رشد ناخن: 20 برترین درمان خانگی رشد سریع ناخن

ناخن‌ها در بدن از نوعی پروتئین به نام کراتین ساخته می‌شوند. این اعضاء کوچک نه تنها وظیفه حفاظت از انگشتان را بر عهده دارند بلکه می‌توانند نشان دهنده اطلاعات قابل توجهی در مورد وضعیت سلامت و چگونگی ذائقه فرد باشند. رشد ناخن عاملی است که اغلب مورد توجه همه قرار می‌گیرد. متوسط رشد ناخن در هر ماه برابر است با ۳.۴۷ میلیمتر. در برخی از موارد افراد نیاز دارند که برای افزایش سرعت رشد ناخن خود روش‌های گوناگونی را جست‌وجو و امتحان کنند. همچنین اغلب دیده می‌شود که به دلیل برخی اشتباهات ناخن‌های ما شکل نامناسبی به خود می‌گیرند و کوتاه تر از حد معمول می‌شوند. برخی اوقات نیز عوامل دیگری مثل مشکلات ناخن، ترک‌های به‌وجود آمده، شکستن ناخن‌ها یا داشتن ناخن‌های سست و شکننده می‌تواند سرعت رشد ناخن را تحت تاثیر قرار داده و میزان رشد آنها را به کمتر از حد متوسط کاهش دهد.

سرعت آرام رشد ناخن‌ها با فقدان مواد مغذی، مسائل پزشکی، مشکلات سلامت یا تغییرات هورمونی در بدن در ارتباط است. به همین دلیل اغلب از درمان‌های خانگی برای تقویت رشد ناخن‌ها در کوتاه مدت استفاده می‌شود. در این مقاله ما شما را با ۲۰ درمان خانگی برای سرعت بخشیدن به رشد ناخن‌ها آشنا می‌کنیم و شما می‌توانید آنها را به عنوان بخشی از روش‌های مراقبت از ناخن‌های خود در خانه به کار ببرید.

۱.پوست تخم‌مرغ

بیشتر مردم بعد از خوردن تخم‌مرغ پوست آن را دور انداخته و با خود فکر می‌کنند که پوست تخم‌مرغ هیچ خاصیت یا کاربردی ندارد اما باید بدانید که پوست تخم‌مرغ دارای مقادیر فراوانی کلسیم، آهن (اسید فولیک)، پروتئین و مواد معدنی از جمله منیزیم و پتاسیم است و به همین دلیل می‌توان آن را به عنوان یک درمان خانگی برای رشد ناخن مورد استفاده قرار داد. این عنصرها به استحکام ناخن‌های شما کمک کرده و مانع از آسیب وارد شدن به آنها می‌شوند. در ادامه روش استفاده از پوست تخم‌مرغ برای تقویت و استحکام ناخن را باهم می‌خوانیم:

  • پوست تخم‌مرغ را له کرده و آن را در مخلوط کن بریزید.
  • مقداری بادام، گردو و تخم کتان به آن اضافه کرده و آنها را خوب مخلوط کنید تا به شکل پودر در آید.
  • هر روز صبح ۱ قاشق چایخوری از این پودر را همراه با شیر گرم میل کنید.
  • از این روش به مدت یک ماه استفاده کنید تا داشتن ناخن هایی سالم و محکم تر را تجربه کنید.

۲. سیر

سیر ترکیبی قوی است که به دلیل داشتن خواص آنتی پروتوزوآ، آنتی باکتریال و تاثیرات ضد توموری موجود در آن برای برطرف کردن بیماری‌ها و مشکلات مربوط با سلامت انسان در روش‌های درمانی متعددی مورد استفاده قرار می‌گیرد. بعلاوه سیر به عنوان یکی از درمان‌های خانگی برای رشد ناخن شناخته شده است. سیر با داشتن خواص ضد باکتریایی و ضد قارچی از ناخن‌های شما در برابر عفونت محافظت می‌کند و بهترین شرایط را برای رشد ناخن فراهم می‌کند اما رشد ناخن را بطور مستقیم تحریک نمی‌کند. سیر محصولی مفید برای زیبایی و سلامت ناخن‌های شما به شمار می‌رود.

