۵ نوع همکار خوب در محل کار که همه به حضورشان نیاز دارند

گزارش جامعه‌ی مدیران منابع انسانی(SHRM) درباره رضایت شغلی و تعهدکاری کارمند به سازمان، نشان می‌دهد ۴۴درصد از کارکنان روابط با همکاران را در زمره موضوعات “خیلی مهم” برشمره اند، و نکته شگفت‌آور هم این است این گزارش نشان می‌دهد ۷۹درصد کارمندان از این روابط با همکارانشان رضایت کامل دارند. بنابراین شاید ماجراهای دشمنی و کینه توزی و کارشکنی پی در پی و تمام نشدنی همکاران‌مان با یکدیگر آن‌قدرها هم که ما تصور می‌کنیم همه گیر و جدی نباشد! اما از همه اینها مهمتر انواع مختلفی از افراد هستند که می‌توانند به‌طور ویژه در سازمان کاری خود مفید باشند. مدیران استخدام لطفا توجه کنید: همه در محل کار به این‌ ۵ نوع همکار خوب نیاز دارند.

پنج نوع همکار خوب

همکار خوب شماره‌ی ۱: انسجام‌بخش

انسجام‌بخش‌ها گروهی از افراد هستند که در چارچوب شیمی کسب‌وکار موسسه‌ی خدمات مشاوره‌ای و حساب‌رسی دیلویت، توصیف شده‌اند. این موسسه الگوهای شخصیتی را شناسایی می‌کند. انسجام‌بخش‌ها هر موضوعی را در بستری گسترده‌تر درک می‌کنند و می‌توانند آدم‌ها را کنار هم جمع کنند. انسجام‌بخش‌ها اغلب گزارش‌ها و نظرات متفاوت را گردآوری می‌کنند، سپس می‌توانند قبل از آغاز رویکردی جدید آن را با همه درمیان می‌گذارند. آنها عموما می‌خواهند بخشی از گروه باشند، اما بعضی از آنها درون‌گراتر هستند و برای پردازش آن‌چه در اطراف‌شان می‌گذرد به کمی آرامش نیاز دارند. پیوند‌دهنده‌ها دوست دارند ارتباط‌ برقرار کنند و حس هم‌دلی بسیار قوی دارند و به جزییات ظریف توجه می‌کنند. بنابراین به خوبی می‌توانند به شخصیت آدم‌ها پی ببرند و نیازهای‌شان را بفهمند. این شخصی است که برای ساختن و انگیزه بخشیدن به تیم‌تان به او نیاز دارید.

۲۹ سوال مصاحبه شغلی آمازون که شاید برایتان جالب و الهام بخش باشد

همکار خوب شماره‌ی ۲: نوآور

رابین مارکس، عضو هیات مدیره‌ی غیرمنتخب سهام‌داران تیم مشاوره و برنامه‌ریزی مرکز خدمات شغلی دانشگاه دلاویر، می‌گوید نوآوران همیشه به دنبال راه‌های جدید برای انجام کارها هستند. او در این مرکز چند نوع از کارمندان کلیدی را که اغلب در محل‌کار خوب عمل می‌کنند، زیر نظر گرفته است. نوآوران کسانی هستند که به وضعیت‌های مختلف از چشم‌اندازی جدید نگاه می‌کنند و به دنبال راه‌هایی برای بهتر کردن و بالا بردن کارآیی آن وضعیت‌ها می‌گردند. این همان شخصی است که برای خودکار کردن کارهای تکراری، یا برطرف کردن مشکل سامانه‌ای که چندان خوب کار نمی‌کند، به او نیاز دارید.

