چکار کنیم تا تلویزیون ما خراب نشود؟

تلویزیون های سونی همیشه نیاز به تعمیرات ندارند. بلکه بسیاری از مشکلات تلویزیون ها را میتوانید خودتان به راحتی و بدون نیاز به مراجعه به مراکز تعمیرات و نمایندگی برطرف کنید. این مشکلات آن دسته از ایراداتی هستند که معمولا با مراجعه به منو تنظیمات تلویزیون سونی به راحتی برطرف می شوند و نیازی به مراجعه حضوری به مرکز تعمیرات و نمایندگی نیست.
تنظیمات پیش فرض در بسیاری از تلویزیون های سونی همیشه بهترین تصویر را ارائه نمی دهند و ممکن است شما را به اشتباه به سمت مراکز تعمیرات و نمایندگی سوق دهند، به ویژه زمانی را در نظر بگیرید که هر منبع تصویری (کابل آنتن هوایی، پخش کننده DVD، پخش کننده ویدیو تیپ، کنسول بازی، گیرنده ماهواره) به احتمال زیاد دارای تنظیمات ایده آل خود است که قابل اجرا است. در اینجا به راحتی چند مشکل رایج تصویر در حوزه تعمیرات را برطرف می کنیم و بعد از آن به مبحث تعمیرات تخصصی تلویزیون های سونی می پردازیم.

۱. رفع مشکل عکس فشرده، کشیده یا بریده شده درتصویر تلویزیون را چگونه برطرف کنیم؟

چکار کنیم تا تلویزیون ما خراب نشود؟

آیا تا به حال هنگام تماشا کردن فیلم تلویزیون فکر کرده اید که تصویر کمی کوچک یا کشیده به نظر می رسد؟ شاید ظاهرافراد در تصویر تلویزیون شما به هم ریخته به نظر برسند، یا شاید قسمت هایی از تصویر تلویزیون به نظر می رسد که از حاشیه صفحه ناپدید شده اند. در این زمان شاید فکر کنید نیاز به مراجعه به مرکز نمایندگی تعمیرات سونی دارید و احتمالا این مشکل رایج در بسیاری از تلویزیون LCD (ال سی دی) یا LED (ال ای دی) است و مشکلی است که می توانید به راحتی آن را با مراجعه به منوی تنظیمات تلویزیون سونی خود برطرف کنید.
اندازه تصویرتلویزیون تنظیماتی است که در تلویزیون های مختلف سونی نام های متفاوتی دارند، اما همه آنها یک کار را انجام می دهند. نحوه نمایش سیگنال تصویری تلویزیون سونی به صورت هندسی بر روی صفحه تأثیر می گذارد. در حالت ایده آل، تصویر پیکسل به پیکسل در تلویزیون ترسیم می شود، اما همیشه اینطور نیست. گاهی اوقات نسبت تصویر خاموش است و باعث می شود تصویر LCD یا LED شما کشیده یا بریده شود. در مواقع دیگر تلویزیون سونی لبه تصویر را برش می دهد تا با فرمت های پخش متناسب باشد. هنگامی که این اتفاق می افتد، باید اندازه تصویر را ثابت کنید.
تنظیم اندازه تصویر را می توان به عنوان بزرگنمایی، عریض، نسبت ابعاد یا حتی فقط تصویر (Zoom, Wide, Aspect Ratio, simply just Picture) نیز نام برد. منوی تنظیمات تلویزیون LCD یا LED خود را برای مواردی که شبیه به یکی از این اصطلاحات است بررسی کنید. اگر مطمئن نیستید که انتخاب درستی است، در تنظیمات تلویزیون خود گزینه های موجود را بررسی کنید و به دنبال زوم، کشش، عرض، یا 16: 9 بگردید،
(Zoom, Stretch, Wide, or 16:9)
برای هر سیستم بازی مدرن، مرکز رسانه، جعبه کابل یا رایانه ای(media hub, cable box, or computer) که خروجی با وضوح بالا داشته باشد، اگر می خواهید تلویزیون سونی شما سیگنال پیکسل به پیکسل را نمایش دهد. در منوی تلویزیون Picture Size ، Direct یا Just-Fit را انتخاب کنید. این به تلویزیون شما می گوید که هر ویدئویی را که از دستگاه متصل به شما دریافت می کند، بدون کشش یا برش چیزی دیگر نشان دهد. این گزینه ساده می تواند هرگونه مشکل در سایز تصویر تلویزیون را که هنگام تماشای تلویزیون مشاهده می کنید برطرف کند و شما را از مراجعه به مرکز تعمیرات و نمایندگی تلویزیون سونی بی نیاز میکند.
اگر حالت پیکسل به پیکسل کمکی نمی کند (مخصوصاً اگر از منبع قدیمی ویدئویی تلویزیون پیش از HD استفاده می کنید که از طریق ورودی های کامپوزیت یا جزء متصل شده است)، تنظیمات 16: 9 و 4: 3 را در تلویزیونتان امتحان کنید. سیستم های بازی قدیمی تر و پخش کننده های DVD با نسبت تصویر 4: 3 تولید می شوند و برای حفظ این نسبت در تلویزیون های LCD یا LED با نوارهای مشکی در دو طرف بهتر ظاهر می شوند.

۲. اگر رایانه یا برخی دستگاه های دیجیتال دیگر را به تلویزیون LCD یا LED  سونی وصل کنید، ممکن است با مشکل دیگری روبرو شوید: اسکن های پی در پی.

