بالا بردن اعتماد به نفس در سه روز

دوستان عزیز در این مقاله سعى بر معرفى راهکارهایی راهبردی، در جهت بالا بردن اعتماد به نفس به شما عزیزان داریم. مهارتى روانى که روابط اجتماعى و موفقیت افراد جامعه را تحت تأثیر قرار داده و از اهمیت فوق العاده اى برخوردار میباشد. قبل از مطالعه ى این مقاله ابتدا از خود بپرسید کسى بدون داشتن اعتماد به نفس، به موفقیت رسیده است یا خیر. مطمئنا اعتماد به نفس از ابزار مهم موفقیت بوده و داشتن آن کمک شایانی به درست انجام دادن کارها و بهبود روابط اجتماعى میکند، پس تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

آیا بالا بردن اعتماد به نفس در سه روز امکان پذیر است؟

مطمئنا تغییر یک ويژگى اخلاقى در کوتاه مدت مثلا در سه روز امکان پذیر نمیباشد. از لحاظ علم روانشناسى براى تغییر یک ویژگى روانى حداقل به ۲۱ روز زمان نیاز است پس بالا بردن اعتماد به نفس نیز سه روزه به پایان نمیرسد. به طور کلى رسیدن به یک هدف والا مستلزم برنامه ریزی براى دو نوع هدف بلند مدت و کوتاه مدت میباشد. شاید این سوال برای شما پیش بیاید که چرا باید هدف داشته باشیم. در واقع رسیدن به اهداف کوتاه مدت، پلى محکم براى دستیابى به هدف اصلى میباشد و رسیدن به اعتماد به نفس بالا نیز مستلزم اقداماتى میشود که تعدادی از آنها در سه روز هم قابل اجرا هستند. ولى تعدادی هم نیاز به زمان و پشتکار بیشترى دارند. در ادامه به اقداماتى که در کوتاه ترین زمان ممکن میتوانند ما را به این هدف نزدیک تر کنند اشاره میکنیم.

 

ببخش و فراموش کن

یکى از دلایلى که اعتماد به نفس افراد را چه در کودکى و چه در بزرگسالی کاهش میدهد رفتار و گفتار اطرافیان شخص مثل والدین، معلم، دوستان و فامیل میباشد‌. حرف هايى مثل تو نمیتونی یا از عهدش برنمیاى، خرد کردن شخصیت فرد در جمع، تهمت کم کارى، مواردى هستند که اشخاص داراى اعتماد به نفس ضعیف، مدام آنها را در ذهن خود مرور میکنند. قطعا مرور این خاطرات و درگیرى ذهنى با اشخاصى که به نوعى باعث و بانی کم شدن اعتماد به نفس شخص است، هم موجب درگیرى ذهنى شخص با این افراد میشود و هم از انجام کارهایی که به خاطر آن تحقیر و تنبیه شده میترسد. پس میتوان نهایتا در سه روز یا کمتر این افراد و رفتارشان را در قبال شخص به دست فراموشى سپرد و از این طریق می توان به افزایش عزت نفس نیز کمک کرد.

جملات مثبت رو تکرار کن. من میتونم!

فقط با حس خوب! تکرار جملات انگیزشی نیاز به زمان زیادى ندارد به شرطی که با احساس خوب تکرار شود. توجه داشته باشید براى رسیدن به اعتماد به نفس در درجه ى اول، حفظ آرامش شرط اصلى میباشد. پس هیچگاه با استرس و عجله جملات انگیزشی را در ذهن خود تکرار نکنید.

 

با اعتماد به نفس راه برو

طرز راه رفتن هم جزئى از زبان بدن است و هم میتواند تأثیر خوبى بر اعتماد به نفس افراد بگذارد. راه رفتن با اعتماد به نفس از نگاه دیگران نیز میتواند امتیاز خوبى براى شخص به ارمغان بیاورد. راه رفتن بـدون قوز، جلو دادن سینه، عقب کشیدن شانه ها و کم تکان دادن گردن از استانداردهای لازم براى راه رفتن با اعتماد به نفس میباشد. سعى کنید قدم ها را بلند بردارید و کمى چانه ى خود را به بالا هدایت کنید این گونه مغز شما میپندارد شما فردى با اعتماد به نفس بالا هستید و در نتیجه بدنتان را وادار میکند علائم مربوط به اعتماد به نفس پايين را نشان ندهد.

بالا بردن اعتماد به نفس در سه روز

ورزش کن و خوب لباس بپوش

میزان سطح اعتماد به نفس با میزان افسردگی و استرس افراد رابطه ى عکس دارد. هر چقدر میزان افسردگى و استرس بیشتر باشد مسلما اعتماد به نفس فرد نیز کمتر است. همه ى ما میدانیم که فعالیت بدنى دشمن افسرگى و استرس بوده طبیعتا با کاهش افسردگى اعتماد به نفس نیز افزایش میابد. پس انجام فعالیت بدنى چه هوازى و چه تمرینات بدنسازی علاوه بر حس شادابی و اعتماد به نفس موجب تعادل وزن و زيبايى بیشتر اندام افراد میشود. بنابراین استفاده از ورزش های مناسب برای کاهش استرس را نیز فراموش نکنید.

