کمپین فروش چیست؟ + نمونه طراحی کمپین فروش

بررسی مفهوم کمپین‌های فروش؛ افزایش درآمد کسب و کار در بازه زمانی محدود

کمپین فروش طرح و برنامه‌ای شامل تبلیغات، رویدادها و برخی فعالیت‌هایی است که یک مجموعه یا شرکت برای ترغیب کردن مشتریان به خرید محصول، استفاده می‌کند. بدون داشتن یک برنامه و ایده‌های سازمان‌یافته برای کمپین‌های فروش، تلاش کسب‌وکارها برای افزایش فروش ناموفق می‌شود. ایده‌هایی مانند هدیه در کنار خرید و تخفیف ویژه به برگزاری موفق کمپین‌های فروش کمک می‌کنند. ما در ادامه چند مورد از نمونه کمپین‌های فروش موثر معرفی می‌کنیم. اگر نمی‌دانید روش ساختن نمونه کمپین فروش چیست، بعد از مطالعه این مطلب قادر به طراحی نمونه کمپین‌های اثرگذار خواهید بود.

مفهوم کمپین فروش؛ استراتژی کوتاه مدت برای افزایش فروش

کمپین فروش مجموعه‌ای از استراتژی‌های برنامه‌ریزی‌شده برای فروش محصول یا خدمات یک مجموعه و به دست آوردن مشتریان جدید، در یک بازه زمانی مشخص و کوتاه است. طراحی کمپین فروش همه جنبه‌های فرایند فروش، از نحوه اطلاع‌رسانی به مشتری تا پایان فروش و حتی تحلیل‌های بعد از فروش را در برمی‌گیرد. کسب‌وکارها باتوجه‌به اهداف خود از کانال‌های متفاوتی برای اجرای کمپین‌های فروش استفاده می‌کنند.

کانال‌هایی مانند ایمیل، وب‌سایت، نصب بنر و بیلبورد و همچنین تبلیغات پیامکی روش‌های مناسب برای برگزاری کمپین‌های فروش به‌شمار می‌روند. اگر به دنبال یک کانال مقرون‌به‌صرفه و درعین‌حال موثر برای اجرای کمپین‌های فروش خود هستید، استفاده از پنل‌های پیامکی یک انتخاب هوشمند محسوب می‌شود. هزینه و قیمت پنل پیامکی برای اجرای تبلیغات بسیار کمتر از روش‌هایی مانند نصب بیلبورد و تبلیغات در اینترنت است.

نمونه کمپین‌ فروش موثر؛ ایده‌هایی برای برگزاری موفق کمپین‌های فروش

کمپین‌های فروش باید به‌گونه‌ای طراحی شوند که در یک مدت‌زمان کوتاه مشتری را برای خرید یک محصول یا استفاده از یک خدمت تحریک کند. یک نمونه کمپین فروش موفق با در نظر گرفتن اهداف کسب‌وکار، شناخت مشتری، زمان‌بندی مشخص و تحلیل کیفیت برنامه‌های اجرا شده، برگزار می‌شود. در اینجا به معرفی چند مورد از نمونه کمپین‌های فروش موفق می‌پردازیم.

نمونه کمپین فروش؛ ایده هدفمند برای اجرای کمپین‌های فروش موفق

فروش فوق العاده زمان‌دار؛ ارائه پیشنهادات ویژه در بازه زمانی‌های محدود

در این روش کسب‌وکارها باید تخفیف‌ها و پیشنهادهای ویژه خود را فقط در یک مدت محدود و کوتاه مانند ۲۴ ساعت یا ۳ روز ارائه دهد. با این کار احساس فوریت به مشتری و حتی کاربران بالقوه القا می‌شود. همچنین این روش سرعت تصمیم‌گیری کاربر را برای از دست ندادن پیشنهاد فوق‌العاده، بالا می‌برد.

با قرار دادن تخفیف ویژه برای خرید اول مشتریان بالقوه را تبدیل به خریدار واقعی کنید

چه عاملی قدرتمندتر از تخفیف ویژه برای خرید اول باعث می‌شود که مشتری بالقوه تبدیل به خریدار شود؟ اگر کسب‌وکار شما اشتراک بلندمدت برای خریداران دارد، تخفیف ویژه اول را برای ثبت‌نام در این اشتراک قرار دهید. با این کار هم مشتریان جدید را جذب کرده و هم با اشتراک بلندمدت آن‌ها را تشویق به خرید دوباره و دوباره از خود می‌کنید.

