ادکلن های اورجینال در ایران، تقلبی یا اصل؟

در سال های اخیر کشور ما ایران، تحریم های متعددی را متحمل شده است و بسیاری از کالاهای خارجی اکنون وارد خاک ایران نمی شوند. این موضوع در دنیای عطر و ادکلن نیز دیده می شود. شمار ادکلن های تقلبی ایران در سال های اخیر بیشتر شده است؛ اما برخی فروشگاه ها به دلیل دارابودن کارشناسان فروش باتجربه می توانند ادکلن های اورجینال را برای مشتریان فراهم کنند. ترفندهای ساده ای برای تشخیص عطر تقلبی از اصل وجود دارد که می توان از آن ها اطلاع پیدا کرد و عطرهای اصل را شناسایی کرد.

راه های تشخیص ادکلن اصل از تقلبی؛ تضمینی برای سلامتی

ادکلن های تقلبی دارای رایحه ای ناخوشایند و ترکیبات غیراستانداردی هستند که استفاده از آن ها اثرات سو بر سلامت جسم برجای می گذارد. برای تشخیص عطرهای اورجینال از فیک بهتر است به موارد زیر دقت کافی داشته باشید:

  1. عطرهای اصل دارای شیشه نازک تر و بدون حباب هستند.
  2. عطرهای اصل به تدریج بوی خود را آزاد می کنند درحالی که عطرهای فیک بوی تندی دارند و به دلیل میزان الکل غیراستاندارد خیلی سریع بوی خود را از دست می دهند.
  3. بسته بندی عطرهای اورجینال با استفاده از سلفون ضخیمی است که به جعبه عطر چسبیده است و هیچ گونه بی نظمی در آن وجود ندارد؛ در حالی که عطرهای اورجینال با سلفون نازک و نامناسب بسته بندی شده اند.
  4. نوشته های روی عطر تقلبی ناخوانا و با فونتی متفاوت نسبت به عطرهای اصل هستند.
  5. عطرهای با رنگ های مصنوعی زیاد، معمولاً تقلبی هستند؛ زیرا برندهای مطرح از رنگ های غیرطبیعی در ترکیبات عطر خود استفاده نمی کنند.
  6. عطرهای اصل دارای بچ کد در ته شیشه عطر هستند، در صورتی که عطرهای فیک بچ کد ندارند.
  7. جعبه عطر اورجینال محکم و به گونه ای است که از بطری شیشه ای به خوبی محافظت می کند، در حالی که عطرهای فیک دارای مقوای سبکی هستند.

تفاوت بین پخش بو و ماندگاری عطر؛ مدت زمان استشمام رایحه ای خوش

ممکن است شما نیز تا به حال سابقه خرید عطر و ادکلن های اورجینالی که نه ماندگاری دارند نه پخش بو! را داشته باشید. عطرهای اورجینال در گروه های مختلفی براساس غلظت الکل دسته بندی می شوند. غلظت پرفیوم و ادوپرفیوم با دارابودن ۱۰ تا ۲۰ درصد عصاره، ماندگاری ۵ تا ۶ ساعته دارند؛ این در حالی است که با وجود اورجینال بودن، پخش بوی آن ها بسیار ضعیف است. این موضوع به دلیل طراحی خاص این عطرها اشاره دارد. ادوپرفیوم و پرفیوم ها بهتر است برای مکان های بسته استفاده شوند؛ زیرا در این مکان ها افراد زیادی وجود دارند و ممکن است بوی عطر موجب واردشدن به حریم شخصی، بروز آلرژی، سردرد یا حس ناخوشایندی در طرف مقابل شود.

شاید با خود بگویید که بوی عطر در محیط حس خوشایندی است؛ اما در نظر داشته باشید که بوی عطر کاملاً سلیقه ای است و عطر موردعلاقه شما ممکن است برای فردی آزاردهنده باشد. به همین دلیل استفاده از پرفیوم و ادوپرفیوم اصل پخش بوی بسیار ضعیفی دارد. در مقابل ادکلن ها به دلیل داشتن بیش از ۸۰ درصد الکل، خیلی زود رایحه ها را وارد محیط می کنند و به اصطلاح پخش بوی زیادی دارند.

