خواص فلفل سفید: 30 فایده فلفل سفید برای سلامتی، پوست و مو

آیا تا به حال تصورکرده‌اید پودر فلفل سفیدی که اینقدر روی میز غذاخوری‌تان نادیده‌گرفته‌شده است، فوایدی دارد که می‌تواند زندگی را تغییردهد؟ تعجب‌می‌کنید که این خواص فلفل سفید چه چیزهایی می‌توانندباشد؟ پس باید این مطلب را درباره ۳۰ فایده فلفل سفید برای سلامتی، پوست و مو بخوانید.

خواص فلفل سفید برای سلامتی

فلفل سفید فواید زیادی برای سلامت عمومی فرد دارد. فلفل سفید می‌تواند برای درمان مشکلات گوارشی، مشکلات دندان، درمان دیابت، سردردهای خفیف، سرفه، سرماخوردگی یا حتی کاهش وزن استفاده‌شود. فلفل سفید حتی برای مشکلات جدی مانند سرطان و مشکلات قلبی نیز راه‌حل‌هایی در آستین دارد! به‌هرحال، مهم است که فرد برای رسیدن به نتیجه مطلوب، فلفل سفید را درست و در مقادیر مناسب مصرف‌کند.

بعضی از فواید سلامتی شگفت‌انگیز فلفل سفید در اینجا آمده‌است:

۱. تسکین درد

فلفل سفید یا در واقع همه فلفل‌ها‌ حاوی کپسایسین، ماده تندی که گرما تولیدمی‌کند هستند. این ویژگی اساسی فلفل در ژل‌ها و اسپری‌های مسکن کاربرد دارد. شخص، تحت تاثیر کپسایسین، احساس‌می‌کند گرمای موجود در ناحیه آسیب‌دیده که به دلیل اسپاسم عضلانی یا پیچ‌خوردگی به‌وجودآمده‌است، کاهش‌می‌یابد.

۲. کمک به ورم مفاصل

کپسایسین موجود در فلفل دارای خواص ضدالتهاب نیز است. بنابراین برای همه افراد مبتلا به ورم مفاصل و تورم و درد عضلانی مفید است.

۳. کاهش وزن

فلفل به دلیل داشتن کپسایسین، به سوزاندن چربی‌های بدن و در نتیجه به کاهش وزن کمک‌می‌کند. زیرا بیشتر داروها و روش‌های کاهش وزن حاوی کپسایسین هستند.

۴. درمان سرطان

با استناد به تحقیقات انجام‌شده در دانشگاه ناتینگهام و انجمن تحقیقات سرطان امریکا، کپسایسین موجود در فلفل سفید می‌تواند بعضی از سلول‌های سرطانی را بکشد. یافته‌ها حاکی از آنند که فلفل سفید برای سرطان پروستات بسیار مفیداست؛ به‌هرحال تحقیقات بیشتری در این زمینه هنوز درحال انجام است.

۵. درمان‌کننده سردرد

فلفل سفید در درمان سردرد هم بسیار مفید است. سردرد زمانی افزایش‌می‌یابد که نوروپپتید، ماده پی، درد را به مغز منتقل‌می‌کند. به‌هرحال، کپسایسین می‌تواند مانع از این انتقال شده و درنتیجه علائم سردرد را کاهش‌دهد.

۶. سرفه را درمان‌می‌کند

کسانی که سرفه و گلودرد دارند برای تسکین درد باید پودر فلفل سفید را با مقداری عسل خام مصرف‌کنند. عسل خام و فلفل سفید برای ایجاد خواص آنتی‌بیوتیک و همچنین تولید گرما ترکیب‌می‌شوند. بنابراین، فلفل سفید وعسل به‌راحتی باعث تسکین سرفه و سرماخوردگی می‌شوند.

۷. ضداحتقان (گرفتگی)

گرمای تولیدشده توسط فلفل سفید به پاک‌شدن مجرای بینی و تسکین گرفتگی بینی کمک‌می‌کند. بنابراین فلفل سفید می‌تواند ازطریق پاکسازی مجاری هوا با عفونت‌های مجاری بینی مبارزه‌کرده و به تنفس درست شخص کمک‌‌کند.

