برنامه آموزش زبان ترکی استانبولی برای ایفون

از جمله زبان های خارجی که توسط ایرانیان اخیرا خیلی مورد توجه قرار گرفته زبان ترکی استانبولی می باشد و با میزان علاقه ای که در یادگیری این زبان داریم می توانیم براحتی در دوره های آموزش زبان ترکی استانبولی شرکت کنیم و آن را فرا بگیریم. ابتدا باید روش مناسبی برای کسب مهارت های مورد نیاز جهت فراگیری این زبان را کسب کنیم و همچنین از برخی شیوه های جدید مانند استفاده از برنامه آموزش زبان ترکی استانبولی برای ایفون بهره ببریم. برای این منظور نیاز است تا به شما نکاتی در این زمینه ارائه کنیم تا در آموزش های پیش رو برایتان مناسب باشد و در ادامه با برخی از بهترین نرم افزارها و اپلیکیشن های iOS موجود برای یادگیری زبان ترکی استانبولی آشنا شوید.

بررسی اهمیت یادگیری زبان ترکی استانبولی

یکی از مهمترین و پرکاربردترین ریشه های زبانی ترکی با عنوان زبان ترکی استانبولی شناخته می شود که بسیار بیشتر از هر گویش دیگری در کشور ترکیه و سایر کشورهای ترک زبان مورد استفاده قرار می گیرد. درست نیست که بگوییم یادگیری زبان های خارجی فقط مربوط به زبان های انگلیسی، فرانسوی، آلمانی و غیره است و افراد زیادی هستند که دوست دارند زبان های مختلفی را در سراسر جهان یاد بگیرند. یکی از این موارد زبان ترکی استانبولی است که به دلیل حجم بالای سفر و صنعت گردشگری ترکیه بسیار مورد توجه توریست ها قرار گرفته است و اگر بتوانند در سفرشان به سراسر ترکیه به زبان ترکی صحبت کنند می تواند بسیار مفید و سودمند باشد.

دلایل مهمی را می توانیم برای اهمیت یادگیری زبان ترکی بیاوریم که یکی از آنها علاقمندی مردمان سایر کشورها به فرهنگ، سنت و آداب و رسوم مردم و کشور ترکیه است. این کشور فرهنگ دینی و اسلامی قوی دارد و در آن مساجد مختلفی با بناهای باشکوه در طول تاریخ ساخته شده است. علاوه بر این مردم این کشور بسیار مهمان نواز و مهربان هستند که هر مسافری جذب مهمان دوستی آنها خواهد شد. بعید نیست که مسافران و گردشگران ترکیه بخواهند با این خصوصیات مردم ترک زبان بیشتر آشنا شوند و در کنار آنها زندگی کنند.

یکی دیگر از دلایل مهمی که افراد علاقمند هستند زبان ترکی را فرا بگیرند انگیزه مهاجرت و یا تحصیل در دانشگاه های ترکیه است که برای هر دو مورد نیاز داریم تا با استفاده از دانلود برنامه آموزش زبان ترکی استانبولی برای آیفون با تمامی دستورالعمل ها و واژگان مهم ترکی استانبولی آشنا شویم و برای این منظور می توانیم در دوره های آموزشی مخصوص این زبان شرکت کرده و مدرک مخصوص آن را دریافت کنیم که برای ارائه به دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی مهم و ضروری است. اتفاقا در این خصوص ایرانیان زیادی از کشورمان هرساله به کشور ترکیه مسافرت می کنند و درخواست تحصیل در دانشگاه های این کشور مخصوصا برای رشته های هنری بسیار زیاد است.

برنامه آموزش زبان ترکی استانبولی برای ایفون

کشورمان ایران بخاطر مزیت هم مرز بودن با کشور ترکیه و همچنین معاف بودن از دریافت ویزا موقعیت خوبی جهت سفر به این کشور و اقامت در شهرهای مختلف آن مخصوصا شهر استانبول را دارد. به این خاطر تاجران زیادی می توانند در این کشور اروپایی سرمایه گذاری های موفق کنند تا بتوانند از مزایای مهم تجارت و ایجاد کسب و کارهای موفق بهرمند شوند. به خاطر همین دلایل مهم است که باید به موضوع یادگیری و فراگیری این زبان با استفاده از برنامه آموزش زبان ترکی استانبولی برای ایفون توجه ویژه ای کنیم تا بتوانیم با تمامی ساختار و چارچوب این زبان بخوبی آشنا شویم و براحتی به زبان ترکی صحبت کنیم.

