معرفی گرجستان و جاذبه های آن

اگر علاقه مند به سفر به سرزمین گرجستان هستید، شگفتی های طبیعی و تنوع فرهنگی در هر گوشه ای در انتظار شماست، پس باید این مقاله پر از دیدنی های جذاب و غذاهای محلی این کشور زیبا را بخوانید.  در پایتخت گرجستان چه چیزی را باید دید؟ می توانید به خیابان های باریک به سمت میدان آزادی و موزه ملی بروید و سپس می توانید از قلعه ناریکالا با مناظر زیبا دیدن کنید. برای دیدن این کشور زیبا تور گرجستان نوروز 1401 را از سایت معتبر تریپ رزرو کنید.

گرجستان ترکیبی از فرهنگ و طبیعت زیبا، از بیابان گرفته تا کوه های مرتفع است، گرجستان در تقاطع اروپای شرقی و غرب آسیا واقع شده است. این کشور با ارمنستان، آذربایجان، روسیه، ترکیه و دریای سیاه همسایه است. گرجستان که از لحاظ استراتژیک مستقیماً در شرق دریای سیاه واقع شده است، عمدتاً کوهستانی است و بیشتر رشته کوه های قفقاز و مسیرهای عبور از آنها را کنترل می کند. تفلیس، پایتخت گرجستان، از زمان تأسیس در قرن پنجم میلادی، دستخوش تغییرات زیادی شده است. تفلیس به دلیل موقعیت جغرافیایی نه آسیایی است و نه اروپایی در واقع ترکیبی از هر دو است در اینجا نیز قدیمی و مدرن با یکدیگر ترکیب می شوند و این مکان را به مکانی جذاب برای کاوش تبدیل می کند.

سرگرمی ها و دیدنی های گرجستان

 

 

سرگرمی ها و دیدنی های گرجستان

گرجستان به دلیل تنوع فرهنگی و دیدنی های جذاب و غذاهای خوشمزه آن بسیار معروف است، در ادامه با ما همراه شوید تا شما را به این مکان های دیدنی و سرگرم کننده ببریم.

آبگرم سنتی گرجستان

تا زمانی که از حمام های گوگرد بازدید نکنید، هیچ سفری به تفلیس کامل نمی شود از فاصله دور به راحتی قابل تشخیص هستند. گنبد های آجری از زمین بلند می شوند و دارای یک پنجره کوچک برای نور و تهویه هستند. آب که به طور طبیعی در دمای 40 درجه سانتیگراد  گرم است، دارای مواد معدنی درمانی است که برای پوست و سلامتی شما مفید است. همچنین می توانید با پرداخت هزینه اضافی، یک ماساژور رزرو کنید تا پوست خود را به خوبی شستشو و نرم کنید.

آب گرم غنی شده با مواد معدنی از اعماق زیرزمین در داخل حمام های گوگردی گنبدی شکل تفلیس قدیم وجود دارد. حدود ساعت 8:30 صبح، برای گرفتن چند عکس بسیار زیبا به سمت گنبدها و حمام مسجدی شکل اوربلیانی بروید. هزینه ورودی حمام 60 تا 80 لاری گرجستان است.

گنجینه باستان شناسی گرجستان

موزه سیمون جاناشیا در خیابان روستاولی نمایشگاهی منحصر به فرد و جذاب را در تمام طول سال برگزار می ‌کند. نمایشگاهی که گنجینه‌ های چند صد ساله کشف شده در حین کاوش‌ های باستان‌شناسی های مختلف در نقاط مختلف کشور را برجسته می ‌کند. در اینجا می توانید جواهرات و قطعات طلای گرجی را از سه دوره متمایز تاریخ ببینید. قدمت اقلام به نمایش گذاشته شده در اینجا به قرن سوم قبل از میلاد تا قرن چهارم پس از میلاد باز می گردد.

