راههای جذب مشتری در مغازه

اگر یک مغازه دارید اما هیچ طرح و برنامه ای برای جذب مشتری در مغازه تان در ذهن ندارید، کسب و کار شما به محکوم به شکست خواهد بود. شما زمانی می توانید به آینده کسب و کارتان امید داشته باشید که روز به روز بر تعداد مشتری های شما افزوده شود. اگر می خواهید با افزایش تعداد مشتری، سودی را که به دست می آورید بیشتر کنید، حتما این مقاله را مطالعه کنید.

12 تکنیک طلایی و کاربردی برای جذب مشتری در مغازه

کسانی که مغازه دارند اینده شغلی شان به تعداد مشتری هایی که به مغازه می آید بستگی دارد. ما در این قسمت می خواهیم چند تکنیک بسیار کاربردی و مناسب برای افزایش تعداد مشتری های مغازه آموزش دهیم.

1- صادق باشید

وقتی که مشتری به مغازه شما می آید و از شما در مورد کیفیت جنس سوال می کند با او صادق باشید و هر چه که در مورد جنس کالا و کیفیت آن می دانید به مشتری تان بگویید. این یکی از بهترین راه ها برای به دست آوردن اعتماد مشتری است. مشتری ها به مغازه ای می روند و از مغازه ای بیشتری خرید می کنند که به فروشنده آن اعتماد پیدا کرده باشند.

2- اجناس متنوع داشته باشید

سعی کنید در هر صنفی که هستید اجناسی متنوع، هم از نظر کیفیت و هم از نظر قیمت در مغازه تان داشته باشید. به این شکل می توانید نظر و سلیقه طیف وسیعی از خریداران را برآورده کنید.

3-مشکل مشتری را حل کنید

هر زمان که مشتری به مغازه تان می آید، اگر متوجه شدید که او نیاز به راهنمایی و کمک دارد، وارد عمل شده و به مانند یک راهنمای دلسوز و عاقل به او کمک کنید تا مشکلش را حل کند و یا به هدفش برسد. گاهی، برخی از مشتری ها نمی دانند که چه می خواهند؛ در این مواقع یک فروشنده آگاه به خوبی وارد عمل شده، سوالات مهم را از مشتری می پرسد و سعی می کند با توجه به اطلاعاتی که دریافت کرده است بهترین کالا را به او معرفی کند.

C:\Users\P.Andishe\Downloads\بهترین عمده فروشی_های ایران و جهان را میشناسید؟.jpg

4- اطلاعات تان را در مورد محصولی که دارید بروز کنید

یکی از مسائل و مشکلاتی که برخی از فروشندگان با آن دارند این است که اطلاعات آنها در مورد محصول و کالایی که دارند قدیمی است و چیز جدیدی در مورد محصولی که دارند نمی دانند. آن دسته از فروشندگانی که به اصل بروز کردن اطلاعات پایبند هستند، همیشه مشتری های خود را دارند و همیشه می توانند بهترین کمک ها را به مشتری های خود کنند. یک فروشنده حرفه ای، همیشه در حال یادگیری است.

5- حرفه ای کار کنید

اگر خودتان در مغازه تان کار می کنید، باید کاملا حرفه ای عمل و رفتار کنید. یکی از اصول و قواعد حرفه ای بودن این است که فروشنده باید تمیز و آراسته باشد. دیگر اصل حرفه ای بودن این است که یک فروشنده می بایست بتواند با مشتری های خود ارتباط خوبی برقرار کند. از دیگر اصول حرفه ای بودن در فروشندگی این است که فروشنده نباید سمج باشد و باعث کلافه شدن مشتری شود. فروشنده های حرفه ای آن دسته از کسانی اند که اطلاعات کاملی در مورد محصول و کالای خود دارند و می توانند همه جزئیات را در مورد کالا در اختیار مشتری خود قرار دهند.

اگر صاحب مغازه هستید و می خواهید چند فروشنده استخدام کنید سعی کنید آن دسته از فروشندگانی را استخدام کنید که اصول ذکر شده در اینجا را داشته باشند. این گروه از فروشندگان می توانند باعث ایجاد رونق در مغازه شما شوند.

رپورتاژ

6- مغازه تان را مرتب کنید

اگر یک ویترین دارید، سعی کنید همیشه بهترین و دیزاین و طراحی را به این قسمت از مغازه اختصاص دهید. ویترین، همیشه به عنوان یک قلاب عمل کرده و مشتری را از بیرون به سمت داخل مغازه می کشاند. بهترین و زیباترین کارها را در ویترین مغازه تان قرار دهید. به کار بردن خلاقیت در طراحی ویترین می تواند کاری کند که شما با همین روش، مشتری های زیادی را به دست آورید.

