بهترین دوربین ورزشی (+ راهنمای خرید)

هنگام خرید بهترین دوربین ورزشی به چه نکاتی توجه کنیم؟

یکی از مهمترین تجهیزات ولاگری دوربین های اکشن می باشد. در این قسمت قصد داریم تا بهترین دوربین ورزشی یا اکشن را به شما معرفی نماییم. تمامی ولاگر های طبیعت و جهانگردی قطعا به یک دوربین اکشن فوق العاده نیاز دارندتا پایان یان مقاله با ما همراه باشید زیرا قصد داریم بهترین دوربین ورزشی 2023 را به شما معرفی کنیم. در قسمت زیر قصد داریم تا به ویژگی بهترین دوربین ورزشی بپردازیم. همین ویزگی ها باعث شده تا اکثر افراد ترغیب به خرید دوربین های ورزشی کنند.

دوربین های ورزشی دارای استابلایزر می باشند در نتیجه اگر شما در حال حرکت هم فیلمبرداری کنید تصویر لرزش نخواهد داشت، کیفیت تصویر و رزولوشن ویدیو در دوربین های ورزشی بسیار بالا می باشد و در برخی از محصولات کیفیت ۴k و ۵k  مشاهده می شود. این نکته را هم در نظر داشته باشید که بعضی از این دوربین ها دارای قابلیت ضد آب می باشند و در مقابل رطوبت بسیار مقاوم هستند.

بهترین برند دوربین ورزشی:

زمانی که صبحت از بهترین دوربین ورزشی می شود، چندین برند مشهور در این زمینه یاد می شوند. در قسمت زیر بهترین برند های دوربین ورزشی را معرفی می کنیم:

دوربین ورزشی گوپرو (GoPro):

گوپرو بهترین و معروف ترین برند در حوزه دوربین های ورزشی است که به خاطر تولید دوربین های با کیفیت بالا که برای ورزشکاران و هرکسی که به دنبال ثبت هیجان انگیزترین تجربیات خود هستند، شناخته شده است. از جمله مهم ترین ویژگی های دوربین ورزشی گوپرو می توان به فناوری نوآورانه، جنس محکم و با دوام، بدنه ضد آب، تنوع بالای لوازم جانبی، دوربین های باکیفیت بسیار بالا، رابط کاربر پسند و … اشاره کرد. بهترین مدل های دوربین ورزشی گوپرو عبارتند از:

  • GoPro HERO 10 Black: این مدل که به دلیل کیفیت فوق‌العاده ویدئو و لرزش‌گیر تصویر پیشرفته‌اش شناخته می‌شود، فیلمبرداری چشمگیر 5.3K و عملکرد بهبود یافته در نور کم را ارائه می‌دهد.
  • GoPro HERO Black: دارای ویدیوی 5K، صفحه‌نمایش جلو و تثبیت‌کننده Hyper Smooth 3.0، مورد علاقه‌ی علاقه‌مندان به ماجراجویی است.
  • GoPro HERO 8 Black: ویدیوی 4K، تثبیت‌کننده Hyper Smooth 2.0 و طراحی ساده با نصب داخلی را ارائه می‌دهد.

جهت خرید دوربین گوپرو 12 کلیک کنید

  • بهترین دوربین ورزشی

دوربین ورزشی دی جی آی (DJI):

DJI یک برند شناخته شده در دنیای پهپادها و عکاسی هوایی است، اما با تولید دوربین DJI Osmo Action خود در بازار دوربین های اکشن نیز تاثیر بسزایی داشته است. وجود لرزشگیر تصاویر و ویدیوها، صفحه نمایش دوگانه در جلو و پشت دوربین، ویدیو 4K با نرخ فریم بالا، طراحی ضد آب، حاوی کنترل صوتی، حالت های حرکت آهسته، و مرور زمان، تنوع در طرح از جمله ویژگی هایی می باشند که DJI را به یکی از بهترین برندهای دوربین ورزشی تبدیل کرده است. مدل های برتر دوربین فیلم برداری ورزشی دی جی آی عبارتند از:

  • DJI Osmo Action: ورود DJI به بازار دوربین های اکشن دارای صفحه نمایش دوگانه، لرزشگیر RockSteady و فیلمبرداری 4K با سرعت 60 فریم بر ثانیه است.
  • DJI Osmo Pocket: اگرچه یک دوربین اکشن سنتی نیست، اما این دوربین گیمبال جیبی تثبیت‌کننده استثنایی و ویدیوی 4K را ارائه می‌دهد.

