تفاوت هایلایت و لولایت: 10 ایده برای هایلایت و لولایت کردن موها

بالیاژ، آمبره، سامبره، هایلایت، لولایت، بیبی لایت… اوههههههههههههه! گاهی اوقات به نظر می‌رسد که صنعت رنگ مو در تلاش است که ما را با این همه تکنیک و رنگ و مدل جدید دیوانه کند! و تازه از روی اسم این تکنیک‌های جدید اصلا نمی‌توانید بفهمید که قرار است چه اتفاقی روی موهای‌تان رخ بدهد و چه ظاهری پیدا خواهند کرد، و فقط گیج‌تر می‌شوید. اما نترسید! ما این مطلب را برای‌تان آماده کرده‌ایم که پاسخ برخی از سوالات‌تان را به دست بیاورید. در این نوشتار در مورد ابتدایی‌ترین تکنیک‌های رنگ‌آمیزی مو – هایلایت و لولایت – صحبت خواهیم کرد.

هم هایلایت و هم لولایت به معنی رنگی کردن قسمت‌های مشخصی از مو است. هدف اصلی این تکنیک‌ها افزودن عمق و بعد و حرکت روی موها است. این تکنیک‌ها موها را فوق‌العاده زیبا می‌کنند به این دلیل که به زیبایی با موهای‌تان ترکیب می‌شوند و اثری خاص و متفاوت به جا می‌گذارند.

یکی از تصورات غلط بسیاری از مردم این است که هایلایت و لولایت در واقع یک سبک رنگ کردن مو هستند. اما چنین تصوری ابدا درست نیست.

“پس بالاخره هایلایت چیست؟” برای دانستن پاسخ این سوال به خواندن نوشتار حاضر ادامه بدهید…

هایلایت چیست؟

هایلایت به بخش‌ها یا قسمت‌هایی از مو گفته می‌شود که چند سایه روشن‌تر از رنگ پایه‌ی موها هستند. هدف اصلی اضافه کردن هایلایت به موها این است که رنگ کلی آن‌ها را روشن کنید و نرمی و بعد را به آن اضافه کنید. رنگ هایلایت شما بر اساس رنگ پایه / طبیعی موها و صورت شما تعیین می‌شود. مهم نیست که رنگ پایه‌ی موها چیست، اما نکته‌ای که اهمیت زیادی دارد این است که هایلایت هرگز نباید بیش از ۳ درجه روشن‌تر از رنگ پایه باشد. به عنوان مثال، اگر موهای‌تان سیاه پرکلاغی است، هایلایت روی آن‌ها باید سایه‌ای از قهوه‌ای تیره باشد، افراد سبزه باید از رنگ‌های مسی یا کاراملی استفاده کنند و آدم‌های سفید و بور باید رنگی روشن‌تر از بلوند را انتخاب کنند. هایلایت را بیش از سه درجه روشن‌تر از رنگ پایه‌ی موها دربیاورید و ظاهری شبیه به یک گورخر پیدا کنید! وای خدای من!‌ عوووووق!

دو راه برای هایلایت کردن موها وجود دارد. شما می‌توانید از تکنیک دستی برای انجام آن استفاده کنید (که در حال حاضر تکنیک معروف “بالیاژ” نامیده می‌شود) یا همان فویل قدیمی را به کار ببرید. در این روش قطعاتی از فویل آلومینیومی برای جداسازی بخش‌هایی از مو مورد استفاده قرار می‌گیرند. استفاده از فویل مانع نشت رنگ به موهای اطراف می‌شود و دقیقا همان ظاهری را به موهای‌تان می‌دهد که دنبال‌اش بوده‌اید.

لولایت چیست؟

اگر هایلایت به معنی روشن کردن قسمت‌های انتخاب شده از موی شما باشد، لولایت درست نقطه‌ی مقابل این مفهوم است. در واقع لولایت به معنی انتخاب چند بخش کوچک یا بزرگ از مو و رنگ کردن آن‌ها به صورت یک یا دو درجه تیره‌تر از رنگ پایه‌ی موها است. هدف از لولایت اضافه کردن عمق و بعد به موهای شما است. این تکنیک همچنین برای پرپشت و حجیم نشان دادن موها حقیقتا شگفتی می‌آفریند. کسانی که سراغ لولایت می‌روند معمولا چند بار موهای موهای خود را هایلایت کرده‌اند و می‌خواهند موهایی را که بیش از حد روشن شده‌است کمی تیره کنند.

