9 سالاد خوشمزه برای پذیرایی در جشن تولد

سالادها یکی از گزینه‌های ایده آل و خوشمزه برای دورهمی‌ها و جشن‌ تولدها هستند که پذیرایی آن با انواع فینگرفودها میز مزه شما را شیک و جذاب می‌کند. وقتی به سفارش سالاد های یک میز تولد یا دورهمی فکر می‌کنید احتمالا به فکر سالادهای محبوب همیشگی یعنی خرید سالاد سزار، سالاد الویه، سالاد ماکارونی یا سالاد میوه می‌افتید. با خرید سالاد از مزبار علاوه بر سالادهای پرطرفدار همیشگی می‌توانید سالادهای جدید و متنوع دیگری هم سالاد تبوله، سالاد مرغ و قارچ و… سفارش دهید و مهمانی خود را متفاوت‌ و خاطره‌ای ماندگار از چشیدن طعم‌های نو از سالاد برای مهمانان خود فراهم کنید. مزبار فروشگاه اینترنتی محصولات پذیرایی و انواع فینگرفود سرد و گرم و سالادهای مختلف است. سالادهای میکس مزبار از تنوع بالایی برخوردارند که ‌به‌راحتی می‌توانید آن‌ها را در کنار انواع فینگر فود تولد سرو کنید و یک مزه بار کامل و بی نقص داشته باشید. در این مقاله قصد داریم ۹ مدل از سالاد‌های پرطرفدار مزبار را به شما معرفی‌کنیم.

سالاد سزار
همه‌ی ما حداقل یک بار تجربه چشیدن سالاد سزار را داشته‌ایم و از محبوبیت آن باخبر هستیم. جالب است بدانید که این سالاد توسط یک رستوران‌دار ایتالیایی به نام سزار کاردینی تهیه شده و به گفته دخترش رزا، پدرش سالاد سزار را در سال ۱۹۴۲ ابداع کرده است. نسخه اصلی سالاد سزار حاوی چند تکه نان سوخاری شده است و هیچ مرغ یا بیکن کبابی ندارد. رکورد گینس برای بزرگترین سالاد سزار در جهان کمی بیش از سه تن وزن داشت. این ظرف سالاد در ۲۰ اکتبر ۲۰۰۷ توسط رستوران Canirac با ۱۶۰ نیرو در تیجوآنا تهیه شد.

۹ سالاد خوشمزه برای پذیرایی در جشن تولد

سالاد بیف روکولا
گیاه روکولا یا به اسم دیگرش آروگولا که در کشور ما به شاهی ایتالیایی نیز شناخته می‌شود، در مناطق مدیترانه‌ای رشد می‌کند. این گیاه طعم جدید و تند و تیز جالبی دارد به طوری که در کشورهای اروپایی و همینطور آمریکا طرفدار زیادی پیدا کرده است. اگر شما هم عاشق طعم گوشت راسته‌ی گریل شده در کنار سبزیجات باشید، این سالاد می‌تواند پیشنهاد مناسبی برای شما باشد.

سالاد مرغ پستو
اگر شما هم طرفدار پستو و پنیر موزارلا باشید، طعم این سالاد برای شما کاملا خوشایند خواهد بود. سس خوش عطر پستو از ایتالیا به سراسر دنیا هدیه داده شده است اما رومیان در زمان‌های گذشته یک سس شبیه به پستو تهیه می‌کردند که تفاوت زیادی با سس اصلی ایتالیایی داشت. این سس علاوه بر اینکه ترکیب لذیذی با پاستا ایجاد می‌کند، طعم فوق‌العاده‌ای با مرغ، کاهو و پنیر دارد که آن را به یک سالاد هیجان‌انگیز تبدیل می‌کند.
سالاد الویه
محبوبیت این سالاد تقریبا به اکثر کشورهای اروپایی، اسپانیا، یونان، ترکیه، هلند، ایران، پاکستان و حتی به امریکا‌ی لاتین نیز رسیده است. این سالاد در روسیه و شهر مسکو توسط لوسین الیویه تهیه شد و از همین جهت به سالاد روسی نیز شناخته می‌شود. در نسخه اصلی و قدیمی این سالاد از خرچنگ، اردک دودی شده، تره و خاویار استفاده می‌شده که با دستور مدرن آن متفاوت است. امروزه سالاد الویه ازجمله غذاهای اصلی شب عید روس ها است.

رپورتاژ

۹ سالاد خوشمزه برای پذیرایی در جشن تولد

سالاد ماکارونی
با این که ماکارونی ایتالیایی و مایونز فرانسوی است اما اولین دستورهای این سالاد سال ۱۹۴۰ در روزنامه‌های آمریکایی چاپ شده است. البته این سالاد در هاوایی بسیار محبوب و جز جدا نشدنی وعده‌های مردم این منطقه است و معمولا درکنار مرغ سوخاری یا گوشت کبابی شده آن را سرو می‌کنند.

سالاد سیب زمینی
این سالاد در عین ساده بودن خاص و لذیذ است، در اصل آلمانی بوده و از آن جا به کشور‌های اطراف و بعد‌ها به آسیا رسیده است. سالاد سیب زمینی طی انتقال به مناطق مختلف دستخوش تغییرات شده و به آن تخم مرغ، بیکن و مایونز اضافه یا کم شده است. این سالاد معمولا در کنار غذای اصلی سرو می‌شود و باغذاهایی مثل استیک، هات داگ و همبرگر همخوانی زیادی دارد.

سالاد بیکن
این نوع از سالاد نیز بسیار همه‌پسند است. سالاد بیکن نسخه‌ای دیگر از سالاد سیب زمینی است و زادگاه آن آلمان است. البته بیکن این سالاد، در فرهنگ‌های مختلف، با طعم‌های متفاوت تهیه می‌شود. سالاد بیکن گزینه متفاوت و نو برای هیجان‌انگیزتر کردن مهمانی‌ها و دور همی‌های شماست.

۹ سالاد خوشمزه برای پذیرایی در جشن تولد

سالاد کینوا
این سالاد گیاهی و سرشار از خاصیت در بین مردم کشور‌های مختلف محبوبیت زیادی پیدا کرده است. دانه کینوا، دانه‌ای باستانی از آمریکای جنوبی است و به خاطر خواص فراوان آن به خاویار گیاهی نیز نام گرفته است. این سالاد جایگزین بسیار خوبی به جای برنج و ماکارونی است و همینطور به دلیل مغذی بودن آن پیشنهاد خوبی به گیاهخواران است.
سالاد نودل
رشته‌های نودل، در آغاز در آسیای شرقی و با آرد گندم تهیه شده‌اند، گفته می‌شود اولین نودل ۴۰۰۰ سال پیش در کشور چین تهیه شده است.
نودل از جمله غذاهای پرطرفدار جهانی است که تنوع دستور بالایی دارد. اما بهترین نوع آن با سبزیجات و گوشت مرغ طبخ می‌شوند که آن را به عنوان یک غذای کامل می‌توان در نظر گرفت. شاید برای شما نیز حیرت‌انگیز باشد که حدود ۳۰۶ نوع دستور تهیه نودل در سرار دنیا وجود دارد!

نوشته‌های مرتبط