چه تکنیک هایی برای افزایش سئو سایت وجود دارد؟

برای دیده‌شدن بیشتر سایت خود باید سراغ فرایند بهینه‌سازی و سئو سایت بروید. بهبود سئو سایت یکی از مهم‌ترین مسائلی است که می‌توان برای گسترش دیده‌شدن بیشتر یک کسب‌وکار و سایت به کار گرفت. اما برای سئو و سرعت دادن به سئو سایت باید چگونه عمل کرد؟

سئو و بهینه‌سازی سایت یک فرایند زمان بر است و در طولانی‌مدت می‌توان به آن نتیجه دلخواه رسید، برای آن که بتوانیم مدت‌زمان نتیجه دهی سئو را کاهش دهیم باید چه تکنیک‌هایی را به کار بگیریم؟ در این بخش به ۷ تکنیک از تکنیک‌های سری افزایش سئو سایت می پردازیم!

اما پیش از آن بدانیم که سئو چه تأثیری بر کسب‌وکار می‌گذارد؟

سئو برای کسب و کارها ضرر دارد؟!

هیچ کسب‌وکاری از پول، آن هم به مقدار زیاد، بدش نمی‌آید! برای افزایش درآمد و سرمایه یک کسب‌‌وکار یک راه وجود دارد، آن هم‌افزایش فروش خدمات و محصولاتتان است، اما از چه طریقی؟ تا حالا با خودتان فکر کرده‌اید که چگونه می‌توانید فروشتان را افزایش دهید؟ یا برای گسترش کسب‌وکارتان یا رتبه اول شدن بازار خود چه هدفی دارید؟

برای مثال کسب‌وکارهای اینترنتی مانند دیجی‌کالا، ایمالز یا ترب فروششان را چگونه انجام می‌دهند که از برترین فروشگاه‌های اینترنتی ایران به‌حساب می‌آیند؟

واضح است! همه کسب‌وکارهای اینترنتی یک وب‌سایت دارند که به کمک سئو کردن آن در نتایج جستجو قرار می‌گیرند و فروششان را انجام می‌دهند.  این یعنی بهینه‌سازی و سئو سایت نه‌تنها می‌تواند به فروش محصولات یا خدمات شما کمک کند، بلکه می‌تواند شما را به اولین‌های بازارتان تبدیل کند. اکنون سراغ تکنیک‌های سری سرعت دادن به سئو سایت برویم!

تکنیک اول | منتظر بمانیم یا نمانیم؟!

بهبود سرعت سایت مسئله‌ای است که باید درباره آن گفت که در این روزها کمتر کسی حوصله منتظر ماندن را دارد و زمانی که شخصی وارد یک سایت می‌شود برای چند دقیقه منتظر بارگذاری محتوای آن سایت نمی‌ماند و سریعاً از آن خارج می‌شود. از اینجا می‌توان فهمید که اگر سرعت سایت شما پایین باشد، نرخ پرش کاربر و خارج‌شدن آن‌ها از سایتتان افزایش میابد.

این به معنای آن است که حتی اگر سایت شما در نتایج جستجوی گوگل قرار بگیرد، برای جذب کاربر فقط تا مرحله ورود کاربر به سایت می‌تواند پیش رود و از آن جا به بعد کاربر از چنگ سایت و صاحبش درمی‌رود؛ بنابراین بهبود سرعت سایت معیاری برای سنجش میزان سرعت بارگذاری محتوای یک سایت است. اما می‌توان نگاهی دیگر به این قضیه داشت، سرعت سایت در واقع دو نوع مفهوم دارد که یکی به‌سرعت بارگذاری صفحه و محتوای آن و دیگری به‌سرعت پاسخگویی سرور مربوط می‌شود.

منظور از بارگذاری صفحه، میزان زمانی است که محتوای یک صفحه از سایت به‌صورت کامل بارگذاری می‌شود و منظور از سرعت پاسخگویی سرور، میزان زمانی است که از درخواست مرورگر تا شروع ارسال دیتا از سمت سرور به طول می‌انجامد.

تکنیک دوم | نیاز کاربر را برطرف کنیم.

در این تکنیک سری با استفاده از تولید محتوای منحصربه‌فرد و باکیفیت می‌توانیم نیاز کاربران را برطرف کنیم و رضایت آن‌ها را جلب کنیم. تولید محتوای باکیفیت به آن معنا است که محتوا به‌صورت جذاب و کاربردی نوشته شده باشد و کپی شده از منابع دیگر نباشد.

در زمان گذشته صاحبان سایت برای آن که بتوانند در نتایج اولیهٔ جستجوی گوگل قرار بگیرند و همچنین رتبه و جایگاه خوبی بگیرند، درون محتوای خود کلمات کلیدی را به‌صورت تکرار شده در متن و با تعداد زیاد تکرار می‌نوشتند که البته در آن زمان، این کار نتیجه می‌داد. اما بعد از آمدن الگوریتم گوگل و پیشرفته شدن آن، نه‌تنها تولید محتوا همراه با تکرار بی‌رویه کلمات کلیدی نتیجه مثبت ندارد بلکه باعث کاهش و افت رتبه سئو سایت هم می‌شود.

