راهکارهای ارسال پیامک انتخاباتی

همه کشورهای دنیا در بازه‌های زمانی مختلف انتخابات برگزار می‌کنند. در کشور ما نیز هر 4 سال یک بار انتخابات ریاست جمهوری، مجلس شورای اسلامی، مجلس خبرگان رهبری و شورای شهر برگزار می‌شود. البته زمان همه آن‌ها یکی نیست.

در ایام انتخابات اصلی‌ترین کاری که ستادهای انتخاباتی باید انجام دهند، تبلیغات به صورت گسترده است. اهمیت تبلیغات در این دوره به سبب آن است که آن‌ها فقط در یک بازه زمانی معین شده می‌توانند تبلیغ کنند. به همین دلیل باید روش‌های مدرن، سریع و پر بازدهی را برای تبلیغات خود پیدا کنند. یکی از اصلی‌ترین راه‌های تبلیغ در این دوران، ارسال پیامک انتخاباتی است.

ارسال پیامک هم با سرعت بیشتری انجام می‌شود و هم هزینه کم‌تری نسبت به سایر روش‌های تبلیغاتی دارد. در این نوشته قصد داریم درباره راهکارهای ارسال پیامک تبلیغاتی با شما صحبت کنیم.

استراتژی‌های پیامکی برای انتخابات: راهکارهای جذب حداکثر رای

اگر قرار است از بازاریابی پیامکی برای تبلیغات در انتخابات بهره ببرید، در ابتدا باید با قوانین ارسال پیامک انتخاباتی آشنا باشید تا دچار مشکلات احتمالی نشوید. در این شیوه‌نامه کاملا درباره قوانین و مقررات انتخاباتی صحبت شده است.

برای تبلیغات در زمان انتخابات، پیشنهاد می‌کنیم علاوه‌بر روش‌های مرسوم تبلیغاتی مثل توزیع بنر و تراکت، از سایر روش‌های مؤثر و کم‌هزینه‌تر که اتفاقا بر اساس داده‌های موجود، اثربخشی بیشتر دارند نیز استفاده کنید.

برای رسیدن به نتیجه مورد نظر، باید روش‌های ارسال پیامک در این ایام را بررسی کنید.

ارسال پیامک انبوه

ارسال پیامک به بانک شماره‌ها

پیامک‌های تبلیغاتی همگی از طریق نرم‌افزار تحت وبی ارسال می‌شوند که به آن پنل اس ام اس می‌گویند. پنل همواره راه‌های مختلف و به‌روزی برای ارسال اس ام اس پیش روی شما قرار می‌دهد. یکی از اصلی‌ترین قابلیت‌های هر پنلی، بانک شماره‌ها آن است. بانک شامل شماره موبایل اصناف، مشاغل و مناطق مختلف است. به کمک این بانک می‌توانید برای هر گروهی از افراد که مخاطب هدف شما هستند، تبلیغات بفرستید. برای مثال می‌توانید برای گروه‌های مختلفی از زنان و مردان شاغل تبلیغات انتخاباتی ارسال کنید. زیرا این افراد به سن قانونی رسیده‌اند و می‌توانند در انتخابات شرکت کنند. به این ترتیب شما به صورت هدفمند تبلیغات کرده‌اید. به این قابلیت ماژول منطقه هدفمند نیز می‌گویند.

ارسال پیامک انبوه

مهم‌ترین کاری که با پنل اس ام اس می‌توان انجام داد، ارسال انبوه پیامک است. با این قابلیت می‌توانید در عرض چند دقیقه برای تعداد شماره موبایل‌های زیادی پیامک انتخاباتی ارسال کنید. به این طریق شما در مدت زمان کوتاهی تبلیغات خود را برای طیف وسیعی از مخاطبان ارسال کرده‌اید.

ارسال لینک در متن پیامک

یک تبلیغات خوب انتخاباتی باید کامل و جامع باشد. بهتر است لینک شبکه‌های اجتماعی و یا محل همایش‌ها و رویدادهای خود را در متن پیامک قرار دهید تا افراد بتوانند شما را بهتر پیدا کنند و در مراسم‌های شما شرکت کنند. این کار حرفه‌ای بودن شما را نشان می‌دهد.

