سایت های فریلنسینگ — معرفی بهترین سایت های فریلنسری برای کسب درآمد

در این پست می خواهیم سایت های فریلنسینگ را معرفی کنیم و در مورد افرادی صحبت کنیم که دوست دارند به صورت مستقل و برای خود کار بکنند. پس بعد از خواندن این پست، شما با مفهوم فریلنسینگ، مزایا و معایب آن، چگونگی کسب در آمد از این شغل آشنا خواهید شد و در انتها تعدادی از بهترین سایت های فریلنسری ایرانی و خارجی را معرفی خواهیم کرد.

به چه کسی فریلنسر می گویند؟

شاید این روزها کلمه های “دورکاری” یا “فریلنسر” را زیاد شنیده اید، هر چند که به نظر خیلی از افراد شاغل کسی است که به استخدام رسمی درآمده باشد و حقوق و مزایای ثابتی را در آخر هر ماه دریافت کند، اما فریلنسری ویژگی هایی مثل محدود نبودن به مکان خاص و منعطف بودن زمان کاری را دارد. فریلنسر ها نیازی به بستن قراردادهای طولانی ندارند و می توانند همزمان با چند کارفرما، بسته به کار مورد نظر قرارداد ببندند.

سایت های فریلنسینگ — معرفی بهترین سایت های فریلنسری برای کسب درآمد

با این توضیحات شاید مفهوم فریلنسری را فهمیده باشید. فریلنسینگ به زبان ساده و در لغت به معنای آزادکاری یا دورکاری است و فریلنسر به کسی گفته می‌شود که برای خودش کار می‌کند و تعهد و قرارداد بلند مدتی به مجموعه یا شرکت خاصی ندارد. در این شغل زمان ساعت کار در پروژه‌های مختلف بر عهده خود فریلنسر است و آن‌ها مسئول وظایف خود هستند. فریلنسرها با دلایل مختلفی این شغل را انتخاب می‌کنند.

کسب درآمد از اینترنت، بدون نیاز به حضور در محل کار می‌تواند برای خیلی از افراد جذاب باشد. این کار را می‌توان در منزل یا در کتابخانه یا هرجایی که بتوانید لپ تاپ خود را حمل کنید و به برق و اینترنت وصل شوید، انجام دهید؛ همچنین می‌توانید کار خود را در هر ساعت از شبانه روز که بخواهید به پیش ببرید. در ادامه مباحث با مزایا و معایب این شغل بحث خواهیم کرد. برای فریلنسر شدن باید در زمینه‌های درسی و شغلی خود متخصص باشید تا بتوانید کار خود را به نحو احسن پیش ببرید. برای این کار در فرادرس مجموعه آموزشی‌های متنوعی قرار داده شده است. برای استفاده از این فیلم‌های آموزشی کاربردی روی لینک زیر کلیک کنید.

این نوع شغل برای دانشجویان یا کسانی که نمی‌خواهند تمام وقت کار کنند یا کسانی که حقوقشان کفاف زندگی را نمی‌دهد و به دنبال شغل دوم هستند، مناسب است. آن‌ها می‌توانند زمانی که وقت کافی برای کار کردند دارند، سفارش بگیرند و در غیر این صورت سفارشی تحویل نگیرند. برای افرادی که در شهرهای کوچک زندگی می‌کنند و فرصت شغلی کمی وجود دارد، می‌توانند از طریق شغل فریلنسری و با دسترسی به اینترنت درآمد خوبی کسب کنند. برنامه نویس ها، مترجم‌ها، تولیدکنندگان محتوا، گرافیست‌ها می‌توانند از این راه برای کسب درآمد استفاده کنند. البته هنوز واژه فریلنسری در بین مردم جانیافتاده است و شاید خیلی‌ها نمی‌دانند چگونه وارد این کار شوند.

مزایای شغل فریلنسرینگ

هر شغلی مزایای خود را دارد. در این بخش از معرفی سایت های فریلنسینگ، مزایای فریلنسری را بیان خواهیم کرد تا با آن آشنا شوید.

