۱۲ توصیه عالی که راهنمای یک سفر دلچسب و به یاد ماندنی است

قصد سفر کرده اید و رهسپار جاده‌ها هستید؟ خیلی عالی است. فرقی نمیکند چگونه و کجا قرار است بروید. مهم این است که مدتی را به استراحت بگذرانید و برای سفر برنامه ریزی درستی داشته باشید. در واقع، این کار می تواند باعث بهره وری بیشتر شما از سفر بشود. از این ۱۲ توصیه عالی که راهنمای یک سفر دلچسب و به یاد ماندنی است که برای تان فراهم آورده ایم استفاده کنید تا سفر درست و خوبی داشته باشید.

راهنمای یک سفر دلچسب و به یاد ماندنی

۱. از قبل برای برنامه های سفر برنامه ریزی کنید

فهرستی از مکان هایی که می خواهید بازدید کنید، کارهایی که می خواهید انجام دهید و رستوران هایی که می خواهید امتحان کنید تهیه کنید. این به شما کمک می کند تا بهترین استفاده را از سفر خود ببرید و از استرس لحظه آخری جلوگیری کنید.

۲. سرگرمی‌های فعال و پویا کشف کنید

هیچ کس هرگز نگفته است دراز کشیدن روی ساحل تنها راه آرامش است. وقتی یک مقصد مسافرت و تعطیلات انتخاب می‌کنید، به دنبال مکانی باشید که بتوانید به کوه پیمایی بروید، زیپ‌لاین انجام بدهید یا حتی بانجی جامپینگ – هرچیزی که سر حال‌تان بیاورد.

۳. به قدم زدن و پیاده روی حتما فکر کنید

وقتی به هتل‌ها یا اقامتگاه‌های تفریحی نگاه می‌کنید، زمانی را برای جستجوی آنلاین اماکن اطراف صرف کنید. ببینید آیا پیاده رو ، لاین دوچرخه سواری، حمل و نقل عمومی یا تسهیلات اینچنینی برای استفاده کردن وجود دارد تا می‌توانید از پیاده روی لذت ببرید. یک محله‌ی شیک که جاذبه‌هایی برای پیاده روی دارد ممکن است کمی برای‌تان پرهزینه‌تر تمام شود. اما یادتان باشد اگر بجای پول تاکسی یا پارکینگ دادن پیاده روی کنید پول بیشتری پس انداز خواهید کرد.

۴.برای مسیر لباس و کفش راحت و مناسب بپوشید

کفش یا لباس نا مناسب و غیر راحت نپوشید – سعی کنید تعادل را در پوشش رعایت کنید. کفش‌های ورزشی بپوشید و کوله‌ی کوچکی که بتوانید به راحتی حرکت کنید و آزادانه قدم بردارید. چه با هواپیما سفر بروید و چه با ماشین شخصی یا قطار و اتوبوس لباس مناسب تاثیر زیادی در لذت بردن از سفر دارد.

۵. از امکانات موجود در هتل بهره ببرید

درست مثل فرودگاه‌ها، بعضی هتل‌های زنجیره‌ای نیز اکنون امکانات مختص تمرینات فیتنس و بدنسازی فراهم می‌آورند. بسته به مکان اقامت‌تان، می‌توانید یک دوچرخه‌ی ثابت داشته باشید، دستگاه پرس سینه قرض بگیرید یا به یک گروه دو تفریحی در اطراف شهر بپیوندید.

۶. زمانی را برای تحرک برنامه‌ریزی کنید

رپورتاژ

به جای فاصله گرفتن از تعطیلات و محل تفریح‌تان برای آنکه به ورزش کردن بپردازید، ورزش را بخشی از برنامه‌ی تفریحاتی خود بکنید. دست کم هر روز یک فعالیت را برنامه ریزی کنید که باعث می‌شود سر حال و سر پا بمانید. پیاده روی در ساحل مثلا؟ بله، خیلی هم عالی!

۷. غذاهای محلی را امتحان کنید

یکی از بهترین راه ها برای تجربه یک مکان جدید، غذاهای آن است. غذاهای محلی را امتحان کنید و رستوران های مختلف را کشف کنید تا طعم فرهنگ را بچشید.

۸. یک تور با راهنما داشته باشید

شرکت در یک تور با راهنما می تواند راهی عالی برای آشنایی با تاریخ و فرهنگ مکانی باشد که از آن بازدید می کنید. همچنین می تواند به شما کمک کند جواهرات پنهانی را که ممکن است به تنهایی پیدا نکرده باشید را کشف کنید.

۹. قطع ارتباط با فناوری را یادتان نرود

در طول سفر خود از فناوری فاصله بگیرید. این به شما این امکان را می دهد که به طور کامل در این تجربه غوطه ور شوید و خاطرات ماندگاری بسازید.

۱۰. با مردم محلی آشنا شوید

برای آشنایی با مردم محلی و آشنایی با فرهنگ آنها تلاش کنید. این را می توان از طریق فعالیت هایی مانند تبادل زبان، کلاس های آشپزی یا رویدادهای فرهنگی انجام داد.

۱۱. کلی عکس بگیرید

عکس های زیادی بگیرید تا خاطرات سفر خود را ثبت کنید. ایجاد یک دفترچه یا آلبوم عکس را در نظر بگیرید تا در آینده به آن نگاه کنید.

۱۲. استراحت کنید و لذت ببرید

به یاد داشته باشید که زمانی را برای استراحت و لذت بردن از سفر خود اختصاص دهید. برای دیدن و انجام هر کاری تحت فشار نباشید – گاهی اوقات بهترین خاطرات زمانی ایجاد می شود که سرعتتان را کم کنید و محیط اطراف را تماشا کنید.

نوشته‌های مرتبط