سفر به کدام شهر را برای ماه عسل انتخاب کنیم؟

برای هر فرد در طول زندگی‌اش چند مورد تاریخ‌ خاص و به‌یادماندنی وجود دارد که تا آخر عمر فراموش نمی‌شوند، یکی از این تاریخ‌ها عروسی و ماه عسل است. مطمئناً اولین سفر با شریک زندگی برای هر کس بسیار لذت‌بخش و سرشار از خاطرات شیرین است. از طرفی در کشور ما زیبایی‌ها به‌قدری زیاد است که هرچقدر تعریف کنیم باز هم کم است. چندین شهر محبوب در کشور وجود دارند که برای سفرهای خانوادگی و دسته‌جمعی گزینه مناسبی هستند، برخی از شهرها برای سفر با دوستان، برخی دیگر برای خرید و در نهایت برخی از این شهرها برای ماه عسل پیشنهاد می‌شوند. زوج‌های جوان بهتر است در این متن تا آخر با ما همراه باشند تا با چند مورد از شهرهای مناسب برای ماه عسل آشنا شوند.

برنامه‌ریزی برای ماه عسل

همگی می‌دانیم ماه عسل جزو رویایی‌ترین دوران برای هر عروس و دامادی در اول زندگی‌شان است که با انتخاب مقصد مناسب لذت این سفر دو چندان می‌شود. برای ماه عسل می‌توانید به شهرهای داخلی و خارجی سفر کنید، اما پیشنهاد ما در این متن انتخاب شهرهای داخلی است، زیرا کشور خودمان سرشار از فرهنگ، تاریخ و جاهای دیدنی و تماشایی با آثار باشکوه است و هر مقصدی زیبایی‌های خاص خود را دارد. کشور ما چهارفصل بوده و هریک از شهرها با زیبایی‌های خاص خود تجربه سفری عالی را برای مسافران رقم می‌زند. در هنگام سفر ماه عسل و انتخاب مقصد بهتر است در ابتدا و قبل از اقدام به خرید بلیط هواپیما سفرمارکت یا بلیط قطار چندین مورد را در ذهن داشته باشید. پیش از هر چیزی به فصل سفرتان دقت کنید تا شهر انتخابی‌تان مناسب آن فصل باشد و از شدت گرما یا سرما اذیت نشوید. در میان فصل‌ها بهار و پاییز جزو پرطرفدارترین فصل‌ها بوده و بهترین آب‌وهوا و طبیعت را تجربه خواهید کرد. سپس با توجه به بودجه‌ای که برای این سفر کنار گذاشته‌اید، هتل یا محل اقامت خود را مشخص کنید و اینکه انتخاب وسیله نقلیه نیز جزو ضروریات سفر به شمار می‌رود.

شیراز؛ شهری برای عشاق

شهر شیراز با تمام زیبایی‌ها و جاذبه‌های گردشگری و دیدنی خود دل هر مسافری را می‌رباید. این شهر با بوی بهارنارنج از مسافران خود استقبال می‌کند و اقامتی به‌یادماندنی برایشان خلق می‌کند. شهر شیراز به دلیل اینکه مهد شاعران بزرگ و گران‌قدر است، به عنوان شهر رمانتیک و مخصوص زوج‌های عاشق است. عروس و دامادهایی که برای ماه عسل این شهر را انتخاب می‌کنند، از قدم زدن در خیابان‌های این شهر زیبا و بازدید از جاذبه‌های مربوط به شعر، فرهنگ و تاریخ سیر نخواهند شد. از لحاظ هتل و محل اقامت نیز به دلیل توریستی بودن شهر می‌توانید انواع هتل‌ها را رزرو کنید، از محلی ساده و سنتی گرفته تا هتل مدرن و شیک همگی در شیراز پیدا می‌شود. با انتخاب این شهر برای ماه عسل خودتان از نزدیک شاهد این‌همه زیبایی خواهید شد و لذت خواهید برد.

مشهد؛ پایتخت دلربای معنویت

مشهد

شهر مشهد به عنوان اولین شهر مقدس در کشور است که خیلی از زوج‌های جوان این شهر را برای ماه عسل خود انتخاب می‌کنند تا هم به گشت‌وگذار بروند و هم اینکه اولین سفر زندگی مشترکشان را در کنار امام رضا آغاز کنند. این شهر در اکثر روزهای سال مملو از مسافر و زائر می‌شود و پرواز تهران مشهد یکی از شلوغ ترین پرواز هاست، بنابراین در صورت انتخاب مشهد برای ماه عسل به تقویم نگاهی بیندازید. بهتر است در روزهای خاص و مناسبت‌هایی مانند عید یا تعطیلات اقدام به سفر نکنید. توجه داشته باشید که این شهر به دلیل مسافر زیاد دارای محل‌های اقامت متنوعی بوده و برای هر نوع سلیقه و هر بودجه‌ای هتل وجود دارد، پس می‌توان گفت خیالتان از بابت محل اقامت و غذای موردنیازتان آسوده باشد. همچنین مشهد علاوه بر حرم مطهر امام رضا دارای چندین جاذبه دیدنی و گردشگری است که از تماشایشان سیر نخواهید شد.