 

رپورتاژ

رسیدن به اندام ایده آل نیز زمان کمى به خود اختصاص نمیدهد. فرآیند انجام تمرینات بدنسازى ، هوازى و از همه مهمتر رژیم هاى غذایى نیازمند اراده اى محکم میباشد که در کوتاه مدت میسر نیست و حداقل سه تا شش ماه زمان میبرد.

اولین نکته که براى انتخاب لباس باید به آن توجه کنید این  است‌ که‌ کدام لباس و کدام رنگ همیشه به شما حس بهتر بودن میداده است. سپس به سراغ سایز اندام و قد خود بروید. این را بدانید قرار نیست هر مدل و هر رنگ از لباس شما را جذاب نشان دهد. شما اندام و قد منحصر به فرد خود را دارید و طبق آن هم باید براى خود لباس انتخاب کنید. لباسهایی هستند که به قد کوتاه یا بلند نمیخورند. انتخاب رنگ لباس هم با توجه به رنگ پوست بدن حائز اهمیت است. زدن عینک هم تراز با صورت نیز کمک شایانی به جذاب تر شدن استایل میکند. اینکه چطور زنی جذاب باشیم تنها وابسته به استایل ما نیست.

بالا بردن اعتماد به نفس در سه روز

 

جسورانه و محکم صحبت کنید

تمرین کردن مهارتهاى  گفتارى موجب افزایش اعتماد به نفس در روابط اجتماعى میشود. شمرده شمرده صحبت کردن، مدیریت لحن گفتار و برقرارى ارتباط چشمى صحیح هنگام صحبت با افراد در اجتماع موجب برقرارى ارتباط با افراد بیشتر و پذیرفته شدن از سوى آنها و در نتیجه افزایش اعتماد به نفس فردى میگردد. توجه داشته باشید تقویت مهارت گفتارى زمان بر است و نیاز به تمرین و تکرار زیاد دارد.

 

مسئولیت پذیر باش و سر حرفت بمون

همه ى ما با معنى و مفهوم مسئولیت پذیری آشنا هستیم ولى گاهى در عمل به قوانین آن با مشکلات زیادی مواجه میشویم. کسى که میخواهد در جامعه، فردى مسئولیت پذیر باشد ابتدا باید روى خصوصیات اخلاقى خود مثل صداقت و امانت دارى سرمایه گذارى کند. افراد جامعه همیشه به دنبال شخصى امین و صادق براى سپردن امورات خود به او هستند‌. حال این افراد میتواند خانواده ى شما باشد یا همکاران محیط کارى. پس از سپردن مسئولیت به شما همواره پاى حرف خود بایستید و در صورت شکست‌ در کار، دیگران را مقصر اعلام نکنید.

 

برنامه ریزى کنید و به آن پایبند باشيد

موفقیت در هر کارى نیازمند یک برنامه ريزى دقیق و هدفمند میباشد. در این مقاله نیز مواردى براى رسیدن به اعتماد به نفس بیان گردید که نیازمند برنامه ریزى صحیح و اجراى دقیق آن است. توجه داشته باشید نیمه کاره رها کردن هر کارى موجب کاهش اعتماد به نفستان میشود. البته استفاده از راهکارهای افزایش تمرکز نیز کمک کننده خواهد بود. قبل از نوشتن برنامه ى خود حتما توان روانى و جسمى خود را آنالیز کنید. برنامه ریزى کردن با توجه به توانایى هاى فردى درصد موفقیت را بیشتر میکند توجه داشته باشید سنگ بزرگ نشانه ى نزدن است. اگر فکر میکنید انجام  کامل‌ کار از عهده ى شما خارج است به هیچ وجه براى آن برنامه ریزى نکنید چون عدم انجام آن باعث کاهش اعتماد به نفس در شما میشود. ابتدا براى کارهاى کوچک‌ برنامه ریزى کنید و پس از انجام آنها و گرفتن حس اعتماد به خود شروع به برنامه ریزى براى کارهاى بزرگتر کنید.

 

سخن آخر

در این مقاله سعى گردید راه کارهاى کوتاه مدت و بلند مدت را براى افزایش اعتماد به نفس براى شما تشریح گردد. راه کارهایى که تعدادی از آنها در کوتاه مدت انجام آن امکان پذیر میباشد و مابقی نیاز به زمانى چند ماهه دارند. توجه داشته باشید لازمه ى رسیدن به اهداف بلند مدت اعتماد به نفس، رسیدن به اهداف کوتاه مدت آن است که انجام آنها در سه روز میسر میباشد. توضیح ریشه هاى روانى کمبود اعتماد به نفس بى شک نیاز به مشاوره فردی متخصص و کاربلد میباشد. مجموعه ى ” آواى مشاور” با داشتن مشاوران متخصص و کار بلد میتواند به درمان افرادى که دچار این اختلال هستند کمک شایانى کند. به شما توصیه می‌کنیم از هدیه ی مشاوره تلفنی رایگان براى مشاوره  و درمان این اختلال مشکل خود را با مشاوران ما در میان بگذارید. با سپاس از همراهى شما عزیزان.

نوشته‌های مرتبط