ادرار درمانی: 15 فایده اورین تراپی که عجیب ولی واقعی است

در این دوره‌ی مدرن مردم شیوه‌های متعددی را برای حل اختلالات و بیماری امتحان کرده‌اند و هر بار درمان‌های جدیدی را کشف کرده‌اند که موثرتر از داروهای معمول هستند. بعضی از روش‌های دارویی ممکن است برای بعضی از آدم‌ها عجیب و غریب باشد اما برخی دیگر معتقدند که این روش‌ها موثر هستند. یکی از روش‌های شفابخش منحصر به فردی که بشر تاکنون تجربه کرده‌است، ادرار درمانی است که به عنوان اورین تراپی نیز شناخته شده‌است. شاید این روش درمانی به نوعی باورنکردنی و عجیب و غریب به نظر برسد، اما بله، چنین درمانی وجود دارد و توسط آدم‌های زیادی برای غلبه بر چندین مشکل بهداشتی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

ادرار مایعی روشن و زرد رنگ است که توسط بدن انسان و در کلیه تولید می‌شود. این مایع شامل ۹۵٪ آب، ۲.۵٪ اوره و ۲.۵٪ باقی‌مانده کانی، نمک و سایر مواد تشکیل‌دهنده است. اوره‌ای که در ادرار است اثر سمی بر روی بدن دارد. استفاده از ادرار کار سالمی به نظر نمی‌رسد، اما اعتقاد بر این است که این ماده‌ی سمی یا اوره پس از ورود به بدن، پاکسازی می‌شود.

با توجه به دیدگاه های متفاوت و مذهبی موجود درباره ادرار باید تاکید کنیم که این مقاله صرفا ترجمه ای از یک مقاله علمی انگلیسی زبان از سایت drhealthbenefits است که بیان می‌کند ادرار در بسیاری از کشورهای جهان به شکل خوراکی هم مورد استفاده درمانی قرار می‌گیرد. از این رو بیان ایده‌های موجود در این مقاله صرفا ترجمه است و منعکس کننده‌ نظرات مترجم یا سایت بازده نیست.

پزشکان هم از آن استفاده میکنند

یک پزشک در روسیه بسیاری از آدم‌ها را با استفاده از ادرار درمانی درمان کرده‌است. بعضی از سربازان غربی نیز معتقد بودند که می‌توانند با نوشیدن ادرار خود در بیابان زنده بمانند و همچنین برای جلوگیری از بیماری آن را به پوست خود می‌مالیدند. درمان با ادرار احتمالا از زمانی معروف شد که یک مرد در قاهره پس از سه روز گیر افتادن در اثر زلزله با نوشیدن ادرار خود توانست زنده بماند. این مرد بعد از گذشت سه روز که تیم نجات او را پیدا کردند، در وضعیت سلامتی بسیار خوبی بود.

داستان دیگری نیز وجود دارد که مطابق با آن ورزشکاری که در صحرای بزرگ آفریقا گم شده بودند، به دلیل نوشیدن ادرار در این منطقه‌ی خطرناک و خشک، زنده ماند و پس از آن، در وضعیت سلامتی بسیار خوبی به سر می‌برد. نخست وزیر هند در سال ۱۹۷۸، موراجی دسای نیز اظهار داشت که او یکی از کسانی است که ادرار درمانی را انجام داده‌است و استفاده از این روش درمانی را برای آن دسته از مردم هند که نمی‌توانند از درمان‌های پزشکی استفاده کنند، توصیه کرد.

شاید این داستان‌ها احمقانه به نظر برسند، اما بیایید مزایای سلامتی درمان با ادرار را بر اساس تجربه‌ی سلامتی در نظر بگیریم. افرادی که ادرار درمانی را انجام می‌دهند و ادرار را می‌نوشند، آن را خیلی ساده به عنوان یک فراورده‌ی خونی مانند شیر که توسط انسان یا حیوان تولید می‌شود در نظر می‌گیرند. رنگ ادرار شبیه به ماءالشعیر است و در مورد بوی آن باید بگوییم که بوی بعضی از پنیرها حتی بدتر از ادرار است، اما مردم باز هم آن‌ها را دوست دارند و مصرف می‌کنند.

