برنامه های آموزش زبان انگلیسی برای اندروید + معرفی کاربردترین اپلیکیشن ها

هرچقدر که در زمینه یادگیری دانش و فنون مختلف علمی پیشرفت کنیم باید بتوانیم با شرکت ها و افرادی که در زمینه کاری مشترک ما فعالیت دارند ارتباط برقرار کنیم. ساده ترین راه ارتباط به صورت کلامی است که می بایست به یک زبان واحد و بین المللی با آنها صحبت کنیم. در حال حاضر می توان گفت مقبولیت و عمومیت زبان انگلیسی بالاتر از هر زبان دیگری در کشورها و قاره های جهان بوده که باعث می شود توجه افراد به این یادگیری این زبان معطوف شود. پس ما هم برای آموزش زبان انگلیسی باید هر چه زودتر اقدام کنیم و یکی از راه های نوین و جدیدی که پیش روی کاربران و دانشجویان قرار دارد برنامه های آموزش زبان انگلیسی برای اندروید می باشد که تنها کافیست به برخی از برنامه های آموزشی که در زمینه یادگیری زبان انگلیسی دستورالعمل های مفیدی دارند توجه کنیم. در ادامه این مطلب ضمن بررسی خصوصیات اپلیکیشن های آموزشی به معرفی مهمترین برنامه های یادگیری زبان انگلیسی می پردازیم.

خصوصیات اپلیکیشن های آموزش زبان انگلیسی

با ظهور عصر دیجیتال و دنیای فناوری اطلاعات بسیاری از روش های قدیمی و سنتی جای خود را به شیوه های ارتباطی جدید همراه با تکنولوژی های روز دادند و به همین خاطر امر آموزش نیز از این حیث بی نصیب نماند. اپلیکیشن های آموزش زبان انگلیسی شیوه ی جدیدی از آموزش این زبان را به کاربران معرفی می کنند که می توانیم علاوه بر استفاده از یک فرآیند کامل یادگیری زبان انگلیسی، هنگام استفاده از آنها به هیچ عنوان خسته و کسل نشویم و جذابیت های سمعی و بصری آنها باعث شود دروس سخت و پیچیده ای که در ذهن داشتیم آسان گردد.

البته اینطور نیست که تمامی امکانات این اپلیکیشن ها فقط مخصوص کاربران و دانشجویان باشد، بلکه بسیاری از اساتید و دبیران زبان انگلیسی نیز می توانند برای تکمیل فرآیند تدریس و آموزش خودشان در محیط دانشگاه و آموزشگاه های زبان از این برنامه ها بهره کامل ببرند. کاربران نیز می توانند در کنار کسب مهارت های مورد نیاز در کلاس های درسی و بصورت حضوری، تمرینات خود را از طریق برنامه های آموزش زبان انگلیسی برای اندروید پیگیری کرده و اپلیکیشن های معرفی شده در این زمینه را طبق سلیقه و علاقه خود بر روی گوشی های اندرویدی شان نصب کنند. البته ذکر این نکته مهم است که اپلیکیشن های آموزش زبان انگلیسی تنها برای سیستم عامل اندروید نمی باشد و می توانیم مشابه آنها را در سیستم عامل iOS بر روی گوشی های آیفون نیز داشته باشیم.

از خصوصیات و ویژگی های مهم برنامه آموزش زبان انگلیسی برای اندروید می توان به آموزش انفرادی و خودآموز آنها اشاره کرد که دیگر نیازی نیست حتما در کلاس های حضوری و آموزشگاهی شرکت کنید و در اینباره برنامه های مختلفی وجود دارند که طراح و پشتیبان آنها اساتید و آموزشگاه های معتبر زبان انگلیسی هستند پس نصب و اجرای آنها برای کسانی که نمی خواهند به هر دلیلی در کلاس های درسی بصورت حضوری شرکت کنند خالی از لطف نیست. چه بسا برای تمامی کسانی که علاقه ای جهت یادگیری زبان انگلیسی دارند و توانایی مالی حضور در کلاس های آموزشگاهی زبان را ندارند بسیار مفید باشد.

