تراکت چیست؟ 6 کاربرد مهم آن

استفاده از ابزارهای مختلف برای تبلیغات کسب و کار نیازمند شناخت هر کدام از آن ها و میزان اثربخشی آن ها است. اگر می خواهید از چاپ تراکت برای تبلیغات و برندسازی استفاده کنید ابتدا باید بدانید ” تراکت چیست؟” و چه تاثیراتی می تواند بر کسب و کار شما داشته باشد. در این مقاله به شما خواهیم گفت “تراکت چیست؟6 کاربرد مهم آن” و در ادامه با مزیت‌های آن آشنا خواهیم شد.

تراکت چیست؟

به عنوان کسی که صاحب یک کسب و کار است حتما به خوبی می دانید که تبلیغات و برندسازی یک اقدام انکارناپذیر است. امروزه برای فروش بیشتر محصول و خدمت تبلیغات یک ابزار مهم به شمار می آید که ذیل آن از روش های مختلفی استفاده می شود. هدف اصلی نیز جلب توجه مخاطب و تبدیل آن به مشتری است. طراحی تراکت یکی از ساده ترین و اصلی ترین روش های تبلیغات به ویژه برای کسب و کارهای کوچک به شمار می آید.

چاپ تراکت یکی از روش های قدیمی در تبلیغات به شمار می آید که همچنان جذابیت و اثربخشی مثبتی برای کسب و کارها دارد، از همین رو علیرغم ایجاد ابتکارات و خلاقیت های بی شمار در زمینه تبلیغات، توانسته کماکان مورد توجه مخاطبان باشد. تراکت در واقع برگه ای کوچک است که در محل های پرتردد به مخاطب و مشتری ارائه می شود. قیمت پایین و مقرون به صرفه این روش تبلیغاتی یکی از مهمترین دلایلی است که باعث شده همچنان محبوبیت خود را برای کسب و کارها و حتی مخاطبان داشته باشد.
استفاده ار تراکت به عنوان یکی از روش های موثر تبلیغات مزیت های زیادی برای کسب و کارها به همراه دارد که از مهمترین آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • در دسترس بودن و قابلیت مشاهده از نزدیک
  • عدم نیاز به اینترنت
  • امکان استفاده از روش های طراحی خلاقانه
  • حمل آسان
  • قابلیت دست به دست شدن توسط مشتریان و مخاطبان
  • روشی کم هزینه و اقتصادی

اما اگر می خواهید بیشترین تاثیر مثبت را از طراحی و چاپ تراکت بدست آورید، لازم است در مرحله طراحی و چاپ نهایت دقت و حساسیت را داشته باشید. شرکت تبلیغاتی چاپ بازار خدمات مختلفی در زمینه طراحی و چاپ انواع محصولات تبلیغاتی به ویژه تراکت به مشتریان خود ارائه می کند، برای اطلاع از این خدمات و هزینه های مربوط به آن می توانید با کارشناسان این شرکت تماس بگیرید.

چگون در کسب و کار خود به فروش بالا برسیم با مبحث ” تاثیر تراکت در فروش؛ با چاپ تراکت درآمد خود را چند برابر کنید ” بیشتر آشنا شوید و پیشنهاد می شود مطالعه نمایید.

انواع تراکت تبلیغاتی

تراکت های تبلیغاتی انواع مختلفی دارند که در شرایط نیاز برای برندینگ کسب و کار خود می توانید هر کدام را استفاده کنید. پیش از آن به معرفی هر کدام از انواع تراکت تبلیغاتی بپردازیم، باید بدانید که تراکت ها بر اساس پارامترهای مختلفی دسته بندی می شود.

انواع تراکت از نظر کاربرد: از این تراکت ها غالبا به صورت فیزیکی برای دست به دست شدن و تبلیغ چهره به چهره، یا توزیع برای زیر برف پاکن ماشین یا درب خانه ها استفاده می شود. از همین رو ابعاد و جنس آن باید به صورتی باشد که توجه مخاطب را جلب کند.

انواع تراکت از نظر جنس: اگر بخواهید تراکت ها را از نظر جنس دسته بندی کنید، می توان از انواع کاغذ مانند کتان، گلاسه، معمولی و… استفاده کرد. کاربرد هر کدام از این نوع تراکت ها نیز مختلف است. عمده ترین جنس تراکت که برای کسب و کارها مناسب تر است، استفاده از کاغذهای معمولی با وزن کمتر است. این نوع کاغذها باعث کاهش قیمت چاپ تراکت نیز می شود.