ادرار درمانی شامل دو شیوه‌ی اصلی است:

– کاربرد داخلی، این روش به مردم اجازه می‌دهد که ادرار خود را بنوشند

– کاربرد خارجی، در این روش با مالیدن ادرار روی پوست می‌توان از برخی بیماری‌ها جلوگیری کرد

مزایای ادرار درمانی یا اورین تراپی

بسیاری از مردم در مورد اورین تراپی اطلاعی ندارند و برخی از ما ممکن است هیچ چیز در مورد مزایای این روش درمانی ندانیم. موارد زیر فهرستی از مزایای ادرار درمانی هستند:

۱. از عفونت باکتریایی جلوگیری می‌کند.

ادرار حاوی مقداری آنتی‌بادی و مواد ایمنی است که از بدن در برابر چندین عفونت باکتریایی که ممکن است ما را مورد حمله قرار دهند، محافظت می‌کند. این بدان معنا است که شما می‌توانید بیماری را که توسط باکتری‌ها ایجاد می‌شود با مالیدن آن روی پوست‌تان از بین ببرید.

۲. عفونت قارچی روی پوست را درمان می‌کند.

انواع خاصی از قارچ ها می‌توانند روی پوست گسترش بیابند و سبب بروز چندین مشکل بهداشتی در بدن شما به ویژه عفونت‌های قارچی بر روی پوست‌تان شوند. ادرار توانایی درمان این عفونت‌ها را دارد.

۳. از عفونت ویروسی جلوگیری می‌کند.

ویروس یکی از تواناترین پاتوژن‌ها است که می‌تواند مشکلات جدی برای سلامتی انسان ایجاد کند. برخی از بیماری‌هایی که در اثر عفونت ویروسی ایجاد می‌شوند از جمله هپاتیت، آنفولانزا و غیره، می‌توانند با اورین تراپی یا ادرار درمانی درمان شوند. آنتی‌بادی موجود در ادرار توانایی این را دارد که عفونت ویروسی را سرکوب کرده و به درمان آن کمک کند.

۴. از آلرژی جلوگیری می‌کند.

آلرژی مشکلی است که ممکن است که در اثر آن بدن انسان ممکن است واکنش خاصی ایجاد کند و این واکنش می‌تواند عملکرد درست بدن را دچار اختلال کند و حتی باعث بروز آنافیلاکسی شود. اعتقاد بر این است که نوشیدن ادرار برای درمان آلرژی نیز مفید است چرا که ادرار حاوی برخی از مواد مانند آنتی‌بادی است که می‌توانند به جلوگیری از توسعه‌ی آلرژن‌ها و افزایش علائم آلرژیک در بدن کمک کنند. هیچ کس تا به حال گزارش نداده‌است که نوشیدن ادرار باعث ایجاد حساسیت می‌شود، زیرا ادرار به هیچ وجه سبب بروز آلرژی نمی‌شود.

۵. علائم بیماری‌های خود ایمنی را درمان می‌کند.

بیماری خودایمنی اختلال سیستم ایمنی بدن است که طی آن سلول‌های سیستم ایمنی بافت سالم را مصرف می‌کنند و باعث بروز بیماری‌های متعددی مانند آرتریت می‌شوند. اعتقاد بر این است که با نوشیدن ادرار، می‌توان علائم این بیماری‌ها را درمان کرد و بر اساس تجربه‌ی برخی افراد، این کار برای کاهش درد مفاصل و کاهش واکنش سلول‌های ایمنی موثر است.

۶. از ریزش مو جلوگیری می‌کند.

مطابق با یک کتاب به نام “راهنمای درمان با ادرار” مالیدن ادرار روی پوست کف سر می‌تواند رشد مو را افزایش دهد و از ریزش مو جلوگیری کند. ادرار همچنین می‌تواند با نشاسته­ی سیب­زمینی مخلوط شود و به همین منظور مورد استفاده قرار بگیرد.

۷. آکنه و سایر مشکلات پوستی را درمان می‌کند.

