طرز تهیه قهوه اسپرسو با موکاپات

قهوه اسپرسو با تحت فشار قرار دادن قهوه با آب داغ تهیه می شود. این روش برای تهیه انواع نوشیدنی های قهوه به کار می رود. قهوه اسپرسو طعم متمایزی دارد و به علاوه رویش ماده خامه مانندی جمع می شود. در ادامه با بازده همراه باشید تا طرز تهیه قهوه اسپرسو با موکاپات را بدانید.

در این روش از نوعی قوری به نام موکاپات که سه بخش دارد استفاده می کنند. موکاپات ارزان‌ترین و ساده ترین وسیله برای درست کردن اسپرسو است. در قسمت پایینی، آب می ریزند. پس از آن که آب به جوش می آید، با فشار وارد قسمت میانی می شود که پودر قهوه در آن قسمت قرار دارد. در نهایت، نوشیدنی قهوه در قسمت بالایی قوری جمع می شود. معمولاً قوری را روی گاز می گذارند تا عملیات تهیه قهوه صورت گیرد. موکاپات ها معمولاً در اندازه های مختلف وجود دارد. از یک کاپ تا شش کاپ. منظور از تعداد کاپ، تعداد فنجان اسپرسویی است که موکاپات درست می کند. مثلاً موکاپات یک کاپ در هر بار یک فنجان اسپرسو می دهد و موکاپات سه کاپ، سه فنجان. فنجان اسپرسو از فنجان چای‌خوری کوچک‌تر است.

درست کردن قهوه اسپرسو با موکاپات

۱. در موکاپات را باز کنید و داخل قسمت پایینی اش آب بریزید.

۲. به میزان آبی که میریزید توجه کنید که حتما تا زیر سوپاپ ریخته شود.

رپورتاژ

۳. در قسمت مخصوص ریختن قهوه به ازای هر فنجان اسپرسو یک قاشق پر قهوه بریزید.

۴. قهوه را وسط آن جمع کرده و به صورت یک کوه در بیاورید. و بعد آن را با پشت قاشق صاف کنید.

۵. حالا قسمت بالایی آن را ببندید و روی شعله ملایم بگذارید.

۶. پس از چنددقیقه صدای جمع شدن قهوه در قسمت بالایی موکاپات را خواهید شنید و قهوه تان آماده می شود.

نکته: فرایند دم کردن اسپرسو با عبور آب بسیار داغ (حدود ۹۵ درجه سلسیوس) که تحت فشار است از روی قهوه آسیاب و به هم فشرده شده درست می‌شود. هیچ استاندارد جهانی برای استخراج اسپرسو تعریف نشده است، موکاپات و دستگاه اسپرسو ساز مهمترین ابزار آلات برای تهیه این نوشیدنی می باشند.

نوشته‌های مرتبط