طرز تهیه خوراک مرغ با سیر و لیمو که طعم بهشتی دارد

همه‌ی آدم‌ها در برخی شرایط به دنبال غذاهای آسان می‌گردند. اگر شما هم می‌خواهید یک غذای ساده و خوشمزه درست کنید، حتما این خوراک مرغ را به همراه سیب زمینی کباب شده امتحان کنید؛ من ضمانت می‌دهم تمام اعضای خانواده‌تان از این غذا استقبال کنند. اگر به آب لیموی تازه دسترسی دارید، پس می‌توانید هر بشقاب را با کمی پوست لیمو نیز تزیین کنید تا عطر و طعم دلپذیر این غذا دو چندان شود. در ادامه با بخش آشپزی سایت بازده همراه باشید. این شما و این طرز تهیه خوراک مرغ با سیر و لیمو که طعم بهشتی دارد.

خوراک مرغ با سیر و لیمو

مواد مورد نیاز

الف. یک‌چهارم فنجان روغن زیتون ب. ۲ قاشق غذاخوری آب لیمو پ. ۳ حبه سیر، خرد شده ت. یک و نیم قاشق چای خوری آویشن تازه‌ی خرد شده یا سه‌چهارم قاشق چای خوری آویشن خشک شده ث. ۱ قاشق چای خوری نمک ج. نصف قاشق چای خوری رزماری تازه‌ی خرد شده یا یک‌چهارم قاشق چای خوری رزماری خشک و آسیاب شده چ. یک‌چهارم قاشق چای خوری فلفل ح. ۶ عدد ران مرغ با استخوان خ. ۶ عدد فیله‌ی ران مرغ د. ۴۵۰ گرم سیب زمینی قرمز کوچک، نصف شده ذ. ۱ عدد لیموی متوسط، برش خورده ر. ۲ قاشق غذاخوری جعفری تازه‌ی خرد شده

رپورتاژ

دستورالعمل

الف. دمای فر را به ۲۲۰ درجه‌ی سانتی‌گراد برسانید. روغن زیتون، آب لیمو، سیر، آویشن، نمک، رزماری، و فلفل را داخل یک کاسه‌ی کوچک آن‌قدر به هم بزنید تا کاملا با یکدیگر ترکیب شوند. یک‌چهارم فنجان از این مواد را داخل یک کاسه‌ی بزرگ یا یک ظرف کم عمق بریزید. اکنون، مرغ را داخل این مواد بگذارید و آن را کاملا به این ترکیب آغشته کنید. سپس، ظرف را به مدت ۳۰ دقیقه داخل یخچال قرار دهید. باقی‌مانده‌ی این مواد را نیز داخل یک ظرف دردار بریزید و در یخچال نگهداری کنید.

ب. مرغ را از داخل مواد خارج کنید و هر چیز اضافه‌ی چسبیده به مرغ را از سطح آن پاک کنید. سپس، تکه‌های مرغ را داخل سینی فر قرار دهید، و یک لایه سیب زمینی نیز در کنار آن‌ها داخل سینی فر بچینید. باقی‌مانده‌ی ترکیب مواد بالا را که در یخچال نگهداری کرده بودید، روی مرغ‌ها و سیب زمینی بریزید؛ و در آخر، برش‌های لیمو را روی آن‌ها قرار دهید. سپس سینی فر را به مدت ۴۰ الی ۴۵ دقیقه داخل فر قرار دهید. در صورت تمایل، می‌توانید سینی فر را به مدت ۳ الی ۴ دقیقه در فاصله‌ی ۱۰ سانتی‌متری زیر المنت یا شعله‌ی بالای فر قرار دهید تا مواد کاملا قهوه‌ای طلایی شوند. در نهایت، پیش از مصرف، مقداری جعفری روی غذا بپاشید.

نکته‌ی تجربی برای تهیه‌ی این غذا لازم نیست از لیموی تازه استفاده کنید؛ ولی در صورت تمایل، پوست خارجی لیمو را رنده کنید و از آن برای بهبود طعم، عطر، و زیبایی غذای‌تان استفاده کنید.

ارزش غذایی ۱ عدد ران به همراه ۱ عدد فیله‌ی مرغ به علاوه‌ی نصف فنجان سیب زمینی حاوی ۴۸۳ کالری، ۲۹ گرم چربی (۷ گرم چربی اشباع شده)، ۱۲۸ میلی‌گرم کلسترول، ۵۰۷ میلی‌گرم سدیم، ۱۵ گرم کربوهیدرات (۱ گرم قند، ۱ گرم فیبر)، و ۳۹ گرم پروتئین است.

نوشته‌های مرتبط