بستیران بزرگترین و تخصصی ترین تولید کننده بست و نگهدارنده فلزی صنایع نفت ، گاز و پتروشیمی

شرکت بستیران در سال 1369 تأسیس گردیده است. این شرکت تولید کننده بیش از 400 نوع بست و نگهدارنده فلزی از مواد مختلفی همچون فولادهای کربن استیل، آلیاژی و  استنلس استیل،مس، آلومینیوم و… همراه بالشتک های پلی اتیلن، روکش ها و فوم های عایق( پی- وی- سی، نئوپرن، پلیوتن و…) میباشد. مقاوم در برابر گرما و الکتریسیته است. ابعاد محصولات این شرکت از 6 الی 3000 میلیمتر متغیر بوده و بنابراین گستره متنوعی از مصرف در صنایع سبک و سنگین اعم از صنایع پالایشگاهی، پتروشیمی، تأسیساتی برای لوله های آب و گاز و حتی کابل های برق و مخابرات را دارند . با تکیه بر نیروی انسانی متخصص و کارآزموده به عنوان سرمایه اصلی شرکت، طراحی و قالب سازی و تولید انواع ساپورت های تخصصی قابل مصرف در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی از جمله ساپورت های لغزنده مربوط به خطوط خیلی سرد (COLD LINE) ،خطوط خیلی گرم (HOT LINE) وساپورت های آویز (SPRIN HANGER) انجام و با اهمیت دادن فوق العاده به موضوع کنترل کیفیت محصولات تولیدی خود با شرکت های مشابه خارجی در رقابت است.

بستیران بزرگترین و تخصصی ترین تولید کننده بست

این شرکت از سال 1376 به طور غیرمستقیم با شرکت های خارجی مانند توتال فرانسه و هیوندای کره برای ساخت انواع ساپورت ها و نگهدارنده های فلزی و پلیمری جهت فازهای 13-16/15- 18/17- 19 و 24/22 و با کارفرمایان و پیمانکاران ایرانی از جمله نفت و گاز پارس جنوبی همکاری نموده و می نماید.

شرکت بستیران برای بهبود و تکمیل زنجیره ارزش خود اقدام  به بروزرسانی زیر ساختهای شرکت از جمله مدیریت عمومی، مالی و حسابداری، مدیریت کنترل کیفیت و زیرساخت های IT و مدیریت منابع انسانی آموزش، ایجاد رشد، حفظ کارکنان، حقوق و دستمزد کارکنان نموده است و در زمینه توسعه تکنولوژی، با ایجاد بخش تحقیق و توسعه بر اتوماسیون فرآیندها و بهینه سازی طراحی‌ها، تمرکز کرده است. علاوه بر این با برگزاری دوره BSC (کارت امتیازی متوازن) این ابزار در حال پیاده سازی در شرکت می باشد. و همچنین با همکاری گروهی کارکنان، اهداف چشم انداز شرکت تبیین شده و به چهار وجه آن (وجه مالی، وجه مشتریان، وجه فرآیندهای داخلی، کسب و کار و وجه رشد و یادگیری) توجه نموده است .

رپورتاژ

بعد از حضور در طرح های توسعه گازهای پارس جنوبی به جرأت می توان گفت که در تمام فازهای درحال اجرا با اعتماد به این شرکت ارتباط تمام شرکت های خارجی در این بخش به کل قطع و شرکت بستیران تنها تولید کننده داخلی در این زمینه بوده است و ان شاء ا… خواهد بود.

این شرکت قبل از اینکه مستقیماً با شرکت پارس جنوبی همکاری داشته باشد با ظرفیت تولید سالیانه حدود 2400 تن فلز و 100 تن پلیمر در زمینه تولید انواع بست های فلزی در رابطه با کارهای ساختمانی، تأسیساتی و صنعتی ظرفیت بالقوه ای داشته و از این حیث نیاز بازار را تامین نموده است، علاوه بر این از سال 1387 به بعد با حمایت شرکت نفت و گاز پارس توانسته است ظرفیت تولید سالیانه خود را به 8000 تن ارتقاء داده و تا جایی برسد که رقیب شرکت های خارجی در این زمینه گردد و مدعی تنها تولید کننده ساپورتهای صنعتی در منطقه خاورمیانه باشد.

بستیران بزرگترین و تخصصی ترین تولید کننده بست

توان کنونی شرکت در مقایسه با 10 سال قبل پیشرفت قابل توجهی داشته است . شرکت بستیران موازی با افزایش تولید و ساخت، بخش مهندسی و مدیریت خود را نیز ارتقاء داده و مطابق دانش روز پیشرفت کرده است و محصولاتی قابل رقابت با شرکت های خارجی عرضه می نماید.

شرکت بستیران پس از وارد شدن در طرح های پارس جنوبی بعد از کنار گذاشتن رقبای خارجی در زمینه ساپورت و کلمپهای تخصصی و تأمین کل نیازهای صنایع وابسته با افزایش ظرفیت تولیدی خود توانسته است برای اولین بار در کشور تکنولوژی تولید عایق های حرارتی تا +350 درجه سانتی گراد و برودتی تا -120 درجه سانتی گراد  از خانواده پلیمری به نام  Elastomer  و … را انجام دهد.

نوشته‌های مرتبط