ادرار دارای خواص ضد باکتری است که می‌تواند آکنه را درمان کند. اکثر آکنه‌ها ناشی از باکتری پروپیونی هستند و ادرار می‌تواند این باکتری ها را در پوست از بین ببرد.

۸. به مبارزه با سرطان کمک می‌کند.

رپورتاژ

این مورد احتمالا غیر قابل‌باورترین فایده‌ای است که اورین تراپی یا ادرار درمانی برای سلامتی دارد. برخی اعتقاد دارند که نوشیدن ادرار باعث کاهش خطر ابتلا به سرطان می‌شود. مطالعاتی که در سال‌های ۱۹۷۰ و ۱۹۸۰ توسط استاد پزشکی داخلی ایوانجلوس دانولوس انجام شد، درمان‌هایی را برای درمان سرطان مورد بررسی قررا داد. مطابق با گزارش‌ها اورین تراپی یا ادرار درمانی می‌تواند سلول‌های سرطانی را از بین ببرد و مانع از رشد و توسعه‌ی آن‌ها شود.

۹. خون را پاکسازی می‌کند.

۹۵ درصد ادرار را آب تشکیل می‌دهد و دارای کم‌ترین مواد معدنی و نمک است. ادرار سمی در نظر گرفته نمی‌شود و می‌تواند به بدن کمک کند تا خون را مانند آب خالص، پاکسازی کند. به برخی از افرادی که ممکن است شرایط سخت کمبود آب را تجربه می‌کنند، توصیه می‌شود که ادرار خود را بنوشند. نمک موجود در ادرار نیز به مواد سمی داخل بدن می‌چسبد و آن‌ها را از بدن خارج می‌کند.

۱۰. سلامت قلب را تقویت می‌کند.

ادرار حاوی آنزیمی است که اوروکیناز نامیده می‌شود. این آنزیم می‌تواند باعث جلوگیری از انسداد شریان­ها یا رگ­های خونی شود که به وسیله‌ی انباشت چربی بد ایجاد می‌شود. اوروکیناز همچنین قلب و عروق خونی را تقویت می‌کند و به عنوان راهی ایمن برای حفظ سلامت قلب محسوب می‌شود. اوروکیناز همچنین از ادرار استخراج می‌شود و برخی از کارخانه‌ها با استفاده از آن داروهایی را تولید می‌کنند.

۱۱. جای گزیدگی و زخم ناشی از سوختگی را درمان می‌کند.

ممکن است شنیده یا دیده باشید که زنبور عسل، عروس دریایی یا پرتوماهی گزنده گاهی آدم‌ها را می‌گزند. سابقا مردم اگر که هیچ گونه داروی ضدعفونی‌کننده‌ای در دسترس نداشتند، ادرار را روی ناحیه‌ی گزیدگی می‌مالیدند. اثر ضد التهابی ادرار می‌تواند به بدن کمک کند که درد ناشی از نیش زدن را از بین ببرد و سریع‌تر آن را بهبود دهد. ادرار همچنین برای از بین بردن زخم ناشی از سوختگی موثر است.

۱۲. پوست را جوان نگه می‌دارد.

سیلویا چاندلر، متخصص اورین تراپی یا ادرار درمانی ادعا می‌کند که پس از چند دهه نوشیدن ادرار خودش، پوستی مرطوب و سالم به دست آورده‌است. او همچنین اظهار کرد که از وقتی شروع به مصرف ادرار خود کرده‌است، هیچ وقت مجبور نشده به پزشک مراجعه کند.

۱۳. یبوست را از بین می‌برد.

ادرار به عنوان یک مایع شور، می‌تواند برای درمان یبوست نیز مورد استفاده قرار بگیرد. هنگامی که ادرار به سمت روده حرکت می‌کند، مواد زائد را به هم متصل می‌کند و باعث می‌شود حرکات روده بیش‌تر شود.

۱۴. عصب‌ها را آرام می‌کند.

ادرار همچنین حاوی هورمون ملاتونین است. ملاتونین معمولا هنگامی که فرد به خواب می رود تولید می‌شود و اثر آرام‌بخش دارد. استفاده از ادرار به طور مرتب می‌تواند به آرام شدن عصب‌ها کمک کند.

