آژانس گردشگری پته اعلام کرد: بهترین زمان خرید بلیط چارتری و لحظه آخری

خرید بلیط هواپیما با دانش مناسب از زمان خرید و نحوه خرید، می‌تواند تا حد چشم‌گیری در کاهش هزینه‌های پرواز به شما کمک کند. برای خرید بلیط هواپیما باید به عوامل متعددی مانند: زمان خرید، نوع ایرلاین، فرودگاه‌های مقصد و قوانین حاکم بر هر نوع بلیط تسلط کافی داشته باشید. دانستن این نکات می‌تواند با کاهش هزینه و کاهش استرس سفر همراه باشد و به شما در سفری با کیفیت کمک کند. در ادامه از ترفندهای آژانس هواپیمایی پته برای خرید بلیط هواپیما استفاده می‌کنیم و بهترین زمان خرید بلیط چارتری و لحظه آخری را به شما معرفی خواهیم کرد.

بهترین زمان خرید بلیط هواپیما چارتر داخلی و خارجی

بلیط چارتر در مقاصدی که در طول سال پر سفر هستند یافت می‌شود. برای مثال: بلیط هواپیما مشهد به تهران در تمام سال به صورت چارتری وجود دارد اما بلیط هواپیما تبریز به زاهدان به صورت سیستمی است و نوع چارتری ندارد. در بسیاری از مقاصد ما فصل شلوغی و فصل خلوتی مسافر یا گردشگر را داریم. زمان، مهمترین عامل تاثیر گذار بر بلیط چارتری است و در روزهای پر سفر، بلیط هواپیما چارتر گران و روزهای کم سفر بلیط هواپیما چارتر ارزان را می‌توان پیدا کرد. پس با دانستن میزان مسافر به مقصد شما در بازه زمانی مدنظر می‌توانید انتخاب کنید که بلیط هواپیما را چارتری بخرید یا سیستمی. در مقاصد خارجی در صورتی که مقصد شما نیاز به ویزا ندارد و در فصل پر مسافر نیست، خرید بلیط چارتری پیشنهاد می‌شود. در صورتی که امکان کنسلی به علت عدم صدور روادید در مقاصد خارجی را محتمل می‌دانید، از خرید بلیط هواپیما چارتری اجتناب کنید. به جز مواردی که اشاره شد چندین عامل دیگر را در خرید بلیط چارتری باید در نظر گرفت که شامل موارد زیر است.

بهترین زمان خرید بلیط هواپیما چارتر

فصل خلوت(Low Season) یا فصل شلوغ(High Season) چیست؟

اصطلاح فصل خلوت و فصل شلوغ بیشتر برای مقاصد خارجی استفاده می‌شود. البته این اصطلاح برای مقاصد داخلی هم کاربرد دارد. برای مثال: جزیره کیش یکی از مقاصد داخلی پرطرفدار در پاییز و زمستان است. در این دو فصل، فصل شلوغ سفر به کیش است و در این مقطع زمانی خرید بلیط چارتری مناسب نیست و باید از ماه قبل از زمان سفر، بلیط سفر را به صورت سیستمی خریداری کرد. در فصل تابستان اما با خلوت شدن کیش، بلیط چارتری ارزان در ایرلاین‌های مختلف پیدا می‌شود. همچنین در این برهه زمانی احتمال پیدا کردن بلیط لحظه آخری هواپیما بیشتر است. برخی مقاصد هم هیچ فصل خلوت و شلوغی ندارند و در تمام طول سال به میزان یکسانی مسافر دارند. شهر تهران را می‌توان یکی از این موارد دانست. در مقاصد خارجی هنگام ارائه بلیط، قیمت آن بالا است. به مرور زمان اگر در فصل خلوت یا Low Season باشیم قیمت رو به کاهش می‌رود و بهترین زمان خرید بلیط ۱۴ روز قبل از سفر است. در فصل شلوغ یا High Season خرید بلیط از ۵۰ روز قبل توصیه می‌شود.

بهترین روز هفته برای خرید بلیط هواپیما

قیمت بلیط هواپیما در روزهای مختلف هفته متغیر است. خرید بلیط هواپیما داخلی عموما در روزهای وسط هفته (دوشنبه، سه شنبه و چهارشنبه) ارزان‌تر از آخر هفته‌ها است. همچنین در پروازهای خارجی قیمت بلیط هواپیما در روزهایی به جزء شنبه و یک‌شنبه پایین است. در این روزها احتمال پیدا کردن بلیط هواپیما چارتری ارزان بیشتر از دیگر روزها است. در صورتی که می‌خواهید به مقصدی آخر هفته سفر کنید، قیمت بلیط را در روزهای قبل و بعد سفر مشاهده کنید تا در صورتی که با کاهش محسوسی مواجه شدید با تغییر کوچکی در برنامه سفر، بلیطی ارزان تهیه کنید.

بهترین ساعت خرید بلیط هواپیما

رپورتاژ

یکی دیگر از پارامترهایی که در قیمت بلیط هواپیما می‌تواند تاثیرگذار باشد، ساعت خرید بلیط هواپیما است. به طور کلی در ساعات نخستین روز و بامدادها، قیمت بلیط هواپیما چارتری پایین‌تر از دیگر ساعات روز است. بیشتر افراد زمان سفر خود را به میانه روز موکول می‌کنند و همین کار باعث ازدحام جمعیت در گیت‌های بازرسی و گران‌تر شدن نرخ بلیط می‌شود و می‌توان با خرید بلیط اول وقت یا آخر وقت هم ارزان و هم بدون معطلی پرواز را به مقصد انجام داد. به این ترتیب می‌توان گفت: خرید بلیط چارتری چه در مقاصد داخلی و چه در مقاصد خارجی در فصل خلوت، روزهای وسط هفته و ساعات ابتدایی و انتهایی روز در پایین‌ترین حد خود قرار دارد.

