هر محتوا یک ابزار آموزشی برای یادگیری زبان

یادگیری زبان یکی از مهم‌ترین کارهایی است که شما می‌توانید در جهت گسترش ارتباطات بین المللی خود و همچنین استفاده بهتر از اطلاعات و دانش‌های موجود انجام دهید. زبان‌های زیادی در دنیا وجود دارند که آشنایی با هر یک می‌تواند دروازه‌ای جدید به سوی علم و هنر برای شما باشد اما یادگیری تمامی این زبان‌ها امری غیر ممکن است. شما با یادگیری و تسلط کامل بر روی زبان انگلیسی این فرصت را خواهید داشت تا به حجم بالایی از اطلاعات و ارتباطات دست پیدا کنید. با توجه به اینکه این زبان به عنوان زبان رسمی دنیا شناخته می‌شود یادگیری آن به منزله برقراری ارتباط با تمامی ساکنین کره زمین است. آموزش زبان انگلیسی و یا هر زبان جدید دیگری با متدها و روش‌هایی همراه خواهد بود که در این متن به چند مورد از بهترین‌های آن اشاره خواهیم کرد.

هر محتوا یک ابزار آموزشی

در گذشته برای یادگیری زبان جدید افراد تنها به کتاب‌های درسی بسنده می‌کردند. در این روش کتاب‌ها به عنوان اصلی‌ترین ابزارهای آموزش شناخته می‌شدند و اطلاعات افراد تنها به همان منابع محدود می‌شد اما امروزه ترجیح بر این است که هر محتوایی به عنوان یک ابزار آموزشی شناخته شود. انواع فیلم‌ها، موسیقی‌ها، شبکه‌های اجتماعی، محیط تلفن‌های هوشمند و کامپیوترها، مجلات، روزنامه‌ها، شبکات تلوزیون و مواردی از این دست هریک خود می‌توانند یک ابزار کامل برای آموزش زبان انگلیسی و یا هر زبان دیگری باشند. هنگامی که شما تنظیمات گجت‌های هوشمند خود را بر اساس زبان مدنظر خود تنظیم می‌کنید و یا انواع آثار هنری و خبری مربوط به زبان جدید خود را دنبال می‌کنید؛ خواهید توانست به شکل غیر مستقیم و از همه مهم‌تر لذت بخش گامی مهم در آموزش خود بردارید.

معلمان و دبیران آموزش زبان نیز این رورها تلاش می‌کنند تا با کمک گرفتن از همین ابزارها در کلاس زبان خود آموزش زبان را انجام دهند.

یادگیری‌های تیمی

مهم‌ترین بحث در خصوص یادگیری یک زبان جدید این است که شما بتوانید با استفاده کردن از آن مهارت و دانش خود را به چالش بکشید. تا زمانی که شما مجبور به صحبت کردن و یا نوشتن نشوید نمی‌توانید از کیفیت یادگرفته‌های خود مطمئن شوید. یکی از متد آموزشی برای حل این مساله در یادگیری زبان کمک گرفتن از کلاس‌های تیمی و تمرینات تیمی است. خوب است اگر در فضای کلاس و یا چه بهتر خارج از زمان کلاس، زبان آموزان هم سطح با یکدیگر به زبان جدید صحبت کنند و حتی مکالمات خود در صفحات مجازی را به زبان دوم پیش ببرند. به چالش کشیدن دانسته‌های خود به واسطه صحبت و یا نوشتن در جمع‌های صمیمی و هم سطح باعث می‌شود تا افراد جسارت بیشتری داشته باشند و از سوی دیگر بتوانند در کنار هم برای افزایش مهارت‌های خود تلاش کنند.

در چنین فضاهایی تمسخر و یا انواع فشارهای روانی به حداقل خود می‌رسد و افراد از اشتباه کردن نخواهند ترسید همین نکته موجب می‌شود تا اشکالات و نقص‌های خود را در فرایند زبان آموزی شناسایی کرده و به دنبال حل آن باشند.

