بهترین شهرهای کانادا برای کار کردن کدامند؟

استاندارد زندگی، خدمات درمانی، سطح آموزشی و اقتصاد برای شهروندان کانادا در سطح بالایی قرار دارد. اگر می خواهید به کانادا بروید، چه برای تحصیل یا زندگی، باید با کمال دقت درباره زندگی در کانادا بخوانید و باید برای تصمیم گیری درباره شهر مد نظرتان، اطلاعات کافی درباره آن داشته باشید.

اگر آرزوی مهاجرت و کار در کانادا را دارید، باید شهری که باب میلتان باشد را انتخاب کنید. باید تعداد موقعیت های کاری، هزینه اجاره یا خرید خانه، فرهنگ، جاذبه های گردشگری و فاکتورهای دیگر را در تصمیماتتان در نظر بگیرید. برای آشنایی با برترین شهرهای کانادا برای کار و زندگی، به خواندن این مقاله ادامه دهید.

تورنتو

متخصصی که به دنبال کار است و به سفر علاقه دارد، باید به تورنتو بیاید. تقاضای مشاغلی مثل معلم مدرسه، پرستار رسمی، راننده ناوگان حمل و نقل از تقاضای بالایی در تورنتو برخوردارند. درست است که خانه های ارزانی نمی توانید در این شهر پیدا کنید، اما امکان دستیابی به شرکت های مهمی را دارید و با فرهنگ های مختلفی برخورد خواهید کرد. به علاوه سه دانشگاه مهم هم در فاصله کمی از مرکز شهر واقع شده است.

تورنتو هم مثل خیلی از شهرهای دیگر کانادا، نژادها و ملیت های مختلفی را در خود گنجانده است. تورنتو با جای دادن بیش از نیمی از جمعیتش با مهاجرین خارجی، از بیشترین تنوع فرهنگی در کانادا برخوردار است. بنابراین اگر تصمیم به مهاجرت به تورنتو را دارید، احتمالا از حضور در شهر احساس خوبی خواهید داشت.

ادمونتون

فضای آرام، موقعیت های شغلی، سطح آموزشی بسیار بالا و هزینه های معقول زندگی، افراد بسیاری را به سمت شهر ادمونتون می کشاند. با توجه به محبوبیت در میان افراد مختلف از سراسر دنیا، با یک شهر چندفرهنگی روبرو خواهید شد. می تواند طعم های بسیار متفاوت و جذابی را در بین سبک های مختلف آشپزی و رستوران های متنوع و زیاد این شهر پیدا کنید.

فضای سبز مرکز شهر ادمونتون از پارک مرکزی نیویورک هم بزرگتر است و از فضاهای بسیار دلنشینی هم برخوردار است. بخش قدرتمند فناوری شهر ادمونتون، موقعیت های شغلی مختلفی را برای این شهر ایجاد کرده است. چند کالج، مدارس فنی و دانشگاههای بزرگی هم در ادمونتون واقع شده اند. بعلاوه ترکیب فرهنگی شهر ادمونتون، آن را به یک مرکز هنری و فرهنگی تبدیل کرده است.

مونترآل

مونترآل پایتخت ایالت کبک و یکی از بزرگترین شهرهای کانادا برای کار است. سبک معماری فرانسوی و سازه های تاریخی در کنار موزه ها و گالری های هنری این شهر شما ره در زمان به عقب می برد. مونترآل برای کسانی که فرانسوی بلد باشند و یا به یادگرفتن آن علاقه مند باشند، یک گزینه بسیار خوب محسوب می‌شود. مونترآل علاوه بر فضای دوستانه و متمایزی که دارد، شهر ارزانی است و امکان بازدید از همه نقاط آن را با هزینه ای معقول فراهم می‌کند. هزینه زندگی در این شهر منطقی و قابل قبول است؛ همه چیز شامل خانه، خوار و بار و تفریح با قیمت مناسب و موقعیت های شغلی متنوع و زیادی نیز در دسترس است.