همکار خوب شماره‌ی ۳: مدافع

رپورتاژ

همه‌ی ما به کسی نیاز داریم که هوای ما را داشته‌باشد. مارکس می‌گوید مدافع‌ها از این‌که آشکارا از ایده‌ی خودشان یا ایده‌ی شما حمایت کنند، هیچ ابایی ندارند، و اگر فکر کنند شما به چیزی نیاز دارید و لیاقت آن را دارید اما آن را در اختیار ندارید از شما نیز حمایت می‌کنند. مدافع‌ها به خوبی تشخیص می‌دهند اعضای تیم‌شان برای این که خوب کار کنند و با کار‌شان انس بگیرند، به چه چیزی نیاز دارند. و بعد برای فراهم کردن آن منابع یا شرایط محیطی اقدام می‌کنند. او می‌گوید آنها می‌خواهند کار درست را برای آدم‌هایی که با آنها کار می‌کنند انجام دهند و عموما وقتی کاری که از آنها خواسته شده به رضایت کارمندان یا خدمات مشتری مربوط می‌شود بهترین عملکرد را دارند.

۳ مهارت پولساز برای دورکاری و کسب درآمد در منزل

همکار خوب شماره‌ی ۴: پل

یکی دیگر از انواع هم‌کاران ارزشمند، پل است، یکی از “واسطه‌”هایی که در کتاب واسطه‌‌گر اقتصاد: چگونه کارگزاران، نماینده‌ها، تاجرها، و دلال‌های روزانه ارزش و سود ایجاد می‌کنند، اثر مارینا کراکووسکی، تصویر شده‌است. پل‌ها کانال اطلاعات و برقراری ارتباط هستند. آنها به دلیل شبکه‌های ارتباطی گوناگون‌شان، در جلب هم‌کاری فوق‌العاده هستند. کراکووسکی می‌گوید لازم نیست پل‌ها مدیران ارشد باشند- آنها می‌توانند در چارت سازمانی هر جایگاهی داشته‌باشند. ولی قابلیت متصل کردن شما به آدم‌ها و اطلاعاتی که نیاز دارید، در همه‌ی آنها مشترک است.

او می‌گوید: “می‌توانید این شخص را به عنوان یک دلال اطلاعات، یک تاجر اطلاعات در نظر بگیرید. اساسا همه‌ی آنها معتقدند فردی هستند که اطلاعات مفید را از جایی که در آن شناخته‌شده است و ارزش زیادی ندارد، می‌گیرند و آن را وارد محیطی می‌کنند که در آن جدید و ارزشمند است”.

همکار خوب شماره‌ی ۵: پیش‌گام

به ایده‌های جدید نیاز دارید؟ پس به یک پیش‌گام، نوع دیگری که دیلویت آن را شناسایی کرده‌است، نیاز دارید. این اندیشمندان خلاق خود را با محیط‌ چندگانه خیلی خوب وفق می‌دهند و چشم‌اندازهای مختلف را خیلی خوب می‌بینند. آنها می‌توانند جنبه‌های مختلف یک پروژه یا مشکل را در نظر بگیرند و راه‌های جدیدی برای بهبود دادن یا برطرف کردن آن پیدا کنند. فقط هیچ‌وقت نمی‌توان مطمئن بود یک پیش‌گام به خودش زحمت بدهد و کارها را با جزییات کامل انجام دهد. اما اگر عاشق هیجان در سطح وسیع هستید، آنها می‌توانند دوز زیادی از آن را به کارتان اضافه کنند.

کیم کریسفورت، مدیری که عضو هیات مدیره‌ی مرکز رهبری برای مراجعان شرکت دیلویت است، می‌گوید: “اگر لازم است دیدتان را نسبت چیزی تغییر دهید و چیز کاملا جدیدی را امتحان کنید، آنها کسانی هستند که عاشق نوآوری‌های خلاقانه هستند”.

اگر به نظرتان فوق‌العاده است آدم‌هایی اطراف‌تان باشند که ایده‌های بی‌نظیری به ذهن‌شان می‌رسد، و دوست دارید با آنها کار کنید و از هم حمایت کنید، شاید یافتن این نوع هم‌کار قدمی در این راستا باشد.

 

نوشته‌های مرتبط