عمر ایمپلنت دندان

ایمپلنت دندان چیست ؟

ایمپلنت دندان به عنوان بهترین روش درمانی برای دندان های از دست رفته به حساب می آید که در ایمپلنت به بالاترین طول عمر و استحکام را در بین درمان های مشابه دارد. ایمپلنت های دندانی شباهت بسیار زیادی به دندان های طبیعی دارند و پایه ای کاملا سازگار با بدن انسان دارند که نقشی شبیه به ریشه دندان ایفا می کند و در این مقاله قصد داریم به عمر ایمپلنت های دندانی بپردازیم.

ایمپلنت های دندانی دارای انواع مختلفی هستند که هر کدام دارای طول عمر ، مزایای و معایب مخصوص به خود هستند و توسط برند ها و کشور های متفاوت هستند که هر کدام از این شرکت ها دارای تکنولوژی مخصوص به خود هستند و دارای قیمت های متفاوتی هستند.

برای اطلاع بیشتر درباره ایمپلنت دندان ، انواع ، معرفی و قیمت انواع برند های ایمپلنت دندان میتوانید به لینک زیر مراجعه کنید و در صفحه زیر قیمت های به روز ایمپلنت دندان وارد شده است.

قیمت ایمپلنت دندان

عمر ایمپلنت دندان

طول عمر ایمپلنت های دندانی بسته به عوامل خیلی متفاوتی است که هر کدام از این عوامل به طور مستقیم بر روی طول عمر ایمپلنت شما تاثیر می گذارد.

وضعیت سلامت استخوان و لثه

همانطور که گفته شد ایمپلنت های دندانی مانند ریشه دندان به استخوان فک جوش می خورد و در صورتی که شما دارای استخوان های قوی و سلامت باشید ، مطمئنا طول عمر ایمپلنت شما بیشتر است. در صورتی که دچار تحلیل استخوان باشید ، برای شما پیوند انجام می شود اما به طور کلی طول عمر ایمپلنت در استخوان تحلیل رفته کمتر از استخوان های سالم و سلامت هستند.

میزان کیفیت ایمپلنت استفاده شده

ایمپلنت ها توسط شرکت های مختلف در کشور های گوناگون ساخته می شوند. هر کدام از این ایمپلنت ها دارای تکنولوژی مخصوص به خود هستند و میزان کیفیت متفاوتی دارند. به طور مثال ایمپلنت های اشترومن که در کشور سوئیس ساخته می شود با ایمپلنت های کره ای دارای تفاوت هایی است و ایمپلنت اشترومن دارای کیفیت و طول عمر بیشتری میباشد.

البته ایمپلنت های کره نیز دارای قیمت های بسیار به صرفه هستند و به نسبت قیمت خود دارای کیفیت مناسبی می باشند.

میزان تخصص و تبهر متخصص ایمپلنت شما

یکی از مهمترین عوامل موثر بر عمر ایمپلنت دندان ، میزان تخصص و تجربه متخصص ایمپلنت می باشند. متخصص ایمپلنت با معرفی برند ایمپلنت با کیفیت ، نحوه جراحی و بررسی دقیق استخوان ها می تواند تاثیر بسیار زیادی بر روی طول عمر ایمپلنت شما داشته باشد.

رپورتاژ

برای آشنایی با ویژگی های متخصص ایمپلنت و آشنایی با متخصصین ایمپلنت می توانید به لینک زیر مراجعه کنید.

میزان مراقبت و رعایت بهداشت دهان و دندان

ایمپلنت های دندانی مانند دندان های طبیعی نیاز به مراقبت دارند و در صورتی مراقبت ناصحیح از آن ها طول عمر آن ها کاهش پیدا میکند.

ایا ایمپلنت مادام العمر است ؟

در صورتی که مراقبت از ایمپلنت به طور صحیح انجام شود و به پیش یک متخصص ایمپلنت خوب مراجعه کنید که از برندهای ایمپلنت عالی برای شما استفاده کند ، طول عمر ایمپلنت شما را می توان به صورت مادام العمر بسط داد. البته شاید نیاز باشد بعد 10 سال نیاز به تعویض روکش داشته باشید و اصولا عمر پایه ایمپلنت بالاتر از روکش آن است.

آیا ایمپلنت مادام العمر است

عمر ایمپلنت کره ای

ایمپلنت های کره ای از دسته ایمپلنت هایی هستند که امروزه محبوبیت زیادی در ایران پیدا کرده اند و علت این محبوبیت قیمت اقتصادی این ایمپلنت ها است. اما نکته که حائز اهمیت است آیا ایمپلنت های کره ای دارای کیفیت و طول عمر مناسب هستند ؟

در جواب این سوال باید بگوییم بله. در صورتی از ایمپلنت های کره ای معتبر استفاده شود ، این ایمپلنت ها به نسبت قیمت خود می توانند کیفیت بالایی در برای شما به ارمغان بیاورد.

برای اطلاع بیشتر درباره ایمپلنت های کره ای و انواع برندها و قیمت آن میتوانید به لینک زیر مراجعه کنید.

ایمپلنت کره ای

عمر ایمپلنت چند سال است ؟

طول عمر ایمپلنت ها به عوامل زیادی بستگی دارد اما به طور معمول عمر مفید ایمپلنت دندان بین 10 تا 20 سال است. البته در صورتی که مراقبت از ایمپلنت و عوامل موثر بر طول عمر به طور صحیح رعایت شده باشند، می توانید یک ایمپلنت مادام العمر داشته باشید.

ایمپلنت دندان دائمی است ؟

نمی توان گفت که ایمپلنت های دندانی دائمی هستند چون ممکن است بعد از چندین سال شما نیاز به تعویض آن داشته باشید اما همانطور که گفته شد اگر تمامی فاکتور های لازم رعایت شود ، می توانید از حداکثر عمر ایمپلنت استفاده کنید و ایمپلنت مادام العمر داشته باشید.

نوشته‌های مرتبط