یکی از مراکز آموزشی تخصصی که در زمینه آموزش زبان های خارجی خصوصا آموزش زبان انگلیسی فعالیت می کند مجموعه آموزشی فرادرس می باشد که دانشجویان و زبان آموزان می توانند جهت برای دریافت فیلم های آموزش انگلیسی فرادرس به لینک زیر مراجعه نمایند:

برنامه های آموزش زبان انگلیسی برای اندروید + معرفی کاربردترین اپلیکیشن ها

چگونه برنامه های آموزش زبان انگلیسی را تهیه کنیم؟

در زندگی روزمره ما یکی از وسایلی که همیشه به همراه داریم گوشی موبایل است که هر کدام از آنها بسته به نوع دستگاه و سیستم عاملی که دارند متفاوت هستند ولی همه ی آنها می توانند نصب و اجرای تمامی اپلیکیشن های آموزش زبان انگلیسی را پشتیبانی کنند. در حال حاضر هم شرکت های مختلفی وجود دارند که نرم افزار و برنامه های آموزش زبان انگلیسی برای اندروید را طراحی و توسعه داده اند و در این زمینه محدود به انتخاب یک یا اپلیکیشن مخصوص نیستیم و می توانیم برحسب علاقه و فرآیند آموزشی در نظر گرفته شده هرکدام از این نرم افزارها را انتخاب کنیم.

حال برای استفاده از این نرم افزار ها می توانیم به وبسایت های مطرح و معرفی شده آنها مراجعه کنیم و آخرین نسخه ی منتشر شده را دانلود و نصب کنیم. یکی دیگر از روش های موجود برای تهیه کردن نرم افزارهای آموزش زبان انگلیسی استفاده از فروشگاه های آنلاین معتبر دانلود اپلیکیشن است که در ایران وبسایت کافه بازار از جمله بهترین وبسایتهای دانلود نرم افزارهای اندرویدی است و مورد دیگر که از نرم افزارهای پیشفرض سیستم عامل اندروید می باشد، فروشگاه گوگل پلی می باشد.

تقریبا تمامی شرکت هایی که در زمینه آموزش زبان انگلیسی فعالیت می کنند نسخه ی اندرویدی نرم افزار خود را بر روی فروشگاه گوگل پلی قرار داده اند تا افراد بتوانند بصورت کاملا رایگان آنها را نصب و استفاده کنند. البته برای سیستم عامل های دیگر مانند iOS هم فروشگاه اپ استور وجود دارد و در کشورمان ایران نیز می توانید از فروشگاه سیبچه برای این منظور استفاده کنید. در بعضی مواقع هم که شاید افراد به گوشی های هوشمند دسترسی ندارند می توانیم از آموزش های آنلاین موجود تحت پلتفرم وب سایت استفاده کنیم که در این حالت حتما باید اتصال اینترنت داشته باشید.

معرفی مزایا و ویژگی های برنامه های آموزش زبان انگلیسی

همانطور که در بخش های قبلی به آنها اشاره کردیم با منتشر شده برنامه ای آموزش زبان انگلیسی برای اندروید شیوه ی آموزش بصورت غیرحضوری شده و دانشجویان می توانند با خیالی آسوده تر در کلاس کلاس های درسی تخصصی خود به آموزش زبان انگلیسی بپردازند و وقت کمتری را صرف حضور در کلاس های زبان کنند. این مورد یکی از مزیت های مهم برنامه های آموزش زبان انگلیسی است. در ادامه به معرفی برخی از مزایای مهم استفاده از اپلیکیشن های آموزش زبان انگلیسی خواهیم پرداخت.

آموزش در هر مکان و زمان

با استفاده از اپلیکیشن های اندرویدی آموزش زبان دیگر فرقی نمی کند که در حال کار باشید یا استراحت و اینکه در منزل باشید یا در مترو، در هر زمان و مکانی می توانید از آموزش های طبقه بندی شده در انواع برنامه های یادگیری زبان انگلیسی براحتی استفاده کنید. اکنون دیگر اوقات بیهوده نخواهید داشت و از این زمان ها می توانید بیشترین بهره را ببرید.