  • حبه‌های سیر را از وسط نصف کرده و آن را روی ناخن‌های خود ماساژ دهید.
  • اجازه دهید چند دقیقه بگذرد تا عصاره سیر جذب ناخن‌های شما شود.
  • چند حبه سیر را در مخلوط کن له کنید و پوره سیر را به مدت ۵ دقیقه روی ناخن‌های خود قرار بدهید. از این روش به مدت ۱ هفته استفاده کنید تا به نتیجه دلخواهتان برسید.

۳. ویتامین E

ویتامین E یک عامل ضروری و لازم برای مو و ناخن به شمار می‌رود. شما می‌توانید از ویتامین E به عنوان یک درمان خانگی برای رشد ناخن خود استفاده کنید و سرعت رشد آنها را افزایش دهید. باین ترتیب ویتامین E آسان تر و سریع تر از طریق ناخن‌های شما جذب می‌شود و رشد آنها را تحریک می‌کند.

  • یکی از انواع روغن‌های ضروری را انتخاب کنید ( مثلا روغن درخت چای) و آن را به ویتامین E اضافه کرده و آنها را به خوبی با یکدیگر ترکیب کنید.
  • این ترکیب را کمی حرارت دهید تا مقداری گرم شود.
  • ناخن‌های خود را در این ترکیب گرم فرو کرده و اجازه دهید که این ترکیب تمام شب روی ناخن هایتان باقی بماند.

۴. روغن‌های ضروری

همه ما خوب می‌دانیم که اگر از ناخن‌های خود به خوبی مراقبت نکنیم آنها به راحتی خشک، شکننده و خراب می‌شوند و حتی مشکلات بدتری هم برای آنها رخ می‌دهد. دست‌های ما هر روز در معرض مواد شیمیایی بسیار زیادی از جمله مایع ظرف شویی و پاک کننده‌ها قرار می‌گیرد و اگر ما نتوانیم آنها را به درستی از ناخن‌های خود بزداییم، این مواد به‌تدریج به ناخن‌های ما آسیب خواهند رساند. از این روی، استفاده از اسانس‌ها یا روغن‌های ضروری به عنوان یکی از درمان‌های خانگی موثر در رشد ناخن‌ها شدیدا توصیه می‌شود. شما می‌توانید از طریق ماساژ دست‌ها و ناخن‌های خود با این روغن‌ها دست هایتان را سالم و دور از هر آسیب احتمالی ناشی از کار خانه نگه دارید. به این منظور می‌توانید از روغن درخت چای یا روغن نعناع استفاده کنید زیرا این دو محصول ضد باکتری و ضد قارچ هستند و از ناخن‌های شما در برابر عفونت‌ها محافظت کرده و به آنها درخشش و جلا می‌بخشند.

  • مقداری روغن نعناع یا روغن درخت چای را روی انگشت‌های خود ریخته و ناخن‌های خود را با آن ماساژ دهید.
  • اجازه دهید این روغن تمام شب روی دست شما باقی بماند و پس از چند روز نتیجه استفاده از آن را مشاهده خواهید کرد.

 

اگر مجبور هستید که دائما ظرف یا لباس بشویید، ماساژ ناخن‌ها با روغن‌های ضروری را حداقل هفته‌ای یک بار انجام دهید و برای محافظت از دست‌های خود در برابر مواد شیمیایی که ناخن‌های شما را ضعیف و شکننده می‌کنند از دست کش استفاده کنید.

۵. ماساژ دست

ثابت شده است که ماساژ دادن بخش خاصی از بدن خون را در آن قسمت به جریان در می‌آورد. به این ترتیب جریان خون در آن منطقه بهتر شده و تولید سلول‌ها افزایش می‌یابد. قسمت‌های سفید روی ناخن‌های شما در نتیجه رشد سلول‌های جدید به‌وجود می‌آید. بنابراین اگر روند تولید سلول‌ها تحریک شود، رشد ناخن‌های شما افزایش خواهد یافت. به عبارت دیگر ماساژ دادن دست‌های شما با داشتن چنین فوایدی می‌تواند یکی از درمان‌های خانگی برای تقویت رشد ناخن‌ها به شمار رود.

  • دست خود را با یک کیسه پلی اتیلن پوشانده و سپس انتهای آن را گره بزنید. باین ترتیب فضایی ضد هوا در اطراف دست‌های شما به‌وجود آمده و داخل آن گرم می‌شود.
  • پس از ۱۰ تا ۱۵ دقیقه کیسه را بردارید.
  • از یک دست برای ماساژ دادن دست دیگر خود استفاده کنید. همچنین می‌توانید از یک قاشق چایخوری نمک برای ماساژ دادن دست‌ها و گوشه‌های ناخن‌ها به مدت ۵ دقیقه استفاده کنید.
  • پوسته‌های کنده شده را از دست خود جدا کنید و دست‌ها را بشویید.
  • همین کار را با دست دیگر خود انجام دهید.

