بهترین اپلیکیشن رایگان آموزش زبان انگلیسی + معرفی منابع آموزشی

آیا تا به حال اپلیکیشن های رایگان آموزش زبان را در اینترنت و گوگل جستجو کرده اید؟ اپلیکیشنی که به طور کامل یک زبان را آموزش دهد و هم رایگان باشد؟ رایگان بودن اپلیکیشن مزیتی است که خیلی از کاربران به دنبال آن هستند. در پست بهترین اپلیکیشن رایگان آموزش زبان انگلیسی، اَپ های معرفی شده رایگان خواهد بود و شما می توانید با دانلود و نصب آن به صورت رایگان از امکانات برنامه استفاده کنید.

مقدمه ای بر یادگیری زبان انگلیسی

زبان از توسعه یافته ترین ابزار فکری است که برای برقراری ارتباط بین انسان ها به کار می رود. هر چند ابزارهای دیگری برای ارتباط وجود دارد اما برای انتقال مفاهیم پیچیده به صورت ساده فقط می توان از زبان استفاده کرد. مردم در سراسر جهان به زبان های مختلف سخن می گویند؛ زبان هایی که به گوش مردم دیگر کشورها ناآشنا به نظر می رسد. امروزه به دلایل مختلف زبان انگلیسی، به زبان ارتباطی میان مردم کشورها تبدیل شده است. افرادی که می خواهند در رشته های مختلف پزشکی، مهندسی کامپیوتر، مدیریت و غیره تحصیل کنند و موفق شوند، دانستن زبان انگلیسی کمک زیادی به آن ها خواهد کرد. از این طریق می توانید دانش خود را به روز نگه دارید و در مسیر موفقیت گام بردارید. شاید برای شما سوال ایجاد شود که از کجا شروع به یادگیری زبان انگلیسی کنیم؟ چه مطالبی را بخوانیم و با چه روش هایی ادامه دهیم.

زبان شناسان معتقدند که یادگیری زبان یک مهارت است و تمرین زیادی می خواهد. تمرین ها باید به صورت مداوم و مستمر انجام گیرد و فاصله ای در آموزش نیافتد ؛ چون در فرایند یادگیری تاثیر منفی دارد. بنابراین نباید از زبان آموز انتظار داشت تا در طول چند هفته یا چند ماه زبان انگلیسی را به طور کامل یاد بگیرید چون همانطور که گفتیم یادگیری کامل زبان انگلیسی در مدت زمان طولانی یعنی در حدود دو سال یا بیشتر امکان پذیر خواهد بود. زمان گفته شده بسته به تمرین روزانه فرد و روش مطالعه تغییر می کند. نکته طلایی در یادگیری زبان، مطالعه مداوم در فاصله زمانی معین است.

نکات مهم در مورد روش مطالعه زبان انگلیسی

منابع و مطالبی را انتخاب کنید که با سطح دانش شما مناسب باشد. یعنی گرامر و متن انتخاب شده نه آنقدر ساده باشد که انگیزه مطالعه را از دست دهید و نه خیلی سخت که زود خسته شوید.

سعی کنید واژه ها را درون متن انتخابی درک کنید و به خاطر بسپارید. واژه هایی که خارج از متن انتخابی هستند را حفظ نکنید چون ممکن است معنی واژه ها با توجه به موضوع متن و نحوه قرارگیری در جمله تغییر کند.

برای پیدا کردن معنی لغات از فرهنگ لغت های تک زبانه استفاده کنید که لغات را توضیح می دهد و همراه مثال می آورد

گوش دادن و خواندن هر دو به یک اندازه در یادگیری تاثیر دارند؛ پس باید از گوش ها و چشم ها به خوبی استفاده کنید و با دقت به ذهن بسپارید.

سعی کنید جملاتی که در روزمره به کار می برید را به انگلیسی بگویید. شاید در ابتدا کمی مشکل باشد اما رفته رفته جمله بندی و دایره واژگانتان گسترش می یابد.