این نکته را هم در نظر بگیرید که گوگل نظر کاربران را در اولویت رتبه دهی خود قرار می‌دهد، بنابراین شما باید برای کاربران محتوایی بنویسید که بتواند نیازشان را برطرف کند و آن‌ها را برای ارائه خدمات و فروش محصولات به خود جذب کند. از این طریق به‌صورت ربات و با زبانی که کاربر نمی‌خواهد جهت گرفتن رتبه برای گوگل ننویسید.

رپورتاژ

تکنیک سوم | برای جستجو در موبایل بهینه کنیم.

بعد از مدتی گوگل به این نتیجه رسید که کاربرانش برای استفاده از آن، خیلی بیشتر از کامپیوتر و دسکتاپ از موبایل استفاده می‌کنند. بعد از آن گوگل با معرفی الگوریتم موبایل به صاحبان سایت‌ها نشان داد که به سایت‌هایی که برای نمایش در موبایل بهینه‌سازی شده‌اند، اهمیت بیشتری برای بهبود رتبه سئو می‌دهد.

این الگوریتم باعث می‌شود سایت‌های ریسپانسیو و موبایل فرندلی در جستجوهایی که با موبایل و تبلت انجام می‌شود، رتبه بهتری از سایت‌های غیربهینه پیدا کنند.

تکنیک چهارم | در نگاه اول کاربر را جذب کنیم.

باید بدانید، اولین چیزی که کاربر پس از جستجو در صفحه گوگل مشاهده می‌کند، عنوان است؛ بنابراین انتخاب یک عنوان جذاب و صحیح باعث جذب کاربر و کلیک بر سایت می‌شود. نکاتی که باید در انتخاب عنوان در نظر گرفته شود:

– مختصر بودن عنوان صفحه
– استفاده از کلمه کلیدی در عنوان
– اجتناب از استفاده بیش از حد کلمات کلیدی در عنوان
– اجتناب از عناوین تکراری

– سازگاری عنوان صفحه با محتوای آن
– عنوان پرسشی
– معرفی محتوا در عنوان
– استفاده از اعداد
– تأثیر انتخاب عنوان مناسب بر سئو

تکنیک پنجم | عقل کاربر به چشمش است!

در این تکنیک سری گفته می‌شود که برای بهبود و سرعت دادن به سئو سایت می‌توان از تصویر و ویدئو استفاده کرد. چرا که محتوای متنی به‌تنهایی باعث اذیت شدن چشم کاربر می‌شود و در این هنگام قطعاً کاربر درون سایت شما باقی نمی‌ماند و از آن خارج می‌شود. اما با استفاده از تصاویر و محتوای تصویری، می‌توان کاربر را جذب محتوا کرد و سبب بهبود سئو سایت شد.

همچنین تولید محتوای ویدئویی برای جذب مخاطب فوق‌العاده عمل می‌کند، به طوری که می‌تواند حتی بیشتر از محتوای متنی برای کاربر جذاب باشد و کاربر را داخل سایت شما نگه دارد. تنها نکته‌ای که وجود دارد این است که شما نمی‌توانید در صفحاتتان تنها از ویدئو استفاده کنید، به‌هرحال باید متن هم به کار ببرید و ویدئو می‌تواند به‌عنوان یک مکمل قوی برای شما عمل کند.

تکنیک ششم | کاربر با گوش‌هایش می‌شوند!

در حال حاضر بسیاری از افراد زمان کافی برای خواندن محتوای متنی را ندارند و دائماً در حال رانندگی، انجام‌دادن کار و … هستند؛ بنابراین نمی‌توانند متن نوشته شده را بخوانند، اما اگر همان متن به‌صورت پادکست و محتوای صوتی تولید شود، کاربر از آن استفاده می‌کند و همین موضوع باعث بهبود و سرعت دادن به سئو سایت می‌شود. تولید محتوای صوتی یا پادکست، چون یک کار تخصصی و زمان بر است، بنابراین می تواند قیمت سئو سایت شما را افزایش دهد.

تکنیک هفتم | به فکر کاربران خسته و کم تحمل باشیم.

توضیحات متا از نکات کلیدی است که بر بهبود سئو سایت مؤثر است. توضیحات متا می‌تواند خلاصه‌ای از محتوای شما باشد که در نگاه اول بتواند مفهوم محتوا را به کاربر منتقل کند. همچنین متا دیسکریپشن شما باید در حدود ۳۰۰ کاراکتر باشد و حداکثر آن ۳۲۰ باشد. بارها، گوگل توضیحات متا را از مطالب قابل‌مشاهده در صفحه شما انتخاب می‌کند که به بهترین وجه باهدف جستجوگر مطابقت دارد.

این احتمالاً بیشترین تأثیر را در استراتژی سئو در تجارت الکترونیک دارد، زیرا توضیحات متا و توضیحات محصول روی صفحه نقش اساسی در ارزش سئوی کلیه صفحه دارند.

منبع: نبض مارکتینگ | nabzemarketing.com

نوشته‌های مرتبط