سنجاق: چه ابزارهایی برای نصب کاشی و سرامیک لازم است؟

داشتن ابزار لازم کاشی کاری را سریع‌تر و آسان‌تر می‌کند. اگر در گذشته کاشی کاری کرده باشید حتماً ابزار لازم را دارید، در غیر این صورت شاید این ابزار را نداشته باشید و اصلاً ندانید برای کاشی کاری به چه ابزاری نیاز است. خوشبختانه تمام ابزار در ابزارفروشی‌ها در دسترس هستند. اگر پروژه کاشی کاری شما بزرگ است، به ابزارهای بیشتری نیاز دارید.

اگر می‌خواهید از یک متخصص کمک بگیرید در قدم اول می‌توانید قیمت نصب کاشی و سرامیک را در شهر خودتان بپرسید. مثلاً اگر به دنبال بهترین کاشی کاران و سرامیک کاران در شرق تهران باشید می‌توانید سفارش نصب کاشی و سرامیک ثبت کنید و پس از زمانی کوتاه پیشنهاد متخصصان فعال در بازار را مشاهده کنید. از آنجایی که این متخصصین در بازار صاحب امتیاز و سابقه و کارنامه هستند با در نظر گرفتن همین موارد و نظرات مشتریان قبلی ایشان، می‌توانیدنصب سرامیک انتخابی آگاهانه‌تر را تجربه کنید.

ابزار لازم برای نصب کاشی و سرامیک

  1. اره خیس کاتر کاشی

اره خیس بهترین ابزار برای برش انواع کاشی، سرامیک، سنگ، شیشه و پرسلان است. لبه‌های آن الماس مانند و تیز هستند، نه دندانه دار، و حین برش خیس می‌شوند تا لبه و کاشی بیش از حد داغ نشود. می‌توانید این کاتر را خریداری یا اجاره کنید. جایگزین دیگر برای اره کاتر کاشی بر است که می‌توانید با آن کاشی را برش داده و لبه‌های آن را صاف کنید. این ابزار برای کار با سرامیک، پرسلان و کاشی شیشه‌ای مناسب است.

  1. ماله دوغاب

فرق ماله دوغاب با ماله معمولی در این است که ماله دوغاب بده لاستیکی دارد. با این وسیله می‌توانید دوغاب رابین کاشی‌های نصب شده پخش کنید. بعد از این که دوغاب را روی سطح فشار دادید می‌توانید دوغاب را روی سطح بکشید تا به خورد کل درزها برود. هیچ ابزاری به اندازه ماله دوغاب این کار را خوب انجام نمی‌دهد.

  1. اسفنج دوغاب

اسفنج دوغاب یک اسفنج بزرگ با لبه‌های گرد است که با آن درزهای دوغاب شده را یکدست و صاف کرده و دوغاب اضافه را از روی سطح تمیز می‌کنید. شاید وسوسه شوید از اسفنج‌های خانگی برای این کار استفاده کنید، اما لبه‌های زاویه دار آن دوغاب را از توی درزها می‌کند. به علاوه چون در اندازه‌های کوچک موجود هستند تقریباً تأثیر خوبی ندارند. پس بهتر است همان اسفنج دوغاب را به کار ببرید.

  1. ماله دندانه دار

ماله دندانه دار برای یکدست کردن چسب روی کف یا دیوار به کار می‌رود. ماله‌هایی با لبه‌های مربعی برای سیمان‌های باریک (کاشی کاری دیوار) استفاده می‌شوند. اندازه دندانه‌های ماله متفاوت است و بر اساس ضخامت سطح مورد نظر آن را انتخاب کنید.

رپورتاژ
  1. انبر کاشی

انبر کاشی برای برش‌های غیرمعمول، مثل نیم دایره، که با کاتر و اره امکان پذیر نیست، انجام می‌شود. این انبرها مثل ناخن گیر کاشی را برش می‌دهند. گرچه می‌توان بدون انبر هم کاشی کاری را انجام داد، اما انبر یکی از ابزارهای لازم برای کاشی کاری است که با آن کارتان بهتر انجام می‌شود.

  1. ریسمان رنگی

در کاشی کاری کشیدن خطوط صاف نقش مهمی دارد. به همین دلیل است که از قدیم تا به امروز از ریسمان رنگی استفاده می‌کردند و خط کشی‌ها را با آن انجام می‌دادند. ریسمان رنگی را با پودر پر کنید، آن را تکان دهید و ریسمان را تا متراژ مورد نظر باز کنید. آن را روی دیوار یا کف که قرار است کاشی کاری یا سرامیک کاری کنید بگذارید. در این صورت خطوط و جای کاشی مشخص می‌شود.

  1. تراز

اگر کارهای فنی مربوط به خانه و ساختمان را انجام می‌دهید پس حتماً اسم تراز را شنیده‌اید. این تراز برای اندازه گیری و اطمینان از صاف بودن خطوط عمودی و افقی استفاده می‌شود. همچنین با کمک آن مطمئن می‌شوید که کاشی در راستای دیوار یا کف قرار دارد.

  1. پتک لاستیکی

پتک لاستیکی ابزاری است که برای محکم کردن کاشی در جای خودش استفاده می‌شود. در این جا نمی‌توان از چکش استفاده کرد و پتک توصیه می‌شود. یک پتک ارزان قیمت استفاده کنید تا بارها به دردتان بخورد.

ابزارهایی برای نصب کاشی و سرامیک

  1. سطل پلاستیکی

سطل برای مخلوط کردن سیمان و دوغاب و آبکشی اسفنج دوغاب ضروری است. برای کاشی کاری مجبور نیستید سطل مخصوص بخرید، همان سطل‌های پلاستیکی ساده مناسب هستند. فقط اندازه آن باید به حدی باشد که ماله و اسفنج توی آن جا بگیرد.

نوشته‌های مرتبط