۸. از زخم معده جلوگیری‌می‌کند

مصرف فلفل سفید می‌تواند باکتری عامل زخم در معده و روده‌ها را بکشد. بنابراین، در جلوگیری از دردهای معده مانند زخم و معده‌درد مفید است.

۹. کنترل فشارخون

فلفل سفید به دلیل داشتن مقادیر زیاد فلاوونوئید و ویتامین‌های C و A، در کنترل فشارخون بسیار مفید است. افراد دچار به فشارخون بالا و دیگر مشکلات مربوط، باید فلفل سفید را در رژیم غذایی روزانه خود بگنجانند.

۱۰. افزایش سلامت قلب

ویژگی منحصر بفرد فلفل سفید این است که به خاطر خواص گرمازایی، باعث‌می‌شود فرد زیاد عرق‌کند که به دفع مایعات اضافی از بدن منجرمی‌شود. مایعات خیلی زیاد در بدن، به‌ویژه اطراف قلب، می‌تواند به قلب فشارآورده و بر عملکرد آن تاثیر منفی بگذارد. حتی می‌تواند باعث احتباس آب در بدن شده و به‌خاطر فشار زیاد بر ریه‌ها باعث ایجاد مشکل در تنفس شود. بنابراین، مصرف فلفل سفید برای دفع مایعات اضافی از بدن، مفید است.

۱۱. خواص آنتی‌اکسیدان

وجود فلاوونوئید و ویتامین‌ها در فلفل سفید، دلیل خواص آنتی‌اکسیدان آن است. این ویژگی، فلفل سفید را به مبارز بالقوه‌ای دربرابر ارگانیسم‌هایی که ممکن‌است وارد بدن شده و به سلول‌های آن آسیب برساند تبدیل‌می‌کند.

۱۲. گوارش را بهبودمی‌بخشد

خاصیت منحصربفرد فلفل سفید این است که پرزهای چشایی را تحریک‌کرده تا پیام ترشح اسیدهیدروکلریک که برای هضم غذا ضروری است را به معده ارسال‌کند. بنابراین، این بخش مهمی از رژیم روزانه‌ ماست.

۱۳. کنترل قندخون

چون فلفل سفید در افزایش سوخت‌وساز بدن موثربوده و به فرآیند گوارش نیز کمک‌می‌کند، برای کنترل قندخون مفید است. مخلوط فلفل سفید و پودر دانه‌های شنبلیله و زردچوبه، درصوررتی که هرروز با یک لیوان شیر مصرف‌شود، می‌تواند به پایین‌آوردن قندخون کمک‌کند. این مخلوط برای بیشتر افراد دیابتی مفید است.

۱۴. منبع مواد معدنی

فلفل سفید سرشار از فلاوونوئید و ویتامین‌های A، K و C است. فلفل سفید دارای مقدار زیادی منگنز، آهن و فیبر رژیمی است و ذخیره سالمی از مواد معدنی را برای بدن تامین‌می‌کند.

۱۵. دندان‌درد را درمان‌می‌کند

پودر فلفل سفید زمانی که با روغن گل میخک یا نمک سفره (خوراکی) ترکیب‌شود باعث تسکین دندان‌درد می‌شود.

۱۶. از نفخ جلوگیری‌می‌کند

رپورتاژ

مدت زیادی است که فلفل سفید و دیگر انواع فلفل به داشتن خواص ضدنفخ معروفند و به خاطر همین ویژگی از ایجاد نفخ در روده‌ها جلوگیری‌می‌کنند. زیرا فلفل ترشح اسیدهیدروکلریک را افزایش‌داده و به انجام درست گوارش کمک‌می‌کند.

خواص فلفل سفید برای چشم ها

فلفل سفید ماده‌ای مفید برای بعضی مشکلات چشمی مانند آب‌مروارید و ضعف بینایی است.

