مقایسه مزایا و معایب بلیط هواپیما لحظه آخری

بسیاری از افراد به‎ دلیل شرایط اقصادی ترجیح می‎دهند که برای سفر کاری و یا تفریحی خود اقدام به‏ خرید بلیط هواپیما لحظه آخری کنند تا هزینه کم‌‌تری را پرداخت کنند. در واقع خرید این نوع بلیط برای افرادی که مجبور هستند، سفرهای مداومی در طول سال داشته باشند، بهترین گزینه است. اما شما باید این نکته را در نظر داشته باشید که خرید بلیط لحظه آخری دارای مزایا و معایب مختلفی است. در ادامه به مقایسه مزایا و معایب بلیط هواپیما لحظه آخری می‌پردازیم و اگر می‌خواهید اطلاعات بیش‌‌تری در این مورد کسب کنید تا پایان مطلب با ما همراه باشید.

بلیط هواپیما لحظه آخری چیست؟

شاید شما نیز بارها نام بلیط هواپیما لحظه آخری را شنیده باشید. این نوع از بلیط هواپیما نوعی بلیط چارتر است که گاهی اوقات نسبت به نوع چارتر با قیمت بسیار پایین‏تری به فروش می‎رسد. به این معنی‎که گاهی ممکن است یک چارترکننده همه بلیط‌های یک پرواز را خریده باشد، اما با نزدیک‌ شدن به زمان پرواز هنوز موفق به فروش همه بلیط‌ها نشده است. در این شرایط چارترکننده تصمیم خواهد گرفت که از روش بلیط لحظه‌ آخری استفاده کند و بلیط را با قیمت ارزان‌تری به مسافران بفروشد.

خرید بلیط هواپیما لحظه آخری چه مزیتی دارد؟

انتخاب بلیط هواپیما لحظه آخری بهترین گزینه برای مسافرانی است که می‏خواهند هزینه کم‌‌تری را برای سفر خود پرداخت کنند. در واقع انتخاب این نوع بلیط بهترین روش برای یک پرواز ارزان قیمت است. بلیط لحظه آخری دارای مزایای بسیاری است که برخی از آن‎ها به شرح زیر است:

  • شما با خرید بلیط هواپیما لحظه آخری این امکان را خواهید داشت که از امکانات مشابهی مانند سایر بلیط های پرواز استفاده کنید. در واقع امکاناتی که در خرید بلیط لحظه آخری ارائه می‎شود با سایر بلیط‎های پروازی یکسان است و خدمات و سرویس‏هایی که به شما تعلق می‎گیرد، مانند بقیه مسافرین است.
  • قیمت بالا بلیط هواپیما گاهی باعث کنسل شدن سفر برخی از مسافران می‎شود. اما شما این امکان را خواهید داشت که بلیط لحظه آخری را با قیمت ارزان و مناسب خریداری کنید و سفری راحت و لذت‎بخش را تجربه کنید.
  • در صورت خرید بلیط لحظه آخری شما این امکان را خواهید داشت که در هر لحظه و در سریع‎ترین زمان اقدام به خرید این نوع بلیط کنید و 2 ساعت دیگر در هواپیما و پرواز باشید.
  • انتخاب بلیط لحظه آخری بسیار مناسب برای سفرهای کاری است.
  • قیمت بلیط لحظه آخری برای نوزادان رایگان است.