تاثیر اورین تراپی یا ادرار درمانی برای جلوگیری از برخی بیماری‌ها

همچنین گزارش شده‌است که با ادرار درمانی یا اورین تراپی می‌توان از بروز برخی از بیماری‌ها جلوگیری کرد، بیماری‌هایی مانند:

– سرطان معده
– سرطان تخمدان
– سرطان پستان
– اچ آی وی / ایدز
– دیابت
– نارسایی کلیه
– سندرم نفروتیک
– سنگ‌های صفراوی
– بیماری نورون حرکتی
– دیستروفی ماهیچه‌ای
– کم‌توانی ذهنی
– فلج مغزی
– مشکل و ناهنجاری شنوایی و بینایی
– اسپوندیلوز حاد کمری “A L S”
– سندرم پیش از قاعدگی “PMS”
– کم بودن تعداد اسپرم‌ها و حرکت آن‌ها
– آسم
– فلج
– زخم‌ها
– پسوریازیس
– اختلالات تیروئید

خطرات نوشیدن ادرار برای سلامتی

افراد مبتلا به فشار خون بالا و کسانی که باید یک رژیم غذایی کم نمک را دنبال می‌کنند، در نظر داشته باشند که نباید بیش از حد ادرار مصرف کنند زیرا حاوی نمک است. اوره‌ی موجود در ادرار اثر سمی دارد، و بیش از حد بودن اوره در بدن ممکن است باعث مشکلاتی شود و همچنین آرسنیک هم که ممکن است در ادرار وجود داشته باشد، می‌تواند مشکلاتی را برای شما به وجود بیاورد. هنوز هیچ شواهدی علمی وجود ندارد که اهمیت و تاثیر ادرار را بر سلامت بدن اثبات کرده باشد، اما برخی معتقدند که ادرار نوشیدن فقط سبب وارد شدن سم بیش‌تر به بدن می‌شود.

نحوه‌ی شروع ادرار درمانی یا اورین تراپی

اگر می‌خواهید نوشیدن ادرار را امتحان کنید یا از ادرار برای بهبود بیماری استفاده کنید، می‌توانید این مراحل را قبل از شروع کار دنبال کنید:

– اگر درمورد طعم ادرار شک و تردید دارید، و اگر نوشیدن آن را زیاده‌روی می‌دانید، ابتدا مقداری از ادرارتان را روی پوست‌تان بمالید و اثرش را ببینید.

– قبل از نوشیدن ادرار آن را ببویید و ابتدا آن را روی بینی‌تان بمالید تا خیال‌تان از بابت بوی آن راحت شود. افرادی که به استفاده از ادرار عادت داشته‌ند، می‌گویند که بوی و طعم ادرار، بد نیست، طعم آن کمی شور و تیز است. فقط باید سعی کنید که راحت باشید و بر حس بدی که نسبت به آن دارید، غلبه کنید.

– اگر نمی‌توانید ادرار را به تنهایی بنوشید، می‌توانید آن را با آب‌میوه مخلوط کنید و ترکیب حاصل را به صورت منظم مصرف کنید.

– ادرار صبحگاهی غنی از مواد ضروری است. اجازه بدهید مقداری از ادرار برود و بعد کمی از آن را جمع‌آوری کنید. این بهترین ادرار برای نوشیدن است و برای نوشیدن استریل است. بخش آخر جریان ادرار را جمع‌آوری نکنید زیرا حاوی برخی از رسوبات است و ارزشی ندارد.

– شما می‌توانید یک تا چند لیوان ادرار در روز بنوشید.

– ادراری که یک ساعت پس از خوردن غذا تولید می‌شود نیز بهترین است، برای ادرار درمانی دست کم به مدت یک ساعت بعد از خوردن غذا صبر کنید.

– اورین تراپی یا ادرار درمانی را با مصرف میوه و سبزیجات متعادل کنید.

مزایای اورین تراپی یا درمان با ادرار برای از بین بردن بعضی از بیماری‌ها می‌تواند بهترین راه‌حل باشد، اما قبل از انجام این کار باید با یک متخصص مشورت کنید.

منبع drhealthbenefits
نوشته‌های مرتبط