دوربین ورزشی سونی:

دوربین اکشن سونی مجموعه ای از دوربین های جمع و جور و همه کاره است که برای ثبت عکس ها و فیلم های باکیفیت در حین فعالیت ها و ماجراجویی های پر جنب و جوش طراحی شده است. سری اکشن کم سونی که توسط سونی، یک شرکت فن‌آوری مشهور توسعه یافته است، به دلیل ویژگی‌ها و عملکرد پیشرفته‌اش شناخته شده است. حالت های عکاسی چندگانه، عملکرد قوی زیر آب، سایز جمع و جور، قابلیت پخش زنده، بدنه محکم و دوربین های با کیفیت عالی از جمله مزایای خرید دوربین ورزشی سونی هستند. 2 مدل برتر دوربین ورزشی سونی عبارتند از:

  • دوربین اکشن سونی FDR-X3000 که به دلیل تثبیت‌کننده اپتیکال چشم گیرش شناخته می‌شود، ویدیوهای با کیفیت 4K ضبط می‌کند و دارای طراحی ضد پاشش است.
  • دوربین اکشن سونی HDR-AS300: تثبیت‌کننده نوری متوازن SteadyShot (BOSS) ارائه می‌کند و فیلم‌های Full HD با کیفیت بالا می‌گیرد.

معرفی بهترین دوربین ورزشی:

دوربین گوپرو 12:

رپورتاژ

گوپرو هرچند قصد داشت در دوربین پرچمدار آینده خود از سنسور 1 اینچی استفاده کند، اما ظاهراً برنامه‌های خود را تغییر داده است تا این دستگاه به سنسور 1/1.9 اینچی مجهز شود. در بخش عکاسی، HERO12 Black می‌تواند عکس‌های حداکثر 27 مگاپیکسلی بگیرد و ویدیوهای 5.3K با سرعت 60 فریم بر ثانیه ضبط کند. علاوه‌براین، فناوری HyperSmooth 6.0 در هنگام ضبط ویدیو وظیفه تثبیت‌کنندگی تصویر را بر عهده دارد.

HERO12 Black دارای یک باتری 1720 میلی‌آمپرساعتی قابل تعویض خواهد بود که با وجود آن، کاربران می‌توانند تا 70 دقیقه ویدیوی 5.3K و 60 فریم بر ثانیه ضبط کنند. در مورد ویدیوهای 30 فریم بر ثانیه نیز این دستگاه می‌تواند حدود 90 دقیقه ویدیو ضبط کند که این میزان نسبت به نسل قبلی 10 دقیقه افزایش پیدا کرده است.

دوربین ورزشی گوپرو 11 مشکی:

دوربین اکشن Gopro 11 مشکی، جدیدترین و بهترین دوربین ورزشی سری گوپرو است. سازندگان این مدل، فاکتورهایی که باعث موفقیت مدل قبلی یعنی دوربین ورزشی گوپرو 10 را سرلوحه کار خود قرار داده و چند مورد کلیدی برای پیشرفت را هم به ساخت این محصول اضافه کردند مانند:

  • سنسور تصویر جدید: Hero11 Black دارای سنسور تصویر جدیدی است که ویدیوهای خیره کننده 5.3K و عکس های 20 مگاپیکسلی را می گیرد. این سنسور کارآمدتر از اکشین کمراهای 4K است، یعنی می توانید باتری دوربین عمر بیشتری دارد.
  • لرزشگیر تصویر بهتر: دوربین ورزشی گوپرو Hero 11 همچنین دارای تثبیت‌کننده تصویر بهبود یافته است که به شما کمک می‌کند فیلم‌ها را صاف و ثابت ضبط کنید، حتی زمانی که در حال حرکت هستید.
  • نمایشگر جدید: دوربین اکشن Go Pro Hero 11 همچنین دارای یک نمایشگر جلویی جدید است که باعث می‌شود هنگام یا سلفی گرفتن، راحت تر عکس بگیرید.
  • : LiveBurst ویژگی لایو برست یک ویژگی جدید است که به شما امکان می دهد قبل و بعد از فشار دادن دکمه شاتر، 1.5 ثانیه ویدیوی 120 فریم بر ثانیه ضبط کنید. این برای ثبت لحظات خوبی که ممکن است از دست بدهید عالی است.
  • قابلیت super photo و HDR: دوربین gopro همچنین دارای آپشن SuperPhoto و HDR است که به بهبود محدوده دینامیکی و دقت رنگ عکس‌های شما کمک می‌کند.

