تعبیر خواب خانه: ۲۱ رایج ترین انواع خواب در مورد خانه

دیدن خانه در خواب بسیار شایع است. ما تقریبا در همه‌ی رویاهای‌مان درباره‌ی خانه‌ی خودمان یا خانه‌ی شخص دیگری رویا می‌بینیم. اگر می خواهید با انواع تعبیر خواب خانه آشنا شوید با ادامه این نوشتار در سایت کسب و کار بازده همراه باشید.

معمولا برخی بخش‌های آشنایی از خانه را در خواب می‌بینیم و مغزمان فورا آن را به عنوان خانه‌ای خاص تشخیص می‌دهد. رویاهایی که در مورد خانه‌ها می‌بینیم می‌توانند بسته به دیگر سمبل‌های درون رویا و موقعیت کلی که در رویا رخ می‌دهد، متفاوت باشند.

۱. رویا دیدن در مورد خانه به طور کلی

تعبیر خواب خانه، خود درونی‌تان را نشان می‌دهد. اتاق‌های خاصی درون خانه‌ی شما می‌توانند به لحاظ نمادپردازی بسیار مهم باشند. برای مثال، اگر شما رویایی در مورد زیرزمین خانه‌تان ببینید، در واقع این ذهن نیمه خودآگاه‌تان است که در خوا‌ب‌تان پدیدار شده‌است.

از سویی دیگر، رویا دیدن در مورد اتاق زیر شیروانی هوش شما را نشان می‌دهد. اگر رویایی در مورد شخصی در زیرزمین داشته‌اید، به این معنا است که ذهن نیمه خودآگاه‌تان می‌خواهد چیزی را که در مورد این شخص فراموش کرده‌اید به یادتان بیاورد.

۲. رویا در مورد یک خانه‌ی خالی

اگر خانه خالی باشد، خواب‌تان در واقع احساس خلاء را در وجود شما نشان می‌دهد. احساس می‌کنید که همه شما را ترک کرده‌اند و هیچ کس را در کنارتان ندارید که تسکین‌تان بدهد. این دوره از افسردگی ممکن است مدتی طول بکشد به خصوص اگر در برابر این احساسات از پا دربیایید.

۳. عوض شدن خانه در خواب

اگر یک خانه به طور ناگهانی در خواب‌تان عوض شود، برخی تغییرات شخصی و تحولاتی در سیستم باورهای‌تان رخ خواهد داد. شاید قرار است چیزهایی را تشخیص بدهید که سبب می‌شوند طرز نگاه‌تان به زندگی به طور کامل تغییرکند. این تغییر قطعا چیزی است که همین حالا نیاز دارید، بنابراین آن را با آغوش باز بپذیرید و بهترین نتیجه را بگیرید!

۴. دیدن خانه‌ی بدون دیوار در خواب

اگر در خواب ببینید که خانه‌تان هیچ دیواری ندارد، به این معنا است که شما از مشکل عدم حفظ حریم خصوصی رنج می‌برید. شما احساس می‌کنید سایر آدم‌ها مدام در کارهای شما دخالت می‌کنند و شما قادر به دور کردن‌ آن‌ها نیستید. چاره‌ی کار این است که مرزهایی را در زندگی‌تان تعیین کنید قبل از این‌که آن‌ها به شیوه‌ای پیشرفت شما را با اختلال مواجه کنند.

۵. دیدن خانه‌ی خالی در خواب

اگر با دیگران زندگی می‌کنید و خواب دیده‌اید که در خانه تنها هستید، به این معنا است که استقلال بیش‌تری در زندگی‌تان نیاز دارید. باید مسئولیت‌پذیر باشید و بر میزان خوداتکایی‌تان بیفزایید. اگر در خانه تنها هستید به این دلیل که باقی را بیرون کرده‌اید، به این معنا است که مشکل اعتماد به نفس دارید.

۶. دیدن یک خانه‌ی متروک در خواب

دیدن یک خانه‌ی متروک در خواب نشان می‌دهد که زندگی گذشته‌تان و آدم‌های آن دوران دیگر وجود ندارند. شما آماده‌اید که به دل آینده بروید. هر چیزی که در گذشته رخ داده‌است پشت سر شما قرار دارد و باید تمام جنبه‌های منفی را کنار بزنید.