مستقل بودن در کار

اولین ویژگی شغل فریلنسری استقلال در کار است. یعنی برای کسی کار نمی‌کنید و خودتان رئیس خود هستید. درست است که باید سفارش مشتری را انجام دهید اما خودتان تعیین می‌کنید که چه سفارشی را قبول کنید و چه سفارشی را قبول نکنید. موفقیت یک فریلنسر در این مسیر به این بستگی دارد که تجارتان را چگونه مدیریت کنید. باید قبل از هر چیز خودتان یک فرد مستقل باشید و مسئولیت کارهای خود را برعهده بگیرید.

کار بدون سرمایه اولیه

بسیاری از جوانان که مدرک دانشگاهی گرفته‌اند و سرمایه‌ای برای ایجاد شغل ندارند، از افرادی هستند که وارد بازار کار فریلنسری می‌شود. تنها سرمایه لازم برای این کار داشتن یک کامپیوتر یا لپ تاپ شخصی است. اگر تخصصی در دانشگاه یا در دوره‌های مختلف آموزشی کسب کردید، می‌توانید در این کار از آن استفاده کنید. شاید هم نیاز به گذراندن دوره‌های جدیدتر و کسب مهارت در سئو یا مترجمی زبان و برنامه نویسی داشته باشید که نیازی به داشتن سرمایه کلان نیست.

منعطف بودن ساعت کاری

از ویژگی مهم دیگر این کار این است که در هر ساعتی از شبانه روز بخواهید می‌توانید این کار را انجام دهید. مثلاً اگر دانشجو هستید، به وقتش سر کلاس‌های خود حضور یابید یا در ساعات اداری به کارهای اداری خود برسید. هر چه بیشتر سفارش بگیرید بیشتر درآمد خواهید داشت و محدودیتی برای سفارش گیری پروژه ندارید. البته اگر برنامه زمانی مشخصی نداشته باشید، نمی‌توانید کارهایتان را به پیش ببرید و انتظار تحویل به موقع پروژه را داشته باشد.

سایت های فریلنسینگ — معرفی بهترین سایت های فریلنسری برای کسب درآمد

معایب شغل فریلنسرینگ

در کنار مزایا و ویژگی های یک شغل، معایبی نیز وجود دارد. در این بخش از معرفی سایت های فریلنسر، معایب شغل فریلنسری را بیان خواهیم کرد تا با آن آشنا شوید.

تحویل به موقع پروژه به مشتری

در بعضی مواقع مشتری وجود دارد که پروژه‌ای سخت را در زمانی کوتاه می‌خواهد و چون اکثر فریلنسرها درآمد ثابت ندارند، نمی‌توانند سفارش را رد کنند چون تضمینی وجود ندارد که بعد از رد این سفارش، سفارش بعدی به دستش خواهید رسید یا نه. فریلنسرهایی وجود دارند که در قبال انجام پروژه‌های سخت پول خوبی می‌گیرند و در کوتاه مدت تحویل می‌دهند و شاید از خواب شبانه و استراحت خود بزنند. برای این کار داشتن علاقه نیز خیلی مهم است که زود خسته نشوید و از میدان رقابت کناره گیری نکنید.

نبود تضمین برای سفارش بعدی

ضرب‌المثل دست روی دست بسیار است، مثال خوبی در این شغل است. بسیاری از افراد چون کار و درآمدی ندارند با حقوق درخواستی پایین‌تر این شغل را انتخاب می‌کنند. بنابراین شاید بعضی اوقات و مدت‌ها در انتظار یک پروژه و سفارش بمانید و بعضی اوقات پروژه‌های درخواستی آن‌قدر زیاد باشد که مجبور باشید تعدادی را رد کنید.

دشوار بودن مدیریت زمان

شاید با افرادی روبه رو شوید که پروژه هایی را از شما بخواهند و زمان تحویل آن‌ها نیز نزدیک به هم باشد. بنابراین در این مورد نیاز به مدیریت زمان دارید. مدیریت داشتن در این کار از نکات بسیار مهم است که باید با دقت زیاد انجام شود تا در زمان تحویل سفارش‌ها مشکلی نداشته باشید.