از مطالعه داستان های سطح بندی شده استفاده کنید که متناسب با دانش شما باشد و منابع درستی را انتخاب کنید تا در مسیر یادگیری به کمکتان بیاید.

سعی کنید به چهار مهارت خواندن، نوشتن، شنیدن و صحبت کردن تسلط پیدا کنید. افرادی که بتوانند زبان انگلیسی را خوب بشنوند و بفهمند اما نتوانند جواب بدهند یا حتی صحبت کنند در واقع هیچ موفقیتی به دست نیاورده اند.

در همه مواقع به دیکشنری مراجعه نکنید. داشتن یک دیکشنری مناسب و جامع بسیار خوب است اما به شرطی که به درستی از آن استفاده شود. زمانی که در حال تماشای فیلم یا شنیدن موسیقی هستید سعی کنید معنی کلمات را حدس بزنید. از این راه می توانید وابستگی خود را به دیکشنری یا همان فرهنگ لغت کم کنید.

در راستای مطالب گفته شده پیشنهاد می کنم از مجموعه ای معتبر کمک بگیرید. مجموعه آموزشی فرادرس، فیلم های آموزشی متنوعی را در زمینه آموزش مهارت ها و دانش های مختلف از جمله زبان انگلیسی تهیه و منتشر کرده است که با استفاده از آن بهتر می توانید زبان انگلیسی را یاد بگیرید. برای دریافت آموزش گرامر زبان انگلیسی فرادرس میتوانید به لینک زیر مراجعه کنید:

روش های یادگیری زبان انگلیسی

روش های مختلفی برای یادگیری زبان وجود دارد که زبان آموزان با توجه به علاقه و سطح دانش خود می توانند از آن استفاده کنند. در ادامه معرفی بهترین اپلیکیشن رایگان آموزش زبان انگلیسی می خواهیم روش های مختلف و منابع متنوع را توضیح دهیم تا اگر می خواهید زبان انگلیسی را از صفر شروع کنید سر در گم نمانید.

تعیین هدف

برای ایجاد انگیزه و شوق در هر کاری باید ابتدا هدف خود را تعیین کنید. در یادگیری زبان نیز زبان آموز هدف خود را تعیین می کند تا دلیل کافی برای یادگرفتن داشته باشد. اگر تعیین هدف به درستی انجام شود هیچ وقت شوق اولیه خود را برای یادگیری از دست نخواهید داد.

داشتن تمرین روزانه

برای اینکه در مدت زمان کوتاهی و در عرض چندین ماه به زبان مسلط شوید باید تلاش و پشتکار زیادی داشته باشید. نسبت به سطح دانش و حوصله خودتان زمان مطالعه تعیین کنید. برای مثال می توانید نیم ساعت به مطالعه لغات اختصاص دهید، زمانی را برای تمرین مکالمه با خود جلوی آینه اختصاص دهید. همچنین زمانی تعیین کنید برای خواندن متن های ساده. هر شخص می تواند نسبت به توانایی های خود اقدام به تمرین کند و این بهترین روش است.

مرور مطالب خوانده شده در زمان های مختلف

اگر مطلبی که مطالعه کردید و یاد گرفتید را روز بعد دوباره مرور کنید در ذهن شما خواهد ماند. حالا اگر پس از یک هفته دوباره آن مطلب را نگاه کنید و در عرض 5 دقیقه آن را مرور کنید، همه را به خاطر می آورید. سپس در مدت یک ماه دوباره شروع کنید به مرور انچه که خوانده اید. با این ترفند هیچ وقت مطالبی را که خواندید فراموش نخواهید کرد و مطمئن باشید با این روش همه لغات و جزئیات مو به مو در ذهنتان حک خواهد شد.

داشتن یک دفترچه یاداشت

نوت بوک یا به زبان خودمان دفترچه یادداشت کمک می کند تا به محض اینکه لغت جدیدی را یاد گرفتید آن را خیلی زود یادداشت کنید. اگر در طول روز وقت اضافه آوردید آن لغات را مرور کنید تا روی هم انباشته نشوند. درست است که یادگیری لغت و معنی آن مهم است اما مهم تر از آن دانستن کاربرد لغت در متن و املا است. سعی کنید ترجمه لغات را جلوی کلمه ننویسید.