پیش به جلو با نگاه به عقب

یکی از نکات مهمی که در خصوص آموزش زبان انگلیسی و یا هر زبان دیگری وجود دارد، مبارزه با خاصیت فرار بودن زبان است. آموزه‌های مربوَط به یادگیری زبان اغلب با یادگیری نکات جدید فراموش می‌شوند. با در نظر گرفتن این نکته مهم است که تمرین‌ها و برنامه‌های آموزشی به گونه‌ای تنظیم شوند که زبان آموزان ضمن یادگیری نکات جدید، دانسته‌های پیشین خود را نیز دوره کنند. یکی از بهترین ایده‌ها در این خصوص این است که آموزش‌های جدید با کمک گرفتن از آموزش‌های پیشین ادامه پیدا کند و از سوی دیگر برنامه‌های دوره جدی گرفته شود.

رپورتاژ

اگر افراد به شکل خودآموز اقدام به یادگیری زبان می‌کنند مهم است که اوقاتی مانند آخر هفته و یا زمان پایانی مطالعه خود را به مرور دانسته‌ها و یا حل سوالاتس بر اساس دانسته‌های پیشین اختصاص دهند.

پیوستگی و استمرار در راه

اگر قصد دارید که کاملا بر روی یک زبان جدید تسلط پیدا کنید باید بدانید که پیوستگی و استمرار در یادگیری مهم‌ترین اصل است. شما بایستی در هر روز زمان مشخصی را به مطالعه نکات جدید و مرور نکات پیشین اختصاص دهید و از همه مهم‌تر خود را با محتواهایی بر اساس زبان مدنظر خود محاصره کنید. هرچه تمرین و رویارویی شما با زبان جدید بیشتر باشد شما می‌توانید سریع‌تر و با کیفیت‌تر بر روی تسلط پیدا کنید. نکته‌ای که لازم است در این بخش ذکر کنیم این است که روند یادگیری بایستی با توان شما سازگار باشد. در صورتی که احساس می‌کنید برای فهمیدن مطالب جدید گنجایش ندارید بهتر است بر روی نکات و دروس پیشین تمرکز کنید و بعدا سراغ یادگیری جدید بروید.

شناسایی منابع معتبر

مهم است که شما از منابعی معتبر به عنوان پایه‌های آموزشی خود استفاده کنید. کمک گرفتن از دیکشنری‌ها و کتاب‌های تایید شده توسط وزارت آموزش می‌تواند به شما نسبت به صحت آنچه یاد می‌گیرید اطمینان دهد. منبع آموزشی معتبر و با کیفیت در خصوص آموزش و یادگیری زبان بایستی حداقل ویژگی‌های زیر را داشته باشد:

  • هر نکته و قاعده فصل مخصوص به خود را داشته باشد
  • قواعد مرتبط در کنار یکدیگر باشند
  • تمرین‌ها در سطوح مختلف با توجه به محتوا در دسترس باشد
  • از فایل‌های صوتی، تصاویر و ویدئو‌ها به شکل جانبی پشتیبانی کند
  • با توجه به بازه سنی زبان آموز طراحی شده‌ باشد.
  • تغییراتی با توجه به آخرین اطلاعات روز داشته باشد

با در نظر گرفتن این نکات و دیگر مسائلی مشابه اینها، می‌توان بهترین کتاب‌های آموزشی را برای منبع انتخاب نمود. این روزها انواع اپلیکیشن‌های موبایلی نیز می‌توانند منبع آموزشی مناسبی به حساب بیایند. آموزشگاه زبان ایرانمهر بهترین منابع را با توجه به نیاز شما بهتان معرفی خواهد کرد.

جمع بندی

روش‌های آموزش زبان می‌تواند بسیار متفاوت و گسترده باشد. موسسه آموزش زبان ایرانمهر آموزش زبان انگلیسی برای کودکان و یا سایر سنین را با توجه به آخرین متد آموزشی و تحت نظر بهترین اساتید ارائه خواهد داد. شما می‌توانید با توجه به شرایط خود برای یادگیری زبان انگلیسی و یا سایر زبان‌های خارجی به این موسسه مراجعه نمایید. آموزشگاه زبان ایرانمهر دوره‌های آموزشی خود را از سطوح مقدماتی تا یپشرفته به همراه ارائه مدارک معتبر آموزشی به زبان آموزان، برگزار می‌کند.

نوشته‌های مرتبط