بهترین دوربین ورزشی

دوربین ورزشی Insta360 One X2:

Insta360 One X2 یک دوربین اکشن است که ویدیوهای 360 درجه 5.7K و اسلوموشن 360 درجه 1080p فیلمبرداری می کند. این اکشن کمرا دارای یک سیستم تثبیت کننده داخلی Flow State است که فیلم شما را حتی زمانی که در حال حرکت هستید صاف نگه می دارد. دوربین ورزشی Insta360 One X2 یک انتخاب عالی برای کاربران دوربین های اکشن است که می خواهند فیلمبرداری 360 درجه داشته باشند. همچنین برای بلاگرها و یوتیوبر هایی که می خواهند ویدیوهای همه جانبه ایجاد کنند، انتخاب خوبی است.

دوربین گوپرو 10 مشکی :

دوربین اکشن Gopro 10 با ویدیوی خیره‌کننده 5.3K، حرکت آهسته 240 فریم در ثانیه و لرزش‌گیر عکس کاملاً یکدست، یکی از بهترین دوربین های ورزشی برای ثبت ماجراجویی‌های شما با جزئیات خیره‌کننده است، اما این ویژگی ها فقط مربوط به سخت افزار نیست. استفاده از دوربین اکشن Hero10 gopro نیز بسیار آسان است. با یک رابط کاربری ساده، شهودی و طیف وسیعی از ویژگی‌ها، می‌توانید در عرض چند دقیقه راه‌اندازی کنید. هنگامی که عکاسی شما تمام شد، با این دوربین ورزشی تمام عکس و فیلم های خود را به اشتراک بگذارید. با اپلیکیشن گوپرو می‌توانید ویدیوها و عکس‌های خود را مستقیماً روی گوشی خود ویرایش کنید و تنها با چند ضربه آن‌ها را در شبکه‌های اجتماعی پست کنید.

دوربین ورزشی DJI Osmo:

اکشن کمرای DJI Osmo Action: یکی دیگر از بهترین دوربین های ورزشی، برند DJI Osmo است که ویدیوی 4K و عکس‌های 12 مگاپیکسلی می‌گیرد و دارای صفحه نمایش لمسی داخلی است که قاب‌بندی عکس‌های شما را آسان می‌کند. اکشن کمرای DJI Osmo یک دوربین ورزشی عالی است که ترکیبی از ویژگی ها، عملکرد و دوام عالی را ارائه می دهد. ویدیوهای خیره‌کننده 4K و عکس‌های 12 مگاپیکسلی می‌گیرد و تثبیت‌کننده تصویر بسیار محکمی دارد. دوربین ورزشی Osmo Action همچنین تا عمق 11 متری ضد آب است و برای ثبت ماجراجویی های خود در آب عالی است.

دوربین گوپرو هیرو 9:

با اینکه اکنون Hero 10 Black بسیار رایج‌تر شده‌است، اما Hero 9 Black همچنان ارزش بررسی دارد. با توجه به اینکه تفاوت قیمت بین این دو مدل زیاد نیست، اما Hero 10 به دلیل قابلیت بیشتر و بهبودیافته، کمی هزینه بیشتری دارد. Hero 9 Black دارای سنسور، طراحی و ویژگی‌های خوبی است که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم. ویژگی‌های گفته‌شده، شامل گزینه فیلم‌برداری 5k است که جزئیات بسیار ریزی را ثبت می‌کند.

حسگر 23 مگاپیکسلی برای اولین بار در این مدل عرضه شد. همچنین دارای یک صفحه نمایش رنگی جلوی خوش دست و دارای قابلیت HyperSmooth Boost (قوی‌ترین تثبیت‌کننده GoPro) در همه حالت‌های عکاسی است. Hero 9 در حالتی که بخواهید قبل شروع ضبط، زمان ثبت کنید و یا طوری تنظیم کنید که 15 یا 20 ثانیه بعد، دوربین شروع به ضبط کردن کند، فوق‌العاده عالی عمل می‌کند.

بهترین دوربین ورزشی

مرکز خرید بهترین دوربین ورزشی کجاست؟

شما می توایند تمایم دوربنی های ورزشی معرفی شده بالا را از سایت تصویرگستر خریداری نمایید. تصویرگستر نمایندگی رسمی مصحولات گوپرو و دی جی ای در ایران می باشد.

نوشته‌های مرتبط