برای سفر با هواپیما چه وسایلی ببریم؟

همگی ما تا به حال در نزدیکی سفر دچار این سردرگمی شده‌ایم که نمی‌دانیم چه وسایلی را همراه خود ببریم. از سویی می‌خواهیم سبک سفر کنیم و دست و پای خودمان را با برداشتن وسایل اضافی نبندیم و از سویی نگران این هستیم که وسیله‌ی مهمی را جا بگذاریم و این مساله در طول سفر ما را دچار چالش کند. این نگرانی و مساله هنگام سفر با هواپیما بیشتر هم می‌شود؛ زیرا ما هنگام سفر هوایی در طول مسیر تنها به وسایل موجود در کابین دسترسی داریم و در صورتی که وسیله‌ی موردنظر را با خود همراه نداشته‌باشیم، کار زیادی از دستمان برنمی‌آید! ما در این نوشته تعدادی از وسایل مهم و موردنیاز هنگام سفر با هواپیما را به شما معرفی خواهیم کرد و همچنین در پایان، تعدادی از وسایلی را که نمی‌توانید با خود به هواپیما ببرید، نام خواهیم برد تا هنگام سفر با هواپیما، وسایل موردنیاز خودتان را با خیال راحت و اطمینان انتخاب کنید.

وسایل مورد نیاز برای سفر هوایی

همان‌طور که می‌دانید، هنگام سفر هوایی، عمده‌ی وسایل ما در قسمت بار هواپیما قرار می‌گیرد و ما در طول پرواز به این وسایل دسترسی نخواهیم داشت. با این وجود تعدادی از وسایل موردنیاز خودمان را می‌توانیم به کابین بیاوریم و در طول پرواز نیز از آن‌ها استفاده کنیم. همانطور که مشخص است اولین وسیله‌ای که مهم است با خود همراه داشته‌باشیم، یک کیف دستی یا کوله پشتی مناسب است تا وسایل خود را در آن جای دهیم و در طول پرواز در کابین به همراه داشته‌باشیم.

یکی دیگر از موارد بسیار مهم، داروهای مصرفی است. در صورتی که دارو مصرف می‌کنید، حتما در طول پرواز و در کیف دستی خود آن را به همراه داشته‌باشید. همراه داشتن یک ظرف آب محکم و سالم نیز به شما کمک می‌کند تا تشنگی خود را در طول پرواز برطرف کنید. داشتن یک بالش و یا گردنی کوچک و راحت نیز به شما کمک می‌کند تا بتوانید سفر راحت‌تری داشته باشید و در صورت تمایل در طول سفر با هواپیما بخوابید. چشم‌بند خواب نیز در سفرهایی که در طول شب انجام می‌شوند بسیار مهم است. زیرا در تمام طول سفر، چراغ‌های کابین خاموش نخواهند شد و این مساله می‌تواند باعث آزار شما هنگام خواب شود. پس بعد از خرید بلیط هواپیما لحظه آخری ، سیستمی یا چارتر این موارد را در نظر داشته باشید.

از وسایل الکترونیکی مهم در طول سفر هوایی نیز می‌توان به گوشی، تبلت، هدفون، کابل AUX، کابل USB و پاوربانک اشاره کرد. با وجود اینکه در طول پرواز امکان استفاده از اینترنت وجود ندارد اما در صورتی که تبلت و یا گوشی همراه خود داشته باشید می‌توانید با استفاده از هدفون به موسیقی موردعلاقه‌ی خود، پادکست‌ها و یا کتاب‌های صوتی گوش دهید و در طول سفر سرگرم باشید. این کار برای رفع اضطراب ناشی از پرواز نیز بسیار مناسب است. همچنین در صورتی که کابل‌USB و پاوربانک همراه داشته‌باشید دیگر نگران تمام شدن شارژ وسایل خود در طول پرواز نخواهید بود و به راحتی می‌تونید از موسیقی و دیگر سرگرمی‌های موجود در تبلت و گوشی خود که برای استفاده به اینترنت نیاز ندارند، استفاده کنید. با داشتن کابل AUX می‌توانید از امکانات و سرگرمی‌های که در هواپیما تعبیه شده نیز استفاد کنید.

