۷ توصیه طلایی برای بهبود روابط زناشویی که همین امروز باید بدانید

روابط زناشویی آمیخته ای از صمیمیت، دوستی، نیاز جنسی، عشق، احترام، کنجکاوی، قناعت، اشتراک، ارتباطات و بسیاری از موارد دیگر است که اگر به حد تعادل و کافی در زندگی زوجین وجود داشته باشد باعث خوشحالی و نشاط و دوام رابطه می شود. گاهی اوقات زوجین پس از بروز برخی مشکلات به دنبال کشف راه حل هایی هستند تا بتوانند به دوام و استحکام رابطه شان کمک بیشتری کنند. در این نوشتار چند توصیه طلایی برای بهبود روابط زناشویی آمده است که می تواند به عنوان یک ابزار میانبر جهت ارتقای کیفی روابط عاطفی زوجین به کمک شما بشتابد.

بهبود روابط زناشویی

۱. یک پیام عاشقانه در طول روز ارسال کنید

گاهی اوقات شاید لوس به نظر برسد اما ارسال یک پیام با محتوای حمایتی یا عاشقانه می تواند روحیه همسر شما را دگرگون کند. یک پیام “من به تو فکر می‌کنم” را از طریق ایمیل یا پیامک یا شبکه های مجازی مختلف حداقل یک بار در طول ساعات کاری برای او ارسال ارسال کنید.

۲. بوسیدن را هرگز فراموش نکنید

احساسی که با بوسیدن شریک عاطفی تان در شما بیدار می شود هیچی حسی در دنیا جایگزین آن نیست. چه اشکالی دارد که برای خودتان یک قانون جدی و هر روزه برای بوسیدن همسرتان بگذارید. دانشمندان توصیه میکنند برای افزایش عشق در رابطه زناشویی دست کم یک بار در روز شریک زندگی‌تان را ببوسید.

مطلب مرتبط: ۱۲ نشانه عشق واقعی که حتما باید بدانید

۳. در مورد خواسته‌ها و امیال جنسی همدیگر صحبت کنید

به جای این‌که به تخت‌خواب بروید و مشغول بالا پایین کردن صفحه‌ی اینستاگرام شوید، هر از گاهی زمانی را قبل از خواب به این اختصاص بدهید که درباه‌ی خواسته‌های جنسی در روابط زناشویی با یکدیگر صحبت کنید. در روابط طولانی-مدت معمولا ممکن است متوجه تغییر و تحول امیال جنسی شریک زندگی‌تان نشوید، ولی اگر از او در این باره سوال کنید، احتمالا به هم نزدیک‌تر خواهید شد.

شما می‌توانید به جای صحبت کردن در این رابطه، خواسته‌های‌تان را برای شریک زندگی‌تان بنویسید، اگر این‌طور برای‌تان راحت‌تر است. می‌توانید ایده‌های‌تان را روی کارت‌هایی بنویسید و آنها را تا کنید و درون یک جعبه قرار دهید و بعد هر از گاهی یک کارت بردارید و چیزی جدید را امتحان کنید. این باعث می‌شود که هر دو همیشه ایده‌هایی جدید برای امتحان کردن یا صرفا صحبت کردن داشته باشند.

۱۱ نکته درباره رابطه جنسی و احساسات و عواطف که باید بدانید

۴. درباره همسرتان جملات مثبت به دیگران بگویید

همانقدر که بدگویی درباره همسرتان نزد دیگران زشت و ناپسند و قبیح است به همان اندازه گفتن خوبی ها و محاسنش زیبا و خواستنی است. هنگامی ‌که همسرتان حضور ندارد، چیزی را که در او تحسین می‌کنید، به دوستان‌تان بگویید. این باعث می شود خودتان به این باور برسید که همسرتان موجودی بسیار خوب و دوست داشتنی است و به شما القا می شود این فرد را بیش از هر فرددیگری در دنیا می خواهید و البته احتمال اینکه این حرفها در آینده به گوش او برسد و باعث دلگرمی اش شود نیز بسیارزیاد است!

۵. مهارت خوب گوش کردن را بیاموزید

همه آدمها روزهای سخت و ناامیدی و ناراحتی دارند. همه آدمها ممکن است روزی از دست شما گله مند و عصبانی باشند و همسرتان نیز از این قصه گریزی ندارد. اما چیزی که مهم است مهارت شما در برخود با خشم و ناراحتی و گله مندی است. وقتی همسرتان خشم و دق دل خود را بیرون می‌ریزد، بدون نصیحت کردن او، همدردانه گوش کنید. این همدردی حس خوبی هم به خودتان هم به او انتقال می دهد.

۶. برنامه یک تعطیلات مخصوص روابط جنسی برای خودتان بریزید

سفری که تنها با هدف داشتن رابطه جنسی ترتیب داده می‌شود، می‌تواند به زندگی‌ جنسی‌تان جانی دوباره بدهد. یک اتاق در هتلی شیک یا جنگلی رزرو کنید. اسباب و وسایل لازم برای مقاربت را بردارید (یا اصلا بدون آنها بروید! )، گوشی‌ها و سایر وسایل‌ الکترونیکی‌تان را خاموش کنید و از بودن در کنار شریک زندگی‌تان لذت ببرید.

مطلب مرتبط: دلایل رابطه جنسی : ۱۳ دلیل که چرا آدم ‌ها رابطه جنسی دارند

۷. برای بهبود روابط زناشویی سرزنش را فراموش کنید

سرزنش کردن مداوم افراد به ویژه همسرتان می تواند هشداری جدی برای تمام شدن رابطه تان باشد. فراموش نکنید آدمها از سرزنش شدن بیزار هستند و بعد از مدتی کدورتی که به خاطر این سرزنش ایجاد می شود دیگر از بین نمی رود.

نوشته‌های مرتبط