دندانپزشک خوب در تهران چه ویژگی‌هایی دارد؟

همه افراد جامعه با هر سن و سالی در طول زندگی خود ممکن است بارها با مشکلات دهان و دندان مواجه شده و به خدمات مختلف دندانپزشکی نیاز داشته باشند‌. گاهی اوقات مشکلات موجود در دهان و دندان عملکرد کل بدن انسان را دچار اختلال می‌کند. علاوه بر این ناهنجاری‌های موجود در دندان و فک زیبایی ظاهری و نحوه لبخند افراد را نیز به شدت تحت تاثیر قرار می‌دهد. به همین دلیل برطرف کردن بیماری‌های دندان و از بین بردن مشکلات ظاهری دندان‌ها برای بسیاری از افراد جامعه در اولویت قرار دارد. در چنین شرایطی برای دریافت باکیفیت‌ترین خدمات با مقرون‌به‌صرفه‌ترین قیمت باید به دنبال پیدا کردن یک دندانپزشک خوب باشیم. اما به نظر شما بهترین دندانپزشک در تهران چه ویژگی‌هایی دارد؟ چگونه می‌توان دندانپزشک‌ خوب و مناسب در تهران پیدا کرد؟ برای رسیدن به پاسخ این سوال‌ها لطفا تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید. در این مقاله قصد داریم به معرفی ویژگی‌های یک دندانپزشک خوب بپردازیم.

دندانپزشک کیست؟ انواع تخصص‌های این رشته کدام‌اند؟

به فردی که تحصیلات آکادمیک خود را در حوزه سلامتی دهان و دندان پشت سر گذاشته است و همزمان با تحصیل، بعد از اتمام تحصیلات با به دست آوردن مهارت‌های لازم به پیشگیری و درمان بیماری‌های مربوط به دهان و دندان، افزایش سلامتی دهان و دندان‌ها می‌پردازد، دندانپزشک می‌گویند. در رشته دندانپزشکی برای ارائه دقیق و اصولی خدمات تخصص‌های متنوعی وجود دارد. مهم‌ترین تخصص‌های این رشته پرطرفدار عبارت‌اند از: متخصص پاتولوژیست دهان و دندان، متخصص اندودنتیست، متخصص پریودنتیست، متخصص ارتودنتیست، متخصص ترمیم و زیبایی دندان، متخصص فک و صورت، متخصص دندانپزشکی اطفال، متخصص پروتزهای دندانی و متخصص رادیولوژی دهان و دندان.

  • شناسایی بافت‌های غیرعادی، زخم‌های دهانی و آسیب‌شناسی بیماری‌های دهان، دندان، فک و صورت بر عهده متخصص پاتولوژیست دهان و دندان است.
  • متخصص اندودنتیست با مهارتی که دارد، بیماری‌های ریشه و عصب‌کشی دندان‌ها را به خوبی درمان می‌کند.
  • درمان بیماری‌های مربوط به لثه، عفونت، خونریزی لثه و ساخت پروتزهای ایمپلت بر عهده متخصص پریودنتیست است.
  • منظم کردن دندان‌های نامرتب و ترمیم ناهنجاری‌های موجود در فک با استفاده از ابزارهای تخصصی کارهایی هستند که متخصص ارتودنتیست آن‌ها را انجام می‌دهد.
  • خدمات مربوط به زیبایی دندان‌ها شامل روکش کردن، کامپوزیت، لمینت، سفید کردن یا بلیچینگ و … توسط متخصص ترمیم و زیبایی ارائه می‌شود‌‌. این خدمات در سال‌های اخیر طرفداران زیادی را به خود جذب کرده‌اند.
  • متخصص فک و صورت وظیفه دارد که اعمال جراحی مانند جراحی دندان عقل، جراحی فک و چانه، جراحی خارج کردن تومور را انجام دهد.
  • درمان تمام بیماری‌های دهان و دندان مربوط به گروه سنی کودکان بر عهده متخصص دندانپزشکی اطفال است.
  • ساخت روکش یا پروتز دندانی بر عهده متخصص پروتزهای دندانی و عکسبرداری از دهان، دندان، فک و صورت نیز بر عهده متخصص رادیولوژی دهان و دندان است.

ویژگی‌های یک دندانپزشک متخصص، حرفه‌ای و خوب در تهران چیست؟

معیارها و ویژگی‌هایی که در انتخاب یک دندانپزشک حاذق و متخصص در تهران حتما باید مورد توجه قرار گیرد؛ شامل موارد زیر است.

داشتن سواد، تخصص آکادمیک، به‌روز بودن سطح دانش و آگاهی

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های دندانپزشک داشتن سواد، تخصص آکادمیک، به‌روز بودن سطح دانش و آگاهی اوست. همانطور که در قسمت قبلی مقاله نیز اشاره کردیم، در رشته دندانپزشکی تخصص‌های متنوعی وجود دارد، هر یک از متخصص‌ها در حوزه کار خود دارای سواد و تخصص آکادمیک و علمی هستند؛ بنابراین قبل از اینکه از خدمات دندانپزشکی استفاده کنید، مدارک و درجات دندانپزشک مورد نظر خود را مورد بررسی قرار دهید و از توانایی‌ها، به‌روز بودن سطح دانش و آگاهی او مطمئن شوید.

