درمان بزرگ شدن طحال: 7 درمان طبیعی برای رفع درد و ورم طحال

طحال عضوی از بدن است که در سمت چپ و قسمت بالای شکم درست زیر دنده‌ها واقع شده است. طحال چندین کارکرد در بدن دارد، مثلا به تغییر شکل غذا و مایعات، تغذیه‌ی عضلات، تولید پادتن‌هایی که با باکتری‌های خارجی در خون مبارزه و سطوح و مقدار خون را در بدن کنترل می‌کنند کمک می‌کند. مراقبت از این ارگان حیاتی بدن‌مان بسیار حائز اهمیت است. طحال مستعد تاثیرپذیری از رطوبت، محیط سرد یا غذا‌ها و مواد خوراکی خام است. توجه نکردن به مراقبت از طحال می‌تواند باعث ضعف اشتها، خستگی مفرط، اختلالات خونریزی یا ضعف گوارش شود. رایج ترین مشکل مربوط به طحال بیماری ورم یا بزرگ شدن طحال است. عملکرد درست طحال برای داشتن خون سالم و بدنی قوی بسیار حیاتی است. در این مقاله اقداماتی برای درمان بزرگ شدن طحال هست، به خصوص درمان‌های خانگی که به صورت طبیعی به معالجه‌ی مشکلات مربوط به طحال کمک می‌کنند. در ادامه با ما همراه باشید تا شما را با ۷ درمان خانگی برای رفع مشکلات طحال آشنا کنیم.

درمان بزرگ شدن طحال

۱. گنه گنه

این رایج‌ترین درمان استفاده شده برای پیشگیری از درد، گرفتگی، و ورم طحال است. کم خونی بیش از حد و درد خفیف در طحال را می‌توان با استفاده از گیاه گنه گنه درمان کرد. خواص درمان کنندگی گنه گنه به کنترل درد مربوط به مشکلات طحال کمک می‌کند.

۲. ملاس سیاه (سیاه شیره‌ی چغندر)

ملاس سیاه (سیاه شیره‌ی چغندر) حاوی تعدادی از مواد سالم است؛ این ماده یکی از محصولات فرعی حاصل از فرایند تهیه‌ی شکر است. این ماده بسیار برای سلامتی مفید است چون شیره‌ی غلیظ مغذی حاوی مواد معدنی فراوان، فلزات و ویتامین‌های مفید مانند منیزیم، کلسیم، پتاسیم، و غیره است. ملاس حاوی آنتی اکسیدان‌هایی است که در صورت مصرف روزانه به احیا و حفظ سلامتی طحال کمک می‌کند.

این درمان در معالجه‌ی درد عمیق منطقه‌ی طحالی که با بزرگی طحال مرتبط است موثر است. اثرات هومیوپاتی (همسان درمانی) این شیوه‌ی درمانی به کنترل این نوع از مشکلات کمک می‌کند. مشکلات طحالی می‌توانند با استفاده از درختچه‌ی کینوتوس طبیعی قابل کنترل هستند.

خون در مدفوع: ۵ مهمترین علل، علائم و درمان دیده شدن خون در مدفوع

۳. زنجبیل

زنجبیل در بهبود جذب مواد مغذی ضروری در بدن مفید است، که به نوبه‌ی خود به درمان مشکلات مربوط به طحال کمک می‌کند چون طحال درگیر جذب مواد مغذی و مواد معدنی مسئول داشتن سلامتی و بدنی قوی است. در صورت بزرگ شدن طحال این ترکیب به تسکین التهاب و در نتیجه کاهش اندازه‌ی طحال کمک می‌کند.

۴. فلفل دلمه‌

رپورتاژ

این یکی از قابل اعتمادترین و موثرترین درمان‌هایی است که می‌تواند به معالجه‌ی بزرگ شدن و ورم حساس طحال کمک کند. فلفل دلمه‌ای به خاطر داشتن تعداد زیاد و مناسبی از ویتامین‌ها و مواد معدنی سالم می‌تواند به درمان درد شدید طحال کمک کند. همچنین در معالجه‌ی ورم طحال ناشی از تب مالاریا مفید است.

۵. ویتامین C

ویتامین C از اهمیت بسیار زیادی در کاستن از اختلالات مربوط به طحال برخوردار است چون ویتامین C یک آنتی اکسیدان طبیعی است. ویتامین C نوعی تقویت کننده‌ی سیستم ایمنی بدن است که کارآمدی سیستم ایمنی بدن را افزایش می‌دهد و به مبارزه با اختلالات طحالی و بازگردانی سلامت فرد کمک می‌کند. اگر ویتامین C بر مبنایی منظم مصرف شود رادیکال‌های آزاد و همچنین مواد سمی را از بین می‌برد که به بهبود وضعیت طحال کمک می‌کند.

۶. یک دستورالعمل معالجه‌ طبیعی

سوای درمان‌های ارائه شده در فوق، یک دستورالعمل خوب وجود دارد که استفاده از آن می‌تواند در درمان مشکلات طحال بهترین نتایج را به همراه داشته باشد. این درمان به خاطر اجزاء طبیعی، خالص، و گیاهی بسیار گسترده و مختلف‌اش نتایج سریعی به بار می‌آورد. شیوه‌ی درست کردن قرص‌های طبیعی:

– کمی پودر سنگ نمک را بردارید و به همان مقدار پودر ریشه‌ی ختمی به آن اضافه کنید.

– آن‌ها را خوب مخلوط کنید و کمی آب اضافه کنید تا مخلوط از قوام خوبی برخوردار شود.

– بعد از آن کل مخلوط را بکوبید تا یک خمیر به دست بیاید.

– حالا گلوله‌هایی به اندازه‌ی بادام زمینی درست کنید و بگذارید خشک شوند و آن‌ها را در مکانی خشک نگهداری کنید. (قرص‌های طبیعی)

۷. نکته‌ی احتیاطی اضافی (برای مصرف این قرص‌های طبیعی)

شما باید این قرص‌های دست ساز را هر روز مصرف کنید. دو بار در روز قبل از هر وعده‌ی غذایی یک قرص بخورید تا مشکل طحال شما و مشکلات معده‌‌تان از بین برود. این‌ها مهم‌ترین و کارآمدترین درمان‌های خانگی هستند که به رفع اختلالات طحالی کمک می‌کنند. طحال نیازمند توجه دقیق و کامل است چون می‌تواند باعث شکل گیری عفونت‌های مرگباری بشود. بنابراین، روش‌های فوق‌الذکر را باید بلافاصله بعد از تشخیص مشکل طحال به کار بست. هر زمان که مشکل طحال پیش بیاید، بازگرداندن سلامتی طحال با استفاده از مکمل‌های طبیعی یک امر حیاطی است.

نوشته‌های مرتبط