۶. مواد غذایی سرشار از پروتئین

اگر می‌خواهید ناخن‌های خوبی داشته باشید توجه کردن به آنچه که بصورت موضعی برای ناخن‌های خود استفاده می‌کنید کافی نیست. شما باید مواد غذایی مصرفی روزانه خود را نیز به دقت مورد بررسی قرار دهید تا به این ترتیب ناخن‌های خود را نیز تقویت کنید. در حقیقت، ناخن‌ها اجزاء ساده‌ای هستند که از پروتئین تشکیل شده‌اند و از این روی دریافت پروتئین کافی برای رشد ناخن‌ها لازم و ضروری است. برخی مواد غذایی غنی از پروتئین عبارتند از گوشت قرمز، ماهی، تخم‌مرغ، پنیر و میوه‌های خشک. همه این مواد غذایی رشد ناخن‌های شما را بگونه‌ای موثر تقویت کرده و پس از مصرف آنها به نتیجه‌ای مطلوب دست خواهید یافت. در ادامه توصیه هایی مرتبط با مصرف پروتئین را با هم می‌خوانیم:

  • تخم‌مرغ: شما می‌توانید تخم‌مرغ را بصورت آب پز، نیمرو یا املت تهیه کرده و هر روز آن را در وعده غذایی صبحانه مورد استفاده قرار دهید.
  • میزان ماهی، پنیر، میوه‌های خشک و دیگر مواد غذایی سرشار از پروتئین را در رژیم غذایی خود افزایش دهید تا رشد ناخن‌های شما افزایش یابد.

۷. جلوگیری از جویدن ناخن

عادت جویدن ناخن در میان بسیاری از مردم بویژه افراد عصبی و مضطرب دیده می‌شود. این عادت ناچیز اما واقعا بد می‌تواند رشد و سلامت ناخن‌ها را بطور منفی تحت تاثیر قرار دهد. اگر عادت ناخن جویدن خود را متوقف نکنید درواقع شما بدون دخالت هیچ عامل خارجی در حال خراب کردن ناخن‌های خودتان هستید. اگر رها کردن این عادت برای شما سخت است و به کمک نیاز دارید، می‌توانید از راهکارهای زیر استفاده کنید:

  • بر کار فعلی خود متمرکز شوید.
  • ذهن خود را همیشه با چیزهای دیگر مشغول نگه دارید.
  • لب‌های خود را آرایش کنید تا برای خراب نشدن آرایش لب هایتان مانع از جویدن ناخن هایتان شوید.

۸. کوتاه کردن ناخن ها

دقیقا مثل شیوه‌های مراقبت از مو که لازم است مو را کوتاه کنید تا سریع تر رشد کند، کوتاه کردن ناخن‌ها نیز رشد آنها را تحریک می‌کند. بعضی از افراد دائما ناخن‌های خود را برای راحتی یا زیبایی آن کوتاه می‌کنند و حتی نمی‌دانند که این روش یکی از درمان‌های خانگی مفید برای رشد ناخن به شمار می‌رود. کوتاه کردن ناخن‌ها همچنین از آنها در برابر شکسته شدن یا آسیب دیدن محافظت می‌کند. بنابراین، فراموش نکنید که هفته‌ای یک بار گوشه‌های ناخن‌های خود را کوتاه کنید و قسمت‌های ناهموار آنها را سوهان بکشید تا شکل خوبی به ناخن‌های خود بدهید.