نداشتن بیمه و مزایا از طرف کارفرما

رپورتاژ

باید این را در نظر بگیرید که شغل فریلنسری بیمه ندارد. و اگر شما فردی هستید که به این مورد اهمیت می‌دهید و به فکر بازنشستگی هستید باید به شخصه خود را بیمه کنید. اما اگر این مورد اهمیتی برای شما ندارد پس مشکلی نخواهید داشت. در ضمن بعضی از پروژه‌ها هستند که با مشتری بد حساب مواجه می‌شوید که دستمزد شما را به موقع پرداخت نمی‌کنند؛ بنابراین بهتر است برای پیشگیری از این کارها بخشی از دستمزد خود را از همان ابتدا دریافت کنید تا بعداً دچار مشکل زیادی نشوید.

چگونه می توان یک فریلنسر موفق شد؟

حالا که می دانید فریلنسر کیست و این شغل چه مزایا و معایبی دارد، شاید برایتان وسوسه کننده باشید که بخواهید به این شغل روی بیاورید. احتمالاً الآن این سؤال ذهنتان را درگیر کرده است که چگونه می‌توان یک فریلنسر موفق شد؟ در ادامه به توضیحاتی که در این مورد خواهیم داد را با دقت مطالعه کنید.

مشخص کردن حوزه خدمات خود

اگر بتوانید مهارت‌های خود را به صورت خدمات ارائه دهید اولین قدم را در فریلنسری برداشتید. همیشه تلاش کنید تا در حوزه مهارت‌های خود به روز باشید. این کار با مطالعه مداوم انجام پذیر خواهد بود. مخاطبین و مشتریان خود را پیدا کنید. برای انجام این کار بهتر است در شبکه‌های اجتماعی فعالیت داشته باشید. خدماتی را که ارائه می‌دهید به دوستان و همکاران معرفی کنید و با معرفی نمونه کارهای خود مشتری‌ها را جذب کنید.

نوشتن پروپوزال یا طرح پیشنهادی اولیه

برای اینکه مشتری‌های زیادی را جذب کنید باید کار خود را در چارچوب مشخص انجام دهید. نوشتن پروپوزال حرفه‌ای در پروژه کمک بزرگی به شما خواهد کرد و مشتری مطمئن می‌شود که آدم درستی را انتخاب کرده است. شرح پروژه را با دقت بخوانید و چیزهایی که کارفرما نیاز دارد، اشاره کنید.

توسعه دادن مهارت های خود

مهارت‌هایی که در حال حاضر برای انجام پروژه‌ها به کار می‌گیرید، ممکن است دو سال دیگر کافی نباشد و از بازار رقابت عقب بمانید. با ورود تکنولوژی‌های جدید شما نیز باید مهارت‌های خود را توسعه دهید. در کنار انجام پروژه‌ها حتماً و حتماً دانش خود را در حوزه مهارت‌هایتان بالا ببرید. بعد از مشخص کردن اهداف خود در این راه چهارچوب قیمتی نیز برای شغل خود مشخص کنید. هیچ فرمول خاصی در تعیین قیمت این کار وجود ندارد. بلکه با توجه به کاری که انجام می‌دهید و با توجه به مهارت خودتان با مشتری به توافق برسید و شروع به انجام کار کنید.

معرفی سایت های فریلنسینگ

برخی از فریلنسرها به صورت مستقل خود با افراد و شرکت‌ها مذاکره می‌کنند و مشغول کار می‌شوند. برخی دیگر نیز ترجیح می‌دهند با سایت های فریلنسینگ کار کنند. از دلایل فریلنسرها برای استفاده از سایت های فریلنسینگ می‌توان به مشکل در پیدا کردن مشتری، پرداخت به موقع دستمزد، داشتن درآمد دلاری زمان همکاری با یا سایت‌های فریلنسری خارجی اشاره کرد. در ادامه می‌خواهیم تعدادی از سایت‌های فریلنسری ایرانی و خارجی را معرفی کنیم تا اگر دنبال این کار هستید، بتوانید با مراجعه به این سایت‌ها به هدف خود برسید.

