تونر چیست و آیا گلاب به عنوان تونر عمل می کند؟

یکی از مهم‌ترین دغدغه‌ خانم‌ها از پیر تا جوان، داشتن پوستی شفاف، شاداب و بدون نقص است که همین موضوع باعث شده، افراد از محصولات پوستی بیشتری مانند شوینده‌، ضدآفتاب‌، مرطوب‌کننده‌های پوست، محصولات پاکسازی و انواع تونرها استفاده کنند. در این میان، استفاده از تونر به عنوان یکی از عوامل موثر برای داشتن پوستی سالم شناخته شده است.

تونر چیست؟

همانطور که مطلع هستید، pH پوست پس از شستشو دچار تغییر شده و اگر به موقع به حالت اولیه خود برنگردد، باعث آسیب می‌شود. از این رو، برای جلوگیری از این اتفاق، شما می توانید از تونر برای تنظیم pH پوست خود استفاده کنید. این محصول به عنوان مرطوب‌کننده‌ مایع شناخته شده و باعث شادابی، طراوت، نرمی و آبرسانی به موقع در پوست می‌ گردد.

همچنین، تونر موجب کاهش چربی اضافی و منافذ باز در پوست شما می‌شود. این محصول مراقبتی برای پوست خشک، حساس و نرمال نیز مفید است و از خشکی و پوسته پوسته شدن جلوگیری می‌کند. بعضی از افراد بر این باورند که تونرهای پوستی به دلیل داشتن الکل در ترکیباتشان، باعث آسیب به پوست می‌شوند. اما جالب است بدانید که تونر خوب و باکیفیت سرشار از آنتی اکسیدان، ترکیبات احیاکننده و ترمیم‌کننده برای پوست است.

در این مقاله ما به تفاوت های گلاب و تونر می پردازیم. اگر اطلاعات کامل تری درباره محصول آرایشی و بهداشتی تونر می خواهید، مقاله تونر چیست و چگونه از آن استفاده می شود را از سایت فوراورکالا در لینک پایین کلیک نمایید.

https://www.foreverkala.com/blog/what-is-toner

آیا گلاب می‌تواند مثل تونر عمل کند؟

تونر پوست

گلاب به عنوان ماده‌ای دارویی و خوراکی در بین ایرانیان شناخته شده است و مصارف مختلفی دارد. این مایع خوش‌عطر و بی‌نظیر علاوه بر خواص خوارکی، به عنوان ماسک صورت هم نیز مورد استفاده قرار می گیرد؛ زیرا به بهبود لک، آکنه و آسیب‌های پوستی کمک می‌کند و در درخشندگی و روشنی پوست نیز تاثیر زیادی دارد.

جالب است بدانید که گلاب برای پوست‌های حساس مفید است و گرد و غبار موجود روی پوست را نیز از بین می‌برد. با این وجود، برخی از افراد، گلاب را جایگزین تونر می‌کنند و عملکرد آن را همانند این محصول آرایشی و بهداشتی می‌دانند. اما بسیاری از خانم‌ها درباره استفاده از گلاب به جای تونر سوال داشته و از صحت و نتیجه قطعی این کار روی پوست خود، تردید دارند.

در پاسخ به این مسئله باید گفت که گلاب، خواص بی‌شماری برای پوست شما دارد اما در مقایسه با تونر، پوست را به صورت عمقی تمیز نمی‌کند. چون پاکسازی درست و کامل، به صورت دو مرحله ای انجام می‌شود و گلاب همانند تونر قدرت این ‌کار را ندارد.

معایب گلاب نسبت به تونر

شما باید قبل از انتخاب گلاب یا تونر برای پاکسازی بهتر و کامل‌تر پوستتان، با مزایا و معایب گلاب نسبت به تونر آشنا شوید. در ادامه، معایب گلاب نسبت به تونر، برای شما بیان می‌شود:

  • گلاب برخلاف تونر در ترکیبات خود، حلال ندارد و نمی‌تواند پاکسازی کاملی برای پوست انجام دهد.
  • همانطور که مطلع هستید، گلاب در بسته بندی‌ های پلاستیکی می باشد و زمانی که در معرض آفتاب قرار گیرد، سمی شده و به پوست آسیب می‌رساند.
  • گلاب از تقطیر گل به دست می‌آید و با این وجود نمی‌تواند پاکسازی قدرتمندی روی پوست انجام دهد.
  • گلاب، مواد آرایشی و رنگ‌دانه‌های باقی‌مانده روی پوست را نمی تواند پاکسازی کند.

