طرز تهیه تاکوی مرغ با لیمو یک غذای لذیذ مکزیکی

تاکوی مرغ با لیمو یکی از گزینه‌های جذاب و دوست داشتنی برای میز شام در دورهمی‌های دوستانه است. در ادامه با بخش آشپزی سایت بازده همراه باشید و طرز تهیه تاکوی مرغ با لیمو یک غذای لذیذ مکزیکی که واقعا دلربا است را یاد بگیرید.

تاکوی مرغ با لیمو

  • زمان مورد نیاز و مقدار تهیه
  • زمان آماده‌سازی: ۱۰ دقیقه
  • زمان پخت: ۵ ساعت و نیم برای مصرف ۶ نفر

مواد مورد نیاز

الف. ۶۸۰ گرم گوشت سینه‌ی مرغ بدون پوست و بدون استخوان، نصف شده

ب. ۳ قاشق غذاخوری آب لیمو

پ. ۱ قاشق غذاخوری پودر چیلی

رپورتاژ

ت. ۱ فنجان ذرت منجمد، یخ‌زدایی شده

ث. ۱ فنجان سس سالسا

ج. ۱۲ عدد تورتیلا (۱۵ سانتی‌متری) با آرد بدون چربی، گرم شده

چ. خامه ترش، پیاز ترشی، کاهو و پنیر چدار خرد شده

طرز تهیه تاکوی مرغ

الف. مرغ را داخل یک آرام‌پز ۳ لیتری قرار دهید. آب لیمو و پودر چیلی را با هم ترکیب کنید و روی مرغ بریزید. درب ظرف را بگذارید، و مواد را به مدت ۵ الی ۶ ساعت، یا تا زمانی که مرغ کاملا نرم شود، بپزید.

ب. مرغ را از ظرف خارج کنید. هنگامی که مرغ به اندازه‌ی کافی خنک شد، آن را به استفاده از دو عدد چنگال ریش‌ریش کنید. سپس، گوشت را به آرام‌پز برگردانید. نشاسته و سالسا را به آن اضافه کنید. بار دیگر درب ظرف را ببندید و مواد به مدت ۳۰ دقیقه‌ی دیگر بپزید. مواد پخته شده را روی تورتیلاها بریزید؛ در صورت تمایل، این غذای خوشمزه را به همراه خامه‌ی ترش، پیاز ترشی، کاهو، و پنیر نوش جان کنید.

ارزش غذایی دو عدد تاکو حاوی ۲۹۱ کالری، ۳ گرم چربی (۱ گرم چربی اشباع شده)، ۶۳ میلی‌گرم کلسترول، ۶۷۴ میلی‌گرم سدیم، ۳۷ گرم کربوهیدرات (۲ گرم قند، ۲ گرم فیبر)، و ۲۸ گرم پروتئین است. این غذا از لحاظ رژیم غذایی دیابتی حاوی گوشت کم چرب و نشاسته است.

نوشته‌های مرتبط