لولایت را می‌توان با استفاده از همان تکنیک‌های هایلایت کردن، مانند بالیاژ یا استفاده از فویل، انجام داد.

اما سوال همچنان ادامه دارد …

تفاوت هایلایت و لولایت چیست؟

شاید این دو تکنیک شبیه هم به نظر برسند اما دنیایی از تفاوت بین هایلایت و لولایت وجود دارد. در بسیاری از موارد، این دو تکنیک رنگ مو مخالف یکدیگر هستند. بیایید به برخی از تفاوت‌های قابل‌توجه بین هایلایت و لولایت نگاهی داشته باشیم:

* گرچه قانونی در این رابطه وجود ندارد، اما هایلایت به طور کلی روی موهای تیره (مانند انواع قهوه‌ای و سیاه) بهتر به نظر می‌رسد و لولایت روی موهای روشن (مانند سایه‌های بلوند و قهوه‌ای روشن) زیباتر است.

* این نکته ممکن است رویاهای شما را برای رنگ کردن موهای‌تان دچار خدشه کند، اما هایلایت کردن مو کمی آسیب روی موها ایجاد می‌کند، زیرا برای روشن کردن موها ابتدا باید آن‌ها را دکلره و بدون رنگ کنید. در صورتی که لولایت، به سادگی شامل رنگ کردن قسمت‌هایی از مو می‌شود تا آن سایه رنگ مورد نظرتان را به دست بیاورید.

* اگر چه هم هایلایت و هم لولایت برای ایجاد بعد و عمق روها موها انجام می‌شوند، اما هایلایت حرکت بیش‌تری به موها اضافه می‌کند و جذابیت بسیار زیادی به موها می‌دهد، در حالی که لولایت برای اضافه کردن عمق و حجم به موهای شما عالی است.

* این‌که چه زمانی هالایت کنید و کی به سراغ لولایت بروید به فصل هم بستگی دارد. هایلایت معمولا با سبک‌های تابستانی بهتر به نظر می‌رسد، زیرا قسمت‌های روشن مانند بوسه‌ی خورشید روی طره‌ی موها به نظر می‌رسند. از طرف دیگر، لولایت به دلیل تیره کردن بخش‌هایی از مو، برای فصل زمستان مناسب‌تر است.

خوب، حالا شما می‌دانید هایلایت و لولایت هر کدام چه معنایی دارند و چه چیزی باعث می‌شود آن‌ها از یکدیگر متمایز باشند. اما هنوز یک نکته‌ی دیگر وجود دارد که باید بدانیم….. از چه استایلی روی موها استفاده کنیم؟ ادامه‌ی مطلب را بخوانید!

۵ ایده‌ی برتر برای هایلایت کردن موها

۱. هایلایت بلوند ملایم

رپورتاژ

این هم یک ایده‌ی عالی برای هایلایت کردن موهای بلوند! موهای بلوند عسلی‌تان را با درآوردن چند هایلایت زیبا به رنگ بلوند طلایی روشن، زیباتر کنید. بعد هم موها را مدل باب مواج و بلند بزنید! ‌خوب با این ظاهر زیبا برای تابستان آینده و کنار ساحل عالی خواهید بود!

۲. هایلایت شیر شکلاتی

اگر موهای قهوه‌ای متوسط ​​دارید، این سبک هایلایت برای شما شگفت‌انگیز خواهد بود. چند هایلایت شیر شکلاتی روشن روی موهای‌تان دربیاورید و آن گیسوان قهوه‌ای رنگ را به کمال برسانید. نیمه‌ی پایینی موها را برای بیش‌تر کردن حرکت و بعدی که هایلایت به آن داده‌است، فر بزنید.

۳. هایلایت کاراملی

این یکی هایلایتی فوق‌العاده است و چنان اثری روی موها می‌گذارد که از دیدن آن سیر نخواهید شد. هایلایت کاراملی چنان رنگی به موها می‌دهد که هیچ هایلایت دیگری قادر به بازآفرینی آن نیست. این هایلایت را روی موهای قهوه‌ای دربیاورید تا هر کسی خیره‌ی ظاهر بی‌نظیر موهای‌تان شود.