از جمله روش های موفق آموزش که زبان آموزان و علاقمندان به یادگیری زبان ترکی استانبولی می توانند از آن جهت آموزش این زبان استفاده کنند استفاده از فیلم های آموزشی و مولتی مدیا می باشد تا بتوانند بصورت خودآموز و بدون نیاز به صرف هزینه های بالا یادگیری این زبان را شروع کنند، در این راه یکی از مجموعه های آموزشی که بسیار مورد توجه علاقمندان قرار گرفته است آموزش های فرادرس می باشد که تمامی سرفصل های آموزشی در آن بصورت طبقه بندی شده و گام به گام به شما کمک خواهد کرد.

چگونه زبان ترکی استانبولی را بیاموزیم؟

برای اینکه بخواهیم یادگیری و آموزش هر زبانی را شروع کنیم باید از روش های مختلفی استفاده کنیم و تکنیک های موثری در این زمینه وجود دارد که ممکن است از وجود آنها بی خبر باشیم. هرکدام از این شیوه های آموزشی بسته به معیارهای مختلفی مانند زمان، مکان، بودجه آموزشی و غیره می تواند مفید و موثر واقع شود ولی زبان آموزان برای یادگیری زبان ترکی استانبولی خود باید بتوانند درک کنند که چه روشی برای آنها مناسب است ولی ما وظیفه داریم روش های آموزشی مختلف برای این منظور را بیان کنیم تا در انتخاب شما سودمند باشد.

استفاده از کلاس های حضوری

یکی از راه هایی که همواره به آن تاکید شده و افراد زیادی هم از این راه برای یادگیری زبان های خارجی اقدام می کنند استفاده از کلاس های آموزشی است که می تواند برای هر زبان آموزی مناسب باشد. حضور در کلاس های درسی چه در آموزشگاه های زبان بصورت خصوصی یا در دانشگاه ها می تواند نقش مهمی در یادگیری کامل زبان های خارجی داشته باشد. در این راه تدریس اساتید و کارشناسان زبان ترکی استانبولی می تواند به دانشجویان بسیار کمک کند و حضور داشتن سایر افراد در کنار شما نقش مهمی در تمرین و تکرار مطالب آموزشی خواهد داشت.

برنامه آموزش زبان ترکی استانبولی برای ایفون

البته ناگفته نماند که حضور در کلاس های درسی می تواند همانطور که مفید باشد مضررات و مشکلاتی را به همراه داشته باشد مخصوصا که امروزه بخاطر زمان کم و مشغله های کاری کمتر می توانیم در کلاس های درسی بصورت حضوری شرکت کنیم. مشکل دیگری وجود دارد به حد نصاب رسیدن کلاس ها می باشد به این معنی که هرچقدر هم شما برای شروع آموزش زبان ترکی استانبولی عجله داشته باشید، باید صبر کنید تا دانشجویان دیگری هم برای حضور در این دوره های آموزشی ثبت نام کرده و اعلام حضور کنند. معضل دیگری که برای کلاس های درسی وجود دارد محدود بودن زمان و مکان است و افراد باید در جلسات کلاسی هر هفته 3 جلسه و هر جلسه 2 ساعت شرکت کنند چه بسا که این زمان برای بسیاری از افراد مناسب نیست و اتلاف وقت زیادی ایجاد می شود، پس کلاس های حضوری هرچقدر هم که مناسب و مفید باشند ولی محدودیت های زیادی دارند.

بهره بردن از فیلم های آموزشی

یکی از روش های دیگری که جدیدتر می باشد و باز مورد توجه افراد دیگری قرار گرفته است استفاده از فیلم های آموزشی بصورت غیرحضوری و خودخوان است. در این روش دیگر نیازی نیست که در کلاس ها بصورت حضوری و فعال شرکت کنیم و تنها می توانیم از مطالب آموزشی سایر کلاس هایی که فیلم آنها ضبط شده است استفاده کنیم. به این خاطر زمان آموزش در دست دانشجویان خواهد بود و بصورت کاملا مستقل می توانند هر زمانی که بخواهند یادگیری زبان ترکی استانبولی را شروع کنند. البته باید بدانیم که در این روش باید انگیزه کافی را برای مطالعه دروس و فیلم های آموزشی داشته باشید و در راهی که انتخاب کرده اید ثابت قدم باشید وگرنه کم کم دلسرد خواهید شد.