سایت های فریلنسینگ — معرفی بهترین سایت های فریلنسری برای کسب درآمد

سایت ایرانی “انجام میدم”

می‌خواهیم در اولین مورد، سایت “انجام می‌دم” را معرفی کنیم که به فریلنسرها امکانی می‌دهد تا مهارت‌ها و توانمندی‌های خود را به خدماتی برای مشتریان تبدیل کنند و به صورت آزادکار مشغول کار شوند. این سایت در حوزه‌های مختلف بازاریابی، تبلیغات، نویسندگی، برنامه نویسی و غیره فعالیت دارد. این سایت نیز مانند سایت‌های دیگر مزایا و معایبی برای فریلنسر دارد که هر دو طرف باید در هنگام سفارش و تحویل پروژه آن را در نظر بگیرند.

سایت ایرانی “پونیشا”

سایت پونیشا یکی از سایت های فریلنسینگ معروف و معتبر است که توانسته در این زمینه موفق عمل کند. این سایت نیز در حوزه‌های گوناگون تایپ، تولید محتوا، طراحی لوگو، برنامه نویسی، خدمات سئو، نصب، راه اندازی و طراحی قالب ورد پرس و غیره فعالیت دارد.

سایت های فریلنسینگ — معرفی بهترین سایت های فریلنسری برای کسب درآمد

سایت ایرانی “پارسکدرز”

در سومین مورد از سایت‌های فرلنسینگ، سایت پارسکدرز را معرفی می‌کنیم. این سایت بیشتر از چهارده سال سابقه فعالیت دارد. فریلنسرهایی که در این سایت همکاری می‌کنند، معتقدند پارسکدرز از نظر کیفیت یکی از بهترین سایت‌ها است. مثل سایت های فریلنسینگ دیگر، این سایت نیز در زمینه تولید محتوا، برنامه نویسی، تایپ، مترجمی فعالیت دارد و عضویت در آن رایگان است.

سایت های فریلنسینگ — معرفی بهترین سایت های فریلنسری برای کسب درآمد

سایت خارجی “Freelancer”

سایت فریلنسر یکی از بهترین سایت های فریلنسینگ جهان است. تمامی فریلنسرهای کشورهای مختلف می‌توانند پروژه‌های خود را در این سایت ثبت کنند و افرادی که به زبان انگلیسی مسلط هستند از این راه درآمد زیادی کسب کنند. گفتگوی زنده بین کارفرما و فریلنسر یکی از امکانات این وب سایت است. مبلغ پروژه زمانی به فریلنسر پرداخت می‌شود که کارفرما رضایت خود را از پروژه اعلام کند. طراحی گرافیک، طراحی وب سایت، طراحی اپلیکیشن موبایل، طراحی لوگو و فتوشاپ از عمده فعالیت‌های این وب سایت است.

سایت خارجی “Toptal”

سایت تاپدل نیز از بهترین سایت‌های فریلنسری خارجی به شمار می‌رود. معنی نام این سایت یعنی بهترین استعداد. شرکت مایکروسافت اکثر کارهای فریلنسری خود را به این سایت واگذار می‌کند. سایت تاپتل با فریلنسرهای حرفه‌ای همکاری می‌کند. بنابراین روند گزینش کمی دشوار می‌شود. اگر فردی مبتدی در این حوزه هستید بهتر است در ابتدای کار سراغ این وب سایت نروید.

قبل از انجام هر کاری باید تخصص و مهارت خود را افزایش دهید تا بهترین عملکرد را داشته باشید. در همین راستا فرادرس، بزرگ‌ترین مجموعه آموزشی در ایران است که با تهیه فیلم‌های آموزشی در زمینه‌های برنامه نویسی، علوم کامپیوتر، کسب و کار، ادبیات، ریاضیات و… فعالیت می‌کند. اگر می‌خواهید مهارت‌های خود را افزایش دهید با مجموعه آموزش‌های فرادرس شروع کنید.

نوشته‌های مرتبط