ارسال پیامک به رای اولی‌ها

در هر دوره از انتخابات افرادی به عنوان رای اولی حضور دارند. آن‌ها شوق فراوانی برای نخستین رای خود دارند. به همین خاطر می‌توانید با ارسال یک پیامک انتخاباتی جذاب، آن‌ها را به رای دادن تشویق کنید. برای ارسال پیامک به این افراد می‌توانید از پیامک زنده استفاده کنید. پیامک زنده این امکان را به شما می‌دهد تا جنسیت افراد و بازه سنی آنان را مشخص کنید. به همین منوال می‌توانید افرادی به تازگی 18 ساله شده‌اند را در ارسال خود انتخاب کنید.

رپورتاژ

ارسال پیامک به رای اولی‌ها

ارسال پیامک‌های منطقه‌ای

اگر شما قرار است برای انتخابات مجلس شورای اسلامی و یا شورای شهر شرکت کنید، نیازی نیست به تمام مردم ایران پیامک بفرستید. در عوض باید از قابلیت‌هایی استفاده کنید که فقط برای یک منطقه ارسال پیامک داشته باشید. در این زمان ارسال بر اساس مناطق خاص به شما کمک می‌کند. در پنل پیامکی راهکارهای مختلفی برای این نوع ارسال وجود دارد. البته از این قابلیت برای سایر انتخابات نیز می‌توانید استفاده کنید.

ارسال بر اساس کدپستی همراه اول

اگر می‌خواهید فقط برای شماره موبایل‌های همراه اول یک منطقه خاص پیامک بفرستید، کافی است کدپستی آن منطقه را وارد پنل کنید. به این صورت به تعداد شماره موبایل‌های همراه اول آن محله دسترسی خواهید داشت و می‌توانید برایشان تبلیغات انتخاباتی ارسال کنید.

ارسال به کد پستی ایرانسل

یکی دیگر از قابلیت‌های ارسال منطقه‌ای، ارسال پیامک انتخاباتی به شماره موبایل‌های ایرانسل است. برای این کار کافی است کدپستی منطقه‌ای که قصد تبلیغ در آن دارید را وارد کنید تا پنل اس ام اس تعداد شماره موبایل‌ها را برای شما نمایش دهد. سپس می‌توانید برای هر تعداد از آن‌ها که خواستید تبلیغات ارسال کنید.

ارسال به کمک ماژول پیامپ

اگر روشی آسان و سریع برای ارسال پیامک انتخاباتی می‌خواهید، حتما به پیامپ سر بزنید. در این ماژول نقشه‌ای وجود دارد که با انتخاب منطقه مورد نظر روی نقشه، تعداد شماره موبایل‌های ایرانسل و همراه اول برایتان نمایش داده می‌شود. به این صورت ارسال پیامک راحتی خواهید داشت.

ارسال پیامک به کمک دکل مخابراتی ایرانسل

یکی دیگر از قابلیت‌های ارسال به منطقه‌ای خاص، ارسال بر اساس دکل‌های مخابراتی ایرانسل است که به آن BTS نیز گفته می‌شود. این پیامک برای افرادی ارسال می‌شود که خط ایرانسل دارند و از دکل مخابراتی خاصی در 7 تا 10 روز گذشته آنتن دریافت کرده‌اند.

با این کار شما به شماره موبایل‌های جدیدی که به تازگی از یک محل عبور کرده‌اند، پیامک می‌فرستید و تبلیغات انتخاباتی خود را به دست آن‌ها می‌رسانید.

ارسال پیامک زنده

حتما تجربه این موضوع را داشته‌اید که وقتی وارد حریم فرودگاه می‌شوید، پیامکی برای شما ارسال شده است. به این نوع پیامک‌ها، اس ام اس زنده می‌گویند. شما هم می‌توانید دقیقا همین کار را برای ستاد انتخاباتی خود انجام دهید. برای مثال اگر ستاد شما در خیابان شریعتی است، قابلیت ارسال پیامک زنده را فعال کنید تا تمامی افرادی که از آن منطقه عبور می‌کنند بدانند شما دقیقا کجا هستید و به ستاد شما سر بزنند. البته باید بدانید این ارسال فقط برای شماره موبایل‌های همراه اول انجام می‌شود.

نتیجه‌گیری

انتخابات یکی از مهم‌ترین اتفاقات در هر کشور است. زیرا قرار است به مدت 4 سال ارکان سیاسی یک کشور تعیین شود. برای اینکه بتوانید تبلیغات خوبی داشته باشید و خود را به مخاطبان جدید معرفی کنید، استفاده از پنل اس ام اس انتخابات بهترین گزینه است. با این کار هم در هزینه‌های شما صرفه‌جویی شده و هم توانسته‌اید در مدت زمان کوتاهی که برای تبلیغات دارید، بهترین بازدهی را داشته باشید.

نوشته‌های مرتبط