سرگرمی مفید و جذاب

یکی دیگر از مزایای برنامه های آموزش زبان انگلیسی سرگرم کننده بودن آنهاست که باعث می شود کاربران از کار کردن با آنها خسته نشوند و بتوانند با یادگیری زبان انگلیسی مهارتهای مورد نیاز این زبان را فرا بگیرند. محیط کاربری جالب و جذاب این نرم افزارها کمک خواهد کرد تا نسبت به کار با آنها علاقه ی بیشتری نشان دهیم و بصورت روزمره از آنها استفاده کنیم.

برنامه های آموزش زبان انگلیسی برای اندروید + معرفی کاربردترین اپلیکیشن ها

بدون محدودیت سنی و تعیین سطح

از جمله عواملی که باعث می شود جذابیت کار کردن با برنامه های آموزشی دوچندان شود نبود محدودیت های سنی می باشد که از سنین کودکان گرفته تا بزرگسالی می توانیم بدون تعیین سطح و طبق برنامه ریزی هوشمند اپلیکیشن های زبان انگلیسی، آموزش های موجود در آنها را پیگیری کنیم.

رایگان و بدون هزینه

رپورتاژ

شکی نیست که حضور در کلاس های درسی نه تنها مشکلات مربوط به حضور داشتن در کلاس را دارد بلکه هزینه و تعرفه های شرکت در کلاس بسیار بالاست و هر کسی توانایی مالی برای پرداخت شهریه کلاس ها را ندارد. ولی از دیگر مزایای استفاده از برنامه های آموزش زبان انگلیسی برای اندروید می توان به رایگان بودن آنها اشاره کرد، در جایی که معمولا برای فراگیری دوره های آموزشی زبان های مختلف باید هزینه های بالایی متحمل شویم.

محدود نبودن به انتخاب زبان های خارجی

هرچند این مقاله در مورد آموزش زبان انگلیسی می باشد ولی نمی توان به مزیت دیگر برنامه های آموزشی برای اندروید اشاره نکرد که آنهم اختیار کامل در انتخاب هر نوع زبان خارجی است. برخی از نرم افزارهای موجود در این زمینه تا 100 زبان زنده ی دنیا را پشتیبانی می کنند و تمامی توضیحات و خصوصیات آنها را پوشش می دهند.

بهترین برنامه های آموزش زبان انگلیسی اندرویدی

حال که با مزایا و ویژگی های کلیدی اپلیکیشن های آموزش زبان انگلیسی آشنا شدیم می خواهیم برخی از مهمترین برنامه های موجود جهت یادگیری این زبان کاربردی را معرفی کنیم که هرکدام از آنها خصوصیات و ویژگی های مخصوص به خود را دارند.

برنامه آموزش زبان انگلیسی Busuu

برنامه پرطرفدار و محبوب دیگری که می توانیم در لیست برنامه های آموزش زبان انگلیسی برای اندروید قرار بدهیم اپلیکیشن Busuu است که بیش از 10 میلیون کاربر از آن استفاده می کنند که از این حیث می توانیم آن را یکی از پرکاربردترین برنامه های آموزش زبان های خارجی خصوصا زبان انگلیسی معرفی کنیم. در همین راستا از ویژگی های اصلی این برنامه مربوط پشتیبانی از 12 زبان زنده و کاربردی بین المللی در جهان است که علاقمندان به یادگیری آنها بسیار زیاد هستند.

با استفاده از شبیه سازی خوب و جالبی که در محیط کاربری این برنامه قرار گرفته است می توانیم بصورت هفتگی نتایج آموزش و فعالیت های خود را مشاهده کنیم و به بررسی نقاط ضعف و قوت خودمان بپردازیم تا در زمینه آموزش زبان انگلیسی به پیشرفت های خوبی برسیم. دوره های آموزشی تعریف شده در این برنامه بصورت کامل تمامی مهارت های مورد نیاز زبان انگلیسی را پوشش داده اند و این قابلیت کمک خواهد کرد تا بصورت تخصصی و بدون هیچ کم و کاستی کلیه آموزش های مورد نظر برای زبان انگلیسی را فرا بگیریم.