خواندن کتاب های انگلیسی

کتاب داستان های انگلیسی که در سطح دانش خودتان هستند را مطالعه کنید. لغات جدیدی را که خواندید یادداشت کنید. برای یادگیری از طریق کتاب ها نیاز به مهارت خاصی ندارید و فقط کافی است با تمرین های کتاب به جلو روید. بعد از یادگیری با صدای بلند شروع به تمرین کنید. از گوش دادن به موسیقی غافل نباشید. امروزه بیشتر فعالیت ها و سرگرمی به فضای مجازی منتهی می شود.

رپورتاژ

برای استفاده درست از آن می توانید در شبکه های مجازی به زبان انگلیسی چت کنید و با دیگر مردم انگلیسی زبان ارتباط برقرار نمایید.

بهترین اپلیکیشن رایگان آموزش زبان انگلیسی

همه می دانند که پیدا کردن اپلیکیشن کامل و جامع که به صورت رایگان هم باشد، سخت است؛ اما چندین اپلیکیشن وجود دارد که تنها با پرداخت درون برنامه ای یا پرداخت حق اشتراک می توانید از امکانات کامل آن استفاده کنید.

اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی لرنیت (learnit)

بهترین اپلیکیشن رایگان آموزش زبان انگلیسی + معرفی منابع آموزشی

مهم ترین موردی که باعث شد اپلیکیشن لرنیت را معرفی کنیم وجود درس های منظم و سطح بندی شده است. این اپلیکیشن از سطح بندی CEFR در طراحی و درس ها استفاده کرده است. هر سطح دارای 20 درس که شامل واژه، گرامر، مکالمه و چالش های گفتاری و شنیداری است. لرنیت چهار درس اول سطح 1 را به صورت رایگان گذاشته است.

از 4 سطح دیگر هم فقط درس اول رایگان است که برای دسترسی به همه بخش ها باید اشتراک خرید. همه اپلیکیشن ها مزایا و معایب خود را دارند. پس بهتر است قبل از نصب هر برنامه ای نقاط قوت و ضعف آن را بشناسید و نسبت به دانش خود شروع به دانلود کنید.

اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی ممرایز ( Memrise )

بهترین اپلیکیشن رایگان آموزش زبان انگلیسی + معرفی منابع آموزشی

اگر اپلیکیشنی می خواهید که برای یادگیری لغات برایتان مفید باشد memrise اپلیکیشن خوبی است. البته این نکته را در نظر بگیرید که memrise فقط برای زبان انگلیسی نیست و شما به کمک آن می توانید 22 زبان دیگر را نیز یاد بگیرید. در بخش زبان انگلیسی تمرین هایی وجود دارد که برای یادگیری مهارت های مختلف کمک زیادی خواهد کرد. بازی هایی در این اپلیکیشن وجود دارد که فرآیند یادگیری را برای زبان آموز جذاب می کند.

روش آموزش در این اپلیکیشن به صورت فلش کارتی است که در ابتدا آموزش می دهد و سپس سوال می پرسد و طبق پاسخ به زبان آموز امتیاز داده می شود. از نقاط قوت این اَپ می توان به رایگان بودن، مرور و تمرین زیاد لغات و رابط کاربری ساده و جذاب اشاره کرد. memrise در نسخه های اندروید و ios در دسترس می باشد.

اپلیکیش رایگان khan Academy Kids

بهترین اپلیکیشن رایگان آموزش زبان انگلیسی + معرفی منابع آموزشی

اکثر والدین می خواهند فرزندان خود را از کودکی به تحصیل و آموزش سوق دهند. یادگیری زبان انگلیسی به عنوان زبان دوم نیز جزو اولویت های آنان به شمار می آید. اگر به دنبال اپلیکیشن رایگان و بدون تبلیغ هستید این اپلیکیشن را از دست ندهید. اپلیکیشن معرفی شده توسط متخصصان زبان طراحی شده است که کودک شما با استفاده از بازی، زبان یاد بگیرد و مدت ها سرگرم شود. برای کودکان 3 تا 8 سال طراحی شده است که داستان های ساده و جذابی نیز دارد. این داستان ها به صورت صوتی و تصویری موجود می باشند.