C:\Users\P.Andishe\Downloads\بهترین عمده فروشی_های ایران و جهان را میشناسید؟ (1) (1).jpg

7- قیمت های منصفانه برای کالاهایتان در نظر بگیرید

همه ما دوست داریم که سود خوبی از کسب و کارمان به دست آوریم، اما در این راه نباید هر کاری کنیم. مثلا، یکی از کارهایی که برخی از فروشندگان برای به دست آوردن سود بیشتر انجام می دهند این است که آنها چندین برابر قیمتی که برای خرید کالا پرداخته اند به قیمت اضافه کرده و سعی می کنند از یک کالا مقدار زیادی سود به دست آورند. با توجه به اینکه برخی فروشگاه های آنلاین فعالیت خود را شروع کرده اند و قیمت های بسیار مناسبی در نظر گرفته اند، فروشنده ای که در حال اداره کردن یک مغازه اش است می بایست حواسش به قیمت باشد و کاری کند که مشتری ها از او به عنوان یک فروشنده منصف و با وجدان یاد کنند.

البته قیمت منصفانه در هنگام فروش مستلزم خرید با قیمت مناسب است، اگر جزء کسانی هستید که اغلب خریدتان از تهران و شوش است به خوبی میدانید که به دلیل رقابت و تنوع بالای بازار شوش قیمت ها نیز اغلب مناسب هستند. در این بین هزینه های ارسال باربری ها نیز بهتر است در نظر گرفته شود، به این منظور پیشنهاد میکنیم باربری های بازار شوش تهران را به خوبی بشناسید.

8- مشتری تان را بشناسید

وقتی که یک مشتری به مغازه تان می آید سعی کنید متوجه شوید که او به دنبال چه جنسی است. با پرسیدن سوالات به جا و درست می توانید از راز مشتری پرده برداشته و متوجه شوید که او دقیقا به دنبال چه می گردد.

9- برخوردی صمیمانه با مشتری داشته باشید

سعی کنید هر مشتری که وارد مغازه می شود با روی گشاده و باز از او استقبال کرده و به او بی محلی نکنید. متاسفانه، برخی از فروشنده ها در مواقع بیکاری، گوشی به دست گرفته و وقتی که مشتری وارد مغازه می شود هیچ توجهی به او نکرده و بدون نگاه کردن به او جواب سوالاتش را می دهند. این یکی از بدترین و سمی ترین کارهایی است که یک فروشنده در حق مشتری خود روا می دارد. در برخورد با مشتری، جانب احتیاط را رعایت کرده و نه خیلی صمیمی شوید، و نه جوری رفتار کنید که مشتری شما احساس بدی پیدا کرده و بخواهد هر چه سریع تر مغازه شما را ترک کند.

10-اجازه دهید که مشتری شما فکر کند

از دیگر فوت و فن مغازه داری این است که شما به مشتری تان اجازه دهید که فکر کند. بعد از آنکه همه اطلاعات مورد نیاز را به مشتری دادید و قیمت را نیز اعلام کردید، بدون آنکه او را مجبور کنید تا جنس مورد نظر را بخرد، به او فرصت دهید که فکر کند و خودش بدون هیچ اجباری تصمیم نهایی اش را برای خرید بگیرد. گاهی اوقات، برخی مشتری ها دو دل هستند و نمی دانند که چه چیزی برای شان بهتر است. در این مواقع فروشنده می تواند وارد عمل شده و غیر مستقیم و بدون آنکه مشتری را اجبار کند در خرید کردن و انتخاب محصول به او کمک کند.

11- از تبلیغ کردن در فضای مجازی غفلت نکنید

یکی از کارهایی که می تواند باعث شود تا درصد مشتری ها افزایش پیدا کند تبلیغ کردن در فضای مجازی است. امروزه که گوشی های هوشمند در دسترس همه هستند و اغلب افراد در این فضا حضور دارند، داشتن یک صفحه و یا کانال شخصی و حتی به صورت حرفه ای تر وب سایت می تواند باعث شود که میزان مشتری ها افزایش پیدا کند.

12-هر چند وقت یک بار، تخفیف خوبی برای محصولات خود در نظر بگیرید

شما می توانید در مناسبت های متفاوت، تخفیف مناسبی را برای محصولات خود در نظر گرفته و با اعلام آن در فضای مجازی، کاری کنید که مشتری های بیشتری به مغازه شما آیند و خرید کنند. تخفیف دادن یکی از آن قلاب هایی است که همیشه جواب می دهد و مشتری را به سمت مغازه تان هدایت می کند.

نوشته‌های مرتبط