خرید بلیط هواپیما لحظه آخری چه معایبی دارد؟

رپورتاژ

اگر شما قصد خرید بلیط هواپیما لحظه آخری را دارید، باید به این نکته توجه کنید که انتخاب این نوع بلیط در کنار مزایایی که دارد شامل معایبی نیز هست که برخی از آن‎ها به شرح زیر است:

  • در صورت خرید بلیط لحظه آخری شما این امکان را نخواهید داشت که بلیط خود را کنسل کنید. درحالی که ممکن است شما بنا به دلایل مختلفی سفرتان کنسل شود و نتوانید به پرواز برسید. در این شرایط امکان استرداد بلیط برای شما وجود ندارد و مبلغی که برای خرید بلیط هواپیما پرداخت کرده‌‏اید به شما عودت نمی‎شود.
  • یکی دیگر از معایب بلیط‏های لحظه آخری کمبود این نوع بلیط‌ برای مسافران است و گاهی شما این امکان را نخواهید داشت که موفق به خرید بلیط لحظه آخری شوید. بنابراین اگر قصد خرید این نوع بلیط هواپیما را دارید، باید مرتب به سایت‌های اینترنتی مراجعه کنید تا از فروش بلیط‎های لحظه آخری مطلع شوید.
  • اگر شما می‏خواهید اقدام به خرید بلیط لحظه آخری برای خود و فرزندانتان کنید، باید به این نکته توجه کنید که قیمت بلیط لحظه آخری بزرگسال با بلیط کودکان یکسان است. در صورتی که در هنگام خرید بلیط‎های سیستمی قیمت بلیط برای کودکان کمتر از بزرگسالان است. اما در بلیط لحظه آخری و چارتری قیمت بلیط برای بزرگسالان و کودکان یک قیمت است. البته باتوجه به این‌‌که قیمت بلیط‏های لحظه آخری گاهی نصف بلیط‎های سیستمی است، در بیش‌‌تر اوقات شما ضرر نخواهید کرد.

قیمت بلیط هواپیما لحظه آخری چقدر است؟

قیمت بلیط هواپیما لحظه آخری به‏عوامل مختلفی بستگی دارد، درنتیجه ما نمی‎توانیم قیمت دقیقی را برای این نوع از بلیط‎ها مشخص کنیم. زیرا همه بلیط‏های لحظه آخری با یک قیمت ثابت به فروش نمی‌رسند. به‎عنوان مثال گاهی به‎دلیل تکمیل شدن صندلی‌های هواپیما، قیمت این نوع بلیط ممکن است از نصف هم کم‌‌تر باشد و یا اگر پرواز در شرایطی که مسافر زیاد نباشد صورت گیرد، پرواز لحظه آخری با قیمت ارزان به مسافران ارائه می‎شود. اما در ایام تعطیلات و فصل‌هایی که مسافران بیشتر سفر می‏کنند، ممکن است قیمت بلیط لحظه آخری حتی با دو برابر قیمت خود به فروش برسد. در حالت کلی قیمت بلیط‏های لحظه آخری همیشه ارزان‌ است و قیمت آن‌ توسط شرکت چارترکننده مشخص می‌شود.

خرید بلیط هواپیما لحظه آخری

بلیط لحظه آخری به بلیط‎هایی گفته می‏شود که تعداد زیادی از صندلی‏های یک هواپیما خالی است و هنوز بلیط آن‏ها به فروش نرسیده است. در چنین حالتی شرکت‎های ایرلاین ترجیح می‎دهند، بلیط‎های خود را با قیمت مناسبی به‎فروش برسانند. کسانی که قصد خرید این بلیط را دارند، باید بدانند که بین خدمات این نوع بلیط با سایر بلیط‏ها هیچ تفاوتی وجود ندارد. در واقع اگر شما قصد خرید بلیط هواپیما لحظه آخری را دارید، می‏توانید قیمت بلیط‏ها را در سایت‏های مختلف بررسی کنید و در نهایت بهترین و ارزان‏ترین بلیط هواپیما را خریداری کنید. پیشنهاد می‏کنیم برای خرید بلیط به سایت اسنپ تریپ از معتبرترین مراجع فروش بلیط در کشور مراجعه کنید تا بتوانید بلیط هواپیما را با قیمت مناسب خریداری کنید و از پشتیبانی دائمی این مجموعه تا پایان سفر بهره‌مند شوید.

نوشته‌های مرتبط