۹. اهمیت ترکیبات موجود در لاک ناخن

لاک ناخن تاثیر مهمی در زیبایی ناخن دارد اما بیشتر افراد اغلب قبل از خریداری آن هیچ توجهی به ترکیبات موجود در آن ندارند. باور داشته باشید یا نداشته باشید، ترکیبات موجود در لاک ناخن می‌توانند رشد ناخن‌های شما را تحت تاثیر قرار دهند. بنابراین، به یاد داشته باشید که در آینده قبل از خرید به ترکیبات موجود درآن دقت کنید و توجه داشته باشید که لاک مورد نظر فاقد سولفونامید، تولوئن و فرمالدهید باشد. مهم نیست که شما چقدر رنگ آن لاک را دوست دارید بلکه مهم این است که شما هرگز نباید لاکی با این ترکیبات را استفاده کنید زیرا این ترکیبات بیش از آنچه فکر می‌کنید به ناخن‌های شما آسیب می‌رسانند. همانطور که در بالا گفته شد، ناخن‌های شما از پروتئین ساخته می‌شوند و این مواد شیمیایی ساختار پروتئینی ناخن‌ها را مختل می‌سازند و به این ترتیب ناخن‌های شما به راحتی صدمه می‌بینند. در نتیجه، از لاک ناخن دارای سولفونامید، تولوئن و فرمالدهید استفاده نکنید تا ناخن‌های سالمی داشته باشید.

۱۰. وازلین

وازلین نیز درمان خانگی دیگری برای رشد ناخن‌ها به شمار می‌رود. توصیه می‌شود که پس از کوتاه کردن ناخن‌ها از وازلین استفاده کنید زیرا وازلین موجب نرمی و درخشش ناخن‌های شما می‌شود. در ادامه به شما یاد می‌دهیم تا چطور به سادگی ناخن هایی زیبا و سالم داشته باشید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که:

  • کمی وازلین برداشته و آن را با یک تکه پنبه به گوشه‌های ناخن خود بمالید.
  • پس از یک ساعت آن را از روی ناخن‌ها و کناره آنها برداشته و دست‌های خود را با دقت بشویید.
رپورتاژ

۱۱. درمان شبانه

ثابت شده است که شب‌ها بهترین زمان برای انجام مراقبت‌های ناخن است. شب زمان مناسبی است که دست‌های شما می‌تواند به استراحت بپردازد و ناخن‌ها در معرض محیط‌های خارجی از جمله مایع ظرف شویی یا صابون یا مواد شیمیایی قرار ندارد. بنابراین، قبل از رفتن به رختخواب، ناخن‌های خود را با روغن ویتامین E ماساژ دهید. در ادامه روش این کار را به شما آموزش می‌دهیم:

  • ۲ تا ۳ عدد کپسول ویتامین E را برش داده و مایع درون آن را به ناخن‌های خودتان بزنید.
  • دست کش مخصوص مانیکور را در دست کنید و شب را با دست کش بخوابید.
  • صبح روز بعد دست کش را از دست خود در آورید. این کار را یک هفته انجام دهید تا تغییرات حاصل از آن را مشاهده کنید.

۱۲. روغن زیتون

به یاد داشته باشید که اگر می‌خواهید رشد ناخن‌های خود را تحریک کنید لازم است که ناخن‌های خود را مرطوب نگه دارید. روغن زیتون یکی از طبیعی‌ترین درمان‌های خانگی برای رشد ناخن است که بهتر است حتما آن را در منزل امتحان کنید. این روغن با داشتن ویتامین E گردش خون را تحت تاثیر قرار داده و به بهبود ناخن‌های آسیب دیده و تحریک رشد و استحکام ناخن کمک می‌کند. با استفاده از روش زیر می‌توانید روغن زیتون را برای تقویت ناخن‌های خود به کار ببرید:

 

  • قبل از خواب مقداری روغن زیتون گرم را روی ناخن‌های خود ریخته و ناخن هایتان را به مدت ۵ دقیقه ماساژ دهید. اجازه دهید روغن زیتون سراسر شب روی ناخن‌های شما بماند. همچنین می‌توانید با پوشیدن دست کش دست‌های خود را مرطوب نگه دارید.
  • می‌توانید ناخن‌های خود را به مدت ۱۵ تا ۳۰ دقیقه در روغن زیتون گرم قرار دهید.

بهتر است که این روش را هر روز تکرار کنید تا به نتایج بهتری دست یابید.

۱۳. آب پرتقال

آب پرتقال درمان خانگی دیگری برای تقویت رشد ناخن‌های شما به شمار می‌رود. آب پرتقال با داشتن مقادیر فراوانی از ویتامین C به شما در داشتن ناخن هایی سالم تر و محکم تر کمک می‌کند. همچنین آب پرتقال دارای فولیک اسید زیادی است و می‌توانید به آن به عنوان محصولی در جهت بهبود و تقویت ناخن‌های خود اعتماد کنید. در ادامه خواهید دید که چطور می‌توانید از آب پرتقال به عنوان یک درمان خانگی برای تقویت رشد ناخن در خانه استفاده کنید.