اکویل

اگر دنبال جایی هستید که علیرغم شهری بودن، هنوز آرامش قابل توجهی دارد، باید به اکویل بیایید. اکویل یک بخش سرسبز و زیبا در حومه استان انتاریو است. ساکنین اکویل، با توجه به قرارگیری شهر در دریاچه انتاریو، به آسانی از زیبایی های طبیعی آن لذت می برند. لذتبخش ترین ابعاد دنیای قدیم و جدید را می توانید در شهر اکویل تجربه کنید. می توانید در جنگل قدم بزنید، با ماشین و در فاصله سی دقیقه ای به تورنتو برسید و یا روز هیجان انگیزی را در آبشار نیاگارا که در فاصله یک ساعتی شماست، بسازید.

ونکوور

ونکوور در بخش متمایل به جنوبی بریتیش کلمبیا قرار دارد و اصولا در بین برترین شهرهای دنیا برای زندگی قرار می گیرد. ونکوور از سیستم درمانی بسیار خوبی برخوردار است؛ خدمات درمانی بریتیش کلمبیا یک سازمان منظم و معتبر است که وظیفه رسیدگی پزشکی و درمانی شهروندان این استان را بر عهده دارد.

حمل و نقل همگانی شهر ونکوور را می توان یکی از بزرگترین مزیت های این شهر دانست، تا جایی که بسیاری از شهروندان نیازی به استفاده از ماشین شخصی خود ندارند. TransLink شبکه حمل و نقلی شامل شبکه گسترده ای از اتوبوس ها، خطوط سریع السیر (SkyTrain)، قطارهای شهری (West Coast Express) و قایق های دریایی (SeaBus) است.

دمای هوا در ونکوور به نسبت نقاط دیگر کانادا ملایم تر است و هم تابستان های خنک تری (از 20 تا 30 درجه سانتیگراد) دارد، هم زمستان های ملایم تری (از 0 تا 10 درجه سانتیگراد). تمرکز فصل بارش بیشتر از نوامبر تا مارس است و به طور کلی شاید برف و گرمای سختی به خود نبیند، اما کوهستان های پر برفش زمینه ورزشهای زمستانی را فراهم می‌کند.

برلینگتون

برلینگتون هم مثل اکویل یک شهر حاشیه ای است، اما موقعیت های کاری زیادی که در این شهر وجود دارد، آن را به یک محل بسیار پر جنب و جوش تبدیل کرده است. بعلاوه می توانید برای لذت بردن از طبیعت و هوای تازه هم سفری به اطراف شهر داشته باشید.

برلینگتون از لحاظ هزینه زندگی و مسکن، یکی از گران ترین شهرهای کانادا است. مردم معمولا زندگی در شهر را انتخاب می کنند؛ بخش اعظم اشتغال مردم شهر در بخش های فراوری مواد غذایی، بسته بندی، صنایع الکترونیکی، حمل و نقل، خدمات تجاری، درمان و خدمات محیط زیستی است. اما تنوع و حقوق مناسب موقعیت های شغلی دیگر باعث شده که گزینه های اشتغال در این شهر تنها به موارد ذکر شده محدود نباشد.

سنت آلبرت

سنت آلبرت در میان بهترین نقاط برای زندگی در کانادا قرار دارد. این شهر در رتبه بندی سال 2014 در دسته شهرهای کوچک، در جایگاه اول بهترین نقاط کار و زندگی در کانادا قرار گرفت. سنت آلبرت یک موقعیت بسیار ایده آل برای سکونت خانواده ها است و به هر آن چیزی که بخواهید، مثل مدرسه و خدمات درمانی، فضاهای سبز بزرگ، تسهیلات تفریحی و پارکهای مختلف نزدیک است. این شهر برای کسانی که به دنبال تناسب اندام باشند، عالی است و در عین حضور در هوای تازه، موقعیت دوچرخه سواری در کنار رودخانه Sturgeon را خواهید داشت.

