۱۰ میوه مفید برای آسم و بیماری های تنفسی که معجزه می‌کنند

آسم یک بیماری التهابی مزمنِ مجاری تنفسی است. علل و عوامل آسم ممکن است از فردی به فرد دیگر متفاوت باشد. با این حال، یک چیز مشخص است: زمانی که راه‌های هوایی با یک محرک در تماس قرار می‌گیرند، ملتهب می‌شوند، باریک می‌شوند و پر از مخاط می‌شوند. هیچ رژیم غذایی خاص و مشخصی برای درمان آسم وجود ندارد که با آن بتوان از مشکلات تنفسی رهای یافت. اما بعضی از خوراکی‌ها ممکن است فایده‌مند باشند. در ادامه با ما همراه باشید تا ۱۰ میوه مفید برای آسم و بیماری های تنفسی را بشناسید.

میوه مفید برای آسم و بیماری های تنفسی

۱. انگور سیاه

انگور سیاه، خاصیت کاهش و جلوگیری از علائم آسم و مشکلات نفسی را دارد. آسم و مشکلات تنفسی، معمولا به دلیل عفونت ناشی از گرد و غبار و آلاینده‌هایی که وارد دستگاه تنفسی می‌شوند، به وجود می‌آیند. یکی دیگر از خواص انگور این است که دارای قدرت ماده‌سازی بالایی است که به افزایش سطح رطوبت موجود در ریه و آرام کردن اسپاسم کمک می‌کند.

۲. انگور قرمز

انگور قرمز دارای ارزش‌های درمانی مهمی است که می‌تواند آسم را درمان‌کند. قدرت هیدراته کردن انگور بالاست که باعث افزایش رطوبت ریه‌ها و در نتیجه درمان آسم می‌شود. پاییز به دلیل بادهای سنگین و آلرژی‌زاهای موجود در هوا سخت‌ترین فصل برای بیماران مبتلا به آسم است. انگور به عنوان میوه‌ای که دارای ارزش درمانی بالایی برای آسم است، در نظر گرفته می‌شود. سعی کنید این میوه را در فصل پاییز مصرف کنید و شاهد تفاوتی که در وضعیت سلامتی‌تان رخ می‌دهد باشید.

۳. سیب زرد و سبز

مصرف مرتب آب سیب می‌تواند از احتمال ابتلا به آسم، که یک اختلال آلرژیک با حساسیت بالا است، پیشگیری کند. پژوهش‌ها حاکی از آن است که مصرف مرتب آب سیب سبز می‌تواند خطر مرتبط با شروع بیماری آسم را تا ۲۳ درصد کاهش دهد. آدم‌هایی که مرتب سیگار می‌کشند نیز می‌توانند روی این میوه‌ی تازه‌ی لذت‌بخش حساب کنند تا خودشان را در برابر بیماری‌های انسدادی ریه ایمن کنند. مصرف آب و روغن معطر سیب زرد برای درمان اختلالات تنفسی مانند گرفتگی قفسه سینه، گلودرد، آسم، آنفولانزا، سرماخوردگی، تنگی نفس و برونشیت مفید است.

۴. سیب قرمز

سیب قرمز حاوی ترکیباتی است که می‌تواند به مبارزه با آسم کمک کند. سیب‌های غنی از آنتی‌اکسیدان ممکن است به محافظت از ریه‌ها در برابر آسیب اکسیداتیو کمک کنند. یک مطالعه‌ی وسیع بر روی بیش از ۶۸،۰۰۰ زن نشان داد کسانی که بیش‌ترین سیب را مصرف کردند کمترین خطر ابتلا به آسم را داشتند. مصرف ۱۵٪ یک سیب بزرگ در روز باعث کاهش ۱۰٪ خطر ابتلا به آسم می‌شود.

پوست سیب حاوی یک فلاونوئید به نام کوئرستین است، که می‌تواند به تنظیم سیستم ایمنی و کاهش التهاب کمک کند. سیب به این دو شیوه بر آسم و واکنش-های آلرژیک تاثیر می‌گذارد.  سیب‌ها حاوی ترکیبات آنتی‌اکسیدان و ضدالتهابی هستند که می‌توانند به تنظیم پاسخ‌های سیستم ایمنی کمک کرده و از بدن در مقابل آسم محافظت کنند.

رپورتاژ

۵. خرمالو

این میوه پاییزی خوشمزه برای درمان آسم بسیار مفید است. دو تکه خرمالوی خشک را بردارید، کمی آب به آن اضافه کنید و آن را بخار بدهید تا بپزد. پس از آن‌که خرمالو پخت، آن را تبدیل به پوره کنید و یک یا دو قاشق غذاخوری عسل نیز به آن اضافه کنید. این روش می‌تواند یک درمان جایگزین برای حل کردن مشکل آسم و سرفه باشد.

۶. انار

این میوه منبع فوق‌العاده‌ای از ویتامین A، C و E و مواد معدنی مانند کلسیم، فسفر، پتاسیم، آهن، اسید فولیک، نیاسین، تیامین، فولات و ریبوفلاوین (ویتامین ب۲) است. انار غنی از ویتامین ث است که به درمان التهاب و همین‌طور آسم، سرفه، گلودرد و خس‌خس کمک می‌کند.

۷. لیمو ترش

لیمو ترش هزاران فایده و خاصیت برای سلامتی و زیبایی دارد و یکی از درمان‌های قدیمی برای آسم، خوردن یک لیوان لیموناد در صبح است. خواص ضد عفونی کننده لیمو سنگی، درمانی عالی برای آسم هستند.

۸. لیمو شیرین

لیمو شیرین علاوه بر اینکه یک درمان قدیمی برای مشکلات سرماخوردگی و گلو درد محسوب میشود یک میوه مفید برای آسم و بیماری های تنفسی هم هست. نوشیدنی ساخته شده از آب لیمو شیرین، دانه زیره و پودر زنجبیل خشک، باعث رهایی فوری از سرفه آسم می‌شود.

۹. موز

موز واقعا یک ابر میوه است که فواید زیادی برای سلامتی دارد. اخیرا یک پژوهش علمی در معتبرترین مجله بیماری های تنفسی در اروپا نشان داد که موز می تواند مشکلات ناشی از آسم را تا سطح زیادی درمان کند. این تحقیق نشان داد که کودکانی که مبتلا به بیماری آسم و دارای مشکل خس خس کردن سینه بوده اند با خوردن موز آثار بهبود زیادی را در خود دیده اند. پژوهشگران نشان دادند که این موضوع می تواند به خاطر آنتی اکسیدان و پتاسیم زیاد موز باشد.

۱۰. انبه

آسم، هر چند خفیف، می‌تواند پیامدهای جدی داشته باشد. اما با یک کاسه انبه روی کانتر آشپزخانه‌تان دیگری نیازی به نگرانی نیست. انبه یک منبع عالی از ویتامین C است. گرچه اکثر مطالعات تحقیقات بیش‌تر را در مورد پیوند بین ویتامین C و درمان آسم لازم می‌دانند، اما آشکارا بیان می‌کنند که ویتامین C در موارد خاص ممکن است مفید باشد.

منبع webmd
نوشته‌های مرتبط