در این اَپ بخش های مخصوصی برای کودکان در نظر گرفته شده است که می توانند به یادگیری الفبا و اعداد انگلیسی، ویدئو و نقاشی و غیره بپردازند. این اپلیکیشن نیز برای نسخه های اندروید و آیفون موجود می باشد.

اپلیکیشن مکالمه HALLO

بهترین اپلیکیشن رایگان آموزش زبان انگلیسی + معرفی منابع آموزشی

کسانی که به دنبال اپلیکیشنی برای تقویت مکالمه هستند، می توانند از این اپلکیشن بهره بگیرند. در این اپلیکیشن شما به صورت رندوم با افراد مختلفی در سراسر جهان مکالمه می کنید و می توانید برای خود دوست خارجی پیدا کنید و برای تمرین مکالمه هماهنگ بشوید.

از نقاط قوت اپلیکیشن HALLO می توان به ایجاد کلاس تصویری برای زبان آموزان و کاربران اشاره کرد. این ویدئو های تصویری به صورت زنده انجام می شود. همچنین می توانید با پرداخت هزینه معلم خصوصی زبان انگلیسی برای خود درخواست کنید. توانایی SPEAKING یا مکالمه به زبان انگلیسی در زبان آموزان یکی از مهارت های مهم محسوب می شود.

اپلیکیشن آموزش آنلاین فرادرس

بهترین اپلیکیشن رایگان آموزش زبان انگلیسی + معرفی منابع آموزشی

فرادرس از جمله مراجع آموزشی است که به مخاطبین و کاربرانش اهمیت زیادی قائل است. برای دسترسی راحت و آسان کاربران اپلیکیشنی را طراحی کرده است تا کاربران بتوانند با گوشی هوشمند خود به تمام مطالب و فیلم های آموزشی، دوره های متنوع و رایگان و غیره دسترسی داشته باشند.

اپلیکیشن فرادرس هم اکنون در گوگل پلی قابل دانلود می باشد و طبق گفته طراحان این اَپ به زودی در سایر فروشگاه های نرم افزاری اندروید قابل دانلود خواهد بود. درصورت نداشتن کامپیوتر شخصی و یا عدم دسترسی به لپ تاب یا کامپیوتر می توانید اپلیکیشن فرادرس را در گوشی های اندروید خود نصب کنید و به همه آموزش های موجود دسترسی داشته باشید. برای اطلاعات بیشتر و دانلود این اپلیکیشن کاربردی از طریق لینک زیر اقدام کنید.

سخن آخر درمورد بهترین اپلیکیشن رایگان آموزش زبان انگلیسی

به انتهای مقاله معرفی بهترین اپلیکیشن رایگان آموزش زبان انگلیسی رسیدیم. امروزه با توجه به افزایش میزان استفاده از اینترنت و فضای مجازی زبان انگلیسی به زبانی مشترک در بین مردم جهان تبدیل شده است. همچنین زبان انگلیسی در زمینه های تحصیلی و کاری نیاز اساسی به شمار می رود. تعداد افرادی که زبان انگلیسی را به عنوان زبان دوم انتخاب کرده اند بیشتر از سایر زبان ها می باشد. در آخر توضیحاتمان می‌خواهیم منبعی معتبر را معرفی کنیم که در زمینه آموزش های زبان خارجی مخصوصاً زبان انگلیسی سابقه ای دیرینه دارد. مجموعه فیلم های آموزشی فرادرس که در حدود 189 ساعت با 50 عنوان آموزشی توسط استاید مجرب و متعهد تدریس شده است. اگر علاوه بر اپلیکیشن های معرفی شده، فیلم های آموزشی را نیز دنبال کنید حتماً نتیجه بهتری در زمینه آموزش زبان انگلیسی خواهید گرفت.

نوشته‌های مرتبط