برنامه های آموزش زبان انگلیسی برای اندروید + معرفی کاربردترین اپلیکیشن ها

اپلیکیشن آموزش آنلاین فرادرس

از جمله اولین برنامه هایی که برای فارسی زبانان سراسر جهان برای آموزش زبان انگلیسی مورد استفاده قرار گرفته است اپلیکیشن آموزش آنلاین فرادرس می باشد که محیط و رابط کاربری جذاب آن کمک خواهد کرد به هر آموزشی که احتیاج دارید دسترسی داشته باشید. هنگام کار با اپلیکیشن آموزشی فرادرس هیچگونه پیچیدگی و سختی خاصی را مشاهده نخواهیم کرد و هر کاربری با هر سطح آشنایی با زبان انگلیسی می تواند طبق دوره های آموزشی تعریف شده یادگیری این زبان کاربردی را شروع کند. از مزایای مهم این نرم افزار بهره بردن از آموزش های جامع و کاربردی می باشد که توسط اساتید برجسته و با تجربه در دانشگاه ها و آموزشگاه های سراسر کشور تدریس شده است. جهت دانلود و استفاده از این اپلیکیشن کاربردی می‌توانید آن را از فروشگاه گوگل پلی و یا لینک زیر دانلود و نصب کنید.

برنامه آموزش زبان انگلیسی Babbel

یکی دیگر از برنامه هایی که بصورت کاملا رایگان برای آموزش زبان انگلیسی در اختیار کاربران قرار گرفته است اپلیکیشن Babbel  می باشد و در این برنامه توجه ویژه ای به افزایش مهارت مکالمه و صحبت کردن به زبان انگلیسی شده است. شکی نیست که نتیجه ی آموزش های گذرانده شده باید به فن بیان و صحبت کردن ما کمک کند و این ویژگی در نرم افزار Babbel قرار داده شده است. برخی از روش های آموزش جالب در این برنامه عبارتند از : تکمیل انواع فرم ها، تشخیص صدا، تکمیل بخش های ناقص، تشخیص تصاویر و غیره.

برنامه های آموزش زبان انگلیسی برای اندروید + معرفی کاربردترین اپلیکیشن ها

برنامه آموزش زبان انگلیسی دولینگو Doulingo

یکی از بهترین نرم افزارهای عرضه شده بعنوان برنامه آموزش زبان انگلیسی برای اندروید اپلیکیشن دولینگو می باشد که بصورت کاملا رایگان در فروشگاه های اندرویدی معتبر منتشر شده است و در بین نرم افزارهای دیگر در این زمینه بسیار محبوب و پرطرفدار می باشد. یکی از نشانه های محبوبیت این نرم افزار نیز مربوط به تعداد کاربران آن است که بیش از 100 میلیون کاربر تنها از نسخه ی اندرویدی آن استفاده می کنند.

اگر بعنوان یک کاربر تازه کار و مبتدی می خواهید آموزش زبان انگیسی را شروع کنید پیشنهاد می کنیم اکنون اپلیکیشن کاربردی و جذاب دولینگو را نصب و استفاده کنید. با تنها 20 دقیقه زمان در روز می توانید سرعت و پیشرفت یادگیری زبان انگلیسی را ارتقا دهید و به مهارت های مهم خواندن، صحبت کردن، شنیدن و نوشتن به زبان انگلیسی زودتر از قبل برسید.

جمع بندی درباره برنامه های آموزش زبان انگلیسی برای اندروید

در این مطلب سعی کردیم که به بررسی یکی از روش های یادگیری زبان انگلیسی و همچنین خصوصیات مهم اپلیکیشن های منتشر شده در این حوزه بپردازیم. سپس در مورد برخی از مهمترین مزایا و ویژگی های کلیدی برنامه های آموزشی زبان انگلیسی صحبت کردیم که می تواند در پیشرفت یادگیری ما نقش ویژه ای داشته باشد. در ادامه نیز با کاربردی ترین برنامه های آموزش زبان انگلیسی برای اندروید آشنا شدیم که هرکدام از آنها امکانات و خصوصیات مهمی را به کاربران علاقمند به یادگیری زبان انگلیسی ارائه می کند. پیشنهاد می کنیم اگر بخواهید به تمامی مهارت های مورد نیاز برای فراگیری کامل مهارت های تعریف شده زبان انگلیسی دست پیدا کنید از فیلم های آموزشی فرادرس در این زمینه کمک بگیرید تا به یادگیری این زبان بین المللی مسلط شوید.

نوشته‌های مرتبط