ادکلن های اصل بهترین گزینه برای مکان های باز و فصل تابستان هستند. این عطرها، رایحه سبکی دارند و به دلیل ماندگاری ۳ الی ۴ ساعته نیاز به تمدید برای آن ها وجود دارد. برخی از افراد تصور می کنند که ماندگاری کم ادکلن ها، نشانه تقلبی بودن آن هاست. این موضوع اشتباه است و طراحان ادکلن این غلظت از عطر را برای افراد دارای آلرژی و حساسیت نسبت به بوهای قوی طراحی کرده اند. علاوه بر این پخش بوی بالای ادکلن، استفاده از آن را برای دورهمی های دوستانه و قرارهای عاشقانه مناسب می کند.

رپورتاژ

تفاوت بین پخش بو و ماندگاری عطر

چرا ادکلن های اصل ماندگاری ندارند؛ عدم ایجاد حساسیت و تنش بویایی

ادکلن ها، عطرهای مقرون به صرفه ای هستند که بسیاری از افراد جامعه قدرت خرید آن ها را دارند . این عطرها تنها ۲ الی ۳ درصد اسانس عطر را دارند و مابقی شیشه عطر با الکل پر می شود. البته برخی از شرکت های عطرسازی برای ماندگاری بیشتر از عصاره های مشک نیز استفاده می کنند. علت ماندگاری کم ادکلن را می توان به میزان کم عصاره در آن ارتباط داد. این موضوع ارتباطی با فیک بودن آن ندارد. در واقع ادکلن ها ذاتاً پخش بوی خوب؛ اما ماندگاری کمی دارند.

سازندگان ادکلن در برندهای مختلف به دنبال کسب رضایت افرادی هستند که تمایل ندارند بوهای قوی را تا ساعت های طولانی همراه خود داشته باشند. علاوه بر این برخی از افراد نسبت به بوهای قوی حساس هستند و دچار تنش می شوند. ادکلن ها بهترین گزینه برای تکمیل استایل ویژه این افراد هستند.

مکان های مناسب برای استفاده از ادکلن؛ احترام به سلیقه جامعه

علاوه بر کاربرد ادکلن برای افرادی که به بوهای قوی حساسیت دارند، این عطرها در موقعیت های مکانی خاص می توانند نیاز مخاطب را برطرف کنند. ممکن است شما از سلیقه دوست یا پارتنر خود اطلاع داشته باشید و با اسپری کردن ادکلن بتوانید احساس خوبی را در وی ایجاد نمایید. لازم است بدانید که استفاده از ادکلن در محیط های کاری، رسمی و سرویس های حمل ونقل عمومی که از سلیقه افرادی که در فاصله نزديکي نسبت به شما قرار دارند، اطلاعی ندارید جالب به نظر نمی رسد. در این محیط ها ادوپرفیوم، پرفیوم و ادوفرش گزینه مناسب تری به شمار می روند.

چرا ادکلن های اصل ماندگاری ندارند

سخن پایانی

عدم آگاهی برخی افراد از نوع عطرها و غلظت اسانس موجود در آن ها باعث می شود که نداشتن ماندگاری و پخش بو در آن ها را به دلیل فیک بودن آن ها بدانند. بهتر است قبل از خرید عطر، علاوه بر اصالت کالا به غلظت اسانس موجود در آن ها نیز اطلاع داشته باشید. ماندگاری عطر با پخش یا خط بویایی آن متفاوت است! ادوپرفیوم ها و پرفیوم های اصل با ماندگاری ۸ تا ۱۰ ساعت پخش بوی بسیار ناچیزی دارند. این در حالی است که ادکلن اصل به زودی رایحه خود را در محیط پخش می کند و پس از ۳ الی ۴ ساعت ماندگاری آن از بین می رود.

نوشته‌های مرتبط