10 ترفند تغییر دکوراسیون منزل با کمترین هزینه

گاهی اوقات اعمال چند تغییر کوچک می‌تواند تاثیر بزرگی داشته باشد، حتی اگر فقط جای مبلمان را عوض کنید یا نقاشی‌ها ودکوری‌جات خانه را به شیوه‌ای متفاوت استفاده کنید. در این نوشتار ما نکات ساده‌ای را در اختیار شما خواهیم گذاشت تا با استفاده از آن‌ها بتوانید بدون صرف هزینه‌ی زیاد، تغییر زیبایی در خانه‌تان ایجاد کنید و با دکور جدید و متفاوت به استقبال سال جدید بروید. پس این شما و این ۱۰ ترفند تغییر دکوراسیون منزل با کمترین هزینه!

ترفند تغییر دکوراسیون منزل

۱. خلاقیت به خرج بدهید و قاب عکس و تابلوهای جدیدی برای خانه‌تان آماده کنید

از عکس‌هایی که از قبل دارید قاب‌های جدیدی بسازید، یا حتی می‌توانید از کودک‌تان، حیوان خانگی‌تان یا گل‌های حیاط خانه، عکس‌هایی خلاقانه بگیرید و بعد آن‌ها را چاپ کنید. سپس آن‌ها را به سلیقه‌ی خودتان یا مطابق با دکوراسیون خانه‌تان قاب کنید یا حتی می‌توانید قاب‌های آماده را از فروشگاه‌های صنایع دستی بخرید و عکس‌های مورد نظرتان را در آن‌ها قرار بدهید.

اگر می‌خواهید در این مورد خلاقیت به خرج بدهید می‌توانید، قاب‌ها را در اشکال و اندازه‌های مختلف تهیه کنید، یا همه‌ی قاب‌ها و حاشیه‌ی بین قاب و عکس را به یک شکل انتخاب کنید تا ظاهری یکدست و مرتب بسازید. حتی می‌توانید رنگ‌های جسورانه را برای حاشیه‌ی دور عکس انتخاب کنید.

۲. طبیعت را به داخل خانه بیاورید

یکی از ساده‌ترین کارهایی که می‌توانید برای زیبا و جذاب کردن خانه انجام دهید این است که گل های تازه، شاخه‌ها و حتی برگ‌ها را از حیاط به داخل خانه بیاورید. این کار هم ارزان و هم سرگرم‌کننده است! شاخه‌های جوانه زده جذابیت فوق‌العاده‌ای به خانه می‌دهند. یا می‌توانید شاخه‌های اسپری شده با رنگ را امتحان کنید و آن‌ها را در گلدان‌های شیشه‌ای قرار بدهید تا یک تکه‌ی دکوری بسیار زیبا برای گوشه‌ای از خانه ساخته شود. شما همچنین می‌توانید گل‌ها و برگ‌های خشک را قاب کنید و آن را برای تزئین خانه به کار ببرید.

۳. به ظاهر خسته‌کننده‌ی پرده‌های رولی، زندگی بدهید

با انداختن طرح روی پرده‌های غلتکی ساده، مانند مونوگرام (حروف اول اسم و غیره که به صورت تزئینی روی لباس یا پرده و غیره نقش می‌شود)، آن‌ها را جالب و زیبا کنید. شما می‌توانید تکنیک‌های مختلف را در الگوهای متفاوت پیاده کنید. و برای این کار از رنگ‌های متناسب با سایر المان‌های دکور استفاده کنید. به این ترتیب پرده‌ی ساده‌ی فضای خانه‌تان، جان می‌گیرد و در عین حال جذابیت زیادی به خانه‌تان می‌دهد.

۴. فقط بعضی از قسمت‌های خانه را رنگ کنید

اکثر طراحان دکوراسیون می‌گویند که یک دست رنگ تازه روی دیوارها سریع‌ترین راه برای زیبا و تمیز کردن ظاهر خانه است، اما نقاشی کردن همه‌ی دیوارهای هر فضایی می‌تواند زمان‌بر باشد. سعی کنید فقط درها یا گچ‌بری را نقاشی کنید. این کار نه تنها زمان و پول کم‌تری را ایجاب می‌کند، بلکه در صورتی که از یک رنگ چشم‌نواز استفاده کنید، می‌توانید تفاوت جذابی در فضا شکل بدهید.

۶ بهترین ترکیب رنگ برای دکوراسیون خانه که همیشه زیبا و جذاب هستند
رپورتاژ

۵. کوسن‌ها را عوض کنید

برای این‌که به سرعت در ظاهر فضای خانه تغییر مثبت و زیبایی ایجاد کنید، می‌توانید عوض کردن کوسن مبل‌ها را مد نظر داشته باشید. خرید کوسن در اشکال، اندازه‌ها و رنگ‌های جدید به طور خودکار باعث می‌شود که فضای اتاق نشیمن متفاوت باشد و در عین حال از نظر مالی فشار زیادی روی شما وارد نمی‌کند.

۶. جای مبلمان را تغییر بدهید

یک تغییر سریع در محل قرار گرفتن مبلمان می‌تواند به طور چشمگیری ظاهر فضا را تغییر دهد و با تغییر جریان و نقطه‌ی کانونی تفاوت زیادی ایجاد کند. البته قرار نیست که جای همه چیز را تغییر بدهید. خیلی ساده می‌توانید مثلا صندلی داخل اتاق را با صندلی اتاق نشیمن عوض کنید یا یک آینه را با تابلویی که در اتاق دیگری بوده جا به جا کنید. تغییرات کوچک واقعا می‌توانند تاثیر بزرگی داشته باشند.

۱۰ روش برای تغییر دکوراسیون خانه تنها در یک روز

۷. قسمت ورودی خانه را زیباتر کنید

اولین و گاهی اوقات تنها بخشی از خانه که مهمانان می‌بینند، قسمت ورودی خانه است. اگر می‌خواهید دکور این قسمت را عوض کنید، کارتان را با افزودن گیاهان گلدانی جدید در کنار در یا اعداد روی در شروع کنید. قسمت ورودی داخل خانه را هم فراموش نکنید. اضافه کردن یک نیمکت، چوب لباسی برای آویزان کردن کیف و لباس میهمان‌ها، یا حتی یک سبد برای بسته‌های پستی می‌تواند تفاوت زیادی ایجاد کند و بر جذابیت فضل بیفزاید.

۸. وسایل خانه را به روز کنید

این کار می‌تواند شامل هر چیزی باشد از تعویض دستگیره‌ها و کلید و پریزها گرفته تا رنگ کردن یک وسیله ی کهنه در خانه برای استفاده‌ی مجدد از آن. برای تمیز کردن و نوسازی وسیله‌ها، کارتان را با سنباده کشیدن چوب آن‌ها شروع کنید. برای قطعات قدیمی، سنباده سطح چوب را صاف می‌کند و  برای موارد جدیدتر سنباه کشیدن می‌تواند تکه‌های باقی‌مانده از رنگ قدیمی‌تر را پاک کند و به این ترتیب رنگ جدید تمیزتر خواهد بود. همچنین به جای استفاده از قلمو برای رنگ کردن می‌توانید مبلغی هزینه کنید و یک اسپری رنگ‌پاش بخرید که در اکثر فروشگاه‌های فروش رنگ در دسترس است. با استفاده از این دستگاه می‌توانید نتیجه‌ی یکدست‌تر و زیباتری ایجاد کنید.

۹. کلکسیون‌تان را به نمایش بگذارید

گنجینه‌های‌تان را در اطراف خانه پراکنده نکنید. می‌توانید قسمتی از خانه را انتخاب کنید و هرکلکسیونی که دارید در آن‌جا قرار بدهید. گلدان، قاب، ظروف نقره مجموعه‌های فوق‌العاده‌ای هستند. این نوع چیدمان تاثیر بصری بیش‌تری را ایجاد می‌کند، علاوه بر این می‌تواند موضوع خوبی برای صحبت ایجاد کند زمانی که فرد خوش‌مشربی از راه می‌رسد!

۱۰. فصل‌ها را به نفع دکوراسیون‌تان به کار ببرید

یک وسیله ی تزئینی مرتبط با فصل روی میز اتاق ناهارخوری می‌تواند ظاهر فضا را تا حد زیادی تغییر دهد. برای بهار، یک دسته گل تازه فضا را روشن و زیبا خواهد کرد. در پاییز، گل‌های خشک رنگارنگ آن حس زیبا را به فضا اضافه می‌کنند!

نوشته‌های مرتبط