چکار کنیم تا تلویزیون ما خراب نشود؟

رپورتاژ

قبل از پخش تصویر در تلویزیون LCD یا LED، سیگنال های تلویزیونی، بیشتر از آنچه تصور می شود به تصویرتلویزیون منتقل می شود.  این قاب اضافی تصویر به عنوان overscan شناخته می شود و تلویزیون های سونی برای برش آن طراحی شده اند. برخی از تلویزیون های overscan را قطع می کنند و وقتی منبع ویدئویی را متصل می کنند نمی دانند چگونه کار کنند. ما این را اغلب در تلویزیون های سامسونگ هنگام اتصال رایانه های شخصی به آنها مشاهده کرده ایم.
اگر با تغییراندازه تصویرتلویزیون، به نظر می رسد که لبه های آن تصویرقطع شده است، با فرا اسکن روبرو هستید.
از طریق سیستم منوی تلویزیون به دنبال گزینه ای جداگانه به نام Overscan باشید. به احتمال زیاد در نزدیکی گزینه Picture Size در منو قرار دارد، اما می تواند در هر جایی (از جمله تنظیمات پیشرفته تلویزیون سونی) ظاهر شود.. Overscan را روی Off یا Disable قرار دهید و در نهایت تصویر کامل را در تلویزیون سونی مشاهده خواهید کرد

۳.  مشکل دیگری که ممکن است به خاطر آن به مراکز نمایندگی و تعمیرات تلویزیون سونی مراجعه کنید این است که اگر تصویر تلویزیون خیلی تیره است چه باید کرد؟

چکار کنیم تا تلویزیون ما خراب نشود؟

آیا تا به حال متوجه شده اید که تصویر تلویزیون سونی بسته به زمان روز روشن تر یا کم نورتر می شود؟ این به احتمال زیاد به دلیل صرفه جویی در انرژی است. بسیاری از تلویزیون های سونی دارای سنسورهای نور محیط هستند که بر اساس روشن یا تاریک بودن اتاقی که در آن قرار دارند، روشنایی تصویر تلویزیون سونی را تنظیم می کنند. به نظر می رسد که شما نمی توانید خودتان کنترل مداوم روشنایی تلویزیون را در دست داشته باشید. اما با خاموش کردن سنسور نور محیط می توانید کنترل مستقیم روشنایی تلویزیون سونی خود را حفظ کنید. بسته به رابط کاربری، این تنظیم می تواند در چندین قسمت مختلف سیستم منوی تلویزیون سونی شما پنهان شود. برای تلویزیون های Android ، این تنظیماتی است که در منوی Backlight ) تنظیمات تصویر) یافت می شود. با غیرفعال کردن تنظیماتی که می گویند Ambient Light یا Intelligent Sensor این ویژگی را خاموش می کند. همچنین ممکن است مجبور شوید حالت های تصویر تلویزیون را تغییر دهید تا مطمئن شوید خاموش است – و از هرگونه حالت تصویر تلویزیون ذخیره انرژی خودکار APS خودداری کنید، زیرا به طور خودکار روشنایی تلویزیون شما را تنظیم می کند و اغلب در سمت تاریک کننده قرار میدهد.
اما در مورد زمان هایی که نیاز دارید حتما به یکی ازمراکز تخصصی تعمیرات تلویزیون سونی مراجعه کنید. باید درمورد خرابی هایی که باعث می شوند تا تلویزیون شما نیاز به کارشناسان و مهندسان حرفه ای تعمیرات تلویزیون اگنش نیاز داشته باشد بحث کنید.
تعمیرات تلویزیون های LCD (ال سی دی) یا LED (ال ای دی) و سایر انواع تلویزیون ها یکی از خدمات اصلی و تخصصی ارائه شده در شرکت نمایندگی تعمیرات اگنش است که به پشتوانه مهارت و تخصص کارشناسان حاضر در مرکز اگنش که در بالاترین سطح کیفی انجام می پذیرد. با وجود تجهیزات مناسب و کارا در مرکز تعمیرات و نمایندگی تلویزیون اگنش امکان تعمیر، ترمیم و تعویض قطعات انواع پنل تلویزیون فراهم شده است. در این میان، مهندسان و کارشناسان اگنش آماده ارائه هرگونه خدمات تعمیرات تخصصی تلویزیون سونی و سایر برند ها و رفع مشکلات نقص کالاهای صوتی و تصویری شما هستند.

تعمیرات تلویزیون از چه زمانی آغار می شود؟

چکار کنیم تا تلویزیون ما خراب نشود؟

اگر تلویزیون سونی شما طبق روال معمول کار نکند وحتی انجام تنظیمات هم برای رفع عیب مشکل شما موثر نباشد. بنابراین دچار برخی مشکلات شده است که الزاما باید برای برطرف کردن آنها به مراکز تخصصی تعمیرات و نمایندگی مراجعه کرد. اکنون زمان تعمیرات تلویزیون شما فرا رسیده است.
برخی مشکلات رایج تلویزیون ها عبارتند از : تلویزیون روشن نمی شود، تلویزیون دیر روشن میشود، تلویزیون صدا دارد ولی تصویر ندارد، کم‌ نور شدن LCD (ال سی دی) یا LED (ال ای دی) تلویزیون، تلویزیون خاموش و روشن می شود، تصویر تلویزیون پرش دارد، تصویر تلویزیون تیره شده است و …
هر مشکلی که برای تلویزیون sony شما به وجود آمده باشد، چه سخت افزاری باشد و چه نرم افزاری، توسط مهندسان و کارشناسان اگنش درتعمیرات نمایندگی سونی در مشهد پس از عیب یابی دقیق، برطرف خواهد شد.

نوشته‌های مرتبط