نیکو پیروسمانی

نیکو پیروسمانی که اغلب توسط مردم محلی به عنوان نیکلا نامیده می شود، یک نقاش تنها بود که تنها پس از مرگش به رسمیت شناخته شد. شرایط اجتماعی زمان او بر آثار او تأثیر گذاشت که بازرگانان، کارگران، مغازه ‌داران و اشراف زادگان را به تصویر می‌ کشند. آثار او بر خلاف برخی دیگر از هنرمندان هرگز تقلید کامل از طبیعت را هدف قرار نداده و به جزئیات توجه نکرده است. گالری ملی واقع در خیابان شوتا روستاولی شماره 11 تعدادی از آثار شناخته شده او را به نمایش می گذارد. همچنین می توانید از خانه موزه او در خیابان نیکو پیروسمانی شماره 29 که آخرین سال های عمرش را در آنجا گذرانده است دیدن کنید.

مناظر پانوراما پارک فونیکولار

برای لذت بردن از مناظر پانوراما از شهر، سوار بر فونیکولار به سمت پارک Mtatsminda شوید. این پارک تفریحی در بالای کوه متاتسمیندا قرار دارد. این پارک دارای چرخ فلک های مختلف، ترن هوایی، سرسره های آبی و موارد دیگر است. حتی می توانید شام را در رستوران فونیکولار صرف کنید و شاهد چشم اندازی خیره کننده بر فراز تفلیس نورانی باشید. این بازار بی ‌نظیر مجموعه ‌ای جذاب از جواهرات، عتیقه‌ جات، لوازم خانگی قدیمی و بریس‌ آبراک شوروی را در خود جای داده است.

گالری 27 در گرجستان

گالری 27 خانه ای چشم نواز با کنده کاری های چشمگیر است و دارای یک ورودی پلکانی فتوژنیک است که با پنجره های رنگی تزئین شده است. این گالری هنرها و صنایع دستی محلی را ارائه می دهد، ساعت 11 صبح باز می شود و 5 دقیقه پیاده تا بازار میدان فاصله دارد.

تصاویر دیدنی از کشور گرجستان

کلیسای جامع تثلیث گرجستان

کلیسای جامع تثلیث با ارتفاع 87 متر، بزرگترین کلیسای جامع ارتدکس گرجستان است و گنبد طلایی آن تقریباً از همه جای تفلیس قابل مشاهده است. از گالری 27، 10 تا 15 دقیقه با تاکسی به سمت کلیسای جامع تثلیث فاصله است. در سال 2004، کلیسای جامع سامبا درهای خود را با باغی سرسبز، فواره ها و استخری باز کرد که در آن کودکان را در تابستان خواهید دید. ورود به کلیسای جامع آزاد است اما برای بازدید از داخل، مردان باید شلوار بلند بپوشند و زنان باید دامن بپوشد.

برج ساعت کج

این ساعت که در یکی از خیابان های فرعی شهر قدیمی قرار دارد به عنوان بخشی از تئاتر عروسکی طراحی شده است و چشمان بسیاری را به خود جلب می کند. یک واقعیت جالب این است که کوچکترین و بزرگترین ساعت شهر در این برج قرار دارد.

کاخ ملکه دارجان

بالکن فیروزه ای جذابی که بر لبه صخره ای آویزان شده است، اقامتگاه تابستانی سابق ملکه درجان است و مشرف به پارک رایک است. از پارک رایک کمی پیاده روی سربالایی فاصله دارد و بازدید از داخل آن رایگان است.

قلعه ناریکالا

یک ایستگاه تله کابین به سمت قلعه ناریکالا در بالای تپه است. یک منظره 360 درجه از شهر در یک تله ‌کابین سریع فقط یک لاری هزینه دارد. برای خرید تور تفلیس نوروز 1401 به سایت آنلاین تریپ مراجعه کنید. در بالا، مسیر را به سمت قلعه قدیمی ناریکالا که در قرن چهارم ساخته شده است، پیاده روی کنید. از آنجا منظره ای پانوراما از شهر خواهید دید مسیر 1500 متری را به سمت پایین دنبال کنید تا به شهر قدیمی تفلیس برگردید.

