7 فاکتور‌ مهم در خرید ریش تراش خوب و با کیفیت

می‌خواهید یک ماشین ریش‌تراش با دوام و قابلیت‌‌های ویژه داشته باشید و  چند سال بدون دردسر از آن استفاده کنید؛ اگر می‌خواهید بدانید بهترین ریش تراش موجود در بازار کدام است؟ یا فاکتور مهم در خرید ریش ‌تراش چیست؟

تنوع زیاد در انواع ماشین‌های ریش‌تراش و اصلاح صورت باعث شده است بسیار از افراد برای خرید این وسیله، به راهنمایی نیاز داشته باشند. از طرفی، هر روز تکنولوژی‌ها، امکانات و قابلیت‌های تازه‌تری به ماشین‌های ریش‌تراش اضافه می‌شود و برای یک خرید خوب و به صرفه، حتما لازم است نسبت به آن‌ها آگاهی داشته باشیم.

اگر شما هم از جمله کسانی هستید که می‌خواهید یک ماشین ریش‌تراش با دوام و قابلیت‌‌های ویژه داشته باشید و  چند سال بدون دردسر از آن استفاده کنید؛ اگر می‌خواهید بدانید بهترین ریش تراش موجود در بازار کدام است؟ یا فاکتور مهم در خرید ریش ‌تراش چیست؟ در ادامه این مطلب، با ما همراه باشید تا برای خرید یک ماشین ریش‌تراش خوب و با‌کیفیت، چند فاکتور مهم را به شما معرفی کنیم.

1.قیمت ماشین ریش تراش

اولین فاکتوری که در زمان خریدن ریش تراش ذهن مخاطب را درگیر می‌کند، قیمت دستگاه است. اما باید بدانید قیمت ماشین‌های ریش تراش با توجه به کیفیت و امکانات آنها متفاوت است. البته باید بگوییم بهترین ریش‌ تراش، لزوما گران‌ترین آن‌ها نیست؛ اما اکثر ماشین‌های با‌ کیفیت دارای قیمت‌های بالایی هستند. اما اگر پوست حساسی ندارید یا نیازی به امکانات اضافه‌تر ندارید، می‌توانید یک ماشین با‌ کیفیت معمولی و ساده، بدون امکانات جانبی بخرید. در این صورت می‌توانید با نصف قیمت یک ریش تراش بخرید و برای چندسال از آن استفاده کنید.

2.ریش تراش مقاوم دربرابر رطوبت

در صورتی که برای شما مهم است، بتوانید زیر دوش آب هم صورت خود را اصلاح کنید، باید ریش تراشی بخرید که ضد آب باشد. این ریش تراش‌ها معمولا از جنس استیل ضد ‌زنگ ساخته شده‌اند و به شما این امکان را می‌دهند که با فوم یا ژل هم اصلاح کنید. نگهداری این ریش تراش‌ها بسیار ساده است و شما می‌توانید پس از اصلاح، ریش‌تراش را به راحتی در زیر شیر آب شسته و آن را تمیز کنید.

فاکتورهای مهم در خرید ریش تراش

3.عدم ایجاد حساسیت پوستی

عدم ایجاد حساسیت پوستی یکی از فاکتورهای مهم برای یک ریش ‌تراش است. در زمان خریدن ریش تراش حتما به این نکته توجه کنید و بدانید که بیشتر برند‌های معروف، مدل‌هایی مخصوص پوست‌های حساس را تولید کرده‌اند. بنابراین، در صورت داشتن پوست حساس، بهتر است قبل از خرید، حتما از ضد‌حساسیت بودن ریش‌تراش خود مطمئن شوید.

4.قدرت باتری ریش تراش

در صورتی که می‌خواهید در زمان مسافرت و خارج از منزل هم صورت خود را اصلاح کنید، باید به سراغ ریش تراش‌های شارژی با‌ کیفیت بروید؛ در این صورت دیگر نیاز نیست به دلیل تمام شدن شارژ یا خراب شدن باتری ریش تراش، اصلاح صورت خود را نیمه‌کاره رها نکنید!

مدت زمان شارژ باتری هم بسیار مهم است. از فاکتور‌های مهم دیگر در خرید ریش ‌تراش شارژی، توجه به قدرت باتری و میزان زمان استفاده از دستگاه با یک بار شارژ کردن باتری آن است. هر قدر کیفیت باتری ریش تراش بالاتر باشد، قیمت آن هم بیشتر خواهد بود. البته این یک موضوع طبیعی است؛ ماشین ریش تراش‌های با ‌کیفیت، معمولا دارای قیمت‌های بالایی هستند. باتری ریش تراش‌های با‌ کیفیت، معمولا سریع شارژ می‌‍شوند و نیازی نیست مدت زمان طولانی برای شارژ آن صرف کنید.