  • ناخن‌های خود را به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه در آب پرتقال تازه قرار دهید.
  • سپس دستان خود را با آب گرم بشویید و مثل همیشه از مرطوب‌کننده طبیعی ناخن استفاده کنید.
  • این کار را روزی یک باز انجام دهید.

۱۴. لیمو

لیمو منبعی سرشار از ویتامین C است و به همین دلیل یکی از درمان‌های خانگی شگفت‌انگیز برای تقویت رشد ناخن به شما می‌رود. همچنین لیمو ناخن‌های زرد رنگ را درمان کرده و درخشش خوبی به ناخن‌های شما می‌بخشد. تنها چیزی که نیاز دارید یک قاشق غذاخوری آب لیمو و چند قاشق غذاخوری روغن زیتون است. روش کار بسیار آسان است. آنها را باهم ترکیب کرده و ترکیب به‌دست آمده را در مایکروفر قرار دهید تا به خوبی در یکدیگر حل شوند. سپس به مدت ۱۰ دقیقه ناخن‌های خود را در این ترکیب قرار دهید و پس از آن دست هایتان را با آب بشویید. روش دیگر برای استفاده از لیمو آن است که می‌توانید لیمو را به چندین قسمت برش دهید و تکه‌های لیمو را به مدت ۱۵ دقیقه روی ناخن‌های خود ماساژ دهید. سپس دست‌های خود را با آب گرم بشویید. شما می‌توانید پس از خشک کردن دست هایتان آنها را با کرم مرطوب‌کننده همیشگی خود مرطوب کنید. دقت کنید که لیمو را روی قسمت‌های ریشه ریشه شده ناخن یا روی بریدگی‌ها قرار ندهید چون موجب سوزش در این قسمت‌ها می‌شود.

۱۵. روغن نارگیل

روغن نارگیل نیز مثل روغن زیتون گزینه‌ای مناسب برای سلامت ناخن به شمار می‌رود. این محصول قابلیت درمان پوسته پوسته‌ها را دارد و قارچ ناخن را بخوبی درمان می‌کند و به همین دلیل برای درمان پوست، مو و ناخن مورد استفاده قرار می‌گیرد. در ادامه با روش استفاده از روغن نارگیل به عنوان یک درمان خانگی برای رشد ناخن آشنا خواهید شد:

  • چند قطره روغن رزماری، عسل و مقداری روغن نارگیل را با یکدیگر مخلوط کنید.
  • این ترکیب را به مدت ۱۵ تا ۲۰ ثانیه در مایکروفر قرار دهید.
  • ناخن‌های خود را به مدت ۱۵ دقیقه در این ترکیب قرار دهید.
  • از این روش ۱ یا ۲ بار در هفته استفاده کنید.

همچنین می‌توانید از مقداری روغن نارگیل گرم فرا بکر برای ماساژ روزانه ناخن‌های خود قبل از خواب استفاده کنید.

۱۶. گوجه فرنگی

گوجه فرنگی نیز درمان خانگی خوبی برای رشد ناخن است. بیوتین موجود در گوجه فرنگی موجب درخشش و ضخیم تر شدن ناخن‌ها می‌شود. بعلاوه، گوجه فرنگی منبعی سرشار از ویتامین C و ویتامین A است که می‌تواند به سلامت پوست و ناخن کمک کند. شما می‌توانید به روش زیر از گوجه فرنگی برای تقویت ناخن‌های خود استفاده کنید:
چند قاشق غذاخوری روغن زیتون را با یک فنجان آب گوجه فرنگی مخلوط کنید.

ناخن‌های خود را به مدت ۱۰ دقیقه در این ترکیب قرار دهید.

از این روش حداقل روزی ۱ بار استفاده کنید تا به نتایج بهتری دست پیدا کنید.

۱۷. روغن تخم کتان

شما می‌توانید برای تقویت رشد ناخن‌های خود از روغن تخم کتان نیز استفاده کنید. این روغن منبعی سرشار از پروتئین، زینک، لسیتین، پتاسیم، منیزیم و ویتامین‌های گروه B است و مثل سایر درمان‌های خانگی تقویت‌کننده رشد ناخن تاثیر قابل توجهی بر بهبود سلامت ناخن‌ها دارد.

  • ناخن‌های خود را به مدت چند دقیقه با روغن تخم کتان ماساژ دهید.
  • پس از آن دست‌های خود را چند ساعت با دست کش کتان بپوشانید تا دست‌های شما مرطوب شود. سپس آنها را با آب گرم شستشو دهید.
  • از این روش ۱ یا ۲ بار در طول روز استفاده کنید.