۱۷. بینایی را تقویت‌می‌کند

فلفل سفید با تقویت بینایی افراد به چشم‌ها کمک‌می‌کند. استفاده از آن همراه با پودر بادام، دانه‌های شکر، دانه‌های رازیانه و پودر تریفالا (سه میوه) به افرادی که بینایی ضعیفی دارند کمک‌می‌کند. به‌هرحال، توصیه‌شده که قبل از استفاده از این روش با پزشک گیاهی معتبر مشورت‌شود زیرا ممکن است برای بعضی شرایط مناسب نباشد.

۱۸. درمان آب‌مروارید

فلفل سفید همچنین برای درمان آب‌مروارید نیز مفید است. آن را به نسبت‌های ۵ به۱ با بادام ترکیب کنید و سپس شکر قهوه‌ای و کره مایع را با آن مخلوط‌کنید. این، درمانی معجزه‌آسا برای آب‌مروارید ایجادمی‌کند که بر بیماران زیادی امتحان‌شده‌است.

خواص فلفل سفید برای پوست

استفاده مستقیم فلفل سفید بر پوست به دلیل خواص گرمازایی آن توصیه‌نمی‌شود. اما زمانی که به‌طور منظم مصرف‌شود، می‌تواند به درمان بعضی مشکلات مربوط به پوست کمک‌کرده و با روشی مقرون به‌صرفه و طبیعی، داشتن یک پوست سالم را تضمین‌کند.

۱۹. جلوگیری از سرطان پوست

استفاده از فلفل سفید یا پودر فلفل سیاه بر پوست می‌تواند از آن در برابر اشعه‌های ماوراءبنفش خورشید که می‌تواند باعث سرطان پوست و دیگر ناراحتی‌های پوستی شوند محافظت‌کند. به‌هرحال، مشورت با یک متخصص پوست توصیه‌می‌شود زیرا ممکن‌است این ماده برای همه انواع پوست مناسب نباشد.

۲۰. درمان پیسی

فلفل حاوی پپرین است که برای تحریک رنگدانه پوست خیلی لازم است. فلفل سفید یک راه ایده‌آل برای وضعیتی مانند پیسی است که در آن پوست رنگ خود را از دست‌داده و سفید می‌شود. بهترین دلیل برای استفاده از فلفل سفید برای پیسی این است که فلفل سفید کاملا طبیعی است و در مقایسه با داروهای شیمیایی عوارض جانبی ندارد.

۲۱. رفع چین‌وچروک

فلفل سفید به دلیل وجود آنتی‌اکسیدان‌های فراوان، درمانی شگفت‌انگیز برای خطوط ظریف، چین‌وچروک و نقطه‌های تیره است که از علائم اولیه پیری هستند. استفاده از فلفل در رژیم غذایی روزانه می‌تواند به شما کمک‌کند برای مدت طولانی‌تری زیبا و جوان به‌نظر برسید.

۲۲. لایه‌برداری پوست

فلفل یک لایه‌بردار عالی است و می‌تواند برای ساختن اسکراب برای ازبین‌بردن سلول‌های مرده از پوست به کاررود. برای این کار از دانه‌های فلفل تازه شکسته‌شده استفاده‌کنید. استفاده از این اسکراب برای دفع سموم از پوست و رسیدن به پوستی صاف و درخشان به فردکمک‌می‌کند. همچنین، فلفل به دلیل خواص آنتی‌اکسیدان، گردش خون و اکسیژن را در پوست افزایش‌داده و آن را شاداب‌تر و باطراوت‌تر می‌کند.

۲۳. رفع موهای زائد

موی زائد می‌تواند با استفاده از فلفل سفید و کافور به‌طور دائم ازبین‌رود. این دو ماده را با روغن بادام ترکیب‌کرده و اجازه‌دهید این مخلوط ۱۰-۱۵ دقیقه بر روی پوست بماند. این مخلوط به رفع دائمی موهای زائد کمک‌می‌کند. به‌هرحال، باید این روش را ابتدا بر ناحیه کوچکی از پوست امتحان کنید تا ببینید آیا با نوع پوست سازگار است یا خیر. سپس می‌توانید آن را بر روی پاها و بازوها امتحان‌کنید. به‌هرحال، این مخلوط را بر نواحی حساس مانند زیربغل‌ها و خط مایو نگذارید.