رپورتاژ

تخفیف برای خرید اول؛ یکی از راه‌های بالا بردن احتمال خرید کردن مشتریان بالقوه

اجرای روش یکی بخر، دوتا ببر؛ یکی از موثرترین راهکارهای برگزاری کمپین فروش

تقریبا می‌توان این روش را یک راهکار تضمینی برای افزایش فروش مجموعه‌ها نام برد. کسب‌وکارهای بزرگ و کوچک برای اینکه به یکباره رشد چشمگیری را روی فروش محصولات خود ایجاد کنند، از این ترفند استفاده می‌کنند. از لحاظ روان‌شناسی کلمه رایگان روی ذهن کاربران بالقوه تاثیر می‌گذارد و او را به خرید کالاهایی که حتی قصد خرید آن‌ها را نداشته، ترغیب می‌کند.

کمپین ریتارگتینگ؛ مشتریان را به خرید دوباره تشویق کنید

زمانی که کاربران از کسب‌وکار خرید می‌کنند، اطلاعات مربوط به کاربر و محصولاتی خریداری شده توسط او را ثبت کنید. سپس هنگام اجرای کمپین‌های فروش ریتارگتینگ، محصولات مشابه با محصول خریداری شده را به او پیشنهاد دهید. با این کار خرید قبلی به مشتری یادآوری و تشویق به خرید دوباره همان محصول یا محصول‌های مشابه می‌شود.

تخفیف‌های فصلی و مناسبتی؛ فرصتی مناسب برای رشد درآمد کسب‌وکار

تخفیف‌های فصلی و مناسبتی همیشه یکی از دلایلی بوده که مشتریان را به خرید بیشتر تشویق کرده است. کاربران نزدیک مناسبت‌های ملی و مذهبی، منتظر دریافت پیام تخفیف هستند. همچنین تخفیف‌های فصلی مثل تخفیف نوروزی یا تخفیف شب یلدا فرصتی بی‌نظیر برای برگزاری کمپین‌های فروش هستند.

کسب‌وکارها می‌توانند از این مناسبت‌ها برای ارائه محصولات جدید خود استفاده کنند. همچنین یک راهکار جذاب دیگر برای جذب مشتری و افزایش فروش، بولد کردن محصولاتی است که با آن مناسبت خاص، هماهنگی دارد. به‌عنوان مثال محصولاتی مانند شمع، ظروف آجیل و شیرینی و ظروف سفالی سفره هفت‌سین مواردی هستند که در نوروز بسیار فروش می‌روند.

خدمات VIP؛ تخفیف‌ها و پیشنهادهای ویژه مختص مشتریان وفادار

احتمال فروش دوباره به مشتریان فعلی حدود ۷۰% است درحالی‌که احتمال جذب مشتریان بالقوه حدودا ۲۰% خواهد بود؛ بنابراین مشتریان وفادار و فعلی خود را فراموش نکنید؛ زیرا آن‌ها پتانسیل بالایی برای کمک به افزایش فروش کسب‌وکار شما دارند. مشتریان علاقه‌مند هستند تا با آن‌ها مثل یک فرد خاص برخورد شود. برخی از پیشنهادهای ویژه را فقط برای مشتریان وفادار خود ارائه دهید تا خرید از شما به آن‌ها احساس خاص بودن بدهد.

خدمات VIP به مشتریان وفادار؛ راهکاری برای راضی نگه داشتن مشتریان فعلی

کمپین‌های فروش مجموعه خود را با اجرای ایده‌های هدفمند، به‌طورموثر اجرا کنید

در این مقاله مفهوم کمپین فروش را بیان کردیم. همچنین برخی از نمونه کمپین‌های فروش تاثیرگذار را بررسی کردیم. ایده‌هایی مانند فروش فوق‌العاده زمان‌دار، تخفیف برای خرید اول، پیشنهاد ویژه برای خریداران وفادار، تبلیغات ریتارگتینگ، تخفیف‌های فصلی و هدیه در کنار خرید، نمونه‌های موثری برای اجرای کمپین‌های موفق فروش هستند. با بهره بردن از این ایده‌ها، کمپین‌های فروشی متناسب با شرایط کسب‌وکار خود اجرا کنید.

نوشته‌های مرتبط