سنت آلبرت هر ساله میزان فستیوال بین المللی کودکان است و حدود 55 هزار نفر را برای این رویداد به خود جذب می‌کند. این شهر برای کسانی که دنبال تشکیل خانواده هستند و یا فرزندان خردسال دارند، محل بسیار خوبی برای زندگی است. فضای سبز شهر، محل مناسبی را برای مهمانی های فضای آزاد و دورهمی های خانوادگی فراهم می‌کند.

شهر سنت آلبرت در فاصله سی کیلومتری ادمونتون قرار دارد، بنابراین اگر شغلی در ادمونتون پیدا کنید و نخواهید در آن زندگی کنید می توانید به سادگی از سنت آلبرت به آنجا رفت و آمد کنید.

آیا برای کار در کانادا به ویزای کاری نیاز دارید؟

خوب حالا که دید خوبی به بهترین شهرهای کاری کانادا پیدا کردید، می توانید فرایند ثبت درخواست ورود به این کشور را آغاز کنید؛ اما چطور؟ اولین چیزی که برای کار و زندگی در کانادا به آن نیاز دارید، اجازه کار در کانادا است. گرفتن اجازه کار می تواند فرایند طولانی و گیج کننده ای باشد، اما وجود برنامه های مختلف مهاجرتی و کاری، فرایند رسیدن به خانه جدیدتان را ساده تر از قبل کرده است.

سیستم اکسپرس اینتری

سیستم اکسپرس اینتری یک مثال از برنامه های مهاجرتی متمرکز بر فرایند مهاجرت نیروهای کار به کانادا است. این سیستم عمدتا با توجه به تقاضای نیروی کار در موقعیت های شغلی مختلف کانادا ایجاد شد؛ این سیستم زمینه بررسی درخواست و مهاجرت مهاجرانی که به دنبال کار در کانادا هستند، را ساده تر می‌کند. بعضی برای دعوت به ثبت درخواست اقامت دائم و کار در کانادا به پیشنهاد کار کانادایی نیاز دارند. اگر با فرایند گرفتن پیشنهاد کاری آشنا نیستید، می توانید از موسسات مختلفی که در زمینه کاریابی در کانادا فعالیت می‌کنند، کمک بگیرید. سه برنامه زیر در سیستم اکسپرس اینتری قرار می گیرد:

  1. برنامه نیروی کار ماهر فدرال (FSWP)
  2. نیروی مهاجرتی مشاغل فنی فدرال (FTSP)
  3. تجربه کار کانادایی (CEC)

روند سیستم اکسپرس اینتری چطور است؟

برای حضور در این سیستم باید در یکی از برنامه‌های آن قرار بگیرید و واجد شرایط آن نیز باشید؛ الزامات هر برنامه، مخصوص به خود است. این سیستم به دلیل فرایند بررسی نسبتا سریع (تنها شش ماه)، یک برنامه مهاجرتی بسیار عالی به شمار می رود.

اجازه کار بعد از فارغ التحصیلی

برنامه مهاجرتی دیگری که به شروع زندگی در کانادا کمک می‌کند، گرفتن اجازه کار بعد از فارغ التحصیلی است. این برنامه زمینه کسب اجازه کار را برای دانشجویان بین المللی تحصیل کرده در موسسات آموزشی معتبر فراهم می‌کند. اعتبار اجازه کار بعد از تحصیل با توجه به مدت زمان دوره تحصیلی دانشجو تعیین می‌شود و حداکثر می تواند سه ساله باشد.

اجازه کار بعد از تحصیل، راه بسیار خوبی برای قرارگیری در برنامه تجربه کانادایی است. تجربه کانادایی یک از برنامه های ذیل سیستم اکسپرس اینتری است و به حداقل یک سال تجربه کار در کانادا نیاز دارد. با اخذ اجازه کار بعد از تحصیل و کسب تجربه، از شانس بسیار خوبی برای گرفتن اقامت دائم تحت برنامه تجربه کانادایی برخوردار خواهید بود.

نوشته‌های مرتبط