داشتن لباس گرم نیز در سفرهایی هوایی که ممکن است با سرما همراه باشند، بسیار کارآمد است. همراه داشتن مرطوب‌کننده‌های دست، صورت و بدن نیز به شما کمک می‌کند تا در صورتی که پوست خشکی دارید در طول سفر با مشکل خشکی پوست روبرو نشوید. همچنین آدامس جویدن از مواردیست که از اضطراب سفر هوایی می‌کاهد و به شما کمک می‌کند تا کمتر متوجه تغییرات فشار در ارتفاع شوید. در نتیجه به همراه داشتن یک بسته آدامس نیز می‌تواند در کیفیت سفر هوایی ما تاثیر مثبتی داشته‌باشد.

رپورتاژ

همراه داشتن تنقلات مناسب در هواپیما به ما کمک می‌کند تا در طول سفر سرگرم باشیم و پرواز لذت‌بخش‌تری را تجربه کنیم اما مهم است که از تنقلاتی استفاده نکنیم که احتمال فاسد شدن دارند و یا دارای بوی بسیار شدیدی هستند. استفاده از خشکبار در طول سفر می‌تواند بسیار مناسب باشد. همانطور که می‌دانیم هواپیما یک وسیله‌ی نقلیه‌ی عمومی است، به همین دلیل بسیار مهم است که در طول پرواز یک ژل ضدعفونی کننده‌ی دست به همراه داشته‌باشیم و در طول سفر و به خصوص پیش از مصرف خوراکی‌ها و تنقلاتمان از آن استفاده کنیم تا از بیماری‌ها و میکروب‌های احتمالی موجود در فضا در امان بمانیم.

به همراه داشتن عینک آفتابی، بادبزن دستی، نخ دندان و خودکار نیز از مواردیست که همراه داشتن آن‌ها در کابین هواپیما می‌تواند به داشتن تجربه‌‌ای لذت‌بخش از سفر هوایی، به شما کمک کند. با توجه به تمام این موارد شما می‌توانید پس از تهیه بلیط هواپیما safarmarket با اطمینان وسایل خود را جمع‌آوری کنید و با خیال راحت سفر کنید.

چه وسایلی را نمی‌توانیم با خود به کابین هواپیما ببریم؟

اسلحه، مواد محترقه و آتش‌زا، باتوم، کپسول گاز، مواد رادیواکتیو، فشفشه، داروهای بدون نسخه، وسایل تیز و برنده، لباس‌های حجیم و بدون کاربرد، مایعات بیش از 100 میلی لیتر، خوراکی هایی که احتمال فاسد شدن دارند، فندک، باتری و … از مجموعه‌ی مواردی هستند که بردن آن‌ها به داخل کابین هواپیما امکان‌پذیر نیست. برخی از این موارد را به طور کلی نمی‌توان با هواپیما جابه‌جا کرد اما باید توجه کرد که گاهی ایرلاین‌های مختلف، قوانین متفاوتی در این حوزه دارند و بهتر است با مطالعه‌ی قوانین ایرلاین موردنظر خود، اطلاعات دقیق‌تری را در این مورد کسب کنیم.

کلام آخر

یکی از مواردی که داشتن یک سفر خوب و بی‌دغدغه را تضمین می‌کند، همراه داشتن وسایل موردنیاز سفر است. بسیار مهم است که این وسایل کافی باشند تا تعداد زیاد آن‌ها برای ما دست‌وپاگیر نشود و همچنین در طول سفر، به خصوص در مسیر، دچار چالش کمبود وسایل موردنیازمان نشویم. این مساله در سفر هوایی از اهمیت بیشتری نیز برخوردار است. در این راستا می‌توانیم چک‌لیستی از وسایل لازم و مهم برای سفر با هواپیما درست کنیم تا درمواقع ضروری از آن استفاده کنیم. ما در این نوشته به وسایل ضروری و غیرضروری‌ای که داشتن آن‌ها در طول سفر با هواپیما به ما کمک می‌کند تا سفر بهتری داشته‌باشیم، اشاره کردیم و همچنین برخی مواردی را که بردن آن‌ها به درون کابین و هواپیما ممنوع است، معرفی کردیم. با استفاده از این نکات و موارد می‌توانید وسایل سفر خود را با اطمینان خاطر بیشتری انتخاب کنید و با آرامش بیشتری سفر کنید!

نوشته‌های مرتبط