۲۵ برجسته ترین و بهترین آهنگساز جهان در تاریخ موسیقی

بدون شک اگر موسیقی نبود زندگی کسل‌کننده‌ای داشتیم. موسیقی به طرق گوناگون بر احساسات و خلق و خوی ما اثر می‌گذارد. به همین دلیل است که موسیقی به یکی از قدرتمندترین و محبوب‌ترین واسط‌های هنری در دنیا تبدیل شده است. درست است که هر یک از ما سلیقه‌ی موسیقیایی مخصوص به خودمان داریم، ولی چند ژانر و قطعه هنری وجود دارند که بالاتر از بقیه قرار دارند. مردانی که در پس این قطعات موسیقی قرار دارند بسیار حائز اهمیت هستند. در ادامه ۲۵ برجسته ترین و بهترین آهنگساز جهان در تاریخ موسیقی را به شما معرفی می‌کنیم.

۲۵. لودویگ فان بتهوون

بتهوون در اوایل قرن نوزدهم شنوایی‌اش را از دست داد و متأسفانه از آن زمان به بعد مشخص بود که دیگر نمی‌تواند نواخته‌هایش را بشنود. از سال ۱۸۱۹ به بعد تمام مکالمات صورت گرفته با بتهوون به ناچار، نوشتاری انجام مي‌شد.

۲۴. آنتونیو ویوالدی

ویوالدی نیز مانند موتسارت در فقر مرد. این دو آهنگساز در نحوه‌ی دستیابی به کمال در نواخته‌های‌شان و به محبوبیت رسیدن، شبیه به هم بودند، هرچند در رسیدن به کمال مالی با شکست مواجه شدند.

۲۳. آرون کوپلند

از آن‌جایی‌که آرون کوپلند نقش بسیار مهمی در شکل‌گیری موسیقی امریکایی ایفا کرده است، به‌عنوان “ریش سفید آهنگسازان امریکایی” شناخته می‌شود.

۲۲. فرانس جوزف هایدن

هر کسی که بتواند ۱۰۸ سمفونی بنویسد در این فهرست بهترین آهنگساز جهان جای دارد.

۲۱. پیوتر ایلیچ چایکوفسکی

یک حقیقت جالب درباره چایکوفسکی این است که از نوشتن باله‌ی فندق‌شکن متنفر بود. این اثر قطعا و بدون شک مهمترین اثرهنر یاو به‌حساب می‌آید.

۲۰. کارل نیلسن

بدون شک نیلسن مشهورترین آهنگساز دانمارک است که برخلاف ریشه‌های سنتی‌اش عمل کرد و موضوعات خارجی و رمانتیک را به موسیقی‌اش اضافه کرد.

۱۹. گوستاو مالر

مالر که برخی مواقع به او “تصنیف ساز مردگان” نیز می‌گویند، تنها ۹ سمفونی کامل نوشته است که تمام آن‌ها پیرامون مرگ و زندگی پس از مرگ هستند.

۱۸. یوهانس برامس

برامس، یکی از برجسته ترین هنرمندان عرصه‌ی موسیقی تمام دوران‌ها است و جایگاه خود را در فهرست بهترین آهنگساز جهان به دست آورده است.

۱۷. فرانتس لیست

فرانتس لیست، بهترین پیانیست تمام دوران ها است. او نخستین بار، بدون آمادگی قبلی به نواختن کنسرت پیانوی ادوارد گریگ پرداخت و آن را بدون عیب و نقص اجرا اکرد.

۱۶. مودست موسورگسکی

شانزدهمین فرد در فهرست بهترین آهنگساز جهان موسورگسکی است که به‌خاطر شبی بر فراز کوه سنگی شناخته شده است. این قطعه سومین پراجراترین قطعه ارکستر در تاریخ است.

۱۵. فردریک شوپن

شوپن به‌عنوان یک پیانیست، در میان بهترین هنرمندان دوران خود شناخته شده است. شوپن برخلاف هنرمندان هم دوره‌اش، از اجراهای عمومی خوشش نمی‌آمد و ندرتا در ملأ عام ظاهر می‌شد.

۱۴. لئونارد برنستاین

اثر محبوب برنستاین به نام داستان کناره‌ی غربی یا وست ساید به ترکیب عناصر موسیقی جاز، کلاسیک، پورتوریکو و رومانتیک پرداخته است. با این حساب، چرا نباید در این فهرست قرار بگیرد؟

۱۳. فرانتس شوبرت

رپورتاژ

بعضی اوقات شوبرت را بزرگترین ترانه‌سرای تاریخ می‌نامند.

۱۲. دیمیتری شوستاکوویچ

شوستاکوویچ به‌خاطر اپرای “بانو مکبث از ناحیه متزنسک” با دولت دچار مشکل شد (“دشمن مردم” شده بود). به گفته‌ی آن‌ها این اپرا “خشن، بدوی و تبهکارانه“ بود . به مدت ۳۰ سال ممنوع شد.

۱۱. ریچارد واگنر

علیرغم این که واگنر شخصیت چندان دوست داشتنی نداشت، ولی تنها شاهکار شناخته شده‌ی تاریخ اپرا اثر او است: حلقه نیبلونگ.

۱۰. گئورگ لیگتی

لیگتی یک آهنگساز مجارستانی است که متمایز از دیگر هنرمندان پیشروی اروپایی پساجنگ است.

۹. یوهان سباستین باخ

باخ هر سبک موسیقیایی موجود در دوران خود را به کمال رساند و در فهرست بهترین آهنگساز جهان جای گرفت.

۸. ولفگانگ آمادئوس موتسارت

موتسارت، با استعدادترین نابغه‌ی موسیقیایی تاریخ است. او در هر زمینه‌ای در تاریخ موسیقی دنیا یک نابغه به حساب می‌آید.

بهترین آهنگساز جهان ۷: جان ویلیامز

ویلیامز به این دلیل در این فهرست بالاتر از موتزارت قرار گرفته است که در دوران معاصر زندگی می‌کند. ویلیامز آهنگساز جنگ ستارگان است.

۶. الکساندر اسکریابین

اسکریابین یک آهنگساز روس است که با توانایی حس‌آمیزی متولد شده است. توانایی حس‌آمیزی یک وضعیت نادر روانی است که فرد قادر است یک رنگ را با موسیقی پیوند دهد.

۵. استفان شوارتز

قطعه‌ی موسیقیایی شوارتز به نام شرور در نخستین سال انتشار ۵۶ میلیون دلار فروش داشت.

بهترین آهنگساز جهان ۴: ایگور استراوینسکی

اگر یک ساعت زمان خالی دارید، به قطعه‌ی پرستش بهار اثر استراوینسکی گوش کنید تا دلیل قرار گرفتنش در این فهرست را بدانید. داستان این قطعه درباره‌ی یک دختر جوان است که تا جان دارد می‌رقصد

۳. بلا بارتوک

برخی می‌گویند بارتوک نخستین موسیقی‌شناس قومی برجسته تاریخ است و پیشروی بسیاری تکنیک‌های جدید نواختن است.

۲. انیو موریکونه

موریکونه موفق‌ترین آهنگساز قطعات موسیقی فیلم است.

۱. اندرو لوید وبر

وبر، موفق‌ترین و محبوب‌ترین و بهترین آهنگساز جهان است. دوران حرفه‌ای او با آهنگسازی شبح اپرا اوج گرفت. این اثر به محبوب‌تریناثر سرگرم‌کننده در تاریخ تبدیل شد.

۲۵ بهترین بازیگران هندی مرد در طول تاریخ سینمای هند

منبع list25
نوشته‌های مرتبط