۷. دیدن یک خانه‌ی قدیمی در خواب

تعبیر خواب خانه قدیمی نشانه‌ای است از زندگی قدیمی و طرز فکری که مدت‌‌ها پیش داشته‌اید. کارهای فعلی‌تان به سمت همان عادات و طرز فکر قدیمی‌تان در جریان است. مثلا ممکن است دوباره به اعتیاد یا کار بد دیگری که درگذشته انجام می‌داده‌اید،‌ روی بیاورید. پیش از آن‌که این عادات بد دوباره وارد زندگی‌تان شوند، از آن‌ها دو شوید و اجازه ندهید در زندگی‌تان نمود پیدا کنند.

۸. دیدن یک خانه‌ی ویران در خواب

اگر یک خانه‌ی ویران در خواب ببینید، به این معنا است که زندگی‌تان دچار یک آشوب و به هم ریختگی واقعی است. ممکن است مشکلاتی روانی یا عاطفی داشته باشید که سبب شده‌اند احساس کنید افسرده یا عصبانی هستید. شما باید از شر این احساسات خلاص شوید تا پیش از آن‌که خیلی دیر شود، دوباره کنترل وضعیت کنونی را بر عهده بگیرید.

۹. دیدن یک خانه‌ی آسیب‌دیده در خواب

در تعبیر خواب خانه ، چنین خوابی به این معنا است که درباره‌ی خانواده‌تان نگرانی‌هایی دارید. این خواب همچنین می‌تواند بازتابی از موقعیتی در زندگی خانوادگی شما باشد، و چیزهایی که در حال حاضر اصلا خوب به نظر نمی‌رسند.

۱۰. تمیز کردن خانه در خواب

اگر در خواب ببینید که مشغول تمیز کردن خانه‌تان هستید، به این معنا است که باید از شر منفی‌نگری و چیزهای بد در زندگی‌تان خلاص شوید. شما به دنبال بهبود شرایط به هر نحو ممکنی هستید. این مسیر  آسان نخواهد بود اما باید آن را به انجام برسانید.

۱۱. دیدن یک خانه‌ی جدید در خواب

رپورتاژ

اگر یک خانه‌ی جدید در خواب ببینید، ‌به این معنا است که یک فصل جدید یا آغازی جدید را در زندگی‌تان تجربه خواهید کرد. به لحاظ احساسی بالغ خواهید شد و میزان خوداتکایی‌تان افزایش خواهد یافت. اکنون زمان مناسبی برای برآورده کردن رویاهای‌تان است زیرا هیچ کس در مسیر موفقیت‌تان قرار نخواهد گرفت.

۱۲. دیدن یک خانه‌ی کثیف در خواب

دیدن خوابی که در آن خانه‌تان کثیف است، نوعی آسیب را نشان می‌دهد. این خواب ممکن است بازتاب‌دهنده‌ی روابط خاص یا موقعیت کنونی زندگی‌تان باشد. شاید همسرتان با کارهای‌اش شما را آزرده‌است و شما حس می‌کنید که این دوران سخت هرگز به پایان نخواهد رسید. قبل از این‌که تسلیم این احساسات شوید، بکوشید دوران خوشی‌تان را به یاد بیاورید و به همان دوران برگردید.

۱۳. ناپدید شدن خانه در خواب

در تعبیر خواب خانه اگر در خواب ببینید که یک خانه ناپدید می‌شود، به این معنا است که احساس می‌کنید در زندگی پایگاه محکمی ندارید. به دلیل حوادث یا روابط خاصی احساس آزردگی دارید.

شما نمی‌دانید که چه‌طور باید این احساسات را از خودتان دور کنید و چگونه به آن آدم‌ها بگویید که ابدا احساس خوبی ندارید. محکم باشید و اجازه ندهید کسی شما را کنترل کند.

۱۴. دیدن خانه‌ی فرد دیگری در خواب

دیدن خانه‌ی شخص دیگری در خواب نشان می‌دهد که هنوز هم چیزهای زیادی وجود دارد که باید در مورد خودتان یاد بگیرید. شاید خاطرات و احساساتی دارید که در عمق وجودتان آن‌ها را دفن کرده‌ و خودتان را ملزم کرده‌اید که آن‌ها را فراموش کنید. اگر دوستان و خانواده‌تان نمی‌توانند به شما کمک کنند تا در مسیر درست قرار بگیرید،‌ بکوشید از یک فرد حرفه‌ای کمک بگیرید. به این ترتیب همه‌ی احساس ناامنی‌تان پایان خواهد پذیرفت.

