آرایش با عینک: نحوه انجام میکاپ بهتر برای عینکی ها

اگر هر روز عینک می‌زنید و دوست دارید آرایش کنید، احتمالا دشواری انجام میکاپ را به گونه‌ای که با فریم‌های عینک‌تان جور در بیاید خوب درک می‌کنید. شوربختانه، این کشمکش همین‌جا پایان نمی‌پذیرد. از رد و اثری که قاب عینک، پس از برداشتن از روی چشم، بر صورت به جا می‌گذارد تا احساس سابیده شدن مژه‌های ریمل زده شده به شیشه‌های آن، همه ناراحتی‌هایی و مشکلاتی هستند که زیبارویان با آن‌ها روبرو می‌شوند. در این مقاله، راهنمایی ساده‌ و ترفندهایی دم دستی و راحت برای‌تان فراهم آورده‌ایم تا به شما کمک کنیم آرایش و میکاپی که بیشترین هماهنگی را با عینک‌های‌تان دارد پیدا کنید و انجام بدهید.

اگر عینک می‌زنید چگونه باید آرایش کنید

اول و مهمتر از همه، اگر در دیدن تصویر خودتان توی آینه بدون عینک مشکل دارید، برای راحت تر شدن کار یک آینه‌ی بزرگ‌نما بخرید. بسیاری از آینه‌های قدی دو مدل دارند، آینه‌ی معمولی یا آینه‌ای که شما را بزرگتر نشان می‌دهد.

مواد لازم:

– پرایمر (پایه/زیرسازی آرایش صورت)

– کرم‌پودر

– کانسیلر

– پودر فیکس (تثبیت کننده)

– سایه‌ی چشم

– خط چشم

– ریمل

– رژ (بلاش) گونه

– قلم‌موهای آرایش

آموزش گام به گام

۱. گام اول: پوست‌تان را آماده کنید

صورت‌تان را با یک پاک کننده‌ی ملایم بشویید و پیش از شروع روال عادی میکاپ‌تان، تونر بزنید و مرطوب کنید. سپس، برای یکدست کردن رنگ چهره‌تان و تقویت ماندگاری آرایش از پرایمر استفاده کنید.

۲. گام دوم: زیرسازی (با استفاده از کرم‌پودر)

وقتی پرایمر خوب به صورت‌تان زدید، به آرامی کرم پودر را روی تمام سطح صورت در ناحیه‌ّهایی بمالید که در آن قرمزی یا ناهمواری ملاحظه می‌کنید.

رپورتاژ

۳. گام سوم: کانسیلر

استفاده از اصلاح کننده‌ی رنگ و کانسیلر، به ویژه در زیر چشم‌ها، کمک بسیار بزرگی می‌کند و مانع فرو رفتن و غرق شدن چشم‌های‌تان در پس شیشه‌های عینک می‌شود. از کانسیلری استفاده کنید که یک درجه از کرم‌پودرتان روشن‌تر است تا به طرز چشمگیری ناحیه‌ی پای چشم‌تان روشن‌تر به نظر بیاید. این مرحله به حذف اثر سایه‌ای که عینک ایجاد می‌نماید نیز کمک می‌کند.

۴. گام چهارم: پودر

مقدار کمی از پودر تثبیت کننده بردارید و آن را زیر چشم‌های‌تان بمالید. این کار کمک خواهد کرد که کانسیلر در جای خود تثبیت شود، و از چروک شدن آن جلوگیری و به ماندگاری‌ بیشترش کمک می‌کند. سپس، پودر را در ناحیه‌ی T صورت‌تان بمالید یا در نواحی روشن صورت تا بافت آن یکدست بشود. همچنین می‌توانید کمی رژ گونه هم بزنید تا سرخی رنگ‌ها بیشتر شود.

۵. گام پنجم: ابروها

ابروها را برس بکشید از ته ریشه ها تا نوک موها. سپس، از پودر ابرو برای پر کردن نواحی تنک و کم موی درون ابروها استفاده کنید.

۶. گام ششم: چشم‌ها و لب‌ها

از یک سایه‌ی چشم روشن مات با رنگ خنثی برای پلک‌های‌تان استفاده کنید. با استفاده از ژل مایع ضد آب خط چشم بکشید. سپس ابروهای‌تان را فر کنید و کمی ریمل حجم دهنده‌ به مژه‌های‌تان بزنید. برای پایان کار، رنگ محبوب رژ لب را انتخاب کنید و روی لب‌های‌تان بمالید تا آن‌ها را برجسته تر کند.

نهایتا این چیزی است که به آن دست می‌یابید – یک میکاپ ساده و شیک که برای آدم‌های عینکی بسیار مناسب است و باعث زیبایی بیشتر می‌شود.

حالا که می دانید چطور با عینک آرایش کنید، در اینجا چند توصیه‌ی آرایشی کارشناسی شده به شما می‌کنیم که روزی به کمک‌تان خواهند آمد. آنچه لازم است بدانید به قرار زیر است:

توصیه‌ها و ترفندهای آرایش کردن برای عینکی ها

۱. اگر بدون عینک نمی‌توانید ببینید و به آرایش کردن هم نیاز دارید، اولین سرمایه‌گذاری‌تان می‌تواند خرید یک آینه‌ی بزرگ‌نمای با کیفیت باشد.

۲. برای آنکه نگذارید مژه‌های بلندتان به شیشه‌ّای عینک برخورد کند، سعی کنید مژه‌ها را فر کنید تا کمی بالا بیایند و از شیشه‌های عینک فاصله بگیرند.

۳. همیشه یک ریمل کرمی با دوام انتخاب کنید که در طول روز شیشه‌های عینک‌تان را لکه نکند.

۴. سعی کنید بیشترین مقدار ریمل را به ریشه‌های مژه‌ها بزنید نه به نوک آن‌ها.

۵. از سایه‌های تیره و سنگین پرهیز کنید، و به جای آن سعی کنید پلک چشم‌های‌تان رنگ روشن و طبیعی داشته باشد.

۶. اگر آرایش‌تان از زیر عینک لغزنده است و سر می‌خورد از یک اسپری ثبیت کننده‌ی مات استفاده کنید.

آنچه بیان شد تجربه‌ی ما درباره‌ی آرایش کردن بهتر برای کسانی بود که عینک می‌زنند. امیدوار هستیم این ترفندهای ساده به شما کمک کرده باشد از قاب عینک بی‌نظیر خود نهایت استفاده را در راستای زیباسازی ببرید. به هر حال استفاده از عینک آنقدرها هم کار آزاردهنده و دشواری نیست. آیا هر روز عینک می‌زنید؟ دوست دارید چطور میکاپ کنید؟ آیا شما از هیچ توصیه‌ی خاصی پیروی می‌کنید؟

 

منبع stylecraze

No featured products found

نوشته‌های مرتبط