دریاچه لیسی گرجستان

در هر زمان از سال که باران نمی بارد، به شما توصیه می کنیم از دریاچه لیسی دیدن کنید. دریاچه لیسی یکی از محبوب ترین مناطق تفریحی تفلیس است. با جانوران متنوعش متمایز می شود، منطقه تفریحی شامل مسیرهای دویدن و دوچرخه سواری، یک کافه روباز، امکانات ورزشی و زمین بازی و ساحل بازسازی شده برای دوستداران ورزش است. مکان اطراف برای پیک نیک، همچنین برای استراحت و بازی با کودکان و دوستان عالی است.

فابریکا

کسانی که دوست دارند نوشیدنی بنوشند و با افراد جدید در یک فضای باز محصور شده توسط کافه ها، مغازه ها و یک هتل ملاقات کنند، فابریکا مکان مناسبی برای آنهاست. این مکان یک ملک اقامتگاهی راحت با اتاق ‌های خصوصی با دکوراسیون خوب را ارائه می‌ دهد که ترکیبی از سبک قدیمی و مدرن است.

رپورتاژ

این مرکز فرهنگی چند منظوره شامل کافه‌ ها، بارها، استودیوهای هنری و فروشگاه‌ ها، خوابگاه ‌ها و مؤسسات آموزشی است. فابریکا رویدادهای مختلفی از جمله بازارهای کوچک، نمایش فیلم، کنسرت و غیره را به مهمانان خود ارائه می دهد.

پارک ددنا

این پارک مکان بزرگی است که زیرساخت های ویژه برای اسکیت سواری، دوچرخه سواری و اسکیت بورد را در خود جای داده است. یک بار و یک کافه وجود دارد که مردم می توانند در آن به موسیقی گوش دهند و از نوشیدنی های مختلف در باغ لذت ببرند. فضای سبز این پارک را به مکانی عالی برای پیک نیک و گردش تبدیل کرده است.

باسیانی تفلیس

یکی از شناخته شده ترین کلوپ های شهرتفلیس باسانی است که تعدادی از گردشگران و علاقه مندان به موسیقی تکنو محلی را به خود جذب می کند. سیستم صوتی آن، که یکی از بهترین ‌هایی است که می ‌توانید در تفلیس ببینید، و بهترین دی جی های تکنو و هاوس را از سراسر جهان می توانید در این کلوپ ببینید.

دریاچه لیسی گرجستان

 

غذاهای معروف گرجستان

گرجستان نیز مانند سایر کشورهای دیگر دارای غذاهای محلی و سنتی بیشماری از که هر کس می خواهد لذت چشیدن آن ها را امتحان کند. این ترکیب طعم ها یکی از دست کم گرفته شده ترین غذاهای جهان است. چیزی که غذاهای گرجستانی را فوق العاده خوشمزه و لذیذ می کند طعم و مزه آن است. شما می توانید با تهیه تور به گرجستان بروید و با طعم هایی از مدیترانه و همچنین ترکیه و خاورمیانه بیش تر آشنا شوید. رایج ترین مواد تشکیل دهنده غذا ها در گرجستان گردو، انار، لوبیا چشم بلبلی، پنیر، عسل، گشنیز و سیر است.

خینکالی گرجستان

اگر فقط می توانید یک غذای گرجی را بچشید، باید خینکالی را امتحان کنید. شناخته ‌شده ‌ترین غذای گرجستان، خینکالی، چیزی شبیه ترکیبی بین پلمنی روسی، راویولی و کوفته‌ های سوپ چینی است. این پیراشکی کلفت را با (گوشت گوسفندی، گوشت گاو یا خوک) یا پرهای گیاهی قارچ، اسفناج و پنیر میل کنید. پس از پاشیدن فلفل سیاه در بشقاب، مرسوم است که ابتدا کوفته را از نوک خمیری آن گرفته، سوراخ کوچکی در کناره آن است که باید گاز بگیرید. خوشمزه ترین مواد داخلش هست و درست خوردن آن هنر لازم دارد. اول و مهمتر از همه، خینکالی یک فینگر فود است. آشپزان حرفه ای  می گویند که خینکالی شباهت زیادی به مانتی‌های آسیای مرکزی دارد.