۴. هایلایت بالیاژ برنزی

یادتان هست که پیش‌تر گفتم هایلایت را می‌توان با دست انجام داد و اسم این تکنیک بالیاژ است؟ این دقیقا همان چیزی است که در این‌جا برای خلق این ظاهر خیره‌کننده روی مو انجام شده‌است. برای ایجاد این سبک متضاد و بسیار باشکوه، نیمه‌ی پایین موهای قهوه‌ای خود را با یک رنگ برنز زیبا هایلایت کنید.

۵. هایلایت بوسه‌ی خورشید

یک نکته‌ی بسیار جالب در مورد موهای مشکی این است که فرقی نمی‌کند چه هایلایتی روی آن‌ها دربیاورید، به هر حال زیبا و باشکوه به نظر خواهند رسید. این هایلایت‌ها طلایی مات طوری به نظر می‌رسند که انگار ذوب شده و قطره قطره روی طره‌های موهای تیره‌تان ریخته‌است. اثری که این سبک هایلایت خلق می‌کند رمزآلود و پرشور است.

۵ ایده‌ی عالی برای لولایت کردن موها

۱. لولایت خاکستری تیره

زمانی که قصد انجام لولایت روی موهای‌تان دارید، پایبندی به طیف رنگ پایه‌ی موهای‌تان ضرورتی ندارد. شما می‌توانید سایه‌هایی از رنگ‌های مختلف را امتحان کنید تا یک سبک متضاد روی موها ایجاد کنید. به عنوان مثال، این لولایت خاکستری تیره، حرکت و بعد موهای قهوه‌ای را تا حد بسیار زیادی افزایش می‌دهد.

۲. لولایت به رنگ قهوه

از رنگ بلوند موهای‌تان خسته شده‌اید؟ با درآوردن چند لولایت ظاهر موهای‌تان را تغییر بدهید تا حسی که نسبت به ظاهر تکراری‌تان دارید هم تغییر کند. چند لولایت قهوه‌ای شنی یا لولایت به رنگ قهوه روی موهای‌تان دربیاورید تا به آن طره‌های بلوند یکدست عمق و حرکت بدهید.

۳. لولایت ماهاگونی

یک روش عالی برای اضافه کردن بافت و حجم به موهای زنجبیلی رنگ‌تان درآوردن چند لولایت واقعا تیره است. سایه‌ای از ماهاگونی تیره روی موهای‌تان واقعا جادو می‌کند و موهای زنجبیلی رنگ را بسیار پرپشت و پر از زندگی نشان می‌‌دهد.

۴. لولایت نسبتا سیاه

می‌دانیم که بالاتر به شما گفتیم که هیچ وقت سراغ سایه‌های بیش از حد تیره‌تر از رنگ پایه‌ی موهای‌تان نروید. اما گاهی اوقات می‌توانیم قوانین را بشکنیم. به عنوان مثال، شما می‌توانید چند لولایت فوق‌العاده تیره، که تقریبا سیاه هستند را روی موهای بلوند روشن‌تان دربیاورید تا ظاهری باشکوه و چند بعدی روی موهای‌تان خلق کنید.

۵. لولایت روی موهای تیره

موهای قهوه‌ای بسیار تیره دارید و دوست دارید بعد بیش‌تری به آن بدهید؟ فقط یک کار می‌توانید انجام بدهید. چند لولایت سیاه رنگ لابلای طره‌ی موهای‌تان شگفتی خلق می‌کند و به موهای‌تان درخشش، بعد و برقی باشکوه می‌دهد.

این هم از این! اصلا می‌دانستید که در مورد هایلات و لولایت این همه نکته وجود دارد؟ اما اگر از آن دسته آدم‌هایی هستید که دوست دارید رنگ موهای‌تان را گاهی تغییر بدهید، دانستن این نکات ارزش‌اش را دارد. آیا در مورد این دو تکنیک رنگ‌آمیزی موها اطلاعات یا تجربه‌ی خاصی دارید؟ لطفا در بخش نظرات آن‌ها را با ما و خوانندگان‌مان در میان بگذارید.

نوشته‌های مرتبط