مشاوره برای مشکلات ملکی

مشکلات حقوقی ممکن است روزی برای هر کسی به وجود بیاید و این امر چیزی نیست که از آن گریزی باشد. در حقیقت پر تنش بودن زندگی امروزی موجب شده است و که هر فردی در معرض انواع مشکلات حقوقی و قانونی قرار بگیرد. در میان این مشکلات ، از مهم ترین و حساس ترین مسائل حقوقی می توان به مشکلات ملکی اشاره کرد که در این زمان آگاهی کامل در مورد قواعد ملکی از اهمیت زیادی برخوردار خواهد بود. به همین علت مشاوره برای مشکلات ملکی برای هر کسی یک ضرورت و نیاز محسوب می گردد.

اگر به یک مشاوره برای مشکلات ملکی نیاز دارید در این صفحه با ما همراه باشید. در این صفحه تمامی اطلاعاتی که در این زمینه مورد نیاز شما می باشد را برایتان قرار داده ایم. اما پیش از مطالعه این مطلب جهت تماس با وکیل ملکی حرفه ای در تهران و انجام مشاوره ملکی کافی ست از طریق این لینک اقدام نمایید : وکیل ملکی

چرا مشاوره برای مشکلات ملکی از اهمیت زیادی برخوردار می باشد ؟

اطلاعات تخصصی حقوقی چیزی نیست که هر کسی به طور طبیعی از آن برخوردار باشد و نیاز به فعالیت حرفه ای و تحصیل در این رشته می باشد. شما به عنوان کسی که برای اولین با با یک مشکل ملکی رو به رو شده اید طبیعتا از اطلاعات مورد نیاز و تخصصی که برای حل این مشکلات می باشد برخوردار نمی باشید. در این زمان است که بهترین راه انجام مشاوره برای مشکلات ملکی می باشد.

شما در این جلسات به هر اطلاعاتی که در مورد پرونده خود و پیگیری آن نیاز می باشد دست پیدا می کنید. برای مثال می توانید از مرجع صالح برای رسیدگی به این پرونده ، مدت زمان به نتیجه رسیدن آن و همچنین هزینه های مربوط به پیگیری پرونده مطلع می شوید. علاوه بر آن فراموش نکنید که این مشاوره می تواند مسیر پرونده شما را به گونه ای روشن  کند و منجر به داشتن اقداماتی اگاهانه تر گردد. 

پس به هیچ عنوان جلسات مشاوره برای مشاوره ملکی را از دست ندهید و حتما با یک فرد متخصص در این زمینه صحبت کنید.

در نظر داشته باشید که با توجه به قیمت ملک و املاک در وضعیت کنونی کشور ما ، پیگیری مشکلات ملکی بدون آگاهی و اطلاعات کافی می تواند یک ریسک بسیار بزرگ برای شما به همراه داشته باشد و حتی منجر به شکست در پرونده و وارد گشتن خسارات فراوان به شما شود. به همین علت پیشنهاد ما این است که پیش از هر اقدامی به مشاوره با یک وکیل ملکی بپردازید.

باید با چه کسی به مشاوره ملکی بپردازیم ؟

اما با چه کسه باید به مشاوره ملکی پرداخت ؟ فوقا گفتیم که این فرد باید متخصص و با تجربه باشد و به خوبی به تمامی قوانین حقوقی علی الخصوص قوانین ملکی مسلط باشد. این ویژگی هارا می توانید در یک وکیل متخصص پایه یک دادگستری جستجو کنید. اگر وکیل منتخب شما به طور تخصصی در زمینه ملکی نیز فعالیت کنید اطلاعات بسیار مهم تر و کاربردی تری نیز خواهید داشت که به شما کمک شایانی در پیگیری پرونده خواهد کرد.

همچنین هر چه پرونده شما مهم تر و حساس تر باشد و از ارزش مالی بیشتری برخوردار باشد ، مراجعه به یک وکیل ملکی از اهمیت بیشتری برخوردار خواهد بود.

نکاتی که در مشاوره ملکی باید مد نظر داشته باشید !

شما به عنوان کسی که به مشاوره برای مشکلات ملکی می پردازید با رعایت کردن چند نکته ساده می توانید اولا جلسه را بسیار کارآمد تر و مفید تر کنید و دوما به اطلاعات بسیار حساس تری دست پیدا کنید و سوما با آگاهی بیشتری به پیگیری پرونده بپردازید. فقط کافیست در زمان جلسه مشاوره این نکات را در نظر داشته باشید و از وکیل منتخب خود پاسخ این سوال ها را جویا شوید.