بدریجانی نیگوزیت

غذای بادیجانی نیگوزیت با نام انگلیسی آن، بادمجان با گردو شناخته می شود. این فینگر فود بسیار اعتیادآوراست. با لایه های نازک بادمجان کبابی با خمیر گردویی که با شنبلیله آبی، سرکه ترخون و گل همیشه بهار خشک شده است، تهیه می شود. طعم‌ های ناآشنایی که تا به حال نچشیده اید.

خرچو غذای گرجی

بومی های گرجستان غربی، اغلب خرچو را در فهرست منوهای رستوران در بخش سوپ قرار می دهند. خرچو معمولاً با گوشت گاو، پوره آلو و گردو آسیاب شده درست می‌شود که به سس طعم شیرین و ترش پیچیده و بافت آجیلی زیبایی می ‌دهد که بی شباهت به ساتای نیست.

پخالی

پخالی یک غذای گیاهی که از چغندر ریز خرد شده، گزنه، کلم، اسفناج و سایر سبزیجات برگی تهیه می شود. پخالی همراه با گردوی له شده، سیر و سبزی های تازه برای طعم دادن آن سرو می شود.

چیخیرتما

چیخیرتما یک نوع سوپ مرغ، است، آب مرغ با سفیده تخم مرغ و با مرکبات به پایان می رسد. با مقدار زیادی پیاز و سیر همراه با تکه ‌ای بزرگ از گوشت نرم در ته ظرف سرو می‌ شود.

لوبیانی

لوبیانی یک غذای خانگی است که کمتر از یک دلار قیمت دارد. یک لوبیانی خوب (لوبیا خورشتی) با پیاز و ادویه جات پخته می شود و در یک قابلمه سفالی سرو می شود، همراه با تمام ترشی جات، پیاز تازه و نان ذرت مکادی عرضه می شود. وقتی لبه بیرونی را گاز می ‌زنید، مانند یک کروسان پاریسی خرد می ‌شود و پوسته پوسته می ‌شود و جای خود را به مرکز کره‌ ای تند و معطر بیکن می ‌دهد.

خاچاپوری معروف گرجستان

نان خاچاپوری در گرجستان چیز مقدسی است. خاچاپوری، یک پای پنیر باز یکی از غذاهای خلاقانه نان گرجستان است. انواع آن: خاچاپوری سنتی با پنیر سولگونی شور، خاچاپوری لوبیانی، خاچاپوری سیب زمینی است که در کره تفت داده شده است.

سالاد گرجی

گرجستان قوی‌ ترین و خوش طعم‌ ترین گوجه ‌فرنگی‌ ها را پرورش می ‌دهد و هیچ غذایی بهتر از سالاد گرجی نیست. یک سالاد سنتی گرجستان شامل تکه‌ های درشت گوجه ‌فرنگی و خیار با ریحان و گشنیز، روغن زیتون کاخ، پیاز قرمز و کمی کاهو است. اما راز واقعی در سس است: باجه خامه ای (سس گردوی گرجی) که معمولاً در کناره به عنوان یک غذای اضافی سرو می شود.

چرچخلا

چرچخلا، شیرینی های گلوله ای و رنگارنگ آویزان شده در ویترین فروشگاه ها است که گردشگران اغلب آنها را با سوسیس اشتباه می گیرند. درست کردن چرچخلا به صبر و تمرین نیاز دارد: آب انگور غلیظ باید به طور مکرر روی گردو ریخته شود. چرچخلا که سرشار از پروتئین و شکر است، در خانه همراه با غذای بعد از غذا و قهوه سرو می ‌شود.

سخن آخر

سامانه رزرواسیون تریپ به شما کمک می کند به راحتی از آخرین نرخ بلیط هواپیما مطلع شوید و از امکانات پرواز و نرخ آن بهره مند شوید. شما در کمترین زمان به انواع قیمت ها در تاریخ مورد نظر خود دسترسی خواهید داشت و مناسبترین قیمت بلیط را پیدا خواهید کرد. بهترین قیمت پروازهای داخلی و خارجی،رزرو بلیط هواپیما چارتر و خرید ارزان بلیط هواپیما چارتری و سیستمی از تمامی ایرلاین ها را با سامانه تریپ (www.trip.ir) سریع و آسان تجربه کنید.

منبع:تریپ|www.trip.ir

نوشته‌های مرتبط