نصب اپلیکیشن های آموزشی موبایلی

رپورتاژ

اما سومین روشی که در حال حاضر می توانیم معرفی کنیم یکی از موثرترین و بهترین شیوه های نوین آموزشی نه تنها برای یادگیری زبان ترکی استانبولی برای فراگیری هر زبان خارجی دیگر است که آن هم استفاده از برنامه آموزش زبان ترکی استانبولی برای ایفون می باشد. در این روش تنها نیاز است نرم افزار و اپلیکیشن های معرفی شده در ادامه این مقاله را بر روی گوشی آیفون خود نصب کنید و با محیط مصور و گرافیکی که در اختیار شما قرار داده می شود شیوه ی آموزش تعاملی را با متدهای بروز آن تجربه کنید. مطمئن باشید تجربه ی این محیط می تواند نحوه ی یادگیری شما را متحول کند و هرروز علاقمندی شما را نسبت به این شیوه افزایش دهد.

از مهمترین ویژگی هایی مورد نظر برای استفاده از برنامه های آموزشی زبان ترکی استانبولی تحت سیستم عامل iOS این است که مطالب و محتوای آن توسط کارشناسان زبان و اساتید باتجربه گردآوری شده است چون عرضه و انتشار آنها اغلب توسط انجمن های زبان شناسی و دانشگاهی و همچنین موسسات آموزشی انجام شده است. در کنار این ویژگی باید به رایگان بودن اغلب نرم افزارها و اپلیکیشن ها اشاره کرد که با کمترین هزینه می توانیم یک کلاس آموزشی خصوصی را برای خودمان ترتیب دهیم.

مهمترین اپلیکیشن های آموزش زبان ترکی استانبولی برای آیفون

همانطور که بررسی کردیم از بین روش های یادگیری زبان های خارجی مخصوصا زبان ترکی استانبولی بهترین و مناسبترین روش برای شروع یادگیری استفاده از برنامه آموزش زبان ترکی استانبولی برای ایفون است که در ادامه می خواهیم به برخی از مهمترین نرم افزارها و اپلیکیشن های موجود برای این منظور اشاره کنیم.

لازم است بدانیم که کار کردن با این نرم افزارها بسیار آسان و راحت بوده و در محیط گرافیکی و جذاب آنها که اغلب با سرگرمی های متفاوتی همراه است می توانیم به آموزش های مختلفی دسترسی داشته باشیم. رابط کاربری موجود در اغلب نرم افزارها بصورت کاملا تعاملی بوده و زبان آموزان را به کسب یادگیری و استفاده از درس های جدیدتر ترغیب می کند، پس می توانیم انگیزه کافی برای آموزش های بیشتر را برای خودمان حفظ کنیم. نکته دیگر در این رابطه محدود نبودن محتوا و منابع آموزشی است به گونه ای که آموزش ها مکمل یکدیگر خواهند بود و هرچه به جلوتر پیش می رویم می توانیم جزئیات بیشتری را مشاهده کنیم. برای این منظور در ادامه به معرفی مهمترین برنامه های آموزش زبان ترکی استانبولی برای آیفون خواهیم پرداخت.