5.نوع شکل و طراحی بدنه ریش تراش

رپورتاژ

یکی از مهم‌ترین فاکتورهایی که در خرید یک ریش تراش با‌ کیفیت باید در نظر گرفته شود، طراحی بدنه و ارگونومیک آن است. در طراحی بدنه ریش تراش، علاوه بر زیبایی، باید به نحوه استفاده راحت‌تر و نیافتادن دستگاه از دست افراد هم توجه شود. نوع طراحی بدنه یک ریش تراش با ‌کیفیت باید طوری باشد که ریش تراش درست در دست جا بگیرد و دست را خسته نکند.

6.وزن کم ماشین ریش تراش

وزن کم ماشین ریش تراش هم از فاکتورهایی است که باید در زمان خرید به آن توجه شود. معمولا ماشین‌های ریش تراش خوب و با‌ کیفیت، دارای وزن مناسبی هستند و در زمان استفاده، فرد را خسته نمی‌کنند. البته اگر ریش تراشی بیش از حد سبک باشد، ممکن است تقلبی بوده و از مواد بی‌کیفیت ساخته شده باشد.

7.داشتن امکانات و قابلیت‌‌های اضافی

در صورت امکان، بهتر است ماشین ریش تراش با‌ کیفیتی تهیه کنید که قابلیت‌های اضافی مثل اصلاح خط ریش و اصلاح موی بینی و… را هم داشته باشد. در این صورت مجبور نیستید ماشین خط‌زن جداگانه‌ای برای این منظور تهیه کنید.

ویژگی‌های یک ماشین ریش تراش خوب و با کیفیت

ویژگی‌های یک ماشین ریش تراش خوب و با کیفیت

ماشین‌های ریش تراش مرغوب زیادی در بازار وجود دارند که قابلیت‌های متفاوتی دارند. ماشین‌های ریش تراش و اصلاح صورت فیلیپس، پاناسونیک و براون جزو محبوب‌ترین و با‌ کیفیت‌ترین برند‌ها هستند.

البته قیمت این برند‌ها به دلیل کیفیت بالا و قابلیت‌های فوق‌العاده‌ای که دارند، نسبت به سایر برند‌ها بالاتر است. برای خرید یک ماشین ریش تراش خوب، علاوه بر موارد پیش گفته، به این نکات هم توجه کنید:

  • تیغه‌های یک ماشین ریش تراش خوب، انعطاف‌پذیر است. به عبارت دیگر، قابلیت برش در جهت‌های مختلف را دارد.
  • جنس تیغه‌ها در یک ماشین اصلاح با ‌کیفیت از استیل ضد ‌زنگ است. (برای جلوگیری از زنگ زدن و استفاده ماشین اصلاح در مکان‌های مرطوب و حتی شستشوی ماشین اصلاح)
  • ماشین‌های ریش تراش با‌ کیفیت و قدرتمند دارای حالت توربو هستند. این ماشین‌ها با 10 درصد قدرت بیشتر، اصلاح را انجام می‌دهند.
  • معمولا یک ماشین خوب و با ‌کیفیت دارای امکانات متعددی مانند: اصلاح با شماره‌های مختلف، امکان خط‌زن، قابلیت تیغه‌های خود تیزشونده و…هستند.
  • باتری با‌ کیفیت با قابلیت شارژ سریع و دوام طولانی باتری هم از دیگر ویژگی‌های یک ماشین ریش‌تراش خوب و با ‌کیفیت است.

معایب یک ماشین ریش تراش و اصلاح صورت بی‌کیفیت

تجربه نشان داده است، اصولا ماشین‌های ریش تراش بی‌کیفیت و ارزان‌قیمت، عمر مفید زیادی ندارند و اغلب به تعمیر احتیاج پیدا می‌کنند.

اصلاح صورت با بعضی از ماشین‌های اصلاح بی‌کیفیت؛ مانند تیغ سنتی، حتی با وجود استفاده از خمیر ریش، باز هم باعث آسیب به بخشی از سلول‌های زنده پوست صورت می‌شود. کسانی که دارای پوست صورت حساسی هستند، در صورت اصلاح با این ماشین‌ها، دچار ناراحتی پوستی و جوش‌های ناخوشایند در صورتشان خواهند شد.

همان‌طور که گفتیم در زمان خرید یک ماشین ریش تراش، حتما به فاکتورهای مهم توجه کنید. ابتدا مشخص کنید که می‌خواهید چقدر هزینه کنید، سپس سایر اولویت‌های مهم، مانند مقاومت ریش تراش در برابر رطوبت و کیفیت باتری آن را حتما در نظر داشته باشید. امیدواریم با اطلاعاتی که به دست آوریده‌اید، خرید خوب و ماندگاری داشته باشید.

نوشته‌های مرتبط