مزایای گلاب نسبت به تونر

دانستن مزایای گلاب نسبت به تونر به شما کمک می‌کند تا بتوانید در مواقع ضروری، گلاب را جایگزین تونر کنید. در ادامه برخی از مهم‌ترین مزایای گلاب نسبت به تونر برای شما توضیح داده می‌شود:

  • تسکین ‌دهنده و درخشان‌کننده طبیعی پوست
  • حساسیت ‌زا نبودن گلاب نسبت به تونر
  • آب‌رسانی به پوست و تامین رطوبت مورد نیاز آن
  • جلوگیری از تولید چربی اضافی توسط پوست
  • پیشگیری از بروز جوش‌های زیر پوستی و سرسیاه
  • جوان‌سازی و پاکسازی پوست با از بین بردن آلودگی‌ها و باکتری‌ها
  • داشتن خاصیت آنتی اکسیدانی و نگه‌داری رطوبت در لایه‌های پوست در زمان بیشتر
رپورتاژ

طرز استفاده از تونر

ساخت تونر پوست صورت

عملکرد تونر بدون استفاده صحیح از آن برای پوست شما امکان پذیر نیست. در نتیجه، شما باید از آن به طور صحیح استفاده کنید. در ادامه، طرز استفاده صحیح از تونر برای شما توضیح داده می‌شود:

1.       شستن صورت با شوینده مناسب

ابتدا مقدار مناسبی از پاک‌کننده صورت را روی صورت خود ماساژ دهید تا مواد آرایشی و آلودگی‌ها از سطح پوستتان پاک شود. پس از آن، صورتتان را با آب گرم آبکشی کنید. در پایان شستشو می‌توانید مقداری آب سرد روی صورت خود بپاشید و پوستتان را با حوله‌ای نرم خشک کنید.

2.       ریختن تونر روی پد پنبه‌ای

بعد از خشک کردن صورت، شما باید تونر را به مقدار مورد نیاز روی پنبه بریزید. نکته قابل توجه در این است که نیابد پد به صورت زیاد خیس شود. حال با استفاده از پد آغشته به تونر، صورت و گردن خود را از آلودگی‌ها پاک کنید. توجه داشته باشید که بعضی از تونرها مناسب چشم نیستند و نباید روی چشم قرار بگیرند. در این مرحله، باید نهایت دقت را داشته باشید تا تمام نواحی صورت مثل ابروها، اطراف بینی، نواحی نزدیک به گوش و اطراف موها به صورت کامل با تونر پاکسازی شوند.

3.       خشک شدن کامل تونر

بیشتر تونرها با زمینه آب (Water Based) تولید می‌شوند و همین دلیل به سرعت جذب پوست می‌شوند. اما شما باید حداقل یک دقیقه برای خشک شدن تونر صبر کنید. بعد از این مرحله نیز می‌توانید از کرم‌های مرطوب‌کننده و مراقبتی خود با خیال راحت استفاده کنید.

تونر صورت برای چه پوستی توصیه می‌شود؟

از آنجایی که تونر در انواع مختلفی تولید می شود، برای همه نوع پوست ها مناسب می باشد و شما باید زمان خرید، نوع پوست خود را بشناسید تا محصولی مناسب تهیه کنید. به عنوان مثال، شما می توانید برای پوست‌های خشک، از تونرهایی با ترکیبات آبرسان استفاده کنید و برای پوست‌های چرب نیز به دنبال محصولاتی با فرمول سبک‌تر باشید.

مزایای استفاده از تونر در روتین پوستی

استفاده از تونر، مزایای زیادی دارد و مهم‌ترین آن‌ شادابی و احیای پوست است. در ادامه برخی از مهم‌ترین مزایای استفاده از تونر برای شما بیان می‌شود:

  1. تنظیم سطح PH پوست
  2. مرطوب کردن پوست
  3. جلوگیری از ایجاد موهای زیر پوستی
  4. افزایش تاثیر کرم‌های مراقبتی و درمانی
  5. تغذیه پوست و احیای آن بعد از شستشوی صورت
  6. مفید و موثر برای افرادی با پوست‌ چرب و مستعد آکنه
  7. بسته شدن منافذ پوست و سفت شدن شکاف‌های سلولی
  8. کاهش نفوذ ناخالصی و آلودگی‌های محیطی به پوست
  9. ایجاد لایه محافظتی روی پوست و جلوگیری از نفوذ کلر و مواد معدنی

بهترین برند تونر

تونر

یکی از مهم‌ترین عوامل در خرید محصولات مراقبتی از پوست، اعتبار برند تولیدکننده و ارائه‌دهنده می باشد؛ زیرا امروزه انواع برندهای آرایشی، محصولات مراقبتی متنوعی را به بازار عرضه می‌ کنند. از این رو، خرید از برند‌های معتبر مانند فوراورکالا و مطمئن که کالاهایی باکیفیتی را تولید می‌کنند، بسیار مهم است. علاوه بر برند، موارد دیگری هم وجود دارد که باید هنگام خرید محصولات آرایشی توجه داشته باشید. از این رو ما به شما پیشنهاد می کنیم، مقاله چطور محصولات مراقبت از پوست و موی مناسب پیدا کنیم را از سایت با مردم مطالعه نمایید.

با مراجعه به این فروشگاه، بهترین و باکیفیت‌ترین محصولات ارگانیک را با قیمتی به صرفه و منصفانه خریداری کنید. شما می‌توانید، بعد از دریافت مشاوره پوستی، بهترین تونر را از برند فوراور خریداری کرده و بعد از مصرف آن، داشتن زیباترین، جوان ترین و شاداب‌ترین پوست را در تمام عمر خود تجربه کنید.

 

نوشته‌های مرتبط