بهترین زمان خرید بلیط هواپیما لحظه آخری داخلی و خارجی

بلیط لحظه آخری در واقع نوعی بلیط چارتری است. این بلیط همیشگی نیست و نمی‌توان برای سفرهای با برنامه از آن استفاده کرد. در فاصله یک روز تا چند ساعت مانده به پرواز، اگر هنوز هواپیما تکمیل ظرفیت نشده باشد، بلیط لحظه آخری توسط چارترکننده ارائه می‌شود. این بلیط با کاهش چشم‌گیر نسبت به قیمت ابتدایی آن باعث ترغیب افراد به خرید می‌شود. اگر همیشه آماده سفر باشید، بلیط لحظه آخری می‌تواند هزینه سفر را تا نصف قیمت کاهش دهد. دقت داشته باشید که بلیط لحظه آخری معمولا به صورت یک‌طرفه است و در صورت خریداری باید فورا به فکر بلیط برگشت باشید تا با مشکل مواجه نشوید. در مورد بلیط لحظه آخری خارجی باید به یک نکته مهم دیگر توجه داشت. در صورتی که مقصدی که برای آن بلیط لحظه آخری موجود شده است نیز به ویزا داشته باشد، خرید بلیط لحظه آخری اشتباه است. چراکه صدور ویزا برای هر مقصدی حداقل یک هفته زمان‌بر خواهد بود. بلیط لحظه آخری خارجی برای مقاصد بدون نیاز به ویزا مناسب است. البته دقت کنید که پاسپورت شما باید برای سفر خارجی حداقل ۶ ماه اعتبار داشته باشد.

بهترین زمان خرید بلیط هواپیما لحظه آخری

بهترین سایت خرید بلیط چارتری و لحظه آخری

اکنون با تمامی پارامترهای تاثیرگذار بر قیمت بلیط چارتری و همچنین فاکتورهایی که ممکن است منجر به موجود شدن بلیط لحظه آخری باشد، آشنا شدیم. حال باید دید خرید این نوع بلیط از کدام روش راحت و ممکن است. بدون شک خرید بلیط به صورت حضوری با طولانی بودن روند حضور و ثبت خرید، معقول نیست. همچنین استفاده از سایت‌هایی که سرعت مناسب برای خرید بلیط را ندارند و یا قوانین بلیط چارتری و لحظه آخری را شفاف بیان نکرده‌اند، توصیه نمی‌شود. برای همین منظور می‌توان از آژانس پته به عنوان یکی از مراجع اصلی بلیط چارتری و لحظه آخری نام برد. این آژانس با داشتن سایت روان و ساده و همچنین تقویم پروازی به شما در انتخاب بلیط کمک می‌کند و در هر روز که بلیط پرواز را جستجو کنید، در صدر جستجو ارزان‌ترین بلیط را مشاهده خواهید کرد. برای اطمینان خاطر می‌توانید در صفحه اصلی سایت اینماد را مشاهده کنید و قوانین بار مجاز و استرداد انواع بلیط را مطالعه کنید.

نکاتی در مورد بهترین زمان خرید بلیط چارتر و لحظه آخری

  • هنگام خرید بلیط چارتری و لحظه آخری با دقت مشخصات خود را ثبت کنید. پس از اتمام فرایند خرید، امکان ویرایش وجود ندارد و در صورت وجود هرگونه نقص در مشخصات در فرودگاه هنگام پرواز از سفر شما جلوگیری می‌شود.
  • برای پیدا کردن بلیط‌های لحظه آخری زودتر از دیگران بهتر است در رسانه‌های خبری آژانس‌های مختلف عضو شوید و آنها را در رسانه های مختلف دنبال کنید.
  • اگر بلیط لحظه آخری مناسب پیدا کردید، در خرید آن تعلل نکنید. به علت قیمت پایین این بلیط‌ها، درخواست برای خرید بالاست و ظرف چند دقیقه تا چند ساعت کامل به فروش می‌رسد.
  • به قوانین استرداد بلیط چارتری و لحظه آخری دقت کنید. این قوانین بسته به نوع چارترکننده متفاوت است و به طور کلی می‌توان گفت پس از خرید بلیط میزان قابل توجهی از وجه پرداختی شما دیگر قابل استرداد نیست.
  • بهتر است بدانید که نوع خدمات در ایرلاین به نوع بلیط مانند: سیستمی، چارتری و لحظه آخری مربوط نیست و شما با هر قیمتی که بلیط از یک هواپیما را خریداری کنید، شامل یک پذیرایی و صندلی مشابه خواهید شد.
  • قیمت بلیط چارتری و لحظه آخری برای کودکان با بزرگسالان برابر است. در واقع به علت پایین بودن قیمت این نوع بلیط، دیگر شامل رنج سنی نخواهد بود.
  • میزان بار مجاز در هر نوع بلیط ممکن است متفاوت باشد و تنها به کلاس پروازی محدود نمی‌شود و بهتر است قبل از مراجعه به فرودگاه این میزان بار را در بلیط به دقت مطالعه کنید.

کلام پایانی

خرید هوشمندانه بلیط هواپیما می‌تواند پول شما را حفظ کند تا در طول سفر از آن استفاده کنید و کیفیت سفر را بالا ببرید. تجربه شما از خرید بلیط چارتری یا لحظه آخری چیست؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

No featured products found

نوشته‌های مرتبط