10 فایده نوشیدن آب در ظرف مسی برای سلامتی

هزاران سال است که مردم هند و دیگر کشورهای آسیایی فواید نوشیدن آب در ظروف مسی را می‌دانند. در کتب مقدس و باستانی آیورودا آمده‌است که نگه‌داری آب در ظرف مسی فواید زیادی برای سلامتی دارد. اکنون پژوهش‌های پزشکی موجود نیز این آیین باستانی آیورودا را تایید می‌کنند.

مس خواص ضد میکروبی زیادی دارد. اخیرا آژانس حفاظت از محیط زیست ایالات متحده‌ی آمریکا مس را به عنوان تنها متریال سطح سخت ثبت کرده‌است که باکتری‌های مضر برای سلامت انسان را از بین می‌برد. عفونت‌های بیمارستانی در سراسر دنیا در حال تبدیل شدن به یک بحران است. در ایالات متحده‌ی آمریکا 4.5 درصد بیماران بیمارستانی به عفونت بیمارستانی مبتلا می‌شوند، که برآورد شده‌است به مرگ 100000 نفر منجر می‌شود.

بسیاری از بیمارستان‌ها برای کاهش این عفونت‌ها اتاق بیماران و اتاق‌های جراحی را به سطوحی از آلیاژ مس مجهز کرده‌اند، و نرده‌ی تخت‌ها، میزها و دستگیره‌ی درب‌ها را تعویض کرده‌اند. این تغییرات کمک کرده‌است تعداد عفونت‌های بیمارستانی در بیماران به نصف برسد.

وقتی آب را در ظرف مسی نگه داری می‌کنید دقیقا چه اتفاقی می‌افتد؟

وقتی آب در طول شب، یا به مدت ۸ ساعت، در ظرف مسی نگه‌داری می‌شود، مقدار بسیار کمی از یون‌های مس در آب حل می‌شود. این فرایند اثر اولیگودینامیک نام دارد که می‌تواند انواع زیادی از میکروب‌ها، کپک‌ها، و قارچ‌ها را از بین ببرد.

آیورودا چه می‌گوید؟

آیورودا می‌گوید وقتی آبی را می‌نوشید که در ظرف مسی نگه‌داری شده‌است، می‌تواند هر سه دوشا را در بدن‌تان تنظیم کند: واتا، پیتا، و کاپا، و هم‌چنین فواید زیادی برای سلامتی دارد. این اتفاق به این دلیل رخ می‌دهد که مس به آب بار الکتریکی مثبت می‌دهد. آب شفابخش که در ظرف مسی است در زبان سانسکریت تامرا جی نامیده می‌شود.

روش صحیح نوشیدن آب در ظرف مسی:‌

۱. ابتدا بسیار مهم است ظروفی را بخرید که از مس خالص درست شده‌باشد. ظروفی نخرید که ترکیبی از فلزات دیگر در آن به کار رفته است. برخی از ظروف رایج که با مس درست شده‌است کوزه یا کالاش است.

۲. هنگامی که ظرف مسی را تهیه کردید، آن را با آب کاملا بشویید. سپس آن را پر از آب کنید و درب آن را بپوشانید. بگذارید آب (حداقل) ۶ ساعت و (حداکثر) ۸ ساعت بماند و سپس آن را بنوشید.

۳. شما می‌توانید از این آیین باستانی آیورودا پیروی کنید:‌

یک ظرف مسی پر از آب را در طول شب در کنار بستر خود قرار دهید و صبح وقتی از خواب بیدار شدید اولین چیزی که می‌نوشید باید این آب باشد. این شیوه‌ی خاص برای تحریک حرکات روده در صبح بسیار مفید است. این شیوه دستگاه گوارش شما را بسیار سالم نگه می‌دارد و سوخت و سازتان را در طول روز تنظیم می‌کند. به این طریق هر روز احساس طراوت و سبکی می‌کنید.

فواید نوشیدن آبی که در ظرف مسی نگه‌داری شده‌است:‌

۱. از بیماری‌هایی که ناقل آن آب است پیشگیری می‌کند

رپورتاژ

۲. به عملکرد بهتر دستگاه گوارش کمک می‌کند

  1. به کاهش وزن کمک می‌کند

۴. سرعت فرایند پیری را کم می‌کند

  1. برای سلامت قلب مفید است

۶. سطح هموگلوبین را حفظ می‌کند

۷. عملکرد غدد تیروئید را تنظیم می‌کند

۸. مغز را تحریک می‌کند

۹. ضد التهاب است

۱۰. با رادیکال‌های آزاد مبارزه می‌کند

بیش از حد یعنی چه‌قدر؟

– نوشیدن آب در ظرف مسی فواید بی‌شماری برای سلامتی دارد اما معنی‌اش این نیست که شما می‌توانید در تمام طول روز از این آب بنوشید.

– نوشیدن آبی که در ظرف مسی نگه‌داری شده‌است یک بار صبح زود و سپس یک بار در شب برای تامین مقدار مس مورد نیاز بدن کافی است.

– به یاد داشته‌باشید شما نباید در تمام طول روز از آب ظرف مسی بنوشید. هنگامی که نوشیدن آب در ظرف مسی را شروع کردید می‌توانید این روش را تا سه ماه ادامه دهید و سپس یک ماه آن را متوقف کنید (نوشیدن آب در ظرف مسی را متوقف کنید). بعد از وقفه‌ی یک ماهه، می‌توانید دوباره نوشیدن آب در ظرف مسی را به مدت ۳ ماه دیگر از سر بگیرید. این به بدن فرصت می‌دهد مس اضافی انباشته‌شده در بدن را از بین ببرد. بدن برای از بین بردن هرگونه ماده‌ی اضافی مکانیسم خود را دارد.

قواعد آیورودا بسیار دقیق است و اگر آن‌ها را درست به کار بگیریم هیچ‌گونه عوارض جانبی نخواهدداشت.

نوشته‌های مرتبط