نکاتی که در جلسه باید در نظر داشته باشید به این شرح می باشد :

اطلاعات دقیق پرونده را برای وکیل شرح دهید :

رپورتاژ

برخی از اطلاعات به خوبی از طریق مطالعه پرونده قابل فهم است و وکیل متخصص شما در این زمینه به خوبی می تواند آن را دریابد. اما اطلاعاتی نیز می باشد که از طریق مطالعه به آن نمی توان دست یافت. این اطلاعات بدون شک در روند پرونده تاثیر گذار است و شما به عنوان کسی که مشکل ملکی برایتان ایجاد شده است از آن مطلع هستید. حتما این اطلاعات را در اختیار وکیل خود بگذارید چرا که او به عنوان نماینده شما باید از این اطلاعات برخوردار بوده و بر اساس آن اطلاعات صحیحی را اختیارتان قرار دهد.

کوچک ترین اطلاعات که از نظر شما بی اهمیت می باشد نیز ممکن است در پیگیری پرونده تاثیر گذار باشد پس از آن غافل نشوید. همچنین در طول جلسه مشاوره ملکی کاملا صادق باشید و در پاسخ به سوالات وکیل منتخب خوب تماما حقیقت را بگویید چرا که بدون شک آگاهی وکیل شما از این اطلاعات به نفع شما خواهد بود.

به نکاتی که وکیل می گوید با دقت گوش بدید :

اگر پس از انجام مشاوره برای مشکلات ملکی شخصا تصمیم به پیگیری پرونده کردید که در این صورت باید تماما اطلاعاتی که وکیلتان در اختیارتان قرار داده است گوش دهید و چرا که این اطلاعات راه را برای شما هموار و ساده تر می کند. حتی اگر تصمیم دارید که از طریق وکیل ملکی به پیگیری این پرونده ها بپردازید اهمیت دارد که باز هم این اطلاعات را به خوبی به خاطر بسپارید چرا که در برخی از مراحل پیگیری پرونده حضور شما نیاز و این اطلاعات ضروری می باشد.

مدارکی که برای پیگیری پرونده لازم می باشد را تهیه کنید :

اولا تمامی مدارکی که در خصوص پرونده شما موجود می باشد را به وکیل منتخبتان نشان دهید چرا که هر کدام از این پرونده های هم می توانند کار شما را برای پیگیری آن دشوار کنند و هم می توانند به پیگیری آسان تر آن کمک کنند پس هر چه در مورد مشکل ملکی شما موجود می باشد را ارائه کنید. 

ضمن این موضوع در نظر داشته باشید که وکیل شما در طول جلسه مشاوره برای مشکلات ملکی ،ممکن است چندین مدرک را برای پیگیری پرونده ضروری بدانید یا اعلام کند که برای به نتیجه رسیدن پرونده تاثیر بسیار زیادی دارد. در هر دو صورت سعی کنید که مدارک را با دقت کامل تهیه کنید و ضمیمه پرونده نمایید.

حتما مدت زمان پیگیری پرونده و هزینه های آن را جویا شوید :

دو چیز می تواند در میزان خسارت شما تاثیر گذار باشد. مدت زمان پیگیری پرونده و هزینه های مربوط به آن. شما به عنوان یکی از ذی نفعان پرونده باید سعی داشته باشید که به حق خود در سریع ترین زمان ممکن برسید. برخی از عوامل تاثیر منفی در سرعت و روند پیگیری مشکل ملکی شما دارد و به همین علت از ابتدای شروع به آن باید از مدت زمان آگاهی دقیق کسب کنید و موانع طولانی تر شدن و راه های سریع تر دریافت کننده حکم مطلوب خود را شناسایی کنید. 

همچنین هزینه های پیگیری برخی از پرونده ها می تواند برای شما سنگین محسوب شود و در طول پیگیری صدور حکم ، برای شما مشکلاتی ایجاد کند. به همین اهمیت دارد که از طریق جلسات مشاوره ملکی حتما در مورد هزینه های پیگیری پرونده اطلاعات لازم را کسب کرده و در صورت نیاز به تقاضا صدور حکم اعسار از پرداخت هزینه ها بپردازید.

با رعایت این چند مورد می توانید جلسات و کیفیت مشاوره برای مشکلات ملکی را تا حدود زیادی بالا ببرید پس از این نکات غافل نشوید.

هزینه مشاوره ملکی

در این مطلب سعی کردیم تا تمامی اطلاعات مورد نیاز شما در مشاوره ملکی را در اختیارتان قرار دهیم. آخرین نکته که قطعا برای شما دغدغه های زیادی ایجاد می کند هزینه مشاوره است. به طور کلی شرکت در جلسات مشاوره به منزله اتخاذ وکیل نیست و نیاز به پرداخت حق الوکاله نمی باشد. همچنین هزینه خود مشاوره نیز به قدری بالا نمی باشد که افراد از پرداخت آن نا توان باشند.

به همین علت نیاز نیست نگران هزینه مشاوره برای مشکلات ملکی باشید و بدون دغدغه همین حالا اقدام به یافتن یک وکیل یا مشاور متخصص بپردازید و آگاهانه تر به پیگیری پرونده خود بپردازید

امیدواریم این مطلب برای شما مفید واقع شده باشد.

نوشته‌های مرتبط