اصفهان، شهر توریستی نصف جهان

رپورتاژ

همان‌طور که میدانید کشور ما مملو از جاهای دیدنی و گردشگری است و اصفهان نیز به عنوان نصف جهان شناخته‌شده است. این شهر یکی از گزینه‌های مناسب برای ماه عسل بوده و زیبایی‌هایش تمامی ندارد. شهر اصفهان به‌قدری جذابیت دارد که توریست‌های زیادی را از نقاط مختلف جهان به سوی خود می‌کشاند. درصورتی‌که برای ماه عسل این شهر رویایی را انتخاب کنید، همراه با همسر خود می‌توانید در کنار زاینده‌رود قدم زده و به زیبایی‌ها و ابهت معماری در این شهر افتخار کنید. یکی دیگر از کارهای به‌یادماندنی در این شهر درشکه سواری است که میدان نقش‌جهان را دور می‌زند و لحظات خوشی را برایتان فراهم می‌کند.

اصفهان

کیش، جزیره‌ای تماشایی در جنوب کشور

همان‌طور که می‌دانید سفر به مناطق جنوبی برای خیلی‌ها سخت است، اما نباید با چنین فکری خودتان را از زیبایی‌های این منطقه محروم کنید و تنها کافی است برای سفر به این جزیره در زمان مناسب بلیط هواپیما کیش رزرو کنید تا هم گرما اذیتتان نکند و هم اینکه از زیبایی‌ها لذت ببرید. جزیره بی‌نظیر کیش یکی دیگر از مقاصد عالی برای ماه عسل است که در یک کلام هر آنچه برای تجربه سفری رویایی لازم باشد را در این آن می‌توانید تجربه کنید. کیش دارای دریا و ساحل بی‌نظیری است که در این قسمت می‌توانید از انواع تفریحات آبی مانند غواصی، موج‌سواری، قایق‌سواری و جت اسکی لذت ببرید. همچنین به دلیل منطقه آزاد بودن از لحاظ خرید نیز مناسب بوده و به راحتی می‌توانید انواع وسایل لوکس و مارک‌دار را تهیه کنید. مطمئن باشید با انتخاب این شهر برای ماه عسل برای همیشه خاطره خوش و ماندگار را در ذهنتان حک خواهید کرد.

یزد، کویر تماشایی ایران

یزد یکی از شهرهای زیبا و دیدنی در کشورمان است که نظر همه مسافران را به سوی خود جلب می‌کند. این شهر می‌تواند برای ماه عسل انتخاب شود و در شب شمارش ستاره‌های کویر یکی از خاطره‌انگیزترین لحظات در این سفر است. کوچه‌های قدیمی این شهر همراه با بافت و معماری خاص در میان همگان شهرت دارد و در هنگام انتخاب این شهر زیبا برای سفر خودتان این تفاوت و زیبایی را از نزدیک لمس خواهید کرد. در هنگام رزرو محل اقامت پیشنهاد می‌شود از اقامتگاه‌های بومگردی رزرو کنید و حس و حال نوستالژی را تجربه کنید، مطمئناً سفری به‌یادماندنی برایتان خلق خواهد شد.

رامسر، شهری جذاب در شمال کشور

همان‌طور که می‌دانید خطه شمال از پرطرفدارترین جاها برای سفر هر ایرانی به شمار می‌رود. در میان شهرهای مختلف این منطقه رامسر طرفداران زیادی دارد و به دلیل طبیعت و سرسبزی خوب خود با امکانات تفریحی و رفاهی بهترین مقصد به عنوان ماه عسل به شمار می‌رود. همچنین با سفر به این شهر می‌توانید از سایر شهرهای شمالی نیز بازدید کنید، زیرا همه شهرها در فاصله اندکی از همدیگر قرار دارند. در شهر رامسر می‌توانید با رفتن به ساحل از انواع تفریحات آبی و بازدید از جنگل و تله‌کابین لحظات خوشی را برای خودتان خلق کنید.

سخن آخر

همواره سفر در میان ایرانی‌ها طرفداران زیادی دارد و مسافران دوست دارند در اوقات فراغت خود از جای‌جای کشور بازدید کنند. در این متن در رابطه با سفر زوج‌های جوان در هنگام ماه‌ عسل‌شان سخن گفتیم که با توجه به سلیقه و علاقه‌شان می‌توانند شهرهایی مثل شیراز، مشهد، کیش و غیره را انتخاب کنند و سفری به‌یادماندنی را تجربه کنند.

نوشته‌های مرتبط