طرز تهیه همبرگر گیاهی با لوبیا و بلغور گندم تند و خوشمزه

همبرگر خوراکی محبوب اکثر آدم های کره زمین است. اما اگر شما گیاهخوار باشید یا به غذاهای گیاهی علاقمند باشید باید این برگر گیاهی را امتحان کنید. در ادامه این نوشتار با بخش غذای ملل با ما همراه باشید تا طرز تهیه همبرگر گیاهی با لوبیا و بلغور گندم تند و خوشمزه که یک دستور پخت هندی است آشنا شوید.

همبرگر گیاهی با لوبیا و بلغور گندم

زمان آماده‌سازی: ۱۰ دقیقه
زمان پخت: ۲۵ دقیقه
مناسب برای مصرف ۴ نفر
سطح دشواری: آسان

مواد مورد نیاز

الف. نصف فنجان بلغور گندم کامل
ب. ۲ قاشق غذاخوری روغن گیاهی (مثلا روغن آفتابگردان)
پ. ۱ قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی
ت. ۱ قاشق چای خوری پودر چیلی
ث. نصف قاشق چای خوری زیره آسیاب شده
ج. فلفل هندی، به میزان دلخواه
چ. یک‌چهارم فنجان خامه ترش کم چربی
ح. پوست رنده شده و آب یک عدد لیمو
خ. نمک
د. حدود ۴۰۰ گرم لوبیا قرمز پخته شده (یا کنسرو لوبیا)
ذ. یک‌سوم فنجان ترکیب پنیرهای گودا، فتا، چدار، و موزارلا (ترکیب پنیر مکزیکی)، به علاوه مقداری اضافه برای روی غذای
ر. ۲ قاشق غذاخوری آرد سوخاری
ز. ۲ عدد پیازچه،‌ خرد شده
ژ. اسپری روغن پخت‌وپز
س. ۱ عدد آووکادو رسیده
ش. ۴ عدد مافین یا نان همبرگر با گندم کامل، نصف شده از پهنا
ص. ۱ فنجان بروکلی خرد شده

طرز تهیه همبرگر گیاهی با لوبیا

رپورتاژ

الف. یک و نیم فنجان آب و بلغور گندم را داخل یک تابه‌ی کوچک بریزید و اجازه دهید آب به جوش بیاید. سپس، شعله را کم کنید، درب تابه را بگذارید، و اجازه دهید بلغور گندم به مدت ۱۰ الی ۱۲ دقیقه به آرامی بپزد تا نرم شود. سپس، آن را آبکشی کنید و اجازه دهید کاملا سرد شود.

ب. در این بین، یک تابه‌ی کوچک را روی حرارت متوسط بگذارید؛ مقداری روغن در آب بریزید و حرارت دهید. رب گوجه فرنگی، پودر چیلی، زیره، و فلفل هندی را داخل تابه بریزید و به مدت ۴۵ ثانیه مواد را به هم بزنید تا روغن به رنگ زرد در بیاید و بوی ادویه به مشام‌تان برسد. در نهایت، اجازه دهید این روغن تند نیز به دمای اتاق برسد و خنک شود.

پ. خامه ترش، پوست رنده شده و آب لیمو، مقداری نمک، و ۱ قاشق غذاخوری آب را داخل یک کاسه‌ی کوچک بریزید و خوب به هم بزنید. سپس، کاسه را تا هنگام سرو غذا داخل یخچال بگذارید.

ت. توری فر را در قسمت بالایی محفظه‌ی فر قرار دهید، و گریل (المنت یا شعله‌ی بالایی فر) را روشن کنید. کف یک سینی فر را با فویل بپوشانید. لوبیای پخته شده، بلغور پخته شده، پنیر، آرد سوخاری، پیازچه، روغن چیلی، و نصف قاشق چای خوری نمک را داخل یک دستگاه پوره‌ساز بریزید و آن‌قدر مواد را به هم بزنید تا به خوبی با هم ترکیب و به پوره تبدیل شوند. این پوره را به ۴ بخش تقسیم کنید و هر یک را به صورت یک همبرگر با قطر دو سانتی‌متر در بیاورید.

ث. هر یک از این پوره‌های دایره‌ای شکل را داخل سینی فری که از پیش آماده کردید بودید، قرار دهید. به وسیله‌ی اسپری، مقداری زیادی روغن روی پوره‌ها بپاشید. سینی را داخل فر بگذارید و پوره‌ها را به مدت ۴ الی ۵ دقیقه گریل کنید تا برشته شوند و به رنگ قهوه‌ای طلایی در بیایند. سینی را از فر خارج کنید و به وسیله‌ی یک کفگیر فلزی، پوره‌ها را برگردانید. مجددا به وسیله‌ی اسپری، روی آن‌ها مقداری زیادی روغنی بپاشید. بار دیگر سینی را به مدت ۴ الی ۵ دقیقه داخل فر بگذارید تا پشت پوره‌ها نیز به رنگ قهوه‌ای طلایی در بیایند.

ج. آووکادو را نصف کنید، هسته‌ی آن در بیاورید و سپس، گوشت آن را خرد کنید. هر یک از پوره‌ها را روی بخش پایینی نان‌های همبرگر بگذارید، روی آن را با ترکیب خامه ترش و آب لیمو، آووکادو، و بروکلی بپوشانید، و بخش بالایی نان همبرگر را روی مواد قرار دهید.

نوشته‌های مرتبط