۱۵. دیدن یک خانه‌ی سیل‌زده در خواب

تعبیر خواب خانه ای که به طور کامل دسخوش سیل شده‌است، به این معناست که در حال حاضر دچار سیلی از احساسات هستید. شاید اتفاقی در زندگی‌تان رخ داده که این احساسات را تحریک کرده. و خودتان هم می‌دانید که دلیل آن چیست. در ارتباط بودن با احساسات‌تان چیز بدی نیست، بنابراین احساسات فعلی‌تان را با آغوش باز بپذیرید و بکوشید عواطف خود را درک کنید.

۱۶. دیدن خانه‌ای زیر آب در خواب

اگر در خواب ببینید که خانه‌ای زیر آب است، به این معناست که از زندگی‌تان راضی هستید. همه چیز در زندگی‌تان طبق نظم مشخصی پیش می‌رود و لزومی برای تغییر چیزی نمی‌بینید. دلیل پشت خوشبختی شما ممکن است یک رابطه‌ی خوب یا پیشرفتی در زندگی حرفه‌ای‌تان باشد. که به طور ناگهانی رخ داده‌است. به هر روی، شما در حال حاضر از زندگی‌تان بسیار راضی هستید.

۱۷. دیدن مادرتان در خانه

تعبیر خواب خانه مادرتان،‌ نشانه‌ی مثبتی است. چنین خوابی به این معنا است که شما در تمام حوزه‌های زندگی‌تان در مسیر موفقیت قرار دارید. همه چیز عالی به نظر می‌رسد و هیچ چیز سد مسیرتان برای رسیدن به موفقیت نیست. اطمینان حاصل کنید که حتما در همین مسیر به جلو پیش می‌روید و دست از تلاش برنمی‌دارید تا زمانی که به اهداف‌تان نائل شوید.

۱۸. وارد شدن کسی به خانه‌ی شما در خواب

اگر در خواب ببینید که کسی به زور وارد خانه‌تان می‌شود، به این معنا است که دچار مشکلات مالی خواهید شد. در واقع وقتی پای پول درمیان باشد اوضاع و احوال‌تان خوب و نخواهد بود و به خاطر آن ناامید خواهید شد. از سرمایه‌گذاری کردن در چیزهایی که  ریسکی هستند پرهیز کنید چرا که بخت و اقبال یارتان نخواهد بود.

۱۹. دیدن مار در خانه

دیدن خواب مار در خانه نشان‌دهنده‌ی خطر و احتمال تصادفی است که ممکن است برای شما یا کسی که می‌شناسید رخ بدهد. مار به طور کلی یه علامت منفی در خواب‌ و رویا است بنابراین هیچ چیز خوبی برای‌تان در بر نخواهد داشت. در دوره‌ی زمانی آتی به شدت دقیق باشید زیرا اقبال یارتان نخواد بود.

۲۰. اگر در خواب ببینید که قادر به پیدا کردن خانه‌تان نیستید

در تعبیر خواب خانه، چنین خوابی نشان می دهد که شما از عدم اعتماد به نفس رنج می‌برید. این مشکل در اثر امری غیر قابل پیش‌بینی رخ خواهد داد و شما برای آن آمادگی نخواهید داشت. با برقراری ارتباط دوباره با دوستان و خانواده‌تان اعتماد به نفس از دست رفته را بازیابی کنید و زمان‌تان را برای فکر کردن به گذشته تلف نکنید.

۲۱. نداشتن خانه در خواب

بی‌خانه بودن در خواب نشان دهنده‌ی بی‌اقبالی و بدشانسی است. امور در زندگی شخصی و حرفه‌ای‌تان خوب به نظر نخواهد رسید. صبر کنید تا زمانی که دوران بد به سر برسد زیرا ممکن است هر کاری را که شروع کرده‌اید، با شکست مواجه شود. این دوران مدت زمان زیادی به طول نخواهد انجامید و خیلی زود تمام امور در مسیر درست خود قرار خواهد گرفت.

تعبیر خواب: تفسیر و معنی ۲۱۰ خواب و رویای رایج

منبع dreamingandsleeping
نوشته‌های مرتبط