۱۸. دم‌اسب (سرده)

استفاده از گیاهان دارویی روشی مفید برای تقویت رشد ناخن به شمار می‌رود و گیاه دم اسب از آن دسته گیاهانی است که به این منظور باید به آن توجهی ویژه داشته باشید. دم اسب با داشتن مواد معدنی، کلسیم و سیلیس می‌تواند در بهبود زخم ها، کاهش درد و بهبود سلامت ناخن‌ها موثر واقع شود. استفاده از دم اسب به عنوان یک درمان خانگی برای رشد ناخن چندان سخت نیست:

  • ۱ قاشق چایخوری دم اسب خشک را در چند فنجان آب جوش بجوشانید.
  • درب ظرف را روی آن قرار دهید و اجازه دهید تا این ترکیب به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه بجوشد.
  • جوشانده را از صافی عبور دهید و اجازه دهید تا مایع به‌دست آمده خنک شود.
  • ناخن‌های خود را به مدت ۲۰ دقیقه در این ترکیب قرار دهید.
  • هر هفته چند مرتبه این کار را تکرار کنید تا به نتایج بهتری دست یابید.

۱۹. بیوتین

مصرف ویتامین‌ها نیز برای بهبود سلامت عمومی و سلامت ناخن‌ها لازم و ضروری است. بیوتین ویتامین بسیار مهمی برای تحریک رشد ناخن‌های شما به شمار می‌رود. شما می‌توانید به ۲ روش این ویتامین را دریافت کنید. می‌توانید از مواد غذایی سرشار از بیوتین مثل گردو، جودوسر، عدس، توت فرنگی، سویا، شیر، خیار، گل کلم، بادام، سالمون، گوجه فرنگی، هویج، غلات، تخم‌مرغ و مانند این‌ها استفاده کنید. همچنین می‌توانید مکمل‌های بیوتین را مورد استفاده قرار دهید اما قبل از مصرف آنها با پزشک خود مشورت کنید تا از عوارض جانبی آنها پیشگیری کنید. اگر همچنان به دنبال پیدا کردن درمان خانگی مناسبی برای رشد ناخن‌های خود هستید، بیوتین گزینه مناسبی به شمار می‌رود.

۲۰. گزنه

گزنه شاید قدیمی‌ترین درمان خانگی برای رشد ناخن به شمار می‌رود. این گیاه به عنوان منبعی سرشار از سیلیس و دیگر مواد معدنی مفید و ضروری برای ساخت ناخن موجب استحکام ناخن‌های شما شده و از ناخن‌های ضعیف و شکننده محافظت می‌کند. شما می‌توانید به روش زیر از گزنه برای تقویت رشد و استحکام ناخن‌های خود استفاده کنید:

  • ۲ تا ۳ قاشق چایخوری گزنه خشک را در فنجان کوچکی آب داغ بریزید.
  • درب فنجان را بپوشانید و اجازه دهید گزنه به مدت ۱۰ دقیقه در آب داغ باقی بماند.
  • آن را از صافی رد کرده و مقداری عسل به آن اضافه کنید.
  • هر روز یک فنجان دم نوش گزنه بنوشید تا به نتایج بهتری دست پیدا کنید.

 

سرعت رشد ناخن‌ها همیشه ثابت نیست. عوامل بسیار زیادی بر فرآیند رشد ناخن موثر هستند که برخی اوقات ناراحتی هایی را در زندگی روزمره ما به همراه خواهند داشت. خوشبختانه ما می‌توانیم با کمک درمان‌های خانگی متعددی در فرآیند شکل گیری و رشد ناخن‌ها تاثیراتی مثبت وارد آوریم. استفاده از تعداد زیادی از این روش‌ها در خانه بسیار آسان است و خوشبختانه پیدا کردن ترکیبات آنها کار چندان سختی نیست. بنابراین، اگر شما هم واقعا دوست دارید که رشد ناخن‌های خود را تقویت کنید، تنها کاری که باید انجام دهید این است که پشتکار داشته باشید و بخشی از زمان خود را به این کار اختصاص دهید. اگر شما هم روش‌های خانگی دیگری را برای تقویت رشد ناخن می‌دانید، لطفا آنها را با ما به اشتراک بگذارید.

نوشته‌های مرتبط