برنامه آموزش زبان ترکی استانبولی برای ایفون

برنامه آموزش زبان ترکی استانبولی Learn Turkish Free by Mondly

یکی از نرم افزارهایی که در ابتدا می خواهیم معرفی کنیم اپلیکیشن ماندلی یا بصورت کامل Learn Turkish Free by Mondly می باشد که هر فردی می تواند از فرآیند یادگیری موجود در این نرم افزار برای آموزش زبان ترکی استانبولی استفاده کند. با استفاده نرم افزار آموزش زبان ترکی استانبولی قادر خواهیم بود فراگیری این زبان را خیلی سریعتر و ساده تر دنبال  کنیم که می تواند در فرصت های اندکی که افراد قبل از سفر به کشور ترکیه و سایر کشورهای ترک زبان دارند بسیار مفید باشد. یکی از مزایای مهمی که در مورد رایگان بودن نرم افزارهای آموزش زبان ترکی استانبولی اشاره کردیم برای اپلیکیشن ماندلی صادق است و شما برای شروع دوره های آموزشی هیچ هزینه ای پرداخت نخواهید کرد تنها برای استفاده از دوره های تخصصی و پیشرفته می توانید با هزینه ای اندک سرفصل های آموزشی را فعال کتید و توانایی های خود را افزایش دهید. در حال حاضر برای استفاده از این نرم افزار آموزشی می توانید به فروشگاه App Store مراجعه کنید و آخرین نسخه ی آن را دانلود و نصب کنید.

برنامه آموزش زبان ترکی استانبولی برای ایفون

اپلیکیشن آموزش آنلاین فرادرس

یکی دیگر از نرم افزارهای موجود برای یادگیری زبان ترکی استانبولی اپلیکیشن آموزش آنلاین فرادرس می باشد که علاوه بر آموزش زبان ترکی می توانید با سرفصل های آموزشی زبان های خارجی دیگر مانند زبان انگلیسی، فرانسوی، آلمانی، چینی و غیره آشنا شوید. از مزایای ویژه ی این نرم افزار  وجود بیش از 20000 ساعت آموزش در رشته های تحصیلی متفاوت است که کاربران فارسی زبان می توانند براحتی از آنها در قالب یک نرم افزار آموزشی استفاده کنند. برای استفاده از این نرم افزار تحت عنوان برنامه آموزش زبان ترکی استانبولی برای ایفون می توانید این اپلیکیشن را از لینک زیر دانلود و نصب کنید:

آموزش زبان ترکی استانبولی با اپلیکیشن Wordpower Turkish

یکی دیگر از نرم افزارهای آموزش زبان ترکی استانبولی که می توانیم حجم بالایی از لغات و کلمات این زبان را یاد بگیریم اپلیکیشن Wordpower Turkish می باشد. از ویژگی های مهم این نرم افزار می توانیم به دسته بندی های کامل و طبقه بندی شده اشاره کرد که تمامی لغات مهم و پرکاربرد زبان ترکی استانبولی را گردآوری کرده است. حجم لغاتی که در این اپلیکیشن برای زبان آموزان قرار داده شده است بیش از 2000 کلمه است که برای شروع مکالمه ی عامیانه و روزمره کاملا مناسب می باشد که باعث شده است از آن جهت دانلود برنامه آموزش زبان ترکی استانبولی برای آیفون استفاده شود.

روش های موثر و کاملی برای یادگیری و حفظ کلمات ترکی در این برنامه تعبیه شده است تا افراد بتوانند واژگان بیشتری را بخاطر بسپارند و ملکه ذهن خود کنند. از ویژگی های جذاب نرم افزار Wordpower Turkish آن است که برای هر موضوع می توانیم کلمات طبقه بندی شده در اختیار داشته باشیم که شامل موضوعاتی مثل سفر و گردشگری، انواع غذاها، اصطلاحات عامیانه، کار و تجارت، آداب و رسوم و غیره می باشد. برای استفاده از این نرم افزار جهت اجرای آن بر روی سیستم عامل iOS می توانید به فروشگاه رسمی اپل یعنی App Sore مراجعه کنید.

کلام آخر درباره برنامه آموزش زبان ترکی استانبولی برای ایفون

همانطور که مشاهده کردیم در این مطلب درباره دلایل و اهمیت یادگیری زبان ترکی استانبولی صحبت کردیم و درباره برخی از روش های آموزشی مورد نظر شامل کلاس های حضوری، فیلم های آموزشی و اپلیکیشن های موبایلی بحث کردیم. در ادامه به معرفی مهمترین نرم افزارها برای یادگیری زبان ترکی تحت سیستم عامل iOS با عنوان برنامه آموزش زبان ترکی استانبولی برای ایفون پرداختیم. پیشنهاد می کنیم برای اینکه بتوانید به تمامی تکنیک ها و دستور زبان ترکی استانبولی دسترسی داشته باشید از فیلم‌های آموزشی فرادرس استفاده کنید:

نوشته‌های مرتبط