طرز تهیه بستنی یخی خانگی میوه ای خوشمزه که باید امتحان کنید

وقتی پای هیدراته کردن بدن به میان می‌آید، هندوانه نیروگاهی بسیار موثر است. البته نباید فراموش کنیم که این میوه خوش طعم و مزه ارزش غذایی زیاد و کالری کمی دارد. به علاوه، هندوانه به کاهش درد و افزایش عملکرد بدن در حین انجام تمرینات ورزشی کمک می‌کند. کاهش التهاب و بهبود سلامت قلب و عروق نیز از دیگر فواید این میوه‌ی آبدار است. تردیدی وجود ندارد که هندوانه مملو از مزایای سلامتی است! و با این طعم خوب و طراوت‌بخشی که دارد می‌توانید آن را به عنوان میان‌وعده، داخل سالاد یا به عنوان دسر میل کنید. گزینه‌های بی‌پایانی برای مصرف هندوانه و لذت بردن از آن وجود دارد. این بستنی یخی خانگی میوه ای توسط داون جکسون بلانتر، متخصص تغذیه ساخته شده‌است.

بدیهی است که از آب به عنوان منبع اصلی بازیابی پس از یک تمرین پرتعریق استفاده می‌کند. بلانتر این بستنی یخی را با نمک دریایی تکمیل می‌کند، زیرا این ماده برای تامین الکترولیت بدن موثر است. این بستنی ورزشی فقط با دو ماده تشکیل دهنده تهیه می‌شود و هر کدام از آن‌ها فقط ۲۵ کالری دارد بنابرای اصلا لازم نیست نگران قند و کالری آن باشید! بستنی یخی هندوانه بهترین گزینه به جای آن نوشیدنی‌های ورزشی پر از قند محسوب می‌شود. بلاتنر توصیه می‌کند که یکی قبل از شروع تمرین و یکی هم بعد از پایان تمرینات بخورید تا به طور بهینه بدن‌تان بازیابی شود.

بستنی یخی خانگی میوه ای با طعم هندوانه

هر کدام از این بستنی‌ها فقط ۲۵ کالری دارد!

مواد لازم:

– آب هندوانه که حاوی سیترولین است و به تقویت عملکرد ورزشی و در عین حال به کاهش درد عضلات کمک می‌کند.

رپورتاژ

– نمک دریایی که حاوی الکترولیت‌هایی مانند سدیم، پتاسیم، کلسیم و منیزیم است و به حفظ هیدراتاسیون کمک می‌کند.

طرز تهیه بستنی یخی سالم و خانگی:

۱. یک هندوانه متوسط را به صورت مکعب‌های کوچک خرد کنید. حتما مقداری از قسمت سفید چسبیده به پوست را نیز اضافه کنید چون بیشترین تراکم سیترولین را دارد.

توجه: یک هندوانه اندازه متوسط ​​حدود ۱۱ فنجان مکعب می‌دهد.

۲. مکعب‌ها را با ۱ قاشق چایخوری نمک دریایی به مخلوط کن اضافه کنید و مخلوط کنید تا یکدست شود. به این ترتیب حدود شش فنجان آب هندوانه خواهید داشت.

۳. آب را درون قالب‌های بستنی یخی بریزید و فریز کنید. برای هیدراتاسیون سریع‌تر، قبل از شروع جلسه‌ی تمرینی یک بستنی بخورید و بعد از جلسه هم یکی دیگر بخورید.

نوشته‌های مرتبط