فواید فلفل سفید برای مو

پودر فلفل سفید خواص گرمازایی دارد. بنابراین برای رفع شوره سر موثر است. همچنین، درمانی مفید برای احیای مو نیز هست.

۲۴. برای درمان شوره سر

فلفل سفید و سیاه موادی شگفت‌انگیزند که می‌توانند برای درمان مشکل شوره سر به کار روند. فلفل سفید را با کشک مخلوط‌کرده و آن را بر پوست سر بگذارید. مخلوط را بعد از نیم ساعت با آب بشویید. استفاده از این مخلوط به طرز معجزه‌آسایی به رفع شوره سر کمک‌می‌کند. نگذارید این مخلوط زمان بیشتری روی سر بماند زیرا ممکن‌است پوست سر را بسوزاند.

۲۵. احیاکننده مو

فلفل سفید زمانی که با دانه‌های لیمو ترکیب‌شود مانند یک احیاکننده مو عمل‌می‌کند. مخلوط را بر مو گذاشته و اجازه‌دهید ۱۰-۱۵ دقیقه بماند. آن را بشویید تا موی شما را براق، درخشان و صاف کند.

سایر خواص فلفل سفید

۲۶. سطح انرژي را تقویت می‌کند

نه تنها فلفل سفید ادویه‌ای برای طعم‌دهی به غذاها است، بلکه می‌تواند تولید انرژی را در میتوکندری‌هایمان نیز تقویت کنند، که اساسا جزیی از سلول‌های‌ ما هستند که مسئولیت‌شان تولید انرژی است. فلفل سفید حاوی منگنز است که برای بعضی از آنزیم‌های موجود در میتوکندری‌ها جهت تولید انرژی و همچنین مبارزه با رادیکال‌های آزاد مفید هستند.

۲۷. سلامت استخوان‌ها را بهبود می‌بخشد

فلفل سفید حاوی بسیاری از مواد معدنی مفید مانند منگنز، مس و منیزیم است. منگنز در ترکیب با دو ماده‌ی دیگر ماده‌ی معدنی مفیدی برای سلامت استخوان‌ها محسوب می‌شود و تاثیرش چند برابر می‌شود. مس اثرات مشابهی است مانند منگنز است، در حالی که منیزیم در حفظ سلامت مفاصل و پیشگیری از التهاب نقش مهمی ایفا می‌کند.

۲۸. آرتروز را درمان می‌کند

فلفل سفید به ویژه درمانی موثر برای آرتروز است. در دنیا فقط چند درمان طبیعی وجود دارد که هم حاوی منیزیم باشد و هم کاسپاسین، که هر دو در کنار هم به عنوان یک ضد التهاب و مسکن عمل می‌کنند. وقتی بحث از آرتروز می‌شود، استفاده از فلفل سفید می‌تواند به عنوان تسکین دهنده و بازدارنده‌ی درد موثر باشد.

۲۹. برای افراد کم اشتها مفید است

فلفل سفید نه تنها بر سرعت سوخت و ساز بدن می‌افزاید بلکه به بهبود گوارش نیز کمک می‌کند. مزه‌ی تند و تیز آن نیز دارای خاصیت تقویت اشتها است. بنابراین فلفل سفید برای تسکین علائم کم اشتهایی و مشکلات مربوط به اشتها مفید است. افزودن فلفل سفید به سوپ روشی رایج در بسیاری از خانه‌ها است به ویژه برای کودکان کم اشتها.

۳۰. ناتوانی جنسی را درمان می‌کند و بنیه را تقویت می‌کند

طبق توصیف بعضی از گیاهان و ادویه‌های آسیایی اثرات تقویت کنندگی بینه و نیروی بدن را دارند، و فلفل سفید هم از این قاعده مستثنی نیست. با مخلوط کردن نصف قاشق چایخوری فلفل سفید و قهوه و دم کردن آن با آب داغ، می‌توان درمانی موثر برای ناتوانی جنسی ساخت. همچنین یکی از رسوم محبوب آن است که تخم مرغ آب پز را با نمک و فلفل به عنوان صبحانه می‌خورند تا در طول روز انرژي بیشتری داشته باشند و کمتر خسته شوند.

نوشته‌های مرتبط