استفاده از جدیدترین تجهیزات و تکنولوژی‌های روز دنیا

یکی دیگر از معیارها و ویژگی‌های بهترین مراکز دندانپزشکی تهران این است که از جدیدترین تجهیزات و تکنولوژی‌های روز دنیا استفاده می‌کند. به عنوان مثال با بهره‌مندی از دستگاه‌های اسکن‌ سه بعدی به راحتی می‌تواند بیماری‌های پنهان موجود در لثه یا دندان‌ها را بررسی و درمان کند. استفاده از تکنولوژی‌های روز دنیا دقت و سرعت کار را افزایش می‌دهد، در به حداقل رساندن خطای انسانی تاثیر زیادی دارد و دردهای ناشی از درمان را نیز تا حدود زیادی کاهش می‌دهد.

رپورتاژ

باتجربه بودن و داشتن سابقه کاری درخشان

باتجربه بودن و داشتن سابقه کاری درخشان از ویژگی‌های دیگر دندانپزشک است که بالا بودن سطح توانایی‌ها و مهارت‌های او را نشان می‌دهد. برای اطلاع از میزان تجربه و سابقه کاری هر پزشکی بهتر است به نمونه‌ها کارها و میزان رضایت مشتریان قبلی او توجه ویژه‌ای داشته باشید. بررسی نظرات مشتریان قبلی از طریق تحقیقات آنلاین مانند مراجعه به وب‌سایت و صفحه‌های اجتماعی یا از طریق دیدار حضوری با بیماران قبلی بهترین راهکارها برای اطمینان از سابقه کاری و بالا بودن تجربه دندانپزشک است.

برگزاری جلسه مشاوره‌ قبل و بعد از ارائه خدمات دندانپزشکی برای تسریع روند درمان

برگزاری جلسه مشاوره‌ قبل و بعد از ارائه خدمات دندانپزشکی برای تسریع روند درمان معیار و ویژگی دیگری است که در انتخاب دندانپزشک خوب در تهران حتما باید مورد توجه قرار بگیرد. بیماران در جلسه مشاوره قبل از شروع درمان با مشکلات دهان و دندان خود آشنا می‌شوند و روند درمان و هزینه‌های مورد نیاز به آن‌ها توضیح داده می‌شود. در جلسه مشاوره بعد از ارائه خدمات درمانی یا زیبایی مراقبت‌های لازم به بیماران آموزش داده می‌شود. بیمار باید بداند که از چه مواد غذایی برای حفظ سلامت دندان‌های خود استفاده کند و چگونه با رعایت بهداشت دهان و دندان عمر دندان‌های ترمیم شده خود را افزایش دهد.

برخورد و رفتار مناسب با بیماران

دندانپزشک‌های حاذق و حرفه‌ای برخورد و رفتار مناسبی با بیماران دارند. در کمال آرامش، با حوصله و دقت زیاد به تمام مشکلات و نگرانی‌های بیماران در رابطه با مشکلات دهان و دندان خود گوش می‌دهند. آن‌ها همه نکات مربوط به بهداشت دهان و دندان را به بیماران آموزش می‌دهند. به طور کلی برای بیمار و وقت او ارزش قائل هستند و خدمات را درست در زمانی که از قبل تعیین کرده‌اند، انجام می‌دهند. اخلاق خوب و خوشرویی در زمان ارائه خدمات دندانپزشکی تاثیر بسیار زیادی در کاهش استرس‌ بیماران به ویژه کودکان دارد.

آشنایی با سایر ویژگی‌های بهترین دندانپزشک‌های تهران

  • توجه به نظافت و تمیز بودن مطب
  • استفاده از بهترین مواد برای ترمیم دندان‌ها
  • متعهد بودن به بیماران
  • داشتن انصاف کاری و دریافت هزینه‌های مقرون‌به‌صرفه
  • برخورداری از مهارت‌های دستی و سرعت عمل بالا
  • علاقه‌مندی به یادگیری بیشتر در حوزه تخصصی خود
  • علاقه‌مندی به برقراری ارتباط طولانی با بیماران
  • برخورد محترمانه با دستیارها و منشی مطب

 

جمع‌بندی

در این مقاله با تمام ویژگی‌های بهترین و حرفه‌ای‌ترین دندانپزشک تهران آشنا شدید. این ویژگی‌ها عبارت‌اند از: داشتن سواد، تخصص آکادمیک و به‌روز بودن سطح دانش و آگاهی، استفاده از جدیدترین تجهیزات و تکنولوژی‌های روز دنیا، باتجربه بودن و سابقه کاری درخشان، برخورد و رفتار مناسب با بیماران، برگزاری جلسه مشاوره قبل و بعد از ارائه خدمات دندانپزشکی برای تسریع روند درمان، توجه به نظافت و تمیز بودن مطب، استفاده از بهترین مواد برای ترمیم دندان‌ها، متعهد بودن به بیماران، داشتن انصاف کاری و دریافت هزینه‌های مقرون‌به‌صرفه، برخورداری از مهارت‌های دستی و سرعت عمل بالا، علاقه‌مندی به یادگیری بیشتر در حوزه تخصصی خود، علاقه‌مندی به برقراری ارتباط طولانی با بیماران و برخورد محترمانه با دستیارها و منشی مطب. بیمارانی که به خوبی با این ویژگی‌ها آشنا باشند به راحتی می‌توانند از بین تعداد زیادی از دندانپزشک‌های موجود در کلان‌شهر تهران یکی از مناسب‌ترین دندانپزشک‌ها را انتخاب کنند و برای دریافت خدمات درمانی مورد نیاز به مطب او مراجعه کنند.

No featured products found

نوشته‌های مرتبط