‌های به شدت موفق، و یک راه آسان و ساده برای یادگیری است. سعی کنید همیشه یک کتاب در کیف‌تان داشته باشید و هر هفته اهداف مشخصی را برای تمام کردن یک کتاب تعیین کنید. می‌توانید روزانه یک فصل از کتاب یا خواندن چند کتاب را در طول یک ماه برای خود هدف‌گذاری کنید. گسترش دسترسی به کتاب‌های الکترونیکی مطالعه‌ی هر کتابی در هر موضوع و در هر مکانی را تقریبا ممکن ساخته است. بیل گیتس یکی از طرفداران مشهور مطالعه است و هر سال حدودا ۵۰ کتاب را تمام می‌کند؛ وی مطالعه را یکی از راه‌های اصلی برای یادگیری می‌دانید.

رپورتاژ

۲. تامل و اندیشه

اندیشیدن یک بخش کلیدی از یادگیری است. تلاش برای دریافت بیش از اندازه اطلاعات بدون اندیشیدن و تامل بر آن‌ها می‌تواند به ایجاد حس فرسودگی منجر شود و از یادگیری مهارت‌های جدید پیشگیری کند. لازم است زمانی را که به اندیشیدن اختصاص می‌دهید، سازمان‌دهی کنید؛ در غیر این صورت، احتمال دارد حواس‌تان پرت شود. سعی کنید هر روز چیزهایی بنویسید؛ این کار به شما امکان می‌دهد به هر آن‌چه از طریق مطالعه یاد گرفته‌اید، بیندیشید. هم‌چنین، این کار به شما امکان می‌دهد درباره‌ی درس‌هایی که به تازگی در حین کار آموخته‌اید، فکر کنید و ایده‌های جدیدی را برای آینده به وجود بیاورید.

۳. آزمایش

اگر می‌خواهید در زندگی‌تان پیشرفت کنید، آزمایش یک عامل کلیدی است. هر هفته، زمانی را به آزمودن نظریه‌ها یا ایده‌های جدید اختصاص دهید – مهم نیست این ایده‌ها چه‌قدر عجیب باشند. برخی از موفق‌ترین محصولات در جهان در نتیجه‌ی آزمایش تولید شده‌اند. نوآوری هرگز با انجام و تکرار یک کار مشابه به دست نمی‌آید. حتی اگر آزمایش‌تان با شکست مواجه شد، حداقل درس‌های ارزشمندی آموخته‌اید.

۴. توجه به تفاوت کار کردن و یاد گرفتن

به سادگی ممکن است کار کردن را با یاد گرفتن اشتباه بگیریم، و به همین دلیل ممکن است در نهایت احساس کنیم گرفتار سکون شده‌ایم و در جا می‌زنیم. شاید فکر می‌کنید هفته‌ای ۴۰ ساعت کار کردن برای رسیدن به پیشرفت کافی است، ولی به ندرت چنین اتفاقی می‌افتد. وقتی هر روز بر مشکلات جاری زندگی‌تان تمرکز می‌کنید، زمانی برای پیشرفت و رشد پیدا نخواهید کرد. قانون ۵ ساعته یعنی یادگیری متفکرانه و عمیق؛ نه این‌که هر روز به سر کار بروید و امیدوار باشید چیزهای جدیدی یاد بگیرید. اهداف یادگیری مشخصی برای خود تعیین کنید و زمان کافی را برای تحقق آن‌ها اختصاص دهید؛ به این ترتیب، به پیشرفت‌های بزرگی خواهید رسید.

۵. تمرکز بر پیشرفت، نه فقط بهره‌وری

شاید فکر می‌کنید هر چه بهره‌وری‌تان بیش‌تر باشد، آدم موفق‌تری خواهید بود. بهره‌وری در موفقیت نقش دارد، ولی بدون یادگیری مداوم هیچ ارزشی ندارد. اگر دائما بر کارهای جاری‌تان تمرکز داشته باشید، و از پیشرفت شخصی و بلند مدت غافل شوید، هرگز آن‌چنان رشد نخواهید یافت. شاید هفته‌ای پنج ساعت صرف زمان برای یادگیری بدون رسیدن به یک پاداش سریع، کمی دشوار باشد، ولی اگر این کار را انجام دهید، در بلند مدت به هدف‌تان خواهید رسید. سعی کنید به چیزی فراتر از درآمد روزانه‌تان فکر کنید و در عوض، زمانی را برای تبدیل شدن به بهترین حالت از خودتان اختصاص دهید.

از برخی از موفق‌ترین کارآفرینان الهام بگیرید و هفته‌ای پنج ساعت به یادگیری متفکرانه و عمیق بپردازید. به زودی در خواهید یافت که از دوستان و همکاران‌تان پیش افتاده‌اید، و به خوبی در مسیر موفقیت قرار گرفته‌اید.

 

نوشته‌های مرتبط