قیمت طراحی تراکت و چاپ آن تا حد زیادی به جنس کاغذ تراکت نیز بستگی دارد. البته بسیاری از شرکت های تبلیغاتی خدمات با کیفیتی در کنار طراحی و چاپ به مشتریان خود ارائه می کنند. در این شرایط باید نسبت به انتخاب طراح و روش چاپ تراکت حساسیت زیادی داشته باشید تا بهترین نتیجه را از این روش تبلیغات به دست آورید

6 کاربرد مهم استفاده از تراکت تبلیغاتی

همانطور که می دانید می توان از انواع تراکت برای تبلیغات یک کسب و کار استفاده کرد. اما شاید برای شما سوال باشد که تراکت تبلیغاتی چه کاربردهایی برای یک کسب و کار دارد؟

رپورتاژ

از مهمترین کاربردهای تراکت تبلیغاتی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

1. معرفی برند

یکی از مهمترین کاربردهای تراکت، معرفی برند به مخاطبان به صورت چهره به چهره و از طریق تبلیغات فیزیکی است. این روش به ویژه برای کسب و کارهای محلی و کوچک بسیار تاثیرگذار است.

2. معرفی محصول و خدمات جدید یک کسب و کار

زمانی که می خواهید محصول یا خدمات جذیذ خود را به مخاطب و مشتریان اطلاع رسانی کنید، تراکت می تواند یک روش اقتصادی و بسیار مقرون به صرفه و تاثیرگذار باشد.

3. تکثیر و توزیع تراکت در ایام تعطیلات

زمانی که همه کسب و کارها تعطیل هستند، شما می توانید به راحتی تراکت های تبلیغاتی خود را به مخاطبان و مشتریان ارائه دهید، تا در ایام تعطیلات برای دریافت خدمات یا خرید محصولات به شما مراجعه کنند.

4. دعوت به یک رویداد

گاهی برای اینکه مخاطبان و مشتریان شما از برگزاری رویدادی مطلع شوند، می توانید از روش توزیع تراکت استفاده کنید. حضور در نمایشگاه های محلی یا برگزاری یک نمایشگاه اختصاصی واطلاع رسانی و دعوت از بازدیدکنندگان از طریق تراکت اقدامی هوشمندانه و اقتصادی به شمار می آید.

5. ارائه راه ارتباطی

تراکت علاوه بر تبلیغات، می تواند پل ارتباطی میان شما و مشتری باشد. ارائه اطلاعاتی مانند آدرس پستی و شماره تماس و آدرس شبکه های اجتماعی روی تراکت های تبلیغاتی نیز می تواند مسیر برقراری ارتباط مخاطب و مشتری را با شما تسهیل کند.

6. اطلاع رسانی درباره تخفیف ها

یکی از مهمترین موارد کاربرد تراکت های تبلیغاتی برای اطلاع رسانی تخفیفات یک کسب و کار است. شما می توانید از طریق این روش اقتصادی مشتریان را از جشنواره های تخفیفی مطلع کنید. چاپ تراکت ارزان بهترین راهکار برای تبلیغات ارزان و البته موثر برای یک کسب و کار در شرایط مختلف است.

سفارش طراحی و چاپ تراکت تبلیغاتی | چاپ بازار

شرکت طراحی و چاپ اقلام تبلیغاتی چاپ بازار یک از شرکت های خلاق در زمینه طراحی و چاپ تراکت به شمار می آید که شما می توانید برای برندینگ کسب و کار خود ار انواع محصولات این شرکت استفاده کنید. کیفیت بالای طراحی با ایده های خلاقانه در کنار کیفیت قابل قبول چاپ از مهمترین مزیت هایی است که این شرکت برای خدمات خود در نظر گرفته است. در صورت تمایل برای کسب اطلاعات بیشتر و نحوه ثبت سفارشات می توانید با کارشناسان این شرکت تماس بگیرید.

نتیجه گیری

امروزه از روش های مختلفی برای تبلیغات یک برند استفاده می شود. تبلیغات محیطی، چاپ بروشور و بنر، تبلیغات چهره به چهره و… از جمله روش های مختلفی است که کسب و کارها برای بیشتر دیده شدن استفاده می کنند. طراحی و چاپ تراکت نیز یکی از روش های قدیمی، اقتصادی و البته اثربخش برای تبلیغات است که می توان برای کسب و کارهای کوچک و محلی استفاده کرد و از آن بازخوردهای مثبت زیادی دریافت کرد. نکته مهمی که باید درباره تراکت بدانید، استفاده از کاغذ و روش چاپی با کیفیت در کنار طراحی خلاقانه و توزیع به موقع است. در این صورت می توانید بیشتر اثربخشی را از